El Festival Clownia presenta el cartell d’aquest 2019

El festival Clownia que organitza Txarango a Sant Joan de les Abadesses del 27 al 30 de juny, arriba aquest 2019 a la seva sisena edició consolidat com el festival familiar i d’àmbit festiu més representatiu del panorama català actual. Seguint la dinàmica de les edicions anteriors, torna a sorprendre per un cartell eclèctic i internacional on destaca la mítica orquestra colombiana de salsa La-33 i la presència de pràcticament tots els grans noms de la música festiva actual, tant els consolidats com els emergents.

Com és habitual la programació es basa en espectacles pensats per a tots els públics, des de circ pels més petits fins als grans grups de la música catalana i internacional actual. En total, una trentena d’artistes ompliran els diferents escenaris del Clownia de música i nous ritmes com els colombians La-33, una influència indubtable dels amfitrions Txarango. També cal destacar noms com els barcelonins de referència del reggae i el dancehall estatal, Green Valley, i les madrilenyes Tremenda Jauria, el col·lectiu de música electrònica i ritmes ballables com reggaeton o cúmbia. Els acompanyaran els grans grups de la música festiva catalana actual, molts dels quals ja són habituals al Clownia, com Oques Grasses que hi interpretaran el seu celebrat nou disc Fans del sol, Buhos, Doctor Prats, Itaca Band que arribaran amb disc nou sota del braç, Strombers, Natxo Tarrés & The Wireless, Joan Garriga & Galactic Mariatxis, que presentaran noves cançons, o la llegendària Companyia Elèctrica Dharma, que arribarà al festival amb Flamarada, el seu darrer treball. Pel públic amant de la cançó, el festival acollirà els sempre intensos i emotius concerts de Joan Dausà i Judit Neddermann.

La voluntat inherent al Clownia de donar veu i apostar per les formacions més emergents i interessants de la música festiva i urbana, es veu reflectida aquest any amb les sempre animades Balkan Paradise Orchestra, les valencianes sense pèls a la llengua Pupil·les i Mafalda, la cantautora barcelonina Suu, les multiculturals Karamba i la seva fusió de ritmes llatins i hip hop, l’entranyable Tremendu, els tarragonins Segonamà i el rei del rap trap català Lildami. El Clownia també comptarà amb la Mostra de glosa en femení, amb cinc cantants i un acordió a mercè de la improvisació.

El Clownia 2019 torna a apostar per una oferta d’espectacles familiars de primera categoria. D’una banda, es tornaran a viure moments màgics gràcies als concerts dels habituals Di- Versiones i els fantàstics Xiula. De l’altra, Txarango ha programat per primera vegada espectacles de circ internacional que han descobert durant els seus viatges, que s’uniran a la ja diversa i molt celebrada oferta de circ habitual. Així doncs, de Brasil arriba el col·lectiu de Río de Janeiro Circ No Ato, que combina el llenguatge del circ contemporani amb diverses disciplines com malabars, acrobàcies aèries i clown. Crítica, humor i moltes sorpreses. I de Kènia, prové Mighty Jambo, una associació de Nairobi que promou les arts i el desenvolupament a través de la formació d’acròbates. L’espectacle que presentaran és El caçador, basat en els assentaments massai de Kènia.

Totes les activitats de l’Espai Consciència i les activitats relacionades, es presentaran més endavant.

Els abonaments costen 39€ + 1€ de despeses de gestió i estan disponibles al web del festival.

- Publicitat -

Lágrimas de Sangre: «Tocar al Sant Jordi Club espanta, però, alhora, fa molta il·lusió»

Hem conversat amb l’Still Ill, en Microbio i en Neidos, tres dels mebres del grup de rap combatiu Lágrimas de Sangre, sobre el seu nou disc “Vértigo” i la presentació d’aquest al Sant Jordi Club.

Heu tret el nou disc que es titula «Vértigo» fa poc, quina és la inspiració darrere d’aquest àlbum i el seu títol?

Still Ill: El títol ve una mica per la sensació que ens generava el fet de tenir un projecte que ha crescut molt en els últims anys. Cada cop sentíem una responsabilitat extra perquè més gent ens escoltava. Teníem la necessitat de fer un disc molt sincer, molt honest, i volíem transmetre les sensacions que realment estem tenint sense amagar res.

