‘Balanceo’ de Cala Vento, un any després

Cala Vento portaven anys demostrant que eren una de les noves promeses de l’indie nacional, però hem hagut d’esperar a tenir entre nosaltres el seu tercer disc d’estudi per, definitivament, afirmar que ja són un dels grans del panorama. 

«Balanceo» és el disc més complet del duo empordanès, en part, gràcies al canvi de producció que hi trobem darrere. Amb la discogràfica BCore Disc han tret dos àlbums, però això ha canviat amb ‘Balanceo’. Aquest disc ha estat autoeditat: gestat, gravat i produït totalment a càrrec de l’Aleix i el Joan. I amb aquest canvi s’hi poden apreciar nous matisos i sonoritats en el conjunt de cançons: la implementació de nous instruments de vent o una gravació independent per pistes instrumentals. 

Així doncs, «Balanceo» és Cala Vento en la seva màxima expressió, tant musical com lírica. L’essència que caracteritzava a la banda, les lletres senzilles però directes, els riffs de guitarra potents i icònics o les línies impossibles de bateria hi són presents. A tot això cal afegir-hi un component líric més polititzat que en anteriors treballs, lletres que parlen sobre la realitat del nostre país o del que ens caracteritza com a societat, sense entrar, en cap moment, en un estil reivindicatiu més ‘clàssic’. 

I, per sort, entre tot això hi trobem grans cançons que ja s’han convertit en himnes per als fans de la banda, com ha quedat demostrat en els concerts de presentació del disc. Temes com ‘La comunidad, ‘Gente como tú’ o ‘Todo’ ja s’han fet un lloc entre els greatest hits del grup. Per altra banda, ‘Balanceo’ inclou cançons com ‘Fin de ciclo’ o ‘La importancia de jugar al baloncesto’, que mostren la faceta més tendra  i emocional del grup, una zona gairebé inexplorada fins ara per part dels catalans. 

«Balanceo» és un disc de consolidació, és un disc amb què Cala Vento ha acabat de reafirmar el seu paper dins el context musical del nostre país. «Balanceo» és un disc de maduresa lírica, amb missatges més profunds i recursos lírics més complexes, i de maduresa musical, amb una clara millora de la producció de les cançons. «Balanceo» és un disc d’homenatge al seu llegat i a tot el que aquests últims anys han suposat pel grup. Però, sobretot, «Balanceo» és un disc construït amb l’ànima de Cala Vento, dedicat especialment a tots i cadascun dels seus seguidors. 

EL MILLOR:

L’essència del grup, present al 100% en aquest disc i en la seva màxima expressió

La potència d’algunes cançons, ja considerades himnes

La tendresa d’algunes altres, amb moments de llàgrima inclosos

Sens dubte, ‘La comunidad’ i ‘Fin de ciclo’

EL PITJOR:

La diferència entre algunes cançons, amb uns punts més baixos a ‘Remedio contra la soledad’

NOTA: 10

- Publicitat -

Nova data pel Canet Rock 020

Fa unes setmanes vam conèixer que un dels festivals més importants de la música de casa nostra, el Canet Rock, seria posposat a causa de la pandèmia de la Covid-19. Aquesta nova data és el dissabte 3 d’octubre d’aquest any.

L’organització informa que les entrades ja adquirides són vàlides per aquesta nova data. En el cas que no sigui possible assistir-hi, es pot demanar una devolució mitjançant aquest correu electrònic: [email protected]

La bona notícia de tot això és que el cartell es manté i actuaran els artistes que ja estaven previstos pel juliol.

Cartell Canet Rock 020 amb nova data

- Publicitat -

The 1975 estrenen ‘Guys’

'Guys', The 1975

El 22 de maig surt a la venda «Notes on a Conditional Form» l’esperat nou disc de The 1975, que ha anat canviant de data de publicació per diferents motius. Després de conèixer algunes de les cançons del treball, avui el grup ha estrenat ‘Guys‘, una preciosa cançó que Matt Healy dedica als seus companys de banda.

Si no hi ha més canvis a la seva gira europea per la pandèmia de coronavirus, el 3 d’octubre estaran actuant a Barcelona.

