Novetats de la setmana: Kehlani, Hayley Williams, Mark Lanegan, The Kooks

Després d’unes setmanes més aviat pobres en quant a llançaments discogràfics on com a molt s’editava un o dos discs destacats, aquest divendres trobem un bon grapat de treballs interessants a comentar.

Des de «It was good until it wasn’t» el nou treball de Kehlani, que entre altres inclou una col·laboració de James Blake, passant pels nous EP’s de The Kooks i Hailee Steinfeld, el retorn de Mark Lanegan o el disc en solitari de Hayley Williams de Paramore o Gerard Aledo excantant dels Animal.






- Publicitat -

Gertrudis estrenen el vídeo de ‘Ho sento molt’ amb l’ajuda dels seus seguidors

Fa uns dies els Gertrudis demanaven als seus seguidors que els enviessin vídeos seus enregistrats durant algun concert de la banda.

I aquella sol·licitud avui ha tingut premi en forma de videoclip oficial. El grup ha agafat alguns dels vídeos que ha rebut i li ha posat la música d»Ho sento molt‘, una de les cançons del seu últim disc «No em dóna la gana«.

El resultat ja es pot veure a Youtube.

- Publicitat -

Within Temptation presenten ‘Entertain you’

Within Temptation comencen una nova etapa d’autogestió amb ‘Entertain You‘. Segons ha explicat el grup el seu objectiu és compartir amb els seus seguidors les noves cançons que vagin creant, amb la clara intenció de publicar sis senzills en dos anys i finalitzant tot aquest cicle amb un nou disc.

La banda explica que la indústria musical i el món han canviat i això els inspira creativament.

- Publicitat -

Bob Dylan anuncia «Rough and Rowdy Ways», el seu primer disc en 8 anys

Bob Dylan's new album, Rough and Rowdy Ways, comes out June 19.

Bob Dylan anuncia la publicació del seu primer disc amb material inèdit en vuit anys. El nou disc es dirà «Rough and Rowdy Ways» i arribarà el 19 de juny.

El nou treball estarà format per 10 cançons, tot i que s’ha de tenir en compte que una d’elles dura 17 minuts.

El músic ha avançat ‘False Prophet’ coincidint amb l’anunci del disc.

- Publicitat -

Matt Bellamy de Muse estrena cançó en solitari

Matt Bellamy el vocalista dels Muse, ha sorprès durant aquests dies de quarantena estrenant una nova cançó anomenada ‘Tomorrow’s World‘, on el músic agafa inspiració en aquests dies que tots estem passant a casa.

Bellamy explica que la cançó mostra l’estat anímic i els sentiments que té amb aquest confinament, on ha recordat el que més importa a la vida, així com el creixent optimisme, afecte i esperança pel que ens espera en el futur.

És la segona aventura en solitari de Bellamy després de presentar ‘Pray (High Valyrian) per la banda sonora de «Game of Thrones».

- Publicitat -

Ariana Grande i Justin Bieber estrenen ‘Stuck with U’

Ariana Grande i Justin Bieber van anunciar fa uns dies que aquest 8 de maig podríem escoltar una cançó que han gravat els dos artistes des del confinament i que porta per nom ‘Stuck with U‘.

La cançó ha estat creada amb fins solidaris i tots els diners aniran a parar als nens amb famílies que s’han vist afectades pel coronavirus, a través de subvencions i beques des de la fundació First Responders Children’s Foundation.

- Publicitat -

Miki Núñez es despulla a ‘Me vale’

Miki Núñez ha compartit el seu nou senzill ‘Me vale’, una divertida i alegre composició que farà moure el cos a tots els seguidors del músic català, que en pocs minuts han fet tendència a la xarxa l’estrena d’aquesta cançó.

La cançó ha estat creada al costat de Diego Arroyo i Jaime Summers i ha comptat amb la col·laboració del germà del cantant.

El cantant de Terrassa ha explicat a través d’Instagram que amb aquesta cançó s’ha despullat completament, parlant de tot allò que de cop i volta abans no suportava i ara ‘Me vale’ si és amb tu.

En el vídeo apareixen un bon grapat de cares conegudes com el futbolista del Barça Sergi Roberto, companys d’Operación Triunfo, Guillem Solé, Adri Salas, Martina Klein i Àlex Corretja, Roberto Leal o Noemí Galera.

- Publicitat -

Els Amics de les Arts presenten ‘Et Vaig Dir’

Els Amics de les Arts estrenen ‘Et Vaig Dir’, el quart avançament d’«El senyal que esperaves» acompanyat d’un lyric vídeo.

A cop de sintetitzadors i R’n’B d’autotune ens presenten un conflicte de parella al més pur estil d’Els Amics. La fauna ja recorrent participa en la història però el gat hi juga un paper fonamental. L’explosió final arriba amb el crescendo del coixí de corda per augmentar l’èpica. Promeses i promeses que es van dir i que acaben amb un final amarg.

Joan Enric Barceló, Dani Alegret i Ferran Piqué malgrat que han posposat la presentació del fisc segueixen creant contingut per «Atrapats Aquí», la sèrie interactiva d’Els Amics de les Arts, cita obligada de cada diumenge. Combinant-ho amb «Els dies més dolços», els concerts que realitzen des del confinament a l’espera de poder actuar amb públic.

- Publicitat -

Katy Perry anuncia el seu cinquè disc i presenta a ‘Daisies’ com a primer senzill

Katy Perry ha avançat que el primer senzill del seu cinquè disc es serà ‘Daisies‘ i que arribarà el 15 de maig.

