Els suecs The Hives anuncien gira de presentació del seu nou disc «The Hives Forever Forever The Hives», que arribarà a finals d’agost.
El concert tindrà lloc l’1 de novembre al Sant Jordi Club, de Barcelona. Les entrades sortiran l’11 d’abril a través de Ticketmaster, tot i que hi haurà prevenda a LiveNation.es el dia abans, mentre que els clients del Santander des del dia 9 podran adquirir-les. El preu serà de 40 euros (+despeses).
La icònica llegenda del rock Marilyn Manson anuncia avui el seu retorn als escenaris aquesta tardor que ve per a la segona etapa de la seva gira ‘One Assassination Under God Tour’. Al nostre país el podrem veure el 27 de novembre al Pavelló Olímpic de Badalona.
Les entrades es posaran a la venda el divendres 4 d’abril a les 10:00h a través de doctormusic.com i entrades.com. El preu serà de 62, 68 i 74 Euros per a les entrades de grada, de 64 Euros per a les de pista i de 90 Euros per a les entrades de pista Front Stage (despeses de distribució no incloses). També hi haurà disponibles packs VIP.
L’autor de temes tan cèlebres com ‘The Beautiful People’ o ‘mOBSCENE’ va presentar a finals de 2024 el seu dotzè disc, One Assassination Under God – Chapter 1.
Doctor Prats acaben de publicar el seu esperat cinquè disc «F5» i l’excusa per quedar amb ells i parlar-ne ha estat molt llaminera.
Hem anat fins a Terrassa per parlar amb dos dels seus components i per parlar una mica del disc, tampoc molt. De fet, hem iniciat parlant de Terrassa, de Viladecavalls, també dels seus viatges al Japó, on amb tants vols i anades i vingudes van poder constatar que la Terra no és plana. Hi ha documents, però no els hem pogut veure. De totes maneres, Doctor Prats ens mereixen tota la credibilitat del món.
Han fet un disc en un format molt top, que animem a adquirir, més que res perquè segur que a partir d’ara es posa de moda.
El disc mola i l’entrevista és d’aquelles que passa bé, al carrer parlant amb la gent que passa, fent una mica de promo del disc, tot esperant unes olivetes que triguen a arribar.
El 23 d’abril actuaran a Barcelona, a un lloc encara misteriós i que no ens han dit, però fàcil d’endevinar pels més desperts de la classe. També faran concert matinal a l’Apolo, dins del cicle dels Petits Camaleons i també els veurem a varis festivals i ciutats del país.
L’actor, escriptor i monologuista Roger Coma presentarà el seu espectacle No ho hauria de fer al teatre de l’Espai Texas, consolidant així la seva incursió en el món de la comèdia. L’espectacle, que ha rebut molt bona acollida des del seu debut, és una proposta que barreja humor àcid, reflexió i una visió irònica sobre les convencions socials.
A mig camí entre una road movie familiar i l’stand up de comèdia, Coma narra l’encàrrec inesperat de fer el discurs pel funeral d’una tieta àvia gairebé desconeguda. Aquest punt de partida serveix per explorar amb lucidesa com la societat idealitza els difunts i com les convencions ens obliguen a participar en rituals que sovint preferiríem evitar. Amb un llenguatge directe i carregat d’ironia, l’actor repassa la seva pròpia experiència com a figura pública, les converses buides en vetlles i la dificultat de dir que no quan la inèrcia social t’empeny a dir que sí.
THE BLACK KEYS – BABYGIRL
GOOD NEIGHBOURS – STARRY EYED
STEREOPHONICS – SEEMS LIKE YOU DON’T KNOW ME
SONS OF THE EAST – RESCUE ME
SNOW PATROL – THIS IS THE SILENCE
FINN WOLFHARD – CHOOSE THE LATTER
SOMBR – UNDRESSED
DJO – DELETE YA
THE LUMINEERS – ASSHOLE
ARCTIC MONKEYS – THE VIEW FROM THE AFTERNOON
VIAGRA BOYS – UNO II
BLONDSHELL – TWO TIMES
PARIS TEXAS – STRIPPER SONG
LUCIUS – OLD TAPE
AMIRA ELFEKY – DEATH OF ME
ROLE MODEL – SALLY, WHEN THE WINE RUNS OUT
MALCOLM TODD I OMAR APOLLO – BLEED
HALF.ALIVE I THE WALTERS – R.I.P.
