Nerea Bassart estrena nou senzill, “Aturar el joc”. Ens trobem davant un tema on el groove del funk i el soul es fusionen amb una producció electrònica innovadora. Donant lloc a una cançó que se’ns presenta d’una manera diferent: acompanyada d’un videojoc interactiu basat en el missatge principal d’aquesta.
Es tracta del segon avançament del nou disc de Bassart, “Sense casc”. La lletra conté una idea clara, la necessitat d’aturar la rutina per viure el moment. Amb aquesta premissa, la cançó ens convida a desconnectar, sortir de la monotonia i dedicar temps a allò que gaudim i vivim amb plenitud.
Pel que fa a la producció, Garru (Óscar Garrobé) aporta influències de pop experimental, rock progressiu i hiperpop. D’aquesta manera, es busca crear una atmosfera envoltant i sofisticada, que acompanyi a l’oient.
La novetat més gran erradica en l’experiència interactiva que ens ofereix el projecte de Nerea Bassart. Un videojoc en què els membres de la banda passen a ser personatges que han d’escapar de la rutina. La representació se’ns fa a partir d’una metàfora visual de la fugacitat del temps i la necessitat de trobar l’equilibri entre les obligacions i els moments més lúdics.
Sexenni han publicat aquest divendres “Joc de nens” el seu tercer treball dels lleidatans, que tal com diu a la nota de premsa redactada per la Maria López a partir del text que el grup va indicar “Joc de nens’ és una mirada infantil sobre la vida adulta, tot buscant l’hedonisme i l’evasió a través del seu pop festiu, despreocupat i amb un toc d’humor sempre característic”.
Ens hem trobat amb tres dels seus components, en Xavi Pons (res a veure amb Lo Pau), l’Andrés Sánchez (res a veure amb el Pedro) i en Pep Saula (el puto amo) i hem parlat una mica del disc, tampoc molt i això que l’entrevista se’ns va allargar 45 minuts (qui la miri tota i digui la paraula clau als comentaris de Youtube tindrà premi gros).
Una tertúlia de bar on hem parlat de com n’és de complicat poder viure de la música, segons Pep Saula només ho poden fer els 4 o 5 més tops del moment, la resta s’han de buscar la vida en altres feines. I reflexionen sobre si el mercat dóna per tant.
La presentació del disc serà el 27 de març a l’Apolo i ara que tenen tres treballs ja no els hi cal tocar versions, tot i que una sí que caurà, tal com ens han explicat.
Rodricc inicia una nova etapa amb “EL PLOR DEL ROBOT”, el primer avançament del seu pròxim àlbum NO ÉS LA VIDA QUE ESPERAVES. Aquesta cançó, la més alternativa del disc, marca una nova exploració de l’artista dins l’indie pop en català. Amb una narrativa única i un videoclip protagonitzat per un Rodricc encarnat en els engranatges d’una màquina de sentiments, el tema dona veu a un robot que relata els seus últims instants de vida mentre es va apagant, expressant la seva necessitat d’amor i cura. Al compàs de cors robòtics i un piano melancòlic que convida a la reflexió, “EL PLOR DEL ROBOT” evoca referents com Sen Senra i Frank Ocean, jugant amb atmosferes que equilibren la delicadesa i l’experimentació sonora.
Juntament amb aquest llançament, l’artista presenta una versió Sped Up titulada “EL DOL DEL ROBOT”, que reforça la dimensió emocional de la cançó amb una nova energia. NO ÉS LA VIDA QUE ESPERAVES és el principi d’una nova era per a Rodricc, on torna a apostar pel català com a segell identitari, però aquest cop ho fa amb la presència de diverses col·laboracions amb artistes de l’escena musical actual. En aquest treball, l’artista plasma les seves emocions més profundes, buscant la bellesa en la tristesa i la sinceritat en les seves melodies.
Amb aquest nou single i un disc en camí, Rodricc reafirma el seu compromís amb la música feta des del cor, amb una marca pròpia que el converteix en un dels artistes més innovadors de l’escena indie pop alternativa.
