ALTER EGO és el segon disc de la cantant i compositora Sara Roy, fruit d’una exploració personal que ha desembocat en el redescobriment del seu “jo”. Una nova etapa carregada de sonoritats que viatgen des d’allò més acústic i íntim, a l’energia del pop més explosiu i lluminós.
Aquesta reflexió retrospectiva de l’artista es materialitza en vuit cançons que mostren una Sara Roy renovada, que ja s’havia pogut entreveure en els diversos singles que ha anat avançant. L’artista manresana s’introdueix en un univers sonor més versàtil amb el pop-electrònic com a protagonista, però on també hi ha espai pels sons acústics.
ALTER EGO s’ha treballat a foc lent i per fer-lo ha comptat amb la seva mà dreta Jordi Pinyot i productors de renom com Genís Trani, Pep Saula o Sr. Chen. Es tracta d’un disc també versàtil en les seves temàtiques que van des de l’amor -tant propi com altruista i generós-, fins a l’activisme social passant per passatges més lliures i despreocupats.
L’onzena edició de Canet Rock ja camina amb la confirmació dels tres primers noms que actuaran el pròxim 5 de juliol al Pla d’En Sala. Figa Flawas, Julieta i La Fúmiga tornaran a fer vibrar el públic del mític festival de Catalunya que ofereix més de 12 hores de música ininterrompuda fins a sortir el sol.
Després d’una exitosa celebració dels primers 10 anys de CANET ROCK, el festival continua sent un referent en les cites musicals del país. Abans de conèixer el cartell ja s’han venut més de 12.000 entrades, un ritme sense precedents que demostra la fidelitat del públic. Canet Rock és el referent musical del país. Les entrades estan a la venda en promoció especial a la web www.canetrock.cat.
El reconegut artista mallorquí Rels B actuarà els propers 7 i 8 de març al Palau Sant Jordi de Barcelona, en el marc de la seva gira mundial «A New Star World Tour 2025».
Daniel Heredia, l’autor, donarà el tret de sortida al tour amb dos concerts al Movistar Arena de Madrid els dies 1 i 2 de març, i arribarà a la capital catalana per oferir dos espectacles més.
Durant aquests concerts, l’artista portarà en directe les cançons del seu últim àlbum, així com els èxits que l’han consolidat com una de les veus més destacades del panorama musical actual.
Les actuacions a Barcelona començaran a les 21:00 hores, amb l’obertura de portes prevista a les 19:00 hores. La preventa de les entrades serà el dimarts 26 de novembre a les 11:00 hores a través de Live Nation pels usuaris registrats a la plataforma, i la venta general estarà disponible el 27 de novembre a les 11:00h a Livenation.es i Ticketmaster.
Després de les actuacions a Barcelona, Rels B continuarà la gira durant sis mesos per diverses ciutats hispanoparlants com Buenos Aires, Santiago de Xile, Lima, Medellín, Palma de Mallorca, entre d’altres.
Avui era una nit molt especial pels Gertrudis, feia molts mesos que tenien marcat al calendari aquest 23 de novembre, el dia on posarien punt i final (o això ens han assegurat a la darrera entrevista que els hi hem fet) a 25 anys de trajectòria.
Per aquest darrer concert, que ha tingut lloc dins del Cruïlla de Tardor i a una Sala Razzmatazz, plena fins a la bandera, han anat amb tot. Prop de dues hores i mitja de concert, on no hi ha hagut temps per descansar, on la banda tenia ganes de passar-s’ho bé des del minut 1 i que ha transmès tota aquesta energia i aquestes ganes d’acabar ben amunt a un públic entregadíssim que no es volia perdre l’últim ball dels de la Garriga.
El concert ha passat per diferents fases, des de la més acústica, amb la rumba com a protagonista, amb col·laboracions d’en Sicus Carbonell, dels Sabor de Gràcia, també de Rafaelito i fins i tot de Los Manolos amb el seu mític ‘Amigos para siempre’. També hi ha hagut protagonisme per tots els músics que hi havia sobre l’escenari que han demostrat tot el seu talent, durant tot el directe. Han sonat perfectes i ens ha sabut força greu pensar que era el darrer dia que estarien tots junts a sobre d’un escenari.