TWO FEET – PLEASURE
Ja fa un any que Guillem Gisbert va treure el seu primer projecte en solitari, i que va mostrar-lo, per primera vegada, a la Sala Apolo. Aquesta nit, després de recórrer Catalunya mostrant el disc, ha ballat la masurca un cop més a Razzmatazz, i ho ha fet acompanyat del seu habitual i fidel públic. Es pot dir que ha sigut un èxit total de concert.
L’artista Barceloní, junt amb la seva banda, no només ha tocat les cançons del disc ‘Balla la Masurca’, sinó que també ens ha fet un regal als fans de Manel amb la cançó ‘Ja era fort’. Les expectatives del concert eren altes, i, sense dubte, el cantant ha aconseguit superar-les.
A les nou en punt el show ha començat amb una adaptació al català de la cançó ‘Anyone Can Whistle’ de Sondheim, amb un solo al piano de l’artista, la qual ha enganxat amb el tema que inicia l’àlbum: ‘Les dues torres’. Tot seguit han aparegut dues cares noves a l’escenari; Emma Roca i Giulietta Vidal –cantant d’Alosa–, i ja s’hi han quedat per fer de coristes durant la resta de l’actuació. El concert ha anat agafant un to més festiu amb les cançons ‘Balla la Masurca!’ i ‘Empatia total’, seguides per ‘Els gegants de la ciutat (oli sobre tela)’ i ‘Waltzing Matilda’.
Fins aquí la nit anava molt bé, però, just a l’equador, encara ha millorat quan ha arribat el moment de la cançó ‘Miracle a les Planes’. Aquesta ha sigut cantada a ple pulmó pel públic, sobretot el juvenil. Els temes ‘Un home realitzat’ i ‘Hauries hagut de venir’ tampoc s’han quedat gens enrere, però, se’ns dubte, el punt àlgid del concert ha sigut durant els quatre minuts que ha durat la cançó ‘Cantiga de Montse’.
Ningú s’esperava que pogués aparèixer més gent a l’escenari, ara bé, amb la cançó ‘Les aventures del general Lluna’ s’ha omplert amb els integrants de La Ludwig Band, els quals van participar en la versió discogràfica del tema. El concert semblava acabar després de tot això, però encara quedaven dues últimes sorpreses: ‘Ja era fort’, de Manel, i ‘Estudiantina’. Aquesta última, ja com a tradició, l’han tocat a platea, formant una rotllana tots els músics i envoltats d’un públic que no ha deixat de saltar fins a l’última paraula –Vocació!–.
La multitud ha anat desfilant cap a la sortida mentre, pels altaveus, sonava la cançó ‘1 CUMBIA AMB EL GUILLEM (1vs1)’. A fora tothom comentava la jugada i deia lo agraït que s’ha mostrat el Guillem amb el seu públic des del minut u.
Divendres 28 de març per fi surt el sol després de quasi un mes plovent, ja va bé que passi això perquè venim d’un període de sequera molt greu i per fi estem remuntant. Queixar-se que plou massa o que Catalunya s’ha transformat en Anglaterra és, per molts, Material Sensible i no a tothom li agrada.
Tocava anar a Razzmatazz a les 20:30 per anar a escoltar un altre tipus de Material Sensible que ens portava la Suu. Un servidor com que per culpa d’una petita intervenció al braç no podia conduir, va haver d’anar amb la seva germana que segurament tenia millors plans per fer un divendres al vespre que anar amb el seu germà semi manc a analitzar un concert, però vaig poder observar una mica de curiositat en la seva mirada per a veure que ens havia preparat la Suu amb el seu nou directe del seu nou treball titulat Material Sensible. Curiositat que compartíem, és clar.
Arribem a la zona del concert amb una flor al cul perquè aparquem pràcticament a la porta, caminem menys de 5 minuts i ens presentem a l’entrada on els treballadors de la sala ens regalen un clauer amb motiu del seu 25è aniversari de Razzmatazz, per tant, la sensació que es respirava era de dia especial i així ho vam corroborar a l’entrar a la zona del concert. Quan vam aparèixer a la pista vam trobar gent de totes les edats( des de gent gran amb boina fins a nens i nenes a primera fila) desitjant veure a la Suu i fent debat entre ells sobre quines cançons tocaria o quines sorpreses tenia preparades, el ‘xup xup’ havia començat feia estona i faltava poc per començar.