- Publicitat -

El BBK live tampoc es podrà celebrar enguany

Ahir va ser el Mad Cool que explicava que el festival no es podria celebrar enguany en les dates previstes i avui ha estat el BBK live qui a través d’un comunicat ha afirmat que no es podrà realitzar tal com estava previst durant l’estiu.

Des del BBK ja remeten al seu públic a venir l’any vinent, tot i que de moment encara no detallen els motius de la no cancel·lació oficial, com sí que van detallar el festival madrileny, explicant que esperen que l’estat aprovi l’estat de causa major i així poder modificar tots els contractes que un festival d’aquestes característiques comporten.

- Publicitat -

Mad Cool anuncia que aquest any no se celebrarà el festival

El Mad Cool ha emès un comunicat explicant que enguany no es podrà celebrar el festival tal com estava previst a causa de la situació global que s’està vivint amb la pandèmia de coronavirus.

Per altra banda expliquen que encara no han cancel·lat oficialment l’edició, ja que esperen que el govern espanyol declari l’estat de força major, que permetrà llavors gestionar els contractes amb els artistes i tot el personal que havia de treballar en el festival.

Davant de tots els esdeveniments que han passat les últimes setmanes des del festival han treballat en diferents alternatives i la més probable és que s’ajorni el festival a les mateixes dates però del 2021. Des del Mad Cool expliquen que tenen bon feedback amb els grups i artistes que enguany havien d’actuar i la majoria tornarien l’any vinent, així com d’altres que se sumarien al cartell.

Sobre la devolució de les entrades, s’ha d’esperar que les autoritats prenguin les decisions oportunes. Evidentment qui vulgui que se li retornin els diners així passarà, com també qui vulgui conservar-les per a l’any vinent.

- Publicitat -

Parlem amb el tiktoker GerryQuerryBerry i ens acaba fent el cuc!

A Primera Fila continuem el nostre cicle d’entrevistes des del confinament i avui hem parlat amb un altre tiktoker català que triomfa a aquesta coneguda aplicació. Hem conversat amb en Gerard Querol, conegut com a GerryQuerryBerry.

Hem parlat dels vídeos que fa, de com va començar, dels seguidors que té i dels vídeos que més triomfen. També ens ha assegurat que no farà cap vídeo sense samarreta! El que sí ens ha fet ha estat el cuc…això sí, s’ha fet mal (epic fail).

- Publicitat -

Txarango posen data al seu nou disc, però posposen la seva gira i el Clownia

Txarango han emès un comunicat explicant que el seu quart disc arribarà el 19 de juny. Ha estat l’única cosa positiva del text, on la banda explica que s’ha vist obligada a posposar la seva gira «El gran circ» que havia de començar el mes de juny i que passava per tot el territori català amb les entrades exhaurides. El grup exposa que el govern no ha donat cap mesura concreta pel món de la música en directe i no tenen cap horitzó on agafar-se.

Per aquest motiu es veuen obligats a cancel·lar-la, almenys tal com estava prevista. La gira «El gran circ» és molt complexe , amb moltes especificitats que la fan pràcticament impossible de traslladar en el temps. El grup està treballant per donar una resposta a aquesta situació i veure com poden reconvertir aquesta gira, però no és una tasca senzilla i no saben quan es podran dur a terme esdeveniments en directe.

Expliquen que el futur és incert, però estan totalment compromesos en programar nous concerts, per acollir totes les persones que tenien la seva entrada, i com és evident, retornar els diners de totes les persones que no vulguin o no puguin venir als nous concerts.

Pel que fa al Clownia Festival, el grup ha traslladat el festival directament al 2021 i les entrades adquirides seran vàlides per la nova data. S’anima a la gent a conservar les entrades i donar suport al festival, però qui vulgui podrà recuperar el seu cost. Les noves dates seran del 24 al 27 de juny.