Mushka publica “Nova Boss “, el primer àlbum de la seva carrera com a artista. Aquest disc és molt esperat ja que l’artista catalana ha comentat la seva arribada diverses vegades al seu públic. S’hi inclouen els seus singles “LOTUS” i “Mamipuladora”, els dos avençaments que Mushka va llançar a principis d’any, inaugurant amb força aquest 2025 i amb què el seu públic es va quedar amb ganes de més.
Ambdues cançons asseien les bases del que és “Nova Bossa”, un àlbum amb influències de ritmes compost entre el nostre país i Brasil. A tot el disc, Mushka ha volgut reflectir les seves arrels i reunir els seus pilars fonamentals, fent una reflexió sobre la infància, l’amor i la família, unit tot sota el fil del futbol.
Totes aquestes referències es fan evidents durant tot l’àlbum a través de la composició de les lletres, plenes de metàfores i al·lusions.
Nova Bossa està compost d’onze cançons, cadascuna amb un ritme llatí diferent i compta amb tres grans col·laboracions de la mà de Maria Jaume, 8Belial i Guillem Gisbert.
Tot l’àlbum està produït pels seus amics i mà dreta: Roots, Bexnil i akaluigi, que han estat parts actives durant tot el procés. Aquest àlbum uneix el català amb el castellà i juga entre els sons llatins clàssics i els més moderns del pop urbà.
“Mimenina”, el focus track de “Nova Bossa”, arriba en ritme de salsa lenta acompanyat d’una lletra enganxosa amb què Mushka parla de l’amor. Aquest single ve amb un visualizer de diferents imatges plenes de llums, colors cridaners i símbols que recreen els anys 2000. Nova Bossa suposa una gran fita en la seva carrera musical, i és que amb aquest àlbum debut, Mushka ha volgut exalçar els seus valors i evocar tot el que el representa com a artista i persona.
El retorn de The Tyets sembla imminent i és que el grup mataroní ha començat ha canviat la imatge de les seves xarxes socials abandonant el groc de l’era “Èpic solete” per uns tons més rosats.
Per altra banda des d’avui mateix els conductors que agafin la C-31 de Barcelona fins al Maresme es trobaran amb un enorme cartell on els The Tyets els hi donaran la benvinguda, concretament a l’altura del centre comercial Màgic, de Badalona. En el text s’hi pot llegir “Benvinguts al Maresme” i també podem veure una tassa ben plena somrient, amb les seves ulleres de sol i la típica cafetera italiana.
Aquest vespre mateix el grup ha penjat unes coordenades als seus storys d’Instagram, fet que ha començat a aixecar sospites que alguna cosa estava al caure.
De moment sabem que el grup publicarà disc el 4 d’abril i que el presentaran al festival Strenes, entre altres llocs.
Abans però, veurem el grup actuar a la gala dels Premis Enderrock, en el que podria ser un bon dia per estrenar un nou senzill.
Pq els @thetyets han penjat unes coordenades random de Badalona?
Després de cançons com “Papallones”, “Perquè no ho dic” o “Aquesta olor” amb les que ha irromput amb èxit a l’escena pop catalana, la jove artista gironina JULS publica “Error”, un últim avançament del que serà el seu primer disc, Amb amor.
“Error” neix d’una etapa plena de dubtes i canvis, en què JULS explora l’acceptació del final d’una relació. La cançó retrata aquell moment en què s’intueix que una història s’acaba i com, sovint, no es vol acceptar. Però el missatge essencial és clar: els canvis no són errors, sinó part del camí cap al creixement personal. L’artista explica que “per molt que sembli que hem fracassat, cada experiència ens deixa alguna cosa valuosa. És aquest aprenentatge el que ens permet construir-nos enlloc de destruir-nos.”
Amb una producció cuidada a càrrec de Genís Trani, amb qui ha treballat aquest primer disc, “Error” afegeix una nova sonoritat a l’univers de la JULS que barreja dancehall amb el pop urbà i l’electrònica habituals.