No sabem què passarà amb les cançons que ha anat estrenant els darrers mesos com ‘Never really over’ o ‘Harley’s in Hawaii’, però tot fa pensar que no formaran part del mencionat treball.

La cantant va confirmar fa un parell de mesos que el cinquè disc parlaria de la salut mental. I també sabem que el líder dels OneRepublic estava treballant amb ella en aquest futur treball.

- Publicitat -

Madonna confirma que va patir coronavirus i dóna 1 milió de dòlars per la seva investigació

Madonna ha estat notícia avui per donar més d’un milió de dòlars a projectes d’investigació contra el coronavirus. Aquest acte de bona fe ha provocat que molts mitjans hagin publicat que la reina del pop pateix la malaltia, cosa que la mateixa cantant ha hagut de desmentir a través del seu Instagram.

La cantant ha explicat que sí que ha patit la malaltia però que ja està recuperada. A la seva publicació l’artista explica que clarament es va contagiar a París, durant l’últim tram de la gira «Madame X», que va haver-se de cancel·lar per la propagació del virus.

Pel que explica, tant ella com els seus ballarins es van contagiar, tot i que es van pensar que era una grip. La cantant explica que ara li consta que va patir el virus perquè ha donat positiu en anticossos.

- Publicitat -

Lluís Llach: 10 cançons per 72 anys

El 7 de maig de 1948 neix a Verges el cantautor Lluís Llach. Membre dels Setze Jutges, escriptor, exdiputat, capdavanter de la Nova Cançó i, en definitiva, persona de gran compromís social en totes les decisions que ha pres al llarg de la seva vida i han marcat el camí de tota una generació. Avui resumim en 10 cançons representatives de la seva trajectòria per celebrar una data especial.

 

‘Que tinguem sort’ és, sens dubte, una cançó d’amor i tendresa, però també apel·la a la fidelitat d’uns valors, d’uns principis. Inclosa en l’àlbum «I si canto trist» és un cant romàntic i idealista que, en el context de la seva publicació (1974), transformava l’amor en una militància per l’antifranquisme i el progressisme.

La més universal de totes les cançons del Noi de Verges ha sigut ‘L’Estaca’, composada el 1968 s’ha estès per mig món fins al punt de considerar-se autòctona de molts territoris. Llach apel·la a la unitat d’acció col·lectiva per alliberar-se de les cadenes, en aquell context representades per la dictadura, i aconseguir la preuada llibertar. Versionada innumerables vegades, traduïda a molts idiomes i insígnia de centenars de lluites, aquesta cançó ha transcendit per esdevenir himne.

‘Laura’, cançó d’amor per a la tan estimada i recordada Laura Almerich, històrica guitarrista del cantautor que va esdevenir una peça clau en la seva carrera i en la seva vida. D’aquest cant a l’agraïment per una amistat tan forta, ens queda la cèlebre actuació del Camp Nou de 1985.

‘I si canto trist’, inclòs en l’àlbum homònim, és el plor a la mort de Salvador Puig Antich, executat pel règim franquista el fatídic 74. I entre acords menors també es recorda a totes les víctimes de la dictadura.

A Vitòria el 3 de març de 1976 es va produir una matança que va deixar centenars de persones ferides i cinc morts, hores després de la brutal repressió policial Lluís Llach crearia ‘Campanades a morts’, un oratori grandiloqüent al nivell dels grans rèquiems.

El «Concert per la llibertat» del 2014 al Camp Nou tenia una àura d’ocasió històrica per la unió dels pobles, la defensa de les llibertats i homenatge a la figura de Llach. La segona meitat del concert, dedicada a l’obra del cantautor, la iniciava ell mateix cantant a capella tot un himne de l’agermanament i la diversitat com és ‘Venim del nord, venim del sud’.

A ‘Viatge a Ítaca’ el cantautor musica l’històric poema de Konstantinos Kavafis. Un viatge també capa a la llibertat dels països catalans que compta amb la col·laboració de Manel Camp en l’arranjament. La versió que en va fer al concert de comiat «Verges 2007» és potser la més histriònica, la més exagerada però té un pes específic en ser l’última interpretació de Lluís Llach.

En el mateix àlbum que canta a les connotacions utòpiques i els destins llunyans i desitjats, publica ‘Abril del 74’ en la que transportava a Catalunya la fascinació per la revolució portuguesa. Cançó d’anhels, d’esperança, d’olor a clavells i aires de llibertat de la dictadura feixista d’aquell 25 d’abril de 1974.

Per obrir la gira «Un pont de mar blava» Llach va escollir ‘Amor particular’, una cançó d’enamorament sincera i d’una delicadesa excepcional.

«Som aquí tossudament alçats, proclamant el nom, el temps i el lloc que ens dol i pertany». D’alguna manera amb aquests primers versos de ‘Tossudament alçats’ es resumeix tota una vida dedicada als altres creant la banda sonora de la memòria del passat, les vivències del present i un futur esperançador amb tot el compromís i la força.

 

- Publicitat -

Portugal prohibeix tots els festivals, entre ells el NOS Primavera Sound

Mentre el Ministre de Cultura d’Espanya afirmava aquesta setmana que per les qüestions relacionades amb la celebració de festivals hauríem d’esperar encara, altres països com Portugal ja han comunicat que prohibeixen tots els festivals fins el 30 de setembre.

Entre els festivals que es veuen afectats trobem el Paredes de Coura, el NOS Alive, el Super Bock Super Rock i el NOS Primavera Sound, que a més havia mogut les dates previstes fins el 3 de setembre, però que tampoc podrà celebrar-se.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...