Microbio: Portàvem ja 3 anys de gira sense parar i la sensació de desconnexió ja era molt gran; ens sentíem desvinculats de la vida quotidiana. Sabíem que la gent esperava temes de crítica social i nosaltres ja no sabem que dir-los més. Aquest cop volíem parlar de nosaltres d’una forma que arribés al públic i hem pogut veure que la sensació de pressió i “vertigen” la comparteix moltíssima gent.

Teniu un tema preferit de l’álbum?

Still Ill: No et sabria dir quin és per mi, perquè a tots els dediquem molta energia i tots porten una part de nosaltres. Tot i això, m’agrada molt Gira la moneda amb Adala, perquè el meu tros és en català i, en general, crec que és un tema que parla molt concretament de la problemàtica que és trobar un lloc per viure actualment i em representa força.

Quin va ser el procés a l’hora de fer l’àlbum? Quantes cançons vau enregistrar per tenir la llista final de temes? S’ha quedat alguna cançó fora del disc?

Microbio: Sí, alguna es va quedar fora; però, al final, es queden les pitjors fora.

Després de 4 discos i tenir més experiència, com creieu que ha evolucionat el vostre estil en la vostra carrera musical?

Microbio: Bé, com nosaltres venim del rap, però no se’ns acaba d’associar i se’ns ajunta amb altres grups més “de festa major”, nosaltres anàvem treballant amb la idea de fer rap sensible, rap musical, perquè creiem que és més fàcil arribar a la gent. No obstant això, hem trobat una sonoritat i un estil bastant definit i crec que el defensem amb orgull.

Still Ill: També hem millorat a nivell de recursos, a nivell d’infraestructura. Aquest disc l’hem autoproduït i és en el que més control hem tingut.

En el vostre senzill «Salsa Boloñesa» utilitzeu ritmes caribenys, com va sortir aquesta idea?

Microbio: Nosaltres som un grup reconegut per cançons positives i de bon rotllo i volíem explorar altres coses. Després, va aparèixer aquesta idea salsera i, al final, els nostres músics -el Rama Lama i l’Acid Lemon- han fet tot un treball d’això.

Al disc heu col·laborat amb diferents artistes, hi ha alguna col·laboració que voleu destacar en especial i per què?

Still Ill: A nosaltres ens encanta treballar amb els nostres amics que tenim a prop i, en aquest disc, hi ha la col·laboració del Valtonyc, que ens hagués agradat fer-la in situ. Vam decidir passar-li un ritme i ell va escriure’ns una carta parlant del perquè no podíem fer aquest tema en persona.

Hi ha alguna col·laboració que us agradaria fer més endavant?

Microbio: Uf, ens encantaria. A mi em molaria fer un tema amb el Roberto Iniesta d’Extremoduro; amb Kase O; em molaria fer un tema amb Tote King… però això ja és somniar.

Com us sentiu al poder presentar el disc en un lloc com el Sant Jordi Club?

Microbio: Molt de vertigen, també.

Neidos: Crec que encara no som conscients de l’amplada que implica tot això i fins on arriba. Ara estem construint el directe i estem començant a veure l’abast de tot això. Tocar al Sant Jordi Club espanta, però, alhora, fa molta il·lusió perquè mai hem fet una cosa així.

Que es pot esperar del vostre nou directe?

Microbio: Estem preparant un concert de més de dues hores pel Sant Jordi Club, amb tots els èxits de la banda. També, vindran col·laboradors com Adala i l’Autèntic Home Llúdriga. A més, estem preparant un espectacle de llums memorable.

Porteu uns anys anant al Viña Rock, qué us sembla participar en un dels festivals més importants del panorama nacional?

Neidos: És increïble pensar que fa cinc anys estàvem entre el públic i ara estem dalt l’escenari amb altres artistes.

Microbio: El més “xulo” del Viña Rock és que, per la seva situació geogràfica, és un festival on et pot veure gent de tota Espanya i, per nosaltres, que potser ens costa més baixar cap a llocs com Andalusia, és una plataforma genial.