Aquest single és el preludi d’Amb amor, que es publicarà el 19 de març, i que serà la primera referència d’una de les veus més prometedores de la nova generació de l’escena musical catalana.
Gusset publica “Valdrà la pena”, un àlbum sobre l’amor en totes les seves variants. Diu que aquest tema havia de tenir un paper central en l’àlbum perquè així ho té en la seva vida, i confessa que el projecte ha valgut la pena, perquè l’ha fet des del cor.
En les 10 cançons de l’àlbum, el cantant intenta retratar les pujades i baixades que es viuen en l’amor, però sempre amb un rerefons d’esperança, tot i ser conscient de que “albert sempre fas lletres tristes”. Considera l’àlbum com un fill i ara toca presentar-lo en directe en un concert, que esperem que sigui ben aviat!
CouId It Be Me és el tercer senzill del nou projecte de Halldor Mar per celebrar els deu anys de la publicació del disc Winds. L’àlbum serà un nou apropament a la cançó catalana però ara centrat en l’època del rock català.
L’artista explica que “Uns anys enrere, l’any 2018 concretament, vaig tenir el plaer de cantar una cançó pel disc de la Marató de TV3. Aquesta cançó era Puc ser jo de Whiskyn’s, i la vaig cantar a tres veus amb Marcel i Júlia. Allà vaig conèixer a en Joan Masdéu, l’autor d’aquest clàssic i de seguida vam congeniar.
Ara adapta aquesta cançó a l’anglès i en Joan ha tingut la generositat de participar-hi. Una versió amb aires de bossa-nova, produït i mesclat per en Caïm Riba al seu estudi. La cançó s’adapta molt bé a l’anglès donat que en Joan beu de l’aparentment inesgotable font del pop/rock anglès i americà.
El Barcelona Rock Fest anuncia noves bandes per la seva novena edició programada pels dies 26,27,28 i 29 de juny del 2025 al recinte de Can Zam a Santa Coloma de Gramenet.
Els nous grups que han confirmat la seva assistència han sigut: Dirkshneider, Exodus, els mítics Obús, Wolfmother, DarkTranquility, AngelusApatrida, els grans RenoRenardo, Lèpoka, Carry, Ciclonautas, LaGripey Tú, Gloryhammer, Malaputa, Lujuria, GraveDigger, FromFall To Spring, Motörhits i The Electric Alley.
Les bandes confirmades s’uniran a les anunciades prèviament com: Slikpnot, Scorpions, JudasPriest, Savatage, Runing Wild, Alestorm, Doro, Phil Cambell and the Bastards Sons, Insomnium, Stryper i LynyrdSkynyrd.
Tots els noms confirmats per aquest festival són garantia de gaudi pels amants de les guitarres elèctriques, el volum al màxim i fer les banyes amb les mans. La combinació de bandes emergents i clàssics del rock, fan que puguis descobrir nova música alhora que gaudeixes de bandes considerades de culte.
Les entrades estan a la venda al web del festival.
HIPPIIAA és una artista catalana polifacètica que fusiona diferents disciplines: cant, ball, DJ i creadora d’un projecte propi on la música i el benestar van de la mà. Ara presenta “Welcome to HIPPIIAA”, un senzill on barreja electrònica, pop i afrobeat per fer-nos vibrar molt alt.
Amb una trajectòria que passa per musicals com Hoy no me puedo levantar, Peter Pan o Cop de Rock, col·laboracions amb Shakira i diversos premis com a coreògrafa, HIPPIIAA ha creat un projecte on fusiona música, moviment i consciència en total sintonia amb la natura.
Hem quedat amb ella per conèixer detalls del seu nou senzill així com del seu projecte.
Fa no més de quatre mesos des que ultralone omplia les dues dates de finals de setembre a la sala Rouge. Unes actuacions que suposaven el debut oficial de l’artista emergent dins dels terrenys de joc, i que, sense sorpresa alguna, anirien seguides d’uns fructífers mesos plens de diversos concerts i showcases per aquí i per allà. Aquest cop, però, ultralone, tornava a Barcelona, amb el mateix Praccibtz que a la sala Rouge, però amb un nou “MÚSICA PER BANDOLERS 2” sota el braç i noves companyies amb qui tornaria a encendre el públic de la Ciutat Comtal, en aquest cas, de la Sala Laut.
