El Parc del Fòrum escalfa motors amb la jornada inaugural del Primavera Sound

Christian Bertrand

Ja és tradició que, abans de començar el festival, el Primavera Sound ofereixi una jornada inaugural per començar a preparar l’ambient. Tot i que sol ser una proposta més relaxada, una gran multitud s’ha aplegat al Parc del Fòrum per gaudir d’aquesta proposta gratuïta.

L’encarregada d’obrir el festival ha sigut la Llum, amb la seva proposta atrevida d’electrònica. Un show molt a l’altura del que s’espera d’un festival com el Primavera Sound. Tot i haver sigut la primera actuació, d’hora i amb un públic reduït, ha superat les expectatives amb un show de molta qualitat. L’artista catalana ha aprofitat l’espai per llançar un missatge a favor de la representació d’artistes queer als festivals. I tampoc han faltat les sorpreses, com l’aparició de Fades, i l’anunci d’un nou tema que sortirà ben aviat, ‘92’.

Després ha sigut el torn de Hinds, que ha tocat algun dels seus èxits com ‘Good Bad Times’, i també temes del seu últim disc, com ‘Boom Boom Back’. En el seu cas, la reivindicació ha sigut per les dones artistes, i han aplaudit que les caps de cartell d’aquest any siguin Chapell Roan, Sabrina Carpenter i Charli XCX. D’aquesta última n’han versionat ‘girl, so confusing’. 

Mentre es ponia el sol, el grup més esperat de la nit, La Casa Azul, ha fet un repàs dels seus èxits. No han faltat ‘La Revolución Sexual’, ‘Podría Ser Peor’ o ‘No Hay Futuro’. Guille Milkyway ha agraït el suport del públic català després de tants anys, i també el fet de poder actuar en aquesta jornada inaugural destinada, sobretot, al públic local.

I la nit ha acabat amb el canadenc Caribou. Continuant amb el fil de la música electrònica, aquesta proposta podria haver-se programat durant el festival ben entrada la matinada. Però, de moment, ha servit per entrar en l’ambient de festa que es viure en els pròxims dies.

Sens dubte, una aposta molt encertada per part del festival, perquè tothom qui s’hagi quedat sense entrada pugui tenir un tast de l’experiència.

- Publicitat -

Entrevista a Nun: “Totes les cançons del disc tenen molta singularitat les unes amb les altres”

La Núria i en Pau, de NUN, ens han presentat el seu primer disc “AÜC” que han treballat a foc lent, amb paciència i com s’haurien de cuinar els bons treballs. Uns temes que com ens expliquen tenen molta singularitat i una vida pròpia.

Amb aquest àlbum, NUN es reivindica amb veu pròpia dins l’escena musical catalana, oferint una proposta sonora valenta, sensible i rotunda. AÜC recull dotze cançons que, lluny de buscar una fórmula, s’atreveixen a mostrar múltiples registres i textures emocionals, creant una experiència profunda i coherent.

Ens han explicat també la seva vida amb les xarxes socials, el contacte amb el seu públic, els concerts que oferiran properament i fins i tot han aconseguit sumar una nova seguidora que viu a Suïssa que des d’ara mateix ja està viciada al seu disc.

- Publicitat -

Entrevista a Lecocq: “Intento connectar amb altres disciplines”

Lecocq presenta el seu segon àlbum en solitari, “Volaille/Aviram“. Un projecte que no era esperat i que ha sorgit de la necessitat de l’artista i el seu company Jordi Mora de fer-se un regal propi. És a dir, de muntar i compartir un recull de cançons molt més intimista i minimalista. El projecte es manté connectat amb “Sous le glace/Sota el gel“, el seu primer disc. Així i tot, es tracten de dos projectes amb estils molt diferenciats que fan que es complementin entre ells.

La combinació entre el català i el francès és el segell personal de Lecocq. Es tracta d’un registre amb què es troba còmode i pretén mantenir-lo en el futur. El cantant també fa una anàlisi general sobre la indústria actual i com ha canviat des que ell en forma part. Ara és moment d’intentar treure certa rendibilitat en el projecte. Ara ja deixa enrere aquells temps amb el seu antic grup musical, Medusa Box, en què acceptaven qualsevol oportunitat d’actuacions, fos quina fos.