La música sona i tothom clava els ulls a l’escenari. Es veuen els músics tocant i se sent a la Suu, però no se la veu, de cop, una llum il·lumina el recinte de la taula de so i apareix ella. Amb determinació, creua la pista dirigint-se a l’escenari amb l’estupefacció del públic que no s’esperava això. Canta la cançó ‘Si me estas rondando’ la primera del seu nou àlbum. Després de donar la benvinguda i comprovar que el públic estava amb ella va apostar per la cançó ‘Tant de bo’ fent cantar la tornada a tota la gent de la sala. En pocs segons ja havia creat l’atmosfera perfecta per deixar-se anar, la Suu jugava a casa i ho sabia.
La direcció del concert estava enfocada a presentar les cançons del nou àlbum i aquest camí el va anar seguint fins al final, ja que va fer sonar totes les cançons del nou treball, però durant el concert van anar apareixent petites sorpreses. La primera va ser la intervenció del productor i també cantant, Carlos Sadness amb qui va cantar el seu hit ‘Barcelona Tropical’. Els dos artistes van estar tan a gust dalt de l’escenari que es van atrevir a presentar-nos la cançó ‘Un rayito de luz’, un regal que li van fer a la influencer Dulceida després d’haver sigut mare.
Suu també va repassar altres temes dels seus antics àlbums com: ‘Mi casa’, ‘Nota de voz’, ‘No t’has vist’ o ‘Eres un temazo’ al llarg del concert. Altres moments destacats van ser quan va cantar una versió de ‘SenseTu‘ de Teràpia de Shock amb un cantant anomenat Xavi o quan una noia del públic li va ensenyar un cartell que li demanava que cantés amb ella. L’artista, sense dubtar-ho, la va fer pujar i va resultar ser una noia anomenada Sara que venia d’Asturies amb la qual van interpretar en acústic la cançó 1 de Septiembre. Un altre moment destacable va ser quan la sala va guardar un silenci sepulcral per a que la cantant barcelonina interpretés una versió acústica e íntima de la cançó ‘Un poco’ que va fer saltar alguna llàgrima entre el públic. A la recta final del concert va interpretar altres temacles com ‘Karaoke’ o la versió de Ràdio Futura‘Enamorado de la moda juveníl’ i va acabar relaxadament amb la cançó ‘Amor tranquil’.
Un servidor, que ja amb els anys ha anat guanyant experiència a l’hora de col·locar-se estratègicament als concerts si vol escoltar i escriure, va anar a parar a una zona on diverses personalitats del món de les xarxes i de la música es van agrupar per fer costat a la seva amiga mentre cantaven les seves cançons, amb la sorpresa que també hi havia familiars, entre ells, el seu pare que se li omplien els ulls de llàgrimes cada cop que la Suu tocava una cançó que sabia que darrere d’aquesta hi havia una càrrega emocional que només entenien els seus cercles més íntims i allà vaig entendre l’especial de les seves cançons. Algunes més que altres, són com aquells caramels que tenen en el seu interior quelcom més dolç, si ho sents un cop superficialment estan bé, però si et pares a escoltar les seves lletres descobreixes un interior molt més ric e íntim que et fan apropar als sentiments i emocions de l’artista que al final, acaben sent sentiments que compartim tots.
El concert es va acabar tranquil·lament, però la sensació d’anar-se’n de gresca encara flotava a l’aire així que la gran majoria va anar a un after party al Peor bar del mundo on la Suu va estar amb els seus i va celebrar el gran concert que havia fet. Jo vaig tirar cap a casa content perquè s’havien superat les meves expectatives, d’haver sigut testimoni de com la Suu es va fent gran i perquè no calia pagar la zona verda.
Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else (4 setmanes)
JENNIE feat. Dua Lipa – Handlebars (3 setmanes)
Coldplay – Good Feelings (novetat)
Damiano David – Next summer (novetat)
The Tyets – Si ho deixéssim tot (novetat)
31 FAM – Mama ho sento (novetat)
El Share Festival 2025 continua generant gran expectació i avui ha donat a conèixer la distribució del cartell per dies. El festival, que se celebrarà els propers 20 i 21 de juny al Parc del Fòrum de Barcelona, reafirma el seu compromís amb la diversitat i la igualtat de gènere, sent l’únic gran festival que, per segon any consecutiu, presenta un cartell majoritàriament femení.