Abans de poder gaudir del concert principal, ultralone va portar amb ell dues actuacions prèvies per escalfar una mica l’ambient de la sala. D’una banda, els primers a trepitjar l’escenari van ser la ZER0KMOBB, un col·lectiu molt recent d’origen lleidatà que, amb gran energia, van poder mostrar el seu talent a tots els presents. D’altra banda, ja amb el gel trencat, Praccibtz va fer-se seva la sala amb un breu DJ set que tenia al públic saltant mentre punxava gran varietat de temes; des de himnes la P.A.W.N. Gang, Icy Vedo o BossMan Dlow a un unreleased de Gloosito que, a dia d’avui, encara no sé d’on se l’ha tret.
Tot i fer menys d’un mes que el jove català havia publicat l’EP en forma de seqüela “MÚSICA PER BANDOLERS 2”, el concert no va ser un homenatge a aquest, sinó que repassava la trajectòria sencera de l’artista. I amb els motors ja completament escalfats i l’ajuda de Manoli al micròfon, la noia que seria la carismàtica presentadora i animadora de tot el show (al més pur estil de Hakim als concerts de Yung Beef), ultralone obria fort amb ‘barcelona shore’.
Amb el públic ja encès a bots, l’artista va anar resseguint fidelment la gran majoria dels seus temes amb els crits dels oients que no deixaven de banda cap cançó, tant si hagués sortit un mes o un any enrere. A banda dels hits del nou EP com ‘080’, ‘INDITEX’ o ‘VINTED SCAMMERS’ (sense poder comptar amb Icy Vedo o Chienne a l’escenari) i una gran versió en directe d’‘OVER N OVER’, no es van deixar enrere els clàssics de “MÚSICA PER BANDOLERS”, oferint fins i tot, a petició popular, ‘ALBERT CAMUS’.
A més a més, com ja comença a ser habitual va portar al directe les frenètiques cançons d’altres treballs que embogeixen el públic i que van convertir la sala en un gran pogo: ‘drogues noves’, ‘PONT AERI’, ‘TONI CRUANYES FREESTYLE’ i ‘10 CARES’, fent lloc també al ‘#jerkkatalà’ de SoundCloud.
Finalment, tot i les altes pulsacions del directe, ultralone no va deixar córrer l’oportunitat d’agrair tot l’amor del públic i posar-se una mica més sentimental en alguns trams. D’una banda, amb la nova i emotiva ‘SOC MASSA JOVE PER SENITR-ME AIXÍ’ que deixava sense alè als assistents i, d’altra, amb la brillant ‘RACKSTAR’, tema amb el qual va donar punt i final a un gran directe. Un directe que demostrava per què el nom d’ultralone ressona cada cop a més i més llocs. Un nom que, com es va revelar cap al final del show, ens portarà el seu primer àlbum al llarg d’aquest 2025.
INHALER – A QUESTION OF YOU
CIRCA WAVES – LET’S LEAVE TOGETHER
STEREOPHONICS – THERE’S ALWAYS GONNA BE SOMETHING
COLD WAR KIDS – MEDITATIONS
SNOW PATROL – BUT I’LL KEEP TRYING
MOMMA – I WANT YOU (FEVER)
THE LUMINEERS – YOU’RE ALL I GOT
DJO – BASIC BEING BASIC
TRAVIS – AVALON
ROSERONA I SOCUNBOHEMIO – POTSER SOM
SHARON VAN ETTEN – AFTERLIFE
EVANESCENCE – BRING ME TO LIFE
THE KOOKS – NEVER KNOW
MUMFORD & SONS – RUSHMERE
DEAD POET SOCIETY I THE WARNING – HURT
JAMES BLAKE – LIKE THE END
THE CRITICALS – ADORINGLY DRUNK
FATHER JOHN MISTY – SHE CLEANS UP
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!