Després de l’èxit viral del seu primer single “NENA CATALANA” i la gran acollida que ha tingut tant a ràdio com pel públic el seu segon senzill “COCONUT”, WILL.X.O. presenta el seu nou senzill “hola?”.
Una proposta fresca de pop electrònic amb aire urbà que parla de desamor, nostàlgia i segones oportunitats.
Amb una producció dinàmica i lletres introspectives, el tema combina ritmes enganxosos amb una atmosfera malenconiosa que connecta amb el públic jove.
Aquest nou senzill, escrit completament en català, busca connectar amb oients que també han somiat tornar a començar.
“Estem living, estem ready, ja estem aquí”. Després d’un any de parada i de gairebé tres anys sense publicar novetats discogràfiques, Doctor Prats torna amb energies renovades amb “Aeròbic”, el primer avançament del seu cinquè àlbum, que veurà la llum aquesta primavera. “Refresca la pantalla, apreta l’F5”.
Amb aquesta cançó electropop vitalista plena de detalls i sorpreses, Doctor Prats convida a viure la vida en col·lectivitat i amb les ganes, l’energia i la intensitat que es posa en una sessió d’aeròbic. Juntament amb el seu productor habitual, David Rosell, Doctor Prats han aconseguit encapsular en dos minuts i mig de cançó múltiples sensacions i dinàmiques que emocionen en molts sentits. Amb tot, també dedica un moment a parar i agafar aire, per parlar d’autoestima i, subtilment, de com la banda ha construït la seva història, deixant molt clar que ha vingut al món a fer que la vida sigui més bonica.
Amb la imatge mental d’aquesta activitat col·lectiva sempre molt vinculada a la dècada dels 80s, el videoclip, dirigit per Victor Català, posa l’accent en l’humor que caracteritza la banda, i recrea, efectivament, una classe d’aeròbic. “Anem a donar-ho tot!”. Amb un estil inspirat en els videoclips d’OK GO, aquesta peça audiovisual complementa perfectament l’essència festiva i retro del tema.
Aquest single marca una nova etapa per a Doctor Prats, que enguany celebra deu anys de trajectòria musical. Amb quatre àlbums i més de 500 concerts a l’esquena, el grup torna amb la promesa de revolucionar de nou les festes majors i els festivals d’arreu del territori català en una gira de la qual encara queden moltes dates per anunciar.
PRIMERES DATES CONFIRMADES DE
LA GIRA DE DOCTOR PRATS 2025
23/04 – Barcelona – TBA
25/04 – Camprodon – Festivall
10/05 – Tarragona – SanMiguel Music Festival
17/05 – Mollerussa
23/05 – Sabadell – Festival Observa
8/06 – Girona – TBA
13/06 – Vic – Cabró Rock
27/06 – Alp
5/07 – Canet de Mar – Canet Rock
11/07 – Tàrrega – Festival Paupaterres
12/07 – Sarral
18/07 – Santa Margarida i els Monjos
26/07 – Bisbal de l’Empordà – Empordà Music Festival
9/08 – Golmés
15/08 – Falset – Festival Garbinada Pop
23/08 – Juneda
6/09 – Guisona
Bali 13 ens presenta el seu primer llarga durada “Enrenou” que a més dels quatre temes esmentats ens presenta sis noves cançons que des d’una visió general del pop urbà més actual flirteja amb la musica disco, l’electrònica i fins i tot el rock, que alhora juguen sobre ritmes variats com ara la bachata, el merengue o el reguetón, entre d’altres, oferint una mirada oberta sobre la creativitat musical. L’àlbum ha estat produït per Dive Dibosso, qui a més participa dels directes de l’artista reusenc com a DJ.
Ens hem trobat amb ell per conèixer detalls del disc, de la gira que prepara, dels seus plans de futur…
Aquesta tarda hem quedat amb en Pau Ballbé (no ens hem equivocat, no!). El músic ens acaba de presentar el seu EP “Flors i espines”.
En aquesta nova etapa, l’artista aposta pel hip hop com a base sonora principal, sense perdre del tot l’essència punk que havia caracteritzat els seus inicis, però mostrant una perspectiva més madura i introspectiva. ‘Flors i espines’ és un treball que combina el hip hop amb elements de folk, soul i pop, creant una proposta sonora contundent i emotiva.