- Publicitat -

King Gizzard and the Lizard Wizard anuncien disc i concert a Barcelona

Després d’un 2017 de rècord Guinness durant el qual van estrenar cinc àlbums (cinc? Cinc!), els hiperactius King Gizzard & The Lizard Wizard van passar un 2018 inusualment tranquil. Dotze mesos sense donar senyals de vida. En el seu propi univers, en el qual un any sembla durar més del que ens dura a la resta de mortals, això ve a ser tota una eternitat. Però ja no aguanten més: el cos els demana fuzz.

Com si volguessin recuperar el temps ràpidament, els australians van tornar a finals de gener amb ‘Cyboogie’, el seu single de retorn, primer avançament de l’àlbum que publicaran el 26 d’abril «Fishing for Fishies» i que presentaran en directe a la Sala Razzmatazz de Barcelona el 19 d’octubre.

Les entrades es posaran a la venda aquest divendres a partir de les 11 del matí al web del Primavera Sound.

- Publicitat -

Bryan Adams actuarà a Barcelona l’11 de desembre

Bryan Adams tornarà a Barcelona el dia 11 de desembre com a part de la seva gira europea on presentarà el disc «Shine a light«, que va posar-se a la venda la setmana passada i pel qual ja ha aconseguit alguns números 1 i grans posicions en llistes com la britànica on aquesta setmana és número 2.

El concert tindrà lloc al Palau Sant Jordi i les entrades es posaran a la venda el 19 de març a les 10 del matí a través del web de la promotora Doctor Music. Les entrades oscil·laran entre els 42 i els 60 euros (+ despeses).

El tour compta a més amb una altra emocionant col·laboració, la llegenda del rock canadenc s’associarà amb els «roadies» més importants per a la seva gira mundial, ‘Shine A Light’, en 2019. Com a líder mundial en logística, DHL celebrarà aquest any el seu 50 aniversari i donarà suport a Bryan Adams i la seva banda com a proveïdor logístic oficial de la gira. Junts, han acordat plantar un arbre per cada entrada venuda de la gira a tot el món! «L’associació amb DHL té un gran missatge mediambiental, espero que aquest missatge es converteixi en l’estàndard de totes les col·laboracions com aquesta, ja que necessitem tenir cura del planeta tant com puguem», afirma Adams.

 

- Publicitat -

Arcade Fire estrena «Baby Mine»

El 29 de març arribarà als cinemes  «Dumbo», el remake que estrena Tim Burton de la famosa pel·lícula de Disney.

Tot i les novetats d’aquesta reedició, «Baby Mine» seguirà sent la cançó principal. Arcade Fire interpreta la cançó composta per Frank Churchill i Ned Washington el 1941 i interpretada per Betty Noyes en el film original.

Ja podem escoltar a Spotify la versió, força fidel a l’original amb presència de l’arpa i línies de Sonovox.

- Publicitat -

The Chemical Brothers avança «We’ve Got To Try»

The Chemical Brothers va estrenar divendres passat el quart avançament del nou disc d’estudi No Geography.

“We’ve Got To Try” arriba després de “Free Yourself”, “MAH” i “Got To Keep On”. Els britànics Tom Rowlands i Ed Simons tornen amb quatre novetats després de tres anys de silenci discogràfic.

«We’ve Got To Try» arriba amb un decadent videoclip dirigit per Ninian Doff en el que ens transporten per l’univers d’un pilot de cotxes de carreres força caní.

El nou àlbum del duet anglès es publicarà el 12 d’abril per la discogràfica Astralwerks Records.

- Publicitat -

La gira dels 40 anys de OMD passarà per Barcelona el 21 d’octubre

L’emblemàtica banda anglesa pionera de la música electrònica Orchestral Manoeuvres In The Dark (OMD), s’embarca en una gira europea en què repassaran els èxits i rareses d’una carrera que aquest 2019 compleix 40 anys. Un tour que farà parada a Barcelona (21 octubre, Sala Apolo), i en el qual Andy McCluskey i Paul Humphreys, que segueixen conservant l’amistat i la inspiració de quan eren adolescents, estaran acompanyats per Stuart Kershaw, que reemplaça al bateria Malcolm Holmes, i pel teclista i saxofonista Martin Cooper.