Bad Gyal i Saiko encapçalen el cartell del dia 20 mentre que Eladio Carrión i Emilia ho fan al del 21. Altres noms com Julieta, The Tyets o Figa Flawas donen pas al line up d’artistes catalans, que destaquen per estar marcant tendència a la música actual de Catalunya. Trapella, Maki, Tay de León i Inga Khubua completen avui el cartell del Share Festival 2025, aportant talent, energia i pluralitat a l’esdeveniment, i reafirmant el compromís amb la diversitat sonora.
Encara pots aconseguir entrades i abonaments generals per al Share Festival 2025 a través de www.sharefestival.org/entradas.
«VINA’M A BUSCAR», és el focus track de «QUIEN SOY CUANDO NADIE MIRA», l’àlbum de debut de Laura West que veurà la llum d’aquí molt poc.
En aquesta col·laboració amb Laura Gibert, les dues artistes de Girona fusionen les seves veus en un pop electrònic amb una sonoritat fosca i energètica, reflectint el cansament de qui sempre hi ha estat per a algú i ara exigeix reciprocitat.
Amb la producció de Scotty DK que equilibra emoció i determinació, aquest tema és una col·laboració molt esperada per les seguidores de les dues artistes.
Els fans de 31FAM no han hagut d’esperar gaire per escoltar el nou projecte de la banda, que fa un any i mig van llançar el seu últim àlbum ‘X si ens veiem en una altra vida’. Avui, han tret «Mama ho sento» el primer avançament del seu esperat àlbum ‘R31’.
Aquest nou senzill és una mostra de l’evolució musical del grup, que continua explorant nous sons i profunditzant en la seva essència. Amb una lletra sincera, arriscada i genuïna, i una producció cuidada, la cançó reflecteix la maduresa del grup i el seu compromís amb la seva identitat tant pròpia.
Aquesta nova cançó forma part del seu pròxim àlbum ‘R31’, un treball molt esperat que sortirà aviat i que promet sorprendre els seus fans amb una mescla de ritmes innovadors i líriques introspectives. Després de l’èxit de les seves anteriors produccions, ‘R31’ és considerat un dels àlbums més esperats de l’any dins de la música urbana catalana.
El grup, que ha construït una carrera que no para de créixer, continua consolidant-se com un dels líders del gènere a nivell nacional. A més, ja està preparant el que serà la seva nova gira, amb el primer concert confirmat per al pròxim 3 de maig a Razzmatazz.
El single «Mama ho sento» ja està disponible en totes les plataformes digitals, i el grup prepara una sèrie de novetats que seguiran en els pròxims mesos.
Les cançons del disc de Sergi Andrades van ser produïdes i gravades entre l’estiu del 2023 i la primavera del 2024. A principis d’agost del 2024, en posar ordre a tot el material creat durant aquells mesos, l’autor es va adonar que, sense buscar-ho, havia donat forma a un disc. El seu primer disc.
Després de publicar dos EPs, Sergi Andrades es va adonar que havia aconseguit convertir la creació en una rutina, en un procés gairebé automàtic. Amb el temps, les idees fluïen amb més facilitat, els mecanismes creatius s’activaven de manera natural. I per primer cop, sentia que allò que havia fet tenia una coherència i una visió clara.
‘tralla Dolça’ compta amb nou temes, estructurats en dues parts de quatre cançons cadascuna, amb un interludi al centre. La primera part és la tralla: més enèrgica, amb un punt modern, sons distorsionats però, alhora, amb un caràcter dolç que convida a l’abraçada. Parla sobretot de l’amor i dels amors. La segona part és la dolça, perquè embolcalla, però també és tralla, perquè explora la nostàlgia, les sacsejades de la vida, un món decadent i, de nou, l’amor.
Aquest treball s’ha fet amb molt pocs recursos, gravat íntegrament en una petita habitació d’un pis d’estudiants a Barcelona (que ja no és d’estudiants, però la precarietat persisteix). Entre instruments, cables i trastos musicals, l’espai es va convertir en un improvisat estudi on tot acabava apilat sobre el llit. Malgrat les dificultats —i l’insomni de viure i crear en un mateix espai—, de vegades la màgia apareixia quan menys s’ho esperava. I aquest disc captura precisament això: una barreja de caos, màgia i perfeccionisme. Cada tema ha estat compost, produït, gravat, editat i mesclat pel mateix Sergi Andrades.
Ens hem trobat amb el músic per saber la història que hi ha darrera les cançons del disc i per saber com sonaran en directe.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...