Tanmateix, Lecocq explica que ja es troba en plena fase creativa del seu següent àlbum. Assegura recuperar uns ritmes més ballables i moguts, però, a més, promet un registre diferent del que hem vist fins ara. Encara que de moment tocarà esperar un temps, el qual podem aprofitar per gaudir de les noves cançons de “Volaille/Aviram”.

- Publicitat -

Entrevista a Esther: “He tret tota la ràbia i les emocions en aquest nou disc”

Esther acaba de publicar “Tot comença”, tota una declaració d’intencions, en un disc on es despulla emocionalment i treu tota la ràbia i les emocions que tenia a dins, després d’una mala època, on la música ha estat molt terapèutica. Explica que s’ha tret la cuirassa i que ha dit tot el que tenia ganes de dir.

Un disc amb la força del pop-rock dels 2000, però mantenint la seva essència personal que l’han portat a convertir-se en una de les reines del pop del País Valencià. I a ella no la callaran, seguirà reivindicant tot el que tingui ganes de dir, malgrat que a alguns els hi pugui disgustar.

El treball inclou 7 cançons, que ja ha pogut interpretar en directe les darreres setmanes i que seguirà gaudint en una gira que s’allargarà fins a finals d’any, amb un estiu ple de concerts en festes majors i recintes.

Tot comença per l’Esther!

- Publicitat -

PAUSE: Nova veu emergent del pop català que parla del desamor amb el cor a la mà

Si ets fan de la música que parla clar, connecta amb l’ànima i sona propera, apunta aquest nom: PAUSE. Encara sense EP publicat, ja ha tret dues cançons de desamor que neixen directament de l’experiència personal. Són peces honestes, fetes amb emoció crua i espontània, que ens parlen del dol amorós amb una autenticitat difícil de trobar.

La seva proposta és 100% en català, no per moda sinó per convicció: “és la meva llengua i m’expresso molt més fàcil així”, explica. I aquesta naturalitat es nota, perquè quan la música parla en la teva llengua, connecta més fort i arriba més endins.

El músic gironí està preparant un EP conceptual que recorrerà totes les etapes d’un trencament sentimental. Encara no té títol definitiu, però ja està en marxa, amb molt material enregistrat i col·laboracions destacades amb dos productors de l’escena urbana catalana: Loilack i Hattyy, que també pots trobar a Spotify.

Amb una actitud fresca, ganes de compartir i una sensibilitat que traspassa, aquesta nova veu promet sorprendre i emocionar amb el que ve. Estigues atent/a, perquè quan arribi l’EP, serà una bona dosi de realitat i sentiment feta música.

- Publicitat -

Josep Montero i Rita Payés interpreten la cançó de l’anunci d’Estrella Damm 2025

Josep Montero i Rita Payés han tornat a col·laborar junts, després de l’himne ‘La gent que estimo’. Aquesta vegada ho han fet versionant un tema de Belle & Sebastian, el seu ‘Another sunny day’, que és la banda sonora del nou anunci d’Estrella Damm que s’ha presentat aquest mateix dimecres. De la producció musical se n’ha encarregat l’Arnau Vallvé.

L’anunci tira d’ironia amb l’eslògan “El mateix de sempre” i construeix una història d’un grup d’amics que passen l’estiu al mateix lloc de sempre i amb unes vivències que es van repetint cada any.
Protagonitzat per Quim Avila, Pol Hermoso, Ariadna Llobet, Blanca Parés i Albert Salazar, també podem veure-hi en Quim Gutíerrez que ja en va ser protagonista el 2015, així com Georgina Amorós o els fundadors de TwoJeys.

“El mateix de sempre” és una idea d’Oriol Villar, dirigit per Nicolás Méndez i produït per Canada, els responsables de molts videoclips de Rosalía o Travis Scott, entre altres.

