El Share Festival arriba a la seva sisena edició el 2024 i ho celebrarà del 7 al 9 de juny al Parc del Fòrum. Entre els primers noms anunciats trobem Aitana, Lola Indigo, Chanel, Julieta, Mama Dousha, Jim, Dj Trapella, Juan Magan, Belén Aguilera, Queralt Lahoz, Ptazeta, Maka, JC Reyes o Lia Kali, entre altres artistes per anunciar.
Les entrades es posen en prevenda aquest dijous, mentre que demà surten a la venda les entrades generals al web del festival.
Lal’Ba, un dels grups de la nova fornada de música urbana catalana, tanca un any rodó amb la publicació de Tendre, el seu darrer de single on per primera vegada explora noves sonoritats amb una cançó íntima que es diferencia del seu habitual estil de música electrònica ballable. També va dedicada a totes les persones que trobem a faltar durant aquestes festes nadalenques.
Aquest 2023 el trio d’Olesa de Montserrat ha publicat el seu primer disc No hi ha dies dolents (Promo Arts Music Records), amb èxits com Abella Reina, Quan Arribi Lal’Ba o Parella Imperfecta. Així mateix, han actuat a grans festivals com Cruilla, Acústica, Strenes, Magnífic Fest Lleida o Empordà Music Festival, entre d’altres.
El 2024 continuen la seva gira i ens tenen preparats nous senzills que aniran publicant al llarg de l’any vinent.
Wham! han assolit finalment el número 1 nadalenc al Regne Unit amb ‘Last Christmas‘, 39 anys després de la seva estrena. Al llarg d’aquests anys s’havia vist superat sempre per altres cançons, entre elles ‘All I Want For Christmas is You’, de Mariah Carey, que enguany ocupa el tercer lloc, així com ‘Do they know it’s Christmas’, que es va estrenar el mateix 1984 i que també va ser número 1.
Wham! van assolir el lideratge a principis de gener de 2021 amb ‘Last Christmas’, però aquesta és la primera vegada que succeeix durant la setmana de Nadal.
Del 5 al 7 de juliol tornarà al Parc de Can Zam, de Santa Coloma de Gramenet, el Barcelona Rock Fest, que avui ha anunciat els primers noms de l’edició 2024.
Parkway Drive, Deep Purple, Europe, Michael Schenker, Blind Guardian, Wolfmother, Angelus Apatrida, Stratovarius, Rhapsody of Fire, Ross The Boss o Celtica són alguns dels primers anunciats.
Els abonaments ja poden comprar a través del web del festival a un preu de 175 euros (+despeses). També hi ha abonaments per les persones de 13 a 16 anys, mentre que els menors de 13 anys podran accedir gratuïtament.
Llongue no era només un músic, sinó un amic estimat per diverses generacions de músics que havien compartit amb ell concerts i hores d’estudi de gravació al llarg dels anys. La seva sobtada desaparició deixa un buit evident, però res no esborrarà el llegat artístic que deixa: un sac ple de bones cançons. Si hi ha una cosa en què tots els músics del seu entorn coincideixen, és en reconèixer que Llongue sabia compondre bones cançons.
Per totes aquestes raons, una trentena de músics han volgut retre-li homenatge a través d’un disc. Es tracta d’un àlbum que inclou 16 versions de cançons de Llongue, acompanyades d’una cançó inèdita de La Madam titulada «Vilma», recentment enregistrada pel seu baixista Ricard Àlvarez, i «Un dia com avui», una cançó inèdita d’Aleix Creus de La Madam amb una lletra dedicada. A més a més, inclou una versió de «Lonely Avenue» interpretada per Montse Llaràs i Miquel Prats, una peça recurrent en el repertori més blues de Llongue en directe.
El disc es diu «Els teus amics», fent una clara referència al seu àlbum «Els meus amics» del 2012, on Llongue emulava la portada del «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band» dels The Beatles per incloure-hi les cares dels seus amics i referents socials.
