Aquesta primera setmana de novembre ens porta molts discs recopilatoris, reedicions i discos de celebració com els 25 anys de “Monster” dels R.E.M. o els 50 de “Let it bleed” dels Rolling Stones. També un grans èxits de Simple Minds, una celebració del disc “Merry Christmas” de Mariah Carey, que arriba als 25 anys o la reedició del debut d’Alfred García completen els llançaments de la setmana. Però no tot són reedicions, Michael Kiwanuka protagonitza el gran disc de la setmana amb “Kiwanuka”.
Pel que fa a les cançons de la setmana, arriba carregada de novetats que van des de Dua Lipa, passant per Bon Jovi, Robbie Williams, Haim, La Roux, The Script, Sigala i molts més. Tots els temes els trobareu a la llista de reproducció de Spotify.
Lady Gaga va compartir una imatge a través d’Instagram on s’estava preparant per a la nit de Halloween i on es veia una carabassa amb un ganivet clavat i amb el text ‘Fuck this’. Però els seus seguidors més espavilats van poder veure com al costat hi havia un iPod on s’hi reproduïa una cançó sense nom d’artista ni caràtula i que es deia ‘Stupid love’. Llavors molts dels seguidors van anar a comprovar si hi havia alguna cançó registrada en nom seu amb aquest títol i la resposta va ser afirmativa.
La cantant es troba preparant nou material que podria arribar l’any vinent i qui sap si una de les peces serà aquest ‘Stupid love’. També s’apunta que el disc es podria anomenar “Adele”.
El darrer disc de Lady Gaga va ser “Joanne” editat el 2016, tot i que no hem deixat de tenir-la present a les nostres vides, gràcies a la banda sonora de “A star is born” i a temes com ‘Shallow’ amb la qual va aconseguir aquest mateix any guanyar un Oscar.
3 anys després del seu últim disc i abans que publiqui nou material l’any vinent els Bon Jovi han compartit una nova cançó ‘Unbroken‘ que formarà part del documental “To Be Of Service” que es podrà veure a Netflix i que és un homenatge als veterans de guerra que han de conviure amb l’estrès postraumàtic.
Els beneficis de la cançó aniran durant el primer any i al 100% a la fundació Patriotic Service Dog, que intenta ajudar a aquestes persones a tenir una vida més fàcil.
La banda té previst publicar nou material l’any vinent i sembla que el disc es podria dir “2020”.
Dua Lipa va tenir un debut brutal amb temes com ‘New Rules’ que van catapultar-la als primers llocs de les llistes de tot el planeta. Posteriorment arribarien col·laboracions amb Calvin Harris amb ‘One Kiss’, amb Diplo i Mark Ronson en el projecte Silk City o amb les Blackpink.
Ara finalment arriba ‘Don’t start now‘, el tema que serveix per presentar el seu segon disc. Per aquesta cançó ha tornat a comptar amb els mateixos autors de ‘New rules’, tot i que també ella és autora de la peça.
Aquest divendres s’ha publicat la reedició del disc “1016” de l’Alfred García sota el títol de “1016 El Círculo Rojo“, on trobem les cançons originals del disc i quatre noves cançons, una de les quals ‘Crema la nit‘ al costat dels Txarango. La cançó és un homenatge a les falles de València i a la seva gent.
Així mateix el cantant també ha publicat un tràiler del curtmetratge on s’inclouen imatges de l’últim any del músic en tres cançons i dues històries paral·leles. El vídeo inclou la participació de Santi Balmes i Carlos Sadness. Es podrà accedir al vídeo a través d’un codi QR que es trobarà en el disc.
El cantant s’acomiadarà de la gira i de Catalunya amb un concert el 9 de novembre al Sant Jordi Club, en un directe ple de col·laboracions i sorpreses.
Ai en Rex… En Rex és un d’aquells artistes que mai em deixarà de sorprendre. I aquest últim disc no n’ha estat una excepció, encara que hi ha un punt en què em vull aturar ja d’entrada. “Pony” és un gran disc, és l’essència Rex Orange County amb totes les lletres, però hi ha una gran diferència entre aquest últim disc i tot el que havia fet fins ara.
Si bé els seus dos treballs, sobretot “ApricotPrincess“, eren “esprints” i temes que entraven a la primera escoltada, “Pony” és una carrera de fons. Les cançons que trobem en l’últim disc de Rex Orange County són més difícils d’entrar-hi, si més no, més complicades d’entendre a la primera escoltada. És això un factor negatiu? No necessàriament, però sí que cal avisar als fans d’en Rex que no s’esperin trobar a “Pony” el mateix tipus de cançons que coneixíem fins ara.