Foto: Marc Clapés
En aquesta última nit, els Gertrudis també s’han deixat acompanyar per Doctor Prats, La Mari, de Chambao o David Ros, entre altres. Cada col·laboració ha portat el seu puntet, molt celebrat i s’ha agraït per fer la festa encara més gran.
Una nit que no ha estat trista, el contrari, tota una celebració a la vida, a la festa i a la diversió. Són només algunes de les paraules amb les que sempre s’ha caracteritzat a un grup que marxa quan està en un bon moment, potser no tant com fa alguns anys, però que seguia competint per estar a primer nivell.
Tenen talent, són bons, i com dic ho han demostrat en un directe poc habitual en els dies que correm, amb concerts que acostumen a durar 90 minuts a tot estirar, però que ells han volgut rematar amb aquesta festa que ningú volia que s’acabés.
Agraïments a tot l’equip, pastís de celebració, balls a sobre l’escenari de tots els que han fet possible el concert i en definitiva un grup de persones que han suat la samarreta perquè el directe fos bo i ho han superat amb nota.
La celebració ha finalitzat amb tots els membres del grup baixant de l’escenari i tocant per tota la platea, mentre la gent els anava felicitant i acomiadant.
De ben segur que els trobarem a faltar i ells a nosaltres. La vida dona moltes voltes, però de moment com a final aquest ha estat insuperable.
Foto: Marc Clapés
SETLIST
Bon dia vida
No em dona la gana
Aire + Torno cap a casa
Bota + Carita
T’he imaginat tant
Ara volo alt
Horitzó
Ho sento molt
Hey Joe
Rúa da raiña
Que bé que s’hi està
Quitxalla
Mundo uaka
Carai
Pepa (ft. Sicus Carbonell)
Al sentir la rumba
El meu germà
Oye (ft. Rafaelito)
Samarreta
Amigos para siempre (ft. Los Manolos)
Tant lluny de tu
Augurio
Almejilla + No em dona la gala (ft. Doctor Prats)
No sé si + Ara vinc d’enlloc + Quan es faci de nit
L’últim ball
M’agrada (ft. David Ros i més)
Samarreta (ft. tots)
Si tothom calla
Bon dia vida
Sirtaki final
Coldplay arriben fins el número 1 de la Primera Llista amb ‘We Pray‘. Feia 3 anys que el grup no aconseguia un lideratge, des de ‘My universe’, amb BTS.
Entren a la llista
Flashy Ice Cream & Ginestà – Perdent el rumb
Gracie Abrams – That’s so true
Teddy Swims – Bad dreams
Surten de la llista
Kapo – Ohnana (9 setmanes)
David Guetta i OneRepublic – I don’t wanna wait (31 setmanes)
Mama Dousha – Sant Tornem-hi (8 setmanes)
Aspirants
Gigi Pérez – Sailor song (9 setmanes)
Sopa de Cabra feat. Sidonie – Hyde Park (5 setmanes)
Javito ft. The Tyets – Qui soc jo (3 setmanes)
Damiano David – Born with a broken heart (2 setmanes)
Àlex Pérez – Amor d’estiu (2 setmanes)
Els Amics de les Arts & The Tyets – 4-3-3 (novetat)
Kygo feat. Sandro Cavazza – Hold on me (novetat)
La Fúmiga – Rebobinar (novetat)
La Llista Nº 616
#
Artista
Cançó
Set.
Var.
01
Coldplay feat. Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI
Joc bonic és la caricatura d’un amor impossible: romàntic i visceral, que necessita d’estratègies, fintes i driblings per intentar ser una realitat. És la caricatura d’un fife i també el tema central de l’EP debut de PURGI, que parla de l’imaginari de la masculinitat imperant, però des de la ingenuïtat infantil.
Sí, l’amor és un joc de nens, amb sentiments innocents, descontrolats i, sovint, irracionals. Per què ens enamorem i per què ens fa tant mal quan no ens corresponen? Les quatre cançons de l’EP aprofundeixen en aquesta idea: des del joc de lligar i les fórmules per estimar, a la negació de l’amor i dels sentiments.
PURGI és un grup sorgit de les arrels del Montseny. Està liderat pel cantant i compositor Pol Purgimon i format per Robert Maynou i Sergi Espejo, que també participen del procés de gravació i composició de les cançons. La seva música actualitza el pop-rock català, amb matisos d’indie, funk, R&B i hip-hop.