El festival Les nits de Barcelona ha anunciat els primers artistes confirmats per l’edició 2024 i que comptarà amb noms com Patti Smith, Passenger, Mika, Sopa de Cabra (en el seu únic concert estiuenc a Barcelona), Simple Minds, Fleetwood Mac (tocant ‘Rumors’), Mikel Izal o Luz Casal entre altres.
El festival tindrà lloc del 5 al 24 de juliol als Jardins del Palau de Pedralbes i les entrades ja estan a la venda al web de Les nits de Barcelona.
LONDON - JULY 03: Former member of the Stone Roses turned artist, John Squire, and Liam Gallagher pose for a photograph at the New Work Exhibition at Smithfield Gallery on July 3, 2207 in London, England. (Photo by Chris Jackson/Getty Images)
El so dels Oasis i dels Stone Roses s’uniran amb un disc que ajuntarà a Liam Gallagher amb John Squire, el que va ser guitarrista de The Stone Roses.
Sobre aquest disc que han gravat, no se’n saben massa detalls, l’únic que el 5 de gener podrem escoltar el senzill ‘Just another rainbow‘. El disc tindria influències del britpop, el rock psicodèlic, el garage, el blues i fins i tot el pop psicodèlic dels Beatles, segons han explicat des de The Guardian, que han pogut escoltar el disc. Entre les influències del disc s’hi trobarien també Sex Pistols, Jimi Hendrix o Bee Gees.
Segons una nota de premsa publicada els dos músics es trobarien preparant una gira de presentació.
Estopa és rumba i la rumba és Estopa. Els Muñoz sempre han reivindicat la rumba catalana com a gènere i ho han fet sempre d’una manera natural perquè forma part del seu imaginari musical i del de molts dels seus referents.
Aquest és el primer tema en català que Estopa inclou en un àlbum propi i el van voler presentar, per primera vegada en directe, el passat 17 de desembre en el context de La Marató de TV3 d’enguany dedicada a la salut sexual i reproductiva.
A partir d’avui ‘La Rumba del Pescaílla ’ja està disponible a totes les plataformes digitals i és el segon avançament d‘’ESTOPÍA’, el nou àlbum amb el que Estopa celebrarà el vint-i-cinquè aniversari de la seva carrera i el llançament del qual està previst pel proper mes de març de 2024.
Guitarres, palmes i un ritme que va in crescendo són els ingredients principals d’aquest tema (compost i produït per en David i en Jose Muñoz) que, tal i com va passar amb el primer avançament “El día que tú te marches”, compta amb Chonchi Heredia als cors.
El tema és un reconeixement a una figura imprescindible per al gènere: la d’Antonio González ‘El Pescaílla’, considerat un dels pares de la Rumba Catalana.
La manera particular de tocar la guitarra (gestada al barri de Gràcia a finals dels 50) van convertir a “El Pescaílla” en un dels màxims exponents de la rumba i en tot un referent per a la ciutat de Barcelona.
Així doncs ‘La Rumba del Pescaíllaé ’s un sentit homenatge no tant sols al llegat d’un dels seus pares, sinó també al gènere en si mateix i a la influència que ha tingut i continua tenint en l’imaginari col·lectiu del nostre país… i resulta que el moment no podia ser més oportú i és que la Rumba Catalana es postula per a ser reconeguda com a Patrimoni Cultural Inmaterial de la Unesco.
A banda del disc amb temes inèdits, la celebració del vint-i-cinquè aniversari d’Estopa vindrà acompanyada per una gira internacional i nacional de grans recintes que ningú vol perdre’s. I és que Estopa continua polvoritzant rècords. De fet, les entrades per als primers concerts de la gira es van esgotar en poques hores i a hores d’ara els Muñoz ja s’han convertit en els primers artistes nacionals en actuar a l’Estadi Olímpic de Barcelona i ho han fet penjant el cartell de soldout (10 de juliol). Una gesta que també han reproduït en espais tant importants com l’Estadi Civitas Metropolitano de Madrid (22 de juny), el BEC de Bilbao (11 de maig) o La Ciutat de les Arts i les Ciències de València (15 de juny).