En aquest EP, Pau Ballbé es redefineix i ofereix una mirada crítica i reflexiva sobre els contrastos de la vida amb una narrativa que explora la convivència inevitable entre la bellesa i el patiment. L’artista presenta un treball que no ens deixa indiferent i que consolida la seva evolució musical.
Aquest divendres el presenta a El Masnou i hem parlat amb ell del present, passat i futur.
Boo 21 és la noia que s’amaga darrere el nom d’Elsa Álvarez; una artista de 22 anys que tot i que fa molt temps que canta, aviat farà un any que va començar a publicar música. El seu primer llançament va ser ‘2 glops’, que parla sobre el sentiment d’enyorar aquella persona que estimes.
El desamor i l’enyorança són els temes dels quals més parla Boo 21 a les cançons, i també hi incorpora moltes indirectes romàntiques. L’artista emergent fusiona ritmes de reggaeton, tecno i pop urbà.
‘Se m cae la baba’ és la composició amb més reproduccions a Spotify que es caracteritza per un ritme molt enganxós. Però també compta amb cançons melancòliques com ‘SAMBA’ o ‘romA’. Altres temes exitosos són ‘You R My Girl’, ‘gyal’, la col·laboració de Martí Cabello a ‘Essència’ i ‘DA-DA-DA’ la seva última estrena.
El passat divendres 24, Elsa Álvarez, va fer un concert a l’Espai Jove la Fontana de Barcelona, acompanyada del seu productor Joao i el guitarrista Mario Climent, i on va cantar les seves cançons amb un públic molt acollidor, ple d’amics i familiars.
La cantant maresmenca penja algunes parts de les seves cançons a Tik Tok i també fa vídeos en què reflexiona sobre qüestions quotidianes i sentiments.
La Sala Upload, un dels principals epicentres de la música independent en viu i club de clubs de Barcelona, celebra el seu 10è aniversari amb un esdeveniment especial de dos dies, els propers 31 de gener i 1 de febrer. L’espai ha preparat una programació de concerts i sessions de DJ que reflecteixen la diversitat i essència underground de la seva proposta.
El divendres 31 de gener obrirà amb un cartell explosiu: Aiko El Grup, Diamant Negre, Sandré, Will Spector i Los Fatus, Beta Máximo i Go Cactus, seguit per les sessions de DJ Trapella, Mestre Xavier & Shorsh. La celebració continuarà el dissabte 1 de febrer amb The Mystery Lights Gurriers, Minibús Intergalàctic i Roberta Lips, tancant amb els sets de Julian Reca, Xtrarradio DJs i Trucades Pèrdues DJs.
Des de la seva obertura, la Sala Upload ha acollit més de 300 actuacions anuals i ha esdevingut un espai clau per a la música en directe i l’escena electrònica de la ciutat i trap, entre altres. Aquesta diversitat ha permès que actuïn artistes de la talla de The Sonics, C. Tangana, Amyl and The Sniffers, Nathy Peluso, Temples, Bad Gyal, Seth Troxler, Shannon and the Clams, Ms Nina, Kikagaku Moyo, Anti-Flag, Spectrum, Pestilence i Moon Duo , entre molts altres.
“La intimitat d’un músic a l’hora de fer cançons acostuma a succeir en un espai personal. Una barreja de vivències, referències o persones habiten aquest espai que normalment no es pot visitar. Pot ser un lloc transparent, pot ser un espai físic o potser una casa de camp, només de camp”.
Així comença la invitació que Guillem Roma envia al seu públic per convidar-los a un concert diferent. Una experiència lluny de les sales de concerts, del teatre i els llocs habituals on escoltem la música en directe. Un pis al Poble Nou acollirà diferents passes d’una posada en escena en què el públic podrà gaudir de la intimitat de les cançons, una copa de vi i fins i tot converses amb l’artista i els seus músics.
“Aquest disc va sortir amb un llibre explicant d’on venen les cançons i després de dos anys de voltar per tota mena d’escenaris, tenia ganes de tancar el cercle tornant en aquest espai íntim i personal, però obrint-lo al meu públic”, explica Roma.
Serà un concert, però també hi haurà moments de poesia, dansa, visuals… una experiència única i diferent que creix del treball conjunt amb la productora “La Otra Orilla” i que farà honor en aquest collage de referències i vivències d’on surten les cançons.