Ara toca entrar ja en matèria. “Pony” té cançons espectaculars, temes que recordarem molt temps després d’haver “abandonat l’àlbum”. De fet, una de les coses que més m’ha sorprès ha sigut el criteri ha escollit en Rex a l’hora de triar els singles. ’10/10′ ha sigut la primera cançó llançada com a senzill per anar avançant l’àlbum abans del seu llançament. No és pas una cançó dolenta, però no és ni de lluny la millor del disc ni la que sintetitza millor l’estil d’aquest.
Com a senzills també tenim ‘Face to Face‘, un tema que té un particular començament que m’ha semblat el millor de la cançó. I l’últim senzill que va treure “pre-àlbum” va ser ‘Pluto Projector’, el millor dels tres, tant per la seva lletra com per les melodies fluctuants i tendres que va “projectant”. És una llàstima que utilitzi una base rítmica electrònica que li queda força malament i et treu força de la cançó.
I parlant d’això, m’agradaria recalcar un dels punts que més m’han desagradat i decebut d’aquest disc. Estic parlant de la utilització de bases rítmiques pre-gravades en comptes de bateries acústiques tradicionals, com portava utilitzant fins ara. Aquest aspecte em sembla un moviment per part d’en Rex cap al hip hop i el pop electrònic d’avui en dia, i és un fet que a mi em treu totalment quan estic escoltant una cançó del disc. Cal dir, també, que no tots els temes fan servir aquestes bases ni de la mateixa manera.
I és que, en general, l’electrònica hi és molt més present en aquest “Pony” que en els seus anteriors treballs. Les cançons a guitarra han desaparegut, de la mateixa manera que les acústiques a piano a l’estil de ‘Hapiness‘ (“ApricotPrincess”, 2016). Suposo que els artistes han d’anar creixent i evolucionant, i si alguna cosa es nota que Rex Orange County ha fet en aquest últim disc és créixer.
Les orquestracions i les produccions en aquest àlbum són unes deu mil vegades superiors a les dels seus últims treballs. De fet, crec que hi ha algunes cançons del disc que han aconseguit arribar al nivell d’excel·lència al que han arribat gràcies a les altes cotes de producció de “Pony“.
En definitiva, Rex Orange County ha evolucionat com a músic cap a un espai més pop i electrònic que ha sabut emplenar amb la seva increïble essència i esperit, cosa que és molt important. S’ha venut a les noves modes? En part, sí. Ho ha fet seguint el seu estil i mantenint la seva essència? Totalment.
EL MILLOR
– L’última cançó del disc ‘It‘s notthesameanymore‘, una preciosa balada que et fa passar per uns 4 estats d’ànim diferents i t’enganxa com cap altra cançó del disc
– Les lletres dels temes: treballades i seguint un fil argumental molt a l’estil de Rex Orange County
– Els moments en què les polifonies vocals d’en Rex sobresurten per sobre de tot el que pugui sonar. Simplement, meravellós.
– Els moments d’influència màxima del jazz, en què entren tota la secció de vents i els temes cobren una força inimaginable.
– ‘I Never Had the Balls’, ‘Pluto Projector’, ‘Always’ i ‘It Gets Better’
EL PITJOR
– El moviment cap al mainstream que ha fet en alguna cançó, que no li acaba de quedar bé.
– La utilització de bases rítmiques electròniques pre-gravades. No ho facis Rex, no ets Tyler, TheCreator.
My Chemical Romance han triat la nit de Halloween per anunciar el seu retorn 7 anys després de la seva separació.
De moment se sap que oferiran un concert el 20 de desembre a Los Angeles i que les entrades es posen demà mateix a la venda.
Fa uns mesos Jonas Brothers van explicar que s’havien trobat amb My Chemical Romance a un estudi de gravació, per tant molt possiblement a més d’aquest concert també en surti nou material del grup de Gerard Way.
En pocs minuts el grup ha estat tendència a la xarxa i a més han aprofitat per estrenar compte a Instagram i canviar totes les imatges de les seves xarxes socials.
Els valencians Atupa actuen demà a la sala Apolo de Barcelona on presentaran el disc “Foríssima“, una carta de comiat del grup, a no sé que aparegui el miracle de la resurrecció, tal com apunta la banda.
Davant d’aquest punt d’inflexió, els Atupa han decidit riure-se’n. Per alguna cosa, són quatre amics sense pèls a la llengua disposats a veure el grup morir però “dient la seua”. Enrere queden més de cinc anys de carrera carregats de bons moments i la certesa que l’escena musical del País Valencià afortunadament ha canviat molt respecte quan van començar. Segur que alguna cosa hi tenen a veure.
El concert de l’Apolo tindrà també el suport dels Èmbolo i Crotchet Fiona. Les últimes entrades es poden adquirir al web de la sala.
Lewis Capaldi ha actuat aquest dimarts a Barcelona en la seva segona visita aquest any a la capital catalana. La primera va ser per obrir el concert de Bastille el passat mes de febrer, però aquest cop ell era l’artista principal.