‘Els teus ulls’, de l’Alfred Garcia s’ha alçat fins el primer lloc de les cançons que més han sonat a la ràdio musical de Catalunya durant el darrer mes. Precisament aquesta setmana l’artista també ha assolit el lideratge de la Primera Llista, que podria revalidar aquest mateix dissabte.
Els Catarres es mantenen segons amb la nova versió del ‘Vull estar amb tu’, mentre que ‘Rikiti’ de Mama Dousha cau al tercer lloc. Bon debut dels Tyets amb ‘Tornem a casa’, des de la plaça 4. També debuta Joan Dausà amb la nadala ‘Per nosaltres i els de dalt’, des de la setena posició; o Stay Homas des de la 9 amb ‘xinu xanu’.
Fora del top 10, Lildami i Els Amics de les Arts se situen tretzens amb ‘Saps fer-ho’; Els Catarres i Figa Flawas són catorzens amb la nova versió de ‘Jenifer’; Scorpio ‘M’enxixo’ (16); Lal’Ba ‘Per una nit’ (17); La Fúmiga ‘Tornar’ (18); ‘L’amor no està de moda’, de Mama Dousha al 26 i Martigo amb ‘Sakura’ al 27.
Després d’“Albor”, un EP que els obre camí al món musical l’any 2022, el grup aposta per un àlbum en el que s’aprecia una gran maduració artística. A “Iris”, se’ns presenta un estil IndieRock on es combinen cançons més festives amb d’altres més nostàlgiques i reflexives.
El grup va ser format inicialment per Pau Martí i Arnau Fabra. Durant la seva gira a l’estiu de 2022 s’hi van incorporar Adam Fabra i Mario Fernández, a la percussió i guitarra, respectivament. Després dels concerts, Mario Fernández s’hi ha incorporat oficialment, i ha format part tant en el procés creatiu com en la gravació. La producció d’aquest àlbum no hauria estat possible sense la col·laboració de Marc Cubero, Mireia Jiménez, o Roger Gascon, entre altres.
La combinació d’aquests artistes resulta en un projecte sorprenent. Al llarg de les 13 cançons participem en un viatge ple d’emocions, records, però sobretot resiliència a l’hora de seguir endavant. En major o menor mesura tothom es sent identificat amb els sentiments als quals apel·la, des de diferents punts de vista. Com ens queda clar des de la introducció del disc: «tot depèn de la teva perspectiva, del teu iris».
Enfocats cap a futures oportunitats, Som Núvol incorpora a Adri Lozano i Quim Pastor a bateria i baix. L’objectiu és preparar un nou directe en format digital, que veurà la llum aquesta primavera a la gira “Tot depèn del Iris”.
“Iris” presenta una innovació en la trajectòria musical del grup. Un element comú que presenten les seves cançons és la força de les seves lletres. Trobem nostàlgia al recordar moments passats i sobretot un gran missatge d’esperança. Són moltes les cançons en que es fa referència a la por davant situacions incertes o dificultats que un experimenta al llarg del camí. La conclusió, però, és que al final “tot ha valgut la pena”
Els Amics de les Arts han estrenat per aquestes festes ‘Aquests dinars’, una cançó que com ells diuen “podria ser una nadala”.
Expliquen la sensació que se sent durant els dinars familiars, la unió i l’estima de la família, l’alegria, els bons moments, el sobretaula que es fa sempre, els records del passat, els riures i també l’enyorança.
En el videoclip veiem com els artistes passegen per la ciutat decorada de llums, observant els aparadors de les botigues i les paradetes que sempre hi són presents durant aquesta època de l’any.
El toc particular de les seves cançons també hi és present: ritme lent, un rerefons de piano i el conjunt de les tres veus dels cantants fan possible una cançó amb molta llum i màgia per escoltar-la durant aquestes festes.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...