Avui us volem presentar el projecte de Francesc Muniategui, «Eman Munia», un jove artista de Sant Pere de Ribes, que després d’editar alguns senzills des del 2021, finalment aquest any ha publicat un esperat disc format per set cançons.
Les 7 cançons s’engloben sota el títol de «Día a Día», on cadascuna d’elles representa un dia de la setmana, però com descriu el músic, l’energia que li transmet cada dia.
La banda barcelonina deixa enrere una gira espectacular que ha suposat la celebració del seu desè aniversari sobre els escenaris amb un concert final de gira el pròxim 11 de novembre a la Sala Wolf de Barcelona dins de Curtcircuit.
La P.A.W.N Gang, Pretty Ass White Niggas Gang, és la font d’inspiració de tota una promoció d’artistes i grups d’estil urbà. Un moviment que a dia d’avui ja s’ha convertit en el fenomen musical i cultural de tot un país! 2011 va ser l’any de naixement de la P.A.W.N Gang i des d’aleshores, la seva popularitat ha anat creixent fins ara, per fer un estil totalment desconegut en aquell moment a Catalunya i a tot l’Estat.
Després de deu anys voltant per tot el país presentant diversos treballs, des del seu primer LP ‘Pretty Ass White Niggas’ (2017), fins ara, l’última mixtape ‘RESPAWN’ (Delirics, 2022), s’han guanyat l’amor de tot el públic i mitjans i s’han consolidat com els pioners, els referents d’aquest moviment. Fins i tot, van arribar a idear i publicar un diccionari amb les paraules de l’argot Trap que ara utilitza tota una generació!
Ara és el moment de celebrar que la P.A.W.N Gang segueix més activa que mai. Després de l’èxit rotund de ‘RESPAWN’ -un àlbum que ha suposat un abans i un després en la trajectòria musical dels artistes, ja que suposa el renaixement del grup després d’una dècada de música- s’acomiaden d’aquesta etapa i emprenen un nou camí ple d’innovacions amb temes que ja han avançat com ‘Sassa’, on han reviscut en concerts la seva trajectòria, o bé, ‘La Paka’, el primer “corrido tumbado” en català, i també ‘Ganas’, un tema on innoven amb el House, perquè la P.A.W.N Gang sempre va un pas per endavant i una altra vegada, ho tornen a demostrar!
No et perdis el tancament de gira de la P.A.W.N Gang el pròxim 11 de novembre a la Sala Wolf, on s’omplirà de sorpreses amb el públic, col·laboracions potents a l’escenari i una festa difícil d’oblidar.
Fa dies que parlem del fenomen viral ‘Si no estás‘ d’Íñigo Quintero, una cançó editada el setembre de 2022, però que les darreres setmanes TikTok està popularitzant fins al punt que aquesta setmana ha situat la cançó com el senzill número 1 a l’estat espanyol.
La cançó també és un èxit fora del país i aquest dimarts és la sisena cançó més escoltada a tot el món en el top 50 de Spotify, la seva dada més bona des de la seva entrada.
‘Si no estás’ suma més de 50 milions de reproduccions, la majoria de les quals les obté les darreres setmanes on suma prop de 4 milions cada dia.
Dua Lipa està preparant el llançament del seu nou disc, que podria arribar durant el 2024, quatre anys després de «Future Nostalgia».
La cantant ha estat notícia les darreres hores per esborrar totes les seves fotos d’Instagram i per canviar la seva imatge a les xarxes socials.
Un moviment que acostumen a fer els artistes quan estan a punt d’obrir un nou capítol musical a la seva vida.
L’artista ha donat un aire calidoscòpic a les seves imatges, així com a les portades dels seus vídeos de Youtube.
Tot i que encara no hi ha res oficial, alguns rumors apunten que el nou disc podria incloure la col·laboració amb el productor Kevin Parker, dels Tame Impala.
Els darrers mesos l’artista ha estat d’actualitat gràcies a la banda sonora de «Barbie» i amb el tema ‘Dance the night’.