Les melodies d’aquest nou projecte estan influïdes per la música desenfadada del seu productor –Joan Colomo–, la metafísica i la sonoritat pop-rock dels anys 80 i 90. El projecte s’ha fet amb un equip de quilòmetre zero, de l’entorn del Baix Montseny.
El primer que feia en arribar de l’escola era tancar-se a la seva habitació i posar-se a cantar a ple pulmó, tot imaginant que algun dia ho faria davant de milers de persones. Un dia, amb el cor ple d’il·lusió, va decidir gravar-se cantant covers dels artistes que l’inspiraven per compartir-ho a les xarxes amb els seus amics i familiars. Però el que no s’esperava era que aquells vídeos arribessin a tantíssima gent. Aquell impuls inesperat va ser el que la va animar a fer un pas més: escriure les seves pròpies lletres. Va ser en aquell moment que el seu món va fer un gir de 180 graus i l’escenari que tant havia imaginat es va convertir en una realitat.
Intensa, emocional i profundament personal: així és la música de la cantant i compositora Joanna Crass, la jove artista nascuda a Barcelona que converteix les seves vivències amb una banda sonora universal. Amb un estil que va des del Pop, al Dance fins a l’Indie pop, l’artista ha aconseguit conectar amb més de 30.000 persones a Instagram i 120.000 a Tik Tok, les quals han trobat un refugi en les seves cançons. Amb més de 150.000 oients mensuals, Joanna Crass ha revolucionat el panorama musical i digital un temps rècord. Reconeguda com una figura pública a la comunitat LGTBIQ+, l’artista utilitza les xarxes socials per compartir el seu compromís amb la diversitat, tot aconseguint emmirallar a milers de persones amb èxits com «Me gustas demasiado» o «Se te hizo tarde», dos dels hits que ha tingut el plaer de cantar en festivals de gran renom com el Pride Barcelona, el Share Festival i el Negrita Music Festival.
Avui, 22 de novembre, ens presenta el single «Vértigo», el primer avançament del seu pròxim disc de debut. Es tracta d’una lletra repleta de sinceritat, on l’artista s’enfronta al vertigen que provoca la nostàlgia del passat, la por de no ser suficient i el temor de no poder arribar a complir els seus objectius en una societat que avança a un ritme frenètic. «Vértigo» és un himne que convida a abraçar la vulnerabilitat en aquells moments que sentim que hem perdut el rumb de les nostres vides.
Aquest single que ressona amb ritmes de Jersey Club, és la carta de presentació d’un disc conceptual on l’artista surt de la seva zona de confort, tan emocional com artísticament. Enmig d’una reflexió profunda davant del mar, va néixer la seva inspiració per compondre totes aquestes cançons repletes de força i que, com onades trencant a la costa, arriben amb una intensitat que purifica i allibera l’ànima. Reflectit queda al videoclip de «Vértigo», que construeix l’imaginari de la nova era de Joanna Crass.
Aquest dimarts va tenir lloc a la Rouge la primera edició dels Premis Primera Fila on van distingir els 20 millors del 2024.
La gala va comptar amb actuacions musicals i la presència d’un bon grapat de persones relacionades amb el món de la música. També amics tiets i coneguts, així com l’equip de Primera Fila.
A continuació us deixem amb una galeria de fotos, fetes pel nostre fotògraf Joel Codina. Si en compartiu alguna penseu en mencionar la seva feina (@joelcodinaland a Instagram).
Premis Primera Fila 2024
1 de 124
Els presentadors de la gala
L'Eva i la Clàudia, de Primera Fila
El gestor cultural Miquel Curanta
Un Tyet
Àlex Pérez
Un tyet
Uri Darnés, exredactor de Primera Fila i membre de Vittara
Naiara Fernández, de Primera Fila
Àlex López, de Primera Fila
La panera que vam sortejar!
Sergi Coll
La Mushka ens va enviar un vídeo d'agraïment!
Lluc!
Celobert
Celobert
Equip de PF i Xavi Noms
Alfred García
Alfred García
Tyets entre el públic
Gigi Ros
Mama Dousha no va poder assistir perquè estava de lluna de mel!