- Publicitat -

Manel Terensi publica “De Fan”, un nou himne de superació amb videoclip coreografiat

Manel Terensi ens presenta el seu nou single “De Fan”, una cançó de pop-rock en català que parla de deixar enrere el passat i posar límits a les persones que fan mal. Amb un missatge clar i una producció sòlida, el tema marca l’inici d’una nova etapa musical més sincera i directa per a l’artista.

La cançó, enregistrada a Ophiura Studio, arriba acompanyada d’un videoclip vibrant dirigit per Joan Navarra, on destaca una coreografia interpretada per ballarines professionals i el mateix Manel, que s’atreveix amb un dance break ple d’energia coreografiat per Aïna Roura. El vídeo també compta amb la participació de diversos figurants que aporten naturalitat i força emocional a la història que s’hi narra.

Amb aquesta nova proposta, Terensi consolida la seva presència en l’escena musical catalana i reafirma el seu compromís amb un estil propi i una expressió autèntica. “De Fan” ja està disponible a totes les plataformes digitals i es pot veure a través del seu canal de YouTube.

- Publicitat -

El Lleig estrena ‘Dipòsits de gas’, una cançó sobre l’amor, la pèrdua i la resistència

El Lleig presenta “Dipòsits de gas”, el primer avançament del disc Fins que no em quedi veu, una obra que parla sense embuts de l’amor, la malaltia i el pas del temps. La cançó, profunda i delicada, narra la història d’una parella que afronta una malaltia incurable. Tot i el títol, els dipòsits només en són l’escenari; el dolor, la tendresa i la sinceritat són els veritables protagonistes.

És una cançó sobre la fragilitat de la vida, la necessitat d’aprendre a deixar marxar i l’amor més nu i autèntic. Una d’aquelles peces que no busquen agradar, sinó dir el que s’ha de dir. Sense filtres.

Amb aquest nou disc, El Lleig —alter ego de José Galdrán, músic tarragoní de llarg recorregut— reivindica una manera de fer música allunyada del postureig i l’obsessió pel “triomf”. La seva aposta és clara: seguir escrivint i cantant perquè ho necessita, perquè és la seva manera de respirar.

“Fa deu anys, quan tot es va posar costa amunt, vaig tornar a la música i a la meva família”, explica l’artista. D’aquell moment en va néixer El Lleig, un nom que desafia les convencions i abraça la vulnerabilitat. Des d’aleshores, ha convertit les seves vivències en cançons que connecten des de la veritat més crua.

Conegut també per la seva vinculació amb el món dels instruments musicals i per assessorar durant anys músics tarragonins, Galdrán ha decidit posar la pell a cada tema d’aquest nou treball. Fins que no em quedi veu és un disc que parla de resistir-se a l’oblit, de no rendir-se davant el temps ni les inseguretats. D’explicar el que encara cal explicar.

I “Dipòsits de gas” n’és el primer crit, serè però ferm. Una cançó que toca. Que pesa. Que acompanya.

- Publicitat -

Entrevista a Teràpia de Shock: Gira solidària el 2026 i actuació a la Castanyada del Cabró Rock

El 2026 farà 20 anys de l’inici de Teràpia de Shock i 10 del seu últim concert. Era un bon moment per fer un retorn i celebrar la vida i tornar-se a trobar amb un públic que durant aquests anys ha anat creixent i escoltant les seves cançons. El més interessant és que públic nou s’ha anat sumant a la família, ja sigui per temes com ‘Sense tu’ o per altres de les seves cançons.

La gira tindrà una vessant solidària. Els beneficis es destinaran a la Fundació Albert Bosch per a la recerca en càncer infantil a l’Hospital Vall d’Hebron. També hi col·laborarà la Fundació Barça a través del programa Polseres Blaugrana, que busca millorar el benestar emocional d’infants hospitalitzats. Aquestes polseres, inspirades en la sèrie Polseres vermelles —que va popularitzar Sense Tu— es podran adquirir als concerts.