“Sento una necessitat de buscar alternatives per aproximar-nos a la música lluny dels formats d’exhibició convencionals que cada cop estan més mercantilitzats. En aquest món de macrofestivals, èxits musicals a TikTok i cançons creades per intel·ligència artificial, per què no trencar totes les barreres i fer que el públic pugui gaudir d’aquestes nits entre amics al voltant d’una taula amb la guitarra? Connectar d’una altra manera amb els mons que hi ha al darrere de les cançons i ballar una última vegada junts per acomiadar els concerts d’aquestes músiques.”
Ara acomiada la gira amb aquests concerts especials i anuncia una pausa, almenys a Catalunya on no tornarà a tocar durant una bona temporada. A banda dels concerts a Barcelona el músic i la seva banda diran adeu a aquest repertori amb dos concerts més a Olot el 7 de febrer i a Torelló el dia 22 de març.
Lady Gaga ha fet saber a tothom que el seu setè disc es dirà “Mayhem” i es publicarà el 7 de març. Abans de comunicar-ho a les xarxes, l’artista ho ha anunciat a través de grans cartells penjats a Nova York i Las Vegas.
El nou disc inclourà 14 cançons, entre les que es troben ‘Die with a smile’, amb Bruno Mars, però també ‘Disease, un senzill que no ha pogut igualar l’èxit del primer tema.
A través del vídeo que ha compartit es poden saber els títols de les noves cançons, amb noms com: Zombieboy, Abracadabra, The Beast o Blade of grass.
Flashy Ice Cream demostren que seran sempre joves, quan després d’un concert s’il·luminen i decideixen anar a l’Argentina a fer el nou àlbum. Ens demostren que seran sempre joves al treure quatre EP i un total de 19 cançons en poc més de dotze mesos. Ens demostren que seran sempre joves amb l’espectacle de divendres passat a l’Apolo. A partir d’ara, li toca al seu nou àlbum recordar-nos que són joves, que som joves. Un bon recordatori de tot allò que és Flashy Ice Cream, i com diuen a ‘Nova Era’, un àlbum per recordar que “ens queda molts anys per donar molta guerra, arribar al final dels dies en pau, deixar un llegat a la terra”.
De totes les cançons que integren l’àlbum, el primer volum “Sempre joves x 1” és el més urbà. Destaca ‘Entremaliada’, col·laboració amb Dani6ix i Izzkid on s’aprecia l’evolució dels dos grups, tant pel que fa a les lletres com per la producció; molt més elaborada que en projectes passats dels artistes. També en aquest volum es noten les influències del viatge a l’Argentina, veient com integren nous ritmes en les seves cançons i com col·laboren amb artistes internacionals, convertint aquest disc en un projecte que va molt més enllà. C. Facu és un nom nou que coneixem en aquest volum de Sempre joves, però que encaixa perfectament amb els sabadellencs.
El segon volum veu la llum al juny i aprofita aquests ritmes estiuencs i de festa per guiar les cançons que l’integren. En aquest volum, però, hi ha dues cançons que destaquen respecte a les altres. La primera és ‘Atracció Magnètica’, que triomfa des del primer moment; Mushkaa i Flashy Ice Cream són una fórmula d’èxit i es demostra cançó rere cançó. La segona que destaca és ‘Boig X tu’, una versió de l’himne del rock català com és ‘Boig per tu’ de Sau. Aquesta versió, portant-la al seu terreny, no només reinterpreta aquest clàssic sinó que el fusiona completament amb Flashy Ice Cream i el converteix en un clàssic per si sol.
A “Sempre joves x 100” veiem la versió més romàntica del disc. En totes les cançons es tracta l’amor, però des d’estils molt diferents. Una cúmbia amb Ilan Amores estrena el volum i ens permet veure a Flashy en un registre diferent. Segueix una ‘Batxateta romàntica’ on trobem a l’Sneaky i al Giancana de sempre, tot i que no sigui en l’estil en què ens tenen acostumats. Si parlem de sorpreses, no podem passar per alt la col·laboració amb Ginestà a ‘Perdent el rumb’. En aquesta cançó es troben els dos grups i amb un gran resultat, ja que es poden reconèixer tant a Flashy Ice Cream com a Ginestà en les seves lletres. ‘Gina’ tanca aquest volum, una cançó animada que deixa a l’aire el que podria ser una referència a Figa Flawas i al seu “LA MARINA STA MORENA”
L’últim volum, potser irònicament, és el que sembla transportar-nos als inicis de Flashy Ice Cream. A “Sempre joves x 1000” trobem l’essència de “Brillar o Morir” (2019) amb col·laboracions tan destacades com la P. A. W. N. Gang. En aquestes cinc últimes cançons del projecte s’encarreguen de remarcar la idea que s’intenta transmetre al llarg de l’àlbum; evolucionar, tirar endavant, i ser joves, sempre.
