Entrevista a BTZ: “Viure de la música és això, que la música et faci viure”

BTZ presenten el seu àlbum debut “Cosmos”, un projecte on intenten transmetre tot allò que senten perquè arribi a l’oient de la manera més pura possible. 11 cançons que sembren una llavor amb molta força. 

“Cosmos” parla de la metàfora que suposa el nostre món intern. Plantar l’emoció dins d’una llavor perquè hi creixi la vida, i es tingui consciència sobre el que es faUn sentiment que mantenen molt present és “Del cor a l’estudi”.  El més important és fer la música amb sentiment, que no passi res per davant dels teus principis. Que el que facis sigui pur. “Al final viure de la música és això, que la música et faci viure”.

Afirmen que quan treballes amb sentit i amb un objectiu, les coses van a millor. Musicalment, es troben en un moment d’aprenentatge, vivint moltes experiències i evolucionant molt, i aquesta evolució es fa visible en el conjunt de l’àlbum.

A cap dels dos els falten ganes de fer música, ni de portar-la al directe. El dia 4 d’Abril, BTZ presenta l’àlbum a la Sala Jamboree. Un nou show amb moltes sorpreses. 

- Publicitat -

P.A.W.N GANG ens ofereix ‘Coca de Tarragona’

P.A.W.N GANG, Pretty Ass White Niggas Gang, és la font d’inspiració de tota una promoció d’artistes i grups d’estil urbà. Un moviment que avui dia, s’ha convertit ja en el fenomen musical i cultural de tot un país! 2011 va ser el seu any de naixement i des d’aleshores, la seva popularitat ha anat creixent per fer un estil completament desconegut en aquell moment a Catalunya. Després de presentar diversos EP’s i singles amb una rebuda espectacular per part del públic i dels mitjans, l’any 2017 van publicar el seu primer llarga durada: ‘Pretty Ass White Niggas’. Ells són els pioners, els referents d’aquest moviment. Fins i tot, van arribar a idear i publicar un diccionari amb les paraules de l’argot Trap que ara utilitza tota una generació.

Després de presentar el seu recent senzill ‘CLACLACLA’, ara publiquen ‘Coca de Tarragona’, un senzill de tota la squad gravat per a les terres tarragonines amb un beat del J.Slava.

- Publicitat -

Svetlana passen comptes amb BCN