Ens han explicat que no crearan temes nous, volien que fos una etapa per passar-ho bé i rememorar aquells temes que tothom recorda, però donant a les cançons un so més actual.

De moment no s’ha anunciat cap data pel 2026, encara tenen molt temps per acabar de confeccionar l’aniversari i aquesta gira solidària, però sempre és una alegria tornar a comptar amb un dels grups de casa que portaven el rock de localitat en localitat, omplint els recintes i amb molt moviment fan, en una època on amb prou feines la gent tenia Facebook i para de comptar.

També ens han explicat com va sorgir la possibilitat d’actuar el 31 d’octubre a la Castanyada del Cabró Rock o pel fet de poder portar finalment el rock en festivals del país.

- Publicitat -

Biel Martí obre el cor amb “El quadern”, el segon avançament del seu pròxim disc La verema

Biel Martí presenta “El quadern”, el segon avançament del seu proper disc La verema, que veurà la llum al setembre. Es tracta d’una de les seves peces més íntimes i reveladores, on el cantautor barceloní es despulla emocionalment per oferir una confessió directa i sense filtres, allunyada de personatges o disfresses.

Amb una veu serena i una instrumentació càlida i delicada, la cançó es desplega com una carta oberta a un amor perdut, marcada pel penediment, l’agraïment i la redempció. Sense una tornada convencional i amb un enfoc narratiu, “El quadern” mostra una nova faceta de Martí, més madura, sincera i despullada, però fidel a la seva essència de lletrista precís i emotiu.

Musicalment, la cançó combina folk i balada amb elegància: una guitarra elèctrica subtil, un violí que remarca l’emoció i una bateria lleugera que dóna dinamisme al relat. És una peça que respira sobrietat emocional i equilibri, i que transmet la pau d’haver fet les paus amb el passat.

El videoclip que acompanya el llançament reforça aquesta atmosfera amb una realització poètica i simbòlica. Figures estàtiques —com estàtues de pedra, bronze o marbre— envoltades de moviment i vida evoquen un temps congelat, una naturalesa humana atrapada en l’immobilisme. Tot plegat es contraposa a una lletra que clama per la transformació i el canvi.

Amb “El quadern”, Biel Martí no només emociona: convida a mirar endins, a reconciliar-se amb les pròpies ferides i a trobar serenitat en la memòria. És un pas endavant en una trajectòria que consolida el seu lloc com a una de les veus més sensibles i honestes de la nova cançó d’autor en català.

- Publicitat -

Peter Doherty, la proposta més peculiar del Primavera a la Ciutat

Foto: Laia Escuder

El primer dia del Primavera a la Ciutat, el cicle de concerts que es fa en paral·lel al festival Primavera Sound durant tota la setmana, ha començat dilluns amb desenes d’artistes repartits per les sales més emblemàtiques de Barcelona. A la Paral·lel 62, els protagonistes han sigut Real Farmer, Warmduscher i Peter Doherty.

Real Farmer

Faltaven més de dues hores per l’esperat concert del cantant de The Libertines, Peter Doerthy, però amb Real Farmer la sala Paral·lel 62 ja estava mig plena. La banda neerlandesa ha donat el tret de sortida a la nit amb punk en estat pur. Amb només una guitarra, un baix, una bateria i la veu arrasadora del vocalista, ha aconseguit enganxar el tímid públic. 

L’únic moment en què s’han baixat revolucions ha sigut quan la baixista ha recitat un poema d’un autor palestí, que ha acabat amb un llarg aplaudiment. En els 40 minuts restants han sigut una explosió d’energia, perfecta per donar pas el segon grup de la nit. 

Warmduscher

La banda britànica Warmduscher ha fet un pas més i ha aconseguit captivar encara més el públic. El vocalista no ha parat d’interactuar, sobretot, amb els fans de les primeres files, amb qui ha cantat fins i tot abraçat. Amb una actitud irreverent, simpàtica i despreocupada, ha generat una gran sinergia amb l’audiència. 