En poc temps es van esgotar totes les entrades de la Sala Bikini i això que la fúria i passió per l’artista escocès encara no havien arribat a la seva màxima explosió. Aquest mateix dimarts s’ha sabut que era número 1 als Estats Units amb ‘Someone you loved’, com per altra banda ha comentat al concert just abans d’interpretar la cançó que ha servit per cloure el concert.
I evidentment Lewis Capaldi ha acabat el concert de Barcelona amb la cançó número 1 als Estats Units ‘Someone you loved’. pic.twitter.com/WLUN59h7Q2
Abans hem pogut escoltar 12 cançons del seu primer i exitós disc, ple de balades, que feien preveure una nit tranquil·la si no fos perquè el bo d’en Lewis ha provocat entre el públic unes grans dosis de rialles amb els comentaris que anava fent. Des d’uns dedicats a unes seguidores argentines ubicades molt lluny de l’escenari, passant per les poques coses que sabia dir en espanyol, com ‘silla de ruedas’ o per les fotografies que s’ha fet amb els afortunats que estaven a les primeres files.
En la majoria de cançons del concert el públic va corejar i cantar-les deixant entusiasmat a en Lewis que aprofitava cada aturada entre cançó i cançó per interactuar amb els seus seguidors, fent del concert una experiència que anava més enllà de la música i és que en alguns moments semblava que estaves a un espectacle de monòlegs.
Aquesta nit ens ho hem passat molt bé al concert de Lewis Capaldi a Barcelona! pic.twitter.com/twVu4JwgQp
La Sala Bikini estava fins a rebentar i queda clar que quan torni a Barcelona haurà d’anar a algun recinte de més capacitat i és que entre el talent que té i el nombrós grup de fans que cada vegada van augmentant cada vegada serà més difícil aconseguir veure’l en directe en un recinte com el d’aquest dimarts. Per tant ens podem sentir uns privilegiats d’haver gaudit d’aquest concert.
Dia de confirmacions pel Mad Cool Festival que ha anunciat noms de la talla de Pixies, Twenty One Pilots, Billie Eilish, Taylor Swift, Alt-J, Wolf Alice i Tove Lo.
El Mad Cool va anunciar fa uns dies que la pròxima edició duraria un dia més i ampliaria els escenaris que arribarien fins a 7. Així mateix també es veurà reduït el nombre d’espectadors per dia que seran un màxim de 60.000.
Els abonaments es posaran a la venda el dia 1 de desembre a les 12 del migdia. Els abonaments de 4 dies valdran 159, els de 3 a 149 i l’entrada de dia costarà 65 euros. Del 27 al 30 de setembre hi haurà prevenda a preu reduït pels clients de Santander SmartBank.
El sentit de l’humor de Lewis Capaldi a l’hora de compartir imatges d’ell mateix i riure’s han fet que juntament amb el seu talent hagin aconseguit conquerir a tot el planeta amb la balada ‘Someone you loved‘, que després de mesos a la llista Billboard Hot 100 aquesta setmana aconsegueixi el preuat número 1. Un fet poc habitual per un artista escocès o britànic i de fet ens hem de remuntar fins el 2016 amb ‘Perfect’ d’Ed Sheeran per trobar un altre artista del país.
Ha necessitat 24 setmanes per arribar al primer lloc i es converteix en la cinquena cançó que més triga a arribar a dalt de tot. La que més li va costar va ser ‘Amazed’ de Lonestar el 2000 amb 31 setmanes i ‘All of me’ de John Legend que en va necessitar 30.
Mentre que al seu país va estar-se 11 setmanes al primer lloc als Estats Units de moment en suma una, fet que va provocar que l’artista pugés un seguit de fotografies on s’havia pintat la cara amb la bandera dels Estats Units.
Lewis Capaldi arriba aquest dimarts a Barcelona amb totes les entrades exhaurides.
La banda californiana, Papa Roach, anuncia nova gira amb concert Barcelona a la sala Razzmatazz el 16 de febrer. A més, en aquesta ocasió, el grup ve acompanyat dels nord-americans Hollywood Undead.
“Aquesta gira era necessària des de fa molt de temps. Els fans ens estaven demanant que fóssim de gira amb Hollywood Undead – així que anem a donar-li a la gent el que vol! ‘” Diu Jacoby Shaddix, vocalista de Papa Roach. “Europa ha tingut alguns dels nostres shows favorits i la seva energia és sempre increïble. No podem esperar”
La banda tocarà temes del seu últim àlbum `Who Do You Trust? ‘, Incloent el tema del títol” Who Do You Trust? ” , “Renegade Music”, “Not The Only One”, i un retorn a les arrels del MC del líder Jacoby Shaddix amb el tema favorit dels fans “Elevate”.
Les entrades de la gira estaran a la venda l’1 de novembre a Ticketmaster i el dia abans hi haurà prevenda a LiveNation. Costaran 30 euros (+despeses).
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...