Al llarg de l’àlbum i com a conseqüència d’experimentar amb aquesta gran varietat d’estils, podem veure un Flashy Ice Cream molt diferent d’aquells nois que vam conèixer al 2018, però alhora també hi ha una part que és exactament l’Sneaky i el Giancana de “Brillar o morir” (2019) o “Don Gelato” (2020). L’exemple de que “Flashy no canvia, Flashy evoluciona”; en algunes cançons es mouen pel mainstream amb cançons més aviat comercials, però la seva essència segueix present.
“Sempre joves” és un conglomerat de tot allò que ha donat forma a Flashy Ice Cream des de l’any 2018. Ritmes nous però els nois de sempre. Els problemes de sempre. Sense oblidar mai d’on venen, però sent molt conscients de cap a on van. “Sempre joves” és un àlbum que consagra a Flashy Ice Cream en la música catalana. Fa molt temps que piquen pedra a la indústria musical i a poc a poc semblen anar guanyant el reconeixement que mereixen.
La meva amiga Júlia ja m’havia advertit que ella s’havia posat a plorar ben emocionada quan ha vist el penúltim concert de Stay Homas. Jo li he dit que era molt sentimental i és que mai he plorat a cap dels concerts que he anat.
Mai? Sempre hi ha un primer cop. Aquest concert dels Stay Homas m’ha fet emocionar i se m’han posat papallones a l’estomac, quan he vist com estaven en Rai, en Guillem i en Klaus. Notaven que això era el principi del final. Final obert, però final d’una etapa segur que sí. Perquè han estat cinc anys intensos, molts d’ells amb Covid i tot i les moltes adversitats i entrebancs han arribat fins on ells han volgut. I ara han decidit que prou, que necessiten parar, reflexionar i deixar la porta oberta per si algun dia volen tornar.
Per dir adéu van anunciar un concert que en molt poc temps va penjar el cartell de “no hi ha entrades”. Evidentment se’n va haver d’anunciar un segon, el qual també van volar totes. I després de posar-ne un al matí per a tota la família doncs també va exhaurir-se. I és que els Homas són un grup que ens han acompanyat a molts en moments durs, llargs i pesats, com van ser els dies que estàvem tancats a casa en la pandèmia de Coronavirus. Ells ens van fer somriure, agafar il·lusió i bon rotllo. Aquesta va ser una de les claus de l’èxit del grup. També les nombroses col·laboracions que han fet durant aquest camí.
Per això aquestes nits no eren randoms. Eren les del final d’una etapa, com quan vius a un pis d’estudiant amb amics i de cop toca acabar la uni i dir adéu a un estil de vida ple de bons moments. Doncs ells també han tancat una etapa i es notava que hi havia moltes emocions i sentiments.
Foto: Marc Clapés
Tots s’han emocionat, han plorat, s’han abraçat i ens han regalat una nit que emportarem i recordarem durant molt temps. Una nit on hem tornat a recordar els moments més improvisats quan penjaven vídeos des de la terrassa, però també els que els seus èxits sonaven sense parar a les ràdios i llistes de reproduccions de tots nosaltres.
A Primera Fila abans de començar el concert hem volgut preguntar al públic quina era la seva cançó preferida i ens ha sorprès la varietat de gustos i de cançons que ens han dit: de Les Merdes, passant a No vull baixar, Ara, Volveré a empezar, La nòria, La platja, Ho tornaria a fer, In the end, Petons, Xinu Xano o Wake up entre altres. I és que el grup té un fotimer de cançons, que en un moment o altre de la nostra vida ens han atrapat.
El concert també va comptar amb col·laboracions molt celebrades, com les de Nil Moliner, Figa Flawas o Sofia Ellar, que també van voler pujar a l’escenari i fer més gran la festa.