Gigi Ros
Flashy Ice Cream!
dani6ix i izzkid
Roger Padrós
Tyets
The Tyets
The Tyets
The Tyets
Gigi Ros
Sexenni
Miki Núñez
Maria Hein
Xavi Noms
Rodd!
Lau Gibert
Roger Padrós
Lau Gibert
Lau Gibert
Pau Culleré
Marc Clapés, ballant el Bailoteo en presència dels Tyets
Marc Clapés, ballant el Bailoteo en presència dels Tyets
M
Marc Clapés, ballant el Bailoteo en presència dels Tyets
Marc Clapés, ballant el Bailoteo en presència dels Tyets
L’època d’escoltar Mariah Carey en bucle ha arribat. Però aquest any li ha sortit competència i és que Siderland presenta la seva primera nadala «Menys mal que ja és Nadal».
Aquesta cançó nadalenca representa, amb el to irònic que caracteritza els darrers treballs de la banda, els renecs per l’arribada de l’hivern, però al mateix temps, l’alegria d’estar tots junts en aquesta època de l’any.
Una cançó que destaca la joia de compartir i celebrar la vida amb la família i els amics com el millor regal que es pot tenir.
Alex Cortés estrena el seu primer disc, una fita important per un artista emergent que pretén trepitjar fort en el panorama musical català. Es tracta d’un recull de 9 cançons d’estil pop i folk, plenament vitalistes i amb lletres elaborades que parlen de la seva experiència personal. L’artista vilassarenc explica que «Des d’ahir» fa referència al seu passat, per ser un factor que entreni el seu present i deixar una finestra oberta a totes les possibilitats del futur.
Alex Cortés ens deixa un missatge ocult, darrere de cada vers, melodia, per fer un viatge a cada història. Vol que les 9 cançons, parlin amb vida pròpia, i s’alimentin de la seva ànima. En aquest disc, l’artista afirma que es despulla. Explica que l’amor moltes vegades, és la forma de vida més sincera que existeix. Parla de les emocions en un àlbum que per a ell és aprenentatge, construcció i desenvolupament personal.
El disc s’estrena de la mà de la discogràfica catalana Crea Music i ha estat produït per Nil Canals. Quatre de les nou cançons que conformen «Des d’ahir» ja s’han pogut escoltar prèviament a través de singles avançaments amb una resposta molt positiva per part del públic i dels mitjans.
Després de viure l’aventura de formar part de Gossos, Natxo Tarrés i Roger Farré ens presenten un nou projecte musical que neix amb ganes de connectar des de l’arrel amb tots vosaltres.
D’aquesta manera, s’endinsen en un camí diferent, un viatge que busca tocar les profunditats del que significa ésser humà en un món que canvia constantment i on les fronteres entre el que és humà i el que no ho és es fan cada cop més difuses .
Aquesta aventura comença amb el primer senzill titulat “La Font” on es parla de la necessitat de trobar noves fonts d’inspiració i sentit, de connectar amb allò essencial que, sovint, perdem a la voràgine del dia a la música, en aquest cas , és el fil conductor, la veu per compartir amb els oients un espai d’autenticitat i introspecció.
El grup ens convida a escoltar “La Font” i a compartir aquesta experiència amb ells, deixant-nos portar per una proposta honesta i sincera. Amb Humana, volen que cadascú trobi la seva pròpia ressonància, com un mirall per explorar les preguntes, emocions i moments que ens connectin a tots.
‘Abans i Ara’ és el títol que duu la nova cançó del grup de Barcelona River Omelet amb la col·laboració dels germans Selma Bruna i Iker. Aquest tema pretén combinar la cara més tradicional de la música anglosaxona i catalana que conviuen a la perfecció.Un amor que ha canviat, però que encara hi és present. Ens convida, a través d’una melodia alegre, a oblidar la pena, viure la vida i aprendre com els “adéus” també formen part d’un aprenentatge bonic.
El nou llançament suposarà una transició pel grup perquè en uns inicis cantaven en anglès i ara ho fan en català. Per això, tornaran als escenaris per presentar algunes de les cançons del que serà el seu segon disc aquest 20 de desembre al Centre Artesà Tradicionàrius del barri de Gràcia, Barcelona. Serà una nit plena de col·laboracions en directe i moltes sorpreses.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...