Les entrades es posaran a la venda el proper 14 de març a través de la xarxa Ticketmaster i LiveNation.es.

- Publicitat -

Live Nation promociona un concert d’Eddie Vedder al nostre país

La promotora Live Nation ha compartit una imatge del líder de Pearl Jam en un pòster enganxat al carrer d’una ciutat i amb el missatge «Si esperes un senyal…és aquest», fet que ha fet aixecar tota classe de sospites sobre un imminent anunci de concert al nostre país.

Mentre Pearl Jam segueixen treballant en un nou disc, Eddie Vedder té previst alguns concerts en solitari a ciutats com Florència o Londres durant el mes de juliol.

Ara només falta confirmar-se oficialment la data i la ciutat o ciutats on tocaria el músic.

- Publicitat -

Tame Impala fan un avançament del seu nou disc

Hi ha moltes ganes d’escoltar com sonarà el nou disc dels Tame Impala, que de moment sabem que debutaran en viu durant el Saturday Night Live el dia 30 de març, on amb una mica de sort ja podrem escoltar una cançó sencera. De moment ens hem de conformar amb els 15 segons que el grup ha compartit a través d’Instagram

Una vegada més podem escoltar el so psicodèlic que ens té acostumats el grup de Kevin Parker.

La banda té previst una actuació al nostre país durant el Primavera Sound.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tame Impala (@tame__impala) on

- Publicitat -

Nick Murphy de Chet Faker estarà actuant a Barcelona el 5 d’octubre

El debut de Chet Faker, Built on Glass estava tan construït sobre vidre que es va trencar. L’artista australià, que s’havia donat a conèixer com a trobador soul electrònic amb el celebradíssim EP Thinking In Textures, va aconseguir amb el seu primer llarg tot el que un nou artista desitja: crítiques notables, l’abraçada immediata del públic i una gira mundial que el va portar a festivals com Primavera Sound, on va oferir al 2015 un dels concerts més memorables d’aquella edició.

Però, només un any després, Chet Faker es va esvair per deixar pas a Nick Murphy, nom real del músic nascut a Melbourne fa 30 anys. La seva primera cançó deslligada d’aquest alter ego resumia el canvi: «You were scared to be yourself / For no reason», cantava a Fear Less. Alliberat i imparable, Nick Murphy va iniciar el seu redescobriment amb l’EP Missing Link (Future Classic, 2017), on es submergia en sons electrònics més opressius i ballables.

D’aquí al recentment anunciat «Run Fast Sleep Naked», primer llarg com a Nick Murphy, que culminarà la transició el proper 26 d’abril. Com a avançament ens arriba Sanity, una aproximació més orgànica i juganera al so dels seus inicis, amb un suggerent videoclip gravat a Canàries. I també ens arriba la notícia que Nick Murphy actuarà el dia 5 d’octubre a la sala Apolo de Barcelona dins de la gira de presentació mundial de Run Fast Sleep Naked. Serà la primera vegada que puguem veure a l’artista anteriorment conegut com Chet Faker a Catalunya.

Les entrades sortiran a la venda aquest divendres a les 10 del matí al web del Primavera Sound.

- Publicitat -

Es confirma la causa de la mort de Keith Flint de The Prodigy

El passat 4 de març va morir els 49 anys el cantant dels Prodigy, Keith Flint i avui la BBC ha explitat que a falta de conèixer els resultats de les proves toxicològiques, el músic s’hauria penjat.

Al seu moment els companys del grup ja van apuntar al fet que el cantant s’hauria tret la vida durant el cap de setmana.

The Prodigy van editar disc el novembre passat i aquest any l’havien de presentar a un bon grapat de festivals entre ells el Doctor Music.

- Publicitat -

Novetats discogràfiques en streaming: Foals, James Morrison, Sigrid, Dido

Aquesta setmana ja podem escoltar la primera de les dues parts que Foals editaran aquest 2019 de «Everything not saved will be lost». També nous treballs de James Morrison o Dido, així com els debuts de la jove promesa Sigrid o de Gesaffelstein, en un disc ple de col·laboracions interessants.







- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...