Una nit plena d’agraïments, moments on el trio marxava del guió i es deixava emportar i on podies gaudir encara més de la seva essència. Ningú volia que allò finalitzés, si han cantat dues vegades ‘Gotta be patient’ amb un públic embogit doncs perfecte. I quin final, amb tot l’equip abraçat i fent una gran pinya. Això han estat Stay Homas.
Tant de bo no haguem d’esperar a una altra pandèmia mundial per tornar-los a retrobar. Els descansos sempre van bé i estic segur que d’aquí a un temps trobaran a faltar nits com les d’avui i agafaran el cubell i els seus instruments i ens tornaran a regalar bones cançons. Ells, segur que ho tornarien a fer.
Dinou és un jove artista de 16 anys que s’acaba d’estrenar amb l’EP “De la terra al cel”. Hem quedat amb ell per parlar del seu bon debut, però us hem de dir que se’ns ha fet estrany, ja que a darrera d’aquest artista hi ha en Sergi Coll un dels coordinadors de Primera Fila i per tant a part de músic també és molt bon amic.
Ens ha explicat el que podem trobar al disc, els seus plans de futur, evolució musical, concerts, creació de temes…
La Sala Apolo és escenari de l’inici de la gira “Sempre Joves”. Un concert que aporta moltes novetats al que havíem vist fins al moment. Cors, baixista i dos amics damunt de l’escenari que, entre cervesa i cervesa, deixaven anar alguna llàgrima al veure com la Sala Apolo s’omplia per ells. Tot i els canvis que inauguren en aquesta nova gira, l’Sneaky i el Giancana son els mateixos de sempre. Els dos nois que coneixem des de “Brillar o morir” (2019) i que segueixen fent el que els hi agrada perquè “Flashy no canvia, Flashy evoluciona”.
Del seu últim EP “Sempre joves x1000” sonen totes les cançons, comencen per Outro perquè “la festa no s’acaba fins que no arriba la poli” i fan pujar a l’escenari col·laboracions com Serko per cantar “Com si fos ahir”. Juntament amb la resta d’EP que formen “Sempre joves” són els clars protagonistes de la nit. Aquest àlbum, tan especial i sobretot, tan col·laboratiu ha fet pujar a l’escenari també a Dani6ix i Izzkid per cantar ‘Entremaliada’, del primer volum de “Sempre Joves”.
Sense dubte, però, un dels moments més especials del concert arriba amb “Forever Young”, quan la P. A. W. N. Gang omple l’escenari per celebrar el panorama urbà en català.
Però no tot el concert és eufòria. A ‘Nova Era’ deixem de veure al Sneaky i al Giancana i ens canten el Pol i l’Arnau, amb el cor a la mà. Ens parlen sobre deixar un llegat a la terra i sobre experiències que els converteix en dues persones completament vulnerables damunt de l’escenari. Alhora també és un cant d’esperança, afirmant que “després de la tempesta surt el sol” i estan complint el seu somni.
Un somni que, com veiem, no s’acaba en breus. Al concert també presenten una nova cançó inèdita: ‘Fer diners’, senzill que ens recorda al Flashy dels seus inicis, amb un aire més reivindicatiu i uns ritmes més urbans.
Com molt bé diuen a ‘Morir Junts’; Flashy és un clàssic, i per això hem pogut sentir cançons de tots els seus àlbums. Els que hi són des de fa temps han pogut recordar ‘De revista’, ‘Ella ho balla’ o ‘Gala’. De totes maneres, he de dir que sí que he trobat a faltar més “HANGOVER” (2022). Potser perquè la meva subjectivitat vol més protagonisme pel meu àlbum preferit, però faig una petició pública per tornar a sentir ‘COPS’ en directe.
Per tancar el concert, surt la Mushkaa per interpretar ‘Atracció magnètica’, sense dubte un dels èxits d’aquest àlbum, però a l’escenari hi falta algú per poder acabar de veritat el concert… La 31. 31 FAM puja a l’escenari per fer honor al que ja s’ha convertit en un clàssic de la música catalana en tota regla: Bona Vida. L’energia que es respira dalt de l’escenari contagia encara més al públic, que ho acaba donant tot en la que serà l’última cançó de la nit: ‘Collint el blat’, una cançó que ens recorda als seus inicis i que és el comiat perfecte.
Flashy Ice Cream diu adeu, ens dona les gràcies, però després d’aquesta nit, som nosaltres els que hem d’estar agraïts.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!