Quan s’ha sentit més eufòria, però, ha sigut quan han convidat a sortir a l’escenari a Peter Doherty en dues ocasions. La primera, probablement planejada, però la segona sembla que ha agafat al cantant anglès per sorpresa, tot i que de seguida ha passat de veure’s descol·locat a gaudir com si estigués actuant al menjador de casa. 

Peter Doherty

Finalment, ha arribat el moment de la seva actuació en solitari, que ha començat abans d’hora i d’imprevist, una mica atropellat, fins i tot. El cantant de The Libertines feia gairebé una dècada que no publicava cap treball en solitari. Aquesta nit, ha presentat alguns temes de “Felt Better Alive”, i dels crits i les distorsions hem passat a la guitarra acústica i unes cançons més melòdiques. Ell mateix ha reconegut que no podia competir amb els dos grups que l’han precedit —tot i que tampoc ha pogut faltar la guitarra elèctrica en alguns temes. 

Durant la major part de l’actuació, però, només l’ha acompanyat el bateria, amb qui semblava que, a vegades, no s’acabava d’entendre. Més que qualsevol instrument, però, el que més ha destacat ha sigut la seva personalitat. En moments era difícil distingir si tot era part del show, o simplement, la seva manera de ser. 

No han pogut faltar cançons de The Libertines, com ‘Music When The Lights Go Out’, ‘What Katie Did’ o ‘Death on the Stairs’. Aquests han sigut els moments en què el públic s’ha entregat més. Dels pocs on s’ha sentit l’emoció, de fet. 

Un concert peculiar, que ha acabat amb Doherty donant-li la guitarra al noi que tenia davant a primera fila. Malauradament, segons després l’ha hagut de tornar a un membre de l’equip. 

I així comença la setmana del Primavera Sound, que els dies 5, 6 i 7 de juny portarà centenars d’artistes al Parc del Fòrum, amb Charli XCX, Chappell Roan i Sabrina Carpenter com a caps de cartell. Això serà després de la jornada inaugural del dimecres 4. 

- Publicitat -

Teràpia de Shock actuarà a la Castanyada del Cabró Rock i farà gira solidària el 2026

Teràpia de Shock, una de les bandes més icòniques del rock català dels últims anys, anuncia el seu retorn als escenaris amb un concert molt especial a la Castanyada del Cabró Rock que tindrà lloc el 31 d’octubre i l’1 de novembre a Montmeló. Serà el preludi d’una gira d’aniversari durant el 2026 que tindrà un fort component solidari.

Aquest retorn coincideix amb dues efemèrides destacades: els 20 anys de la fundació del grup (2006) i el desè aniversari del seu comiat (2016). Per això, la banda ha decidit tornar per una única gira de celebració que recorrerà els principals festivals de Catalunya. La gira estarà gestionada per la promotora Clipper’s i comptarà amb el suport de la marca garrotxina Noel.

La gira del 2026 no inclourà cançons noves, però sí una posada al dia dels seus grans èxits, com Sense Tu, Compta amb mi o 20 minuts d’espera, que es presentaran amb una sonoritat renovada però fidel a l’essència del grup.

A més, la gira tindrà una vessant solidària. Els beneficis es destinaran a la Fundació Albert Bosch per a la recerca en càncer infantil a l’Hospital Vall d’Hebron. També hi col·laborarà la Fundació Barça a través del programa Polseres Blaugrana, que busca millorar el benestar emocional d’infants hospitalitzats. Aquestes polseres, inspirades en la sèrie Polseres vermelles —que va popularitzar Sense Tu— es podran adquirir als concerts.

El concert de retorn a la Castanyada del Cabró Rock reunirà Teràpia de Shock amb altres grans noms del panorama musical català com Oques Grasses, The Tyets, Figa Flawas, La Fúmiga, Els Pets, Julieta, Ginestà o Buhos.

Fundat l’any 2006 a les Preses per quatre adolescents, Teràpia de Shock va aconseguir un gran ressò malgrat néixer en una època sense xarxes socials. Amb més de 100.000 oients mensuals actualment a Spotify, la banda continua viva en la memòria musical d’una generació que ara podrà reviure-la en directe.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.