🚨 Dua Lipa seems to be teasing the start of a new era as she deletes all posts on her Instagram. pic.twitter.com/EWgzxMz2ho
Aquest divendres arriba «Nadie sabe lo que va a pasar mañana» el nou disc de Bad Bunny, format per 22 cançons i del qual ja en coneixem els senzills ‘Un preview’ i ‘Where she goes’.
Feia setmanes que s’apuntava a la possibilitat que arribés aquest disc, el músic ho evitava durant les entrevistes, suposem perquè volia que fos una sorpresa.
Ara per ara encara no es coneixen les col·laboracions que trobarem al disc, però de ben segur el llançament serà un gran èxit, com va passar amb l’anterior «Un verano sin tí».
Els manacorins Reïna acaben de presentar el disc «Retirada a temps» i hem volgut conèixer detalls del disc, així com dels concerts que oferiran properament.
L’artista barcelonina Leen Loud es presenta en societat amb nou single: “You gave me the light”, un tall funk que fusiona disco i pop actuals i que s’inspira en artistes com Dua Lipa.
Hem quedat amb ella per conèixer una mica qui ha al darrere d’aquest projecte i per saber com treballa.
Estigueu al cas dels propers concerts que farà així com de la publicació del seu primer EP.
Els amics de Sabana han publicat un EP anomenat «Després de la pluja» format per quatre dels seus èxits en una nova versió més directe, que traslladaran als seus propers concerts.
Hem parlat del canvi de formació després de la sortida del Gerard i la Clara, també de la seva participació al Sona 9, del què està per arribar…
Tot plegat ho hem fet amb en Jaume i la Laia, en una conversa d’amics des del bar de la UAB. Ens agrada parlar amb Sabana, ho confessem!
Pau i Júlia Serrasolsas acomiadant-se del públic de Granolelrs. Foto: Eudald Puig
Començar aquesta crònica dient que ahir al vespre Ginestà va capgirar de dalt a baix la NauB1 de Granollers hagués estat un error, però no fer-ho hagués estat una falta de comprensió ingènua del que va passar ahir a la nit. Dissabte 7 d’octubre del 2023, Granollers. Ginestà comença a tancar la seva gira en la seva darrera actuació en una sala de concerts: “Serà una nit de parlar molt”, va avançar Júlia Serrasolsas en una de les seves primeres intervencions. I així va ser.
Durant el concert van repassar un munt de temes que van ser capaços d’arribar i transmetre a tothom. Gent a primera fila saltant i ballant a ple pulmó, d’altres més al darrere que manifestaven discreció. Tots cantant les cançons que Ginestà regalava amb la seva potència i estil. En van fer de tots colors. Des de propostes del seu darrer disc ‘Suposo que l’amor és això’ (Kasba Music, 2022), com «Una cita», «Avisa’m», «Ara és estiu cada desembre» o «Ulls d’avellana»; però també d’anteriors com «Ei queda’t», «Kilòmetre 3» o «Estimar-te com la terra».
«Hem estat actuant durant aquest temps a molts llocs des de festes majors a grans festivals. Ens venia de gust que un dels últims fos en una sala, amb gent fidel que paga la seva entrada i que dona suport a la cultura. Avui ens acomiadarem de moltes cançons que segurament no tocarem més. Avui serà una nit molt especial», van admetre emocionats. La notícia més important va arribar a la meitat del concert: “Ahir vam enviar el disc a la discogràfica perquè ens el validessin. Estem com quan comences vacances. Ja hem fet la feina”. Un quart disc del que ja hem començat a tenir els primers avançaments (de ‘De tot el món’ i més recentment ‘Em bategues’) sortirà cap a principis de l’any vinent, tot i que no descarten alguna altra sorpresa abans de la publicació definitiva.
Amb una excel·lent feina a la part de les percussions de la mà del també cantant i productor de la formació de Sant Andreu, Cesc Valverde (Xicu), i amb una més que immillorable aportació a la guitarra elèctrica d’Andrea Puig, Ginestà ahir va signar un directe delicat i emocional, connectant amb els assistents de la sala. Es va fer curt. I no només ho dic com a una cosa bona, sinó perquè realment va ser així. Tot i que van començar 10 minuts tard el concert no va durar gaire més d’una hora. Tot i que xerraven després de cada cançó, i no trobar a faltar cap èxit, el concert va ser curt.