- Publicitat -

Manel publica una versió inèdita de ‘Dos hombres y un destino’

Entre tants directes i cultura mainstream durant aquest període de confinament Manel sorprèn amb un vídeo del 2010 en què els quatre integrants del grup versionen ‘Dos hombres y un destino’. Guitarra acústica, contrabaix, banjo i -característic i enyorat- ukulele són els ingredients d’aquesta versió de l’icònic tema de David Bustamante i Àlex Casademunt producte del fenomen musical i social que va ser Operación Triunfo 2001.

El que podia ser un vídeo casolà simpàtic que -com molta gent- ha rescatat durant aquests dies ha esdevingut un fenomen viral que despertat certa simpatia i sorpresa entre els seguidors; en menys de 24 hores ja porten més de 600 retuits i 6 mil agradaments.

Entre els molts que han reaccionat a aquesta publicació hi ha un autèntic fan del grup com és l’actor Josh Radnor, el Ted de la sèrie How I met your mother.

- Publicitat -

Dave Grohl afirma que el nou disc de Foo Fighters «Serà el nostre Let’s Dance!»

Dave Grohl, el líder de la banda Foo Fighters, revela a una emissora de Los Angeles més detalls sobre l’àlbum, ja gravat, que sortirà en els pròxims mesos. La gira d’aquest, que començava l’abril d’enguany, s’ha posposat per l’any que ve, oferint només un multitudinari concert a Espanya, a la ciutat de València. Recentment també varen posposar el seu festival «DC Jam», que estava programat pel 4 de juliol a Maryland, i que suposava el 25 aniversari del llançament del seu primer disc.

«Se suposava que ara hauríem d’estar de gira, i estava ansiós per començar perquè el disc és molt bo, i estàvem molt emocionats de pensar que la gent l’escoltaria i tocar-lo en directe. Està ple de cançons»himne» i per suposat cantables. Per mi és com el nostre «Let’s Dance» de «David Bowie». Teníem la idea de fer un disc divertit, i l’hem fet!»

A l’entrevista, també hi participa Virginia, la mare de Dave Grohl, i comenten el seu recent llibre «From Cradle To Stage» en el qual conversa amb diverses mares de bandes de rock. Respecte l’àlbum, se la veu igual d’excitada que el seu fill davant l’estrena.

Si pels fans de Foo Fighters ja era una cita esperada… després d’aquestes declaracions, les expectatives hauran augmentat de ben segur!

 

 

- Publicitat -

Parlem amb dos tiktokers catalans que triomfen amb els seus vídeos!

A Primera Fila ens hem posat en contacte amb en Ferran Casadevall (@ferranxidk) i l’Hugo Iglesias (@el.hugoiglesias), dos joves catalans que formen part de la plataforma TikTok, molt popular sobretot entre els adolescents i hem volgut conèixer el seu funcionament, els vídeos que comparteixen o la seva història amb aquesta aplicació.

Un d’ells ens ha explicat que ha rebut amenaces per missatge privat, per ser català i independentista o per la seva orientació sexual. Hem parlat de com gestionen les crítiques o els insults i també si poden arribar a guanyar diners amb això.

També ens han recomanat algun Tiktoker que segueixen i fins i tot han jugat a endevinar els títols d’algunes cançons que sonen amb freqüència a l’aplicació.

Coneix una mica més aquests dos nois!

- Publicitat -

Entrevistes des del confinament: Tildo Muxart

En Tildo Muxart ha estat el nostre primer convidat de la setmana! Hem parlat del seu futur nou disc, del seu pas a la música en català i de com sonarà el nou disc entre altres coses.

També hem recomanat fortament els seus directes, és un artista que en directe guanya i molt! Si teniu l’oportunitat aneu-lo a veure!

El seu nou senzill es diu ‘Lola’ i ja està disponible a Youtube o Spotify.

- Publicitat -

Recomanacions per la quarantena: Buhos, The Offspring, Fontaines D.C

Disc de pop:

Buhos – La Gran Vida

Disc de rock:

Fontaines D.C – Dogrel

Disc de rap:

Famous Dex – Dex Meets Dexter

Concert:

The Offspring  – Woodstock Festival 1999

https://www.youtube.com/watch?v=W8iZC6LETZo

Artista del dia:

Cloud Nothigns (rock, post-punk americà)

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...