Et volem parlar dels Mosaic, un grup format per en GeryB, en Roger Jordán i l’Adrià Olshanetsky i que acaben de presentar ‘Ets tu’, una primera cançó que arriba per la necessitat de donar les gràcies al sector cultural, en un dels moments més complicats dels darrers temps.
Mosaic arriben amb ganes de cantar al món que ja són aquí i que tenen un bon grapat de noves propostes que conquistaran a tot tipus de persones.
En Gery va començar de ben petit al conservatori de música i des de llavors es va convertir en el lloc on podia sentir la llibertat de parlar de tot. Darrerament hem pogut veure les versions que ha fet com a GeryB de grups com Doctor Prats, Buhos o del cantant Nil Moliner, que han triomfat a la xarxa.
Amb ‘Ets tu’ participen en el concurs «Canta per la teva llengua«, organitzat per Parlem Telecom i Flaixbac, on es busca el nou èxit de la música en català.
Aquest dilluns hem començat un nou projecte a través d’Instagram anomenat Primera Fila Live, on cada setmana et portarem tot tipus de persones que tinguin coses a dir.
El primer convidat ha estat l’Aleix Baselga un jove de 15 anys que triomfa a TikTok (@Aleix_1312) amb els seus vídeos reivindicatius plens d’ironia, que han captivat al públic d’aquesta aplicació.
El passat divendres es va posar a la venda «Fènix» el primer disc de l’Edu Esteve, on pretén mostrar la seva essència musical nascuda del desig de voler fer-li un homenatge al seu pare, que va morir l’abril del 2020.
El cantant crea Fènix a causa de la pèrdua del seu pare, a qui dedica aquest projecte amb la seva música, creant un recorregut per tots els gèneres i estils musicals que escoltava. L’àlbum vol ser una empenta per a totes aquelles persones que estiguin passant per un moment complicat, transmeten força i energia per poder seguir endavant.
Entre les persones que van ajudar a l’Edu a tirar endavant en el projecte trobem al Roger Vila, membre del reconegut grup Porto Bello amb qui sempre ha tingut una gran complicitat, juntament amb l’ajuda del seu vocal coach Ian Garcia, professor a l’escola de cant on l’Edu segueix estudiant i creixent, “Sing Your Dreams School”. El cantant badalonès també ha comptat amb la col·laboració d’artistes com Roger Argemí, Rangel Da Silva i Nerea Green.
El 9 de maig presentarà el disc a les festes de Badalona amb totes les entrades exhaurides.
Aquest matí RAC105 ha anunciat la llista completa dels guanyadors dels #PremisRAC105. Albert Buscarons, coordinador de RAC105, i Jofre Llombart, sotsdirector de RAC1 i RAC105, han estat els encarregats de desvelar-nos els set premiats, en una roda de premsa a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm.
El jurat dels Premis RAC105, format per Jofre Llombart (sotsdirector de RAC1 i RAC105), Albert Buscarons coordinador rac105 (RAC105), Agnès Marqués (No ho sé de RAC1), Silvia Colomé (Cultura de La Vanguardia), Laura Duran (Canet Rock), Jordi Herreruela (Festival Cruïlla) i el doctor Bonaventura Clotet, han triat els següents guanyadors:
El primer que s’ha anunciat ha estat el premi a la cançó que més ha sonat a RAC105 durant l’últim any. Aquest reconeixement és per a Suu. El seu Tant de bo ha estat el tema que més han escoltat els oients de l’emissora.
Buhos és el guanyador del premi al millor directe gràcies al seu nou espectacle Teràpia col·lectiva, que s’ha fet amb totes les mesures de seguretat pel covid-19 i que, a més a més, ha sabut reinventar-se amb un nou concepte de concert.
Gravar en temps de pandèmia tampoc ha estat una cosa fàcil, i per això Escriurem #JoEmCorono de Miki Núñez, en la seva versió col·lectiva, ha guanyat el premi al millor videoclip.
Eso que tú me das, de Jarabe de Palo, ha estat escollida com a millor cançó. Un tema que forma part de l’últim treball de Pau Donés. Per la seva part Nil Moliner i el seu últim disc, Bailando en la batalla (Ahora más que nunca), és el guanyador de la categoria a millor àlbum.
Stay Homas són els guanyadors del premi de grup revelació, un reconeixement merescudíssim després de la seva arrencada apoteòsica.
El públic havia de tenir veu i vot als Premis RAC105 amb la votació a millor artista o grup patrocinada pel Festival Cruïlla. Miki Núñez ha aconseguit fer-se un lloc importantíssim en l’escena catalana i ha aconseguit ser un personatge molt estimat que, a més, premia amb molt de seguiment els seus mèrits artístics. Per això, amb un 39% dels vots, el Premi RAC105 a millor artista és per a Miki Núñez.
Però no només s’han anunciat els premiats; també hem pogut saber les actuacions que tindrem a la gala dels Premis RAC105. Passaran per l’escenari Stay Homas, Suu, Beth, Nil Moliner i Els Amics de les Arts. I per primera vegada viurem l’estrena en directe de la nova cançó de Doctor Prats i el duet de Sara Roy i Miki Núñez.
Tots els assistents hauran de passar un test d’antígens previ, gràcies a Cetir Ascire, i se seguiran totes les mesures de prevenció i seguretat marcades per les autoritats. La gala, que presentaran Marc Giró i Montse Vidal, també es retransmetrà en directe per RAC105 des de les 20 h.
L’amenaça de pluja rondava durant tot el diumenge a la ciutat de Girona, fet que ha provocat que els concerts de retorn d’Oques Grasses comencessin més tard del previst per evitar risc de cancel·lació.
La banda osonenca continua sent fan del sol i la pluja que queia a primera hora de la tarda ha marxat respectant el seu retorn als escenaris després d’un any llarg sense veure’ls en directe. Se’ns ha fet molt llarga l’espera i a jutjar per les paraules de Josep Montero durant el primer dels concerts també per ells! Ha fet broma també sobre el fet de no saber-se encara del tot les noves cançons i com sempre les seves aportacions han estat d’allò més necessàries i celebrades.
Els concerts del festival Strenes havien de servir per presentar el seu nou disc, però al final han estat massa ocupats mirant flors pel bosc i la sortida del treball serà a finals de mes. Això té una part bona i una de no tant. La bona és que ets el primer en escoltar els seus nous èxits i la no tant bona és que no pots cantar-les. Però igualment això no ha estat un impediment per passar una tarda que s’ha fet més curta de l’esperat.
Oques Grasses es notava que tenien ganes de tornar a actuar, després d’un 2020 molt dolent per tot el sector cultural. La banda osonenca ha ofert un repertori on tots els components del grup han pogut marcar paquet i demostrar perquè són un dels conjunts més compenetrats i en forma del panorama català.
El concert ha començat amb un nou tema anomenat ‘Elefants’ i ha anat combinant cançons del nou disc com ‘Goodline’, ‘Vida d’oferta’, ‘Talismà’, ‘ La Gent que estimo’ o ‘Wake up’ amb temes consolidats com ‘Sta guai’, ‘Cançó de l’aire’, ‘Bancals’, ‘John Brown’ (amb onada inclosa), ‘Torno a ser jo’ o ‘In The Night’. Tampoc ha faltat ‘Bye Bye’ el seu potent nou senzill, que ve cridat a ser un dels èxits d’aquest estiu o la recuperada ‘Cul’, que tant vam trobar a faltar en la seva última gira.
Ara només falta esperar que surti el disc, tot i que si sense conèixer cap cançó nova ens ho hem passat tant be, no vull ni imaginar-me com de vibrant serà la gira que tindrem els propers mesos.
Uns mesos després de publicar el seu primer single ‘Igual que ahir’ els Gasela tornen amb nou single on segueixen experimentant amb música electrònica en català. En aquest cas ens trobem amb una cançó amb influències del funky i sons de sintetitzadors dels 80 amb un marcat so electrònic.
La formació Gasela està formada per Maiol Bosch i Arnau Llop. El primer, amb formació de músic i que ha participat en projectes com Raska i ha tocat a festivals emblemàtics com el CanetRock o la Telecogresca. L’Arnau Llop porta més de 25 anys experimentant amb música electrònica i també ha estat discjòquei.
Tanquem el mes d’abril que ens ha deixat perles musicals de Ginestà com ‘L’Eva i la Jana’ o el retorn d’Oques Grasses amb ‘Bye bye’.
Les produccions catalanes també han tingut importància durant l’abril amb Sara Roy, Miki Núñez, Copa Lotus, Rigoberta Bandini, Manel, Lildami, Primera Cita, Manel Navarro o recuperant èxits d’Obeses i Quimi Portet.
Pel que fa a nivell internacional hem descobert noves propostes de Years & Years, Texas, The Weeknd amb Ariana Grande, Doja Cat amb SZA, Rosé, girl in red, Giveon o la nova versió de ‘Rasputin’ amb Majestic i Boney M.
Totes elles com sempre les pots escoltar a la nostra llista de reproducció de Spotify.
Lil Nas X torna a liderar la Primera Llista amb ‘Montero (Call me by your name)’. Recordem que el cantant ostenta el rècord de setmanes consecutives al número 1 amb les 7 que va aconseguir amb ‘Old town road’. Serà capaç de superar aquestes xifres?
Entren a la llista
Álvaro Soler – Magia
Surten de la llista
Jason Derulo i Adam Levine – Lifestyle (11 setmanes)
Aspirants
Tom Grennan – Little bit of love (6 setmanes)
Robin Schulz feat. Alida – One More Time (4 setmanes)
Regard feat. Troye Sivan & Tate McRae – You (2 setmanes)
Fred de Palma – Ti raggiungerò (2 setmanes)
Stay Homas – Days Of Our Lives (novetat)
Ginestà – L’Eva i la Jana (novetat)
Oques Grasses – Bye Bye (novetat)
La Llista Nº 430 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior
1 LIL NAS X – MONTERO (CALL ME BY YOUR NAME) (3) (+2)
2 MASKED WOLF – ASTRONAUT IN THE OCEAN (5) (-1)
3 THE WEEKND – SAVE YOUR TEARS (18) (-1)
4 JUSTIN BIEBER FEAT. DANIEL CAESAR & GIVEON – PEACHES (4) (+2)
5 SILK SONIC – LEAVE THE DOOR OPEN (7) (=)
6 RITON & NIGHTCRAWLERS FEAT. MUFASA & HYPEMAN – FRIDAY (12) (-2)
7 TOPIC & A7S FEAT. ATB – YOUR LOVE (9PM) (10) (=)
8 TXARANGO – LES COSES SENZILLES (12) (+2)
9 DOJA CAT FEAT. SZA – KISS ME MORE (2) (+10)
10 OLIVIA RODRIGO – DEJA VU (3) (+6)
11 KALI UCHIS – TELEPATÍA (8) (-3)
12 JUSTIN BIEBER – HOLD ON (7) (-3)
13 MAROON 5 FEAT. MEGAN THEE STALLION – BEAUTIFUL MISTAKES (8) (+2)
14 TIËSTO – THE BUSINESS (14) (-2)
15 MEDUZA FEAT. DERMOT KENNEDY – PARADISE (16) (-4)
16 JOEL CORRY FEAT. DAVID GUETTA & RAYE – BED (7) (+5)
17 SIA FEAT. DAVID GUETTA – FLOATING THROUGH SPACE (9) (+1)
18 DUA LIPA – WE’RE GOOD (10) (-4)
19 OLIVIA RODRIGO – DRIVERS LICENSE (15) (-6)
20 IMAGINE DRAGONS – FOLLOW YOU (6) (+4)
21 TWENTY ONE PILOTS – SHY AWAY (2) (+9)
22 THE KID LAROI – WITHOUT YOU (18) (-2)
23 JAMES ARTHUR – MEDICINE (6) (+2)
24 JASON DERULO FEAT. NUKA – LOVE NOT WAR (THE TAMPA BEAT) (19) (-7)
25 OFENBACH – WASTED LOVE (4) (+3)
26 LA FÚMIGA FEAT. THE TYETS – CAP. 2: HAVIA DE PASSAR (14) (-4)
27 MARCEL I JÚLIA – MILLOR AMB TU (11) (-4)
28 BUHOS – SE ACELERA (REMIX) (4) (+6)
29 MIKI NÚÑEZ – NO M’HO ESPERAVA (22) (-2)
30 LEONY – FADED LOVE (5) (+1)
31 MAJESTIC VS BONEY M – RASPUTIN (2) (+5)
32 GIRL IN RED – SEROTONIN (5) (+1)
33 THE WEEKND – BLINDING LIGHTS (73) (-1)
34 MIKI NÚÑEZ – SIN NOTICIAS DE GURB (2) (+4)
35 PURPLE DISCO MACHINE, SOPHIE AND THE GIANTS – HYPNOTIZED (34) (=)
36 YEARS & YEARS – STARSTRUCK (3) (+3) 37 ÁLVARO SOLER – MAGIA (1) (N)
38 GERTRUDIS FEAT. DOCTOR PRATS – NO EM DÓNA LA GANA (22) (-9)
39 LILDAMI FEAT. LA CASA AZUL – TOT (2) (+1)
40 AVA MAX – MY HEAD AND MY HEART (17) (-3)
Miki Núñez continua triomfant amb el seu nou disc «Iceberg» i ‘No m’ho esperava’ segueix sent una de les preferides del treball. Prova d’això, la peça es torna a situar com la número 1 en català a les emissores de ràdio del nostre país.
La cançó torna a la primera posició i desbanca a Marcel i Júlia que cauen a la tercera plaça amb ‘Millor amb tu’. Miquel Abras manté el segon lloc amb ‘Què serà de les nostres vides’. Txarango pugen fins al quart lloc amb ‘Les coses senzilles’ i Beth debuta a la cinquena posició amb ‘Quan’. El nou senzill dels Porto Bello ‘Cada cop’ també debuta a la sisena plaça i confirma la bona rebuda del seu nou disc.
Entre el top 10 trobem algunes novetats respecte a març, com ‘Famílies’ de Laundry el Rumbero a la posició número 8 escalant des de l’onze. Fora del top 10 debuta Sara Roy amb ‘Poetes’ al número 11 o Cultrum amb ‘Ho canviarem tot’ al 23.
Les llistes de les cançons més sonades a les emissores de ràdio en català les pots consultar cada mes al web de l’APECAT.
‘Avui’ suma més energia i ritme als primers senzills publicats, ‘Seguiré cantant’ i ‘El viatge ft. Xavi Ciurans’ i «Ha nascut la primavera».
Musicalment trobem percussions enèrgiques, guitarres juganeres i melodies amb molta força que s’uneixen per crear una cançó en moviment, en moments pausada, en moments intensa i gairebé reggaetonera en d’altres, un disc amb cert aire tribal amb la que Cultrum vol fer-nos «ballar plegats en un sol ritme» per canviar-ho tot!
‘Avui’ (Picap, 2021) és el nou treball discogràfic de Cultrum: inspirats per la bellesa del cel i amb el convenciment que es pot construir un futur millor, han creat un disc ple de color que parla d’amor i de llibertat i que musicalment uneix la calidesa dels seus instruments amb pinzellades d’un so més innovador. Aquest treball veurà la llum junt amb el naixement de les primeres flors de la primavera, deu noves cançons fresques i plenes de vida que ens faran ballar i bategar!
Aquest nou disc ha estat produït i mesclat per Genís Trani i enregistrat a MBG Audio per Miquel Àngel Barberán. El treball neix amb la voluntat del grup d’evolucionar i fer un pas endavant, cosa que es reflecteix tant en el concepte musical del disc i de les seves cançons com en el so. També s’hi reflecteix la maduresa adquirida amb els primers treballs: ‘Remix Revolution Love’ (Picap, 2018), ‘Dins la pell’ (Discmedi, 2016) i ‘Viu, somriu, somia’ (autoeditat, 2013); però alhora explora nous horitzons per seguir creixent i fer arribar més lluny el seu bonic viatge. Fins al moment, aquest viatge els ha dut a trepitjar més de cent seixanta escenaris en set gires, la majoria d’ells a Catalunya, però també amb algunes bones experiències fora del país (França, Marroc, Navarra i Balears), havent compartit escenari amb grans artistes a escala internacional; Macaco, Jorge Drexler, Skarra Mucci, The Toasters; molts d’altres de llarga trajectòria com Celtas Cortos i Obrint Pas; a més de molts altres artistes del moment com Oques Grasses i Doctor Prats.
Aquesta és la cançó que obre el nou àlbum dels vilanovins Copa Lotus. Un peça pop on els sintetitzadors juguen de titular. Sang que surt del nas, discos per espantar els coloms i samarretes que ja no ens hi caben. La banda escriu així el seu manifest en contra els prohoms de l’escena local. Tota una cançó protesta en format hit.
‘Els prohoms febles’ forma part del tercer disc d’estudi ‘Rock d’estadi’ (RGB Suports, 2021). Un àlbum -com el seu títol anticipa- de rock. Un rock sense additius ni complexos i amb altes dosis de llibertat. Amb poques paraules: és el disc que més els venia de gust.
El videoclip de ‘Els prohoms febles’ (RGB Suports, 2021) ha estat dirigit per Pol Fuentes. Grafisme de Joan Thelorious.
La darrera setmana d’abril ens deixa els debuts de girl in red o Kids From Mars, però també nous treballs dels Royal Blood, Birdy, Julia Michaels, Róisín Murphy, The Coral, Teenage Fanclub, Dj Khaled, Noa o Manchester Orchestra entre altres.
Pel que fa a les novetats en tenim per tots els gustos: des de Billie Eilish, passant per Oques Grasses, Garbage, Pantaleó, Twenty One Pilots, The Kid Laroi amb Miley Cyrus, Rag’n’Bone Man, Counting Crows, Noel Gallagher, Germà Negre, Little Mix, Gebre, Aitana, Inna, Machine Gun Kelly o Gorillaz entre altres.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...