La gira de la publicació del seu darrer disc ja va arrencar fa pràcticament un any i mig coincidint amb la publicació del ‘Suposo que l’amor és això’ i els ha portat a actuar en escenaris com el de Canet Rock l’estiu passat, la mítica platja del Bogatell durant la Mercè fa unes setmanes, o a Razzmatazz tancant l’any passat.
Va ser aquí on vaig tenir la darrera oportunitat de veure’ls en directe. Un dels concerts més delicats, especials i màgics (també, perquè no dir-ho) dels que recordo haver-los gaudit. Ahir vaig trobar-me amb una situació personal i emocional ben diferent de la de fa uns mesos. Vaig gaudir-los molt, vaig connectar (com vam fer el pràcticament centenars de persones que els vam acompanyar) amb la banda i van ser capaços de transportar-nos al que ens agrada i pel que els seguim: la música sortida del cor.
Gràcies, Ginestà. I ara que la gira s’acaba, sí, suposarem que l’amor ha estat això.
Mushkaa i Julieta aconsegueixen el lideratge de la Primera Llista amb ‘No m’estima +‘ la seva potent col·laboració de dues de les artistes catalanes de més èxit del moment.
Entren a la llista
Troye Sivan – Got me started
Surten de la llista
Miki Núñez – Gelat (15 setmanes)
Aspirants
Zara Larsson feat. David Guetta – On my love (3 setmanes)
OneRepublic – Mirage (2 setmanes)
Roger Padrós – El món (2 setmanes)
Tate McRae – Greedy (2 setmanes)
Ed Sheeran – American Town (novetat)
Ana Mena – Madrid City (novetat)
*NSYNC – Better place (novetat)
Figa Flawas – Xtraterrestres (novetat)
Mama Dousha – Rikiti (novetat)
Iñigo Quintero – Si no estás (novetat)
Els Catarres feat. Stay Homas i Zoo – Vull estar amb tu (novetat)
El grup de pop manacorí Reïna publica el divendres 6 d’octubre el seu segon disc d’estudi, Retirada a temps (Bankrobber / El Jardí Amagat) que gira al voltant del derrotisme i l’esportivitat. Després de guanyar el Sona9 el 2020 i de la publicació del seu àlbum debut, Reïna proposa 10 cançons esmolades i transparents que recorden la sonoritat de grups de pop i rock dels anys 80 i 90. Per a aconseguir aquest so han comptat amb la producció del músic mallorquí Jorra Santiago (Jorra i Gomorra, Pujà Fasuà, Roig…), que ha contribuït a potenciar i desplegar els elements que componen les cançons del quartet manacorí.
El grup beu del pop, però des de vessants diferents. Al disc apareix el pop més clàssic i desacomplexat de referents com Amaral, el pop guitarrer de grups dels 80/90 com Teenage Fanclub o Guided by Voices, el pop més actual d’artistes com Caroline Polachek i un de caire més íntim amb referències com Julia Jacklin. Tot sense deixar de banda els seus referents més propers, com Da Souza, Jorra i Gomorra i Miquel Serra. De fet, aquest nou disc compta amb dues col·laboracions de dos grans referents i companys: Roig! i Maria Jaume. La suma de tots aquests elements dona com a resultat el pop més Reïna.
Retirada a temps tindrà dues presentacions oficials, una a Mallorca i a Barcelona. Reïna es presentarà al Teatre Principal de Manacor el dia 14 d’octubre, i a la sala Laut de Barcelona el 2 de novembre.
L’artista barcelonina Leen Loud es presenta en societat amb nou single: «You gave me the light», un tall funk que fusiona disco i pop actuals i que s’inspira en artistes com Dua Lipa.
«You Gave me the light» vol inspirar a la gent a trobar la llum que necessiten per superar moments de foscor interior i és el preludi del que serà un EP que veurà la llum properament.
Un tall ple de groove i d’energia amb altes probabilitats de fer-te ballar quan l’escoltis. O si més no vibrar i connectar-hi ràpidament.
La cançó formarà part del llançament del seu EP debut, a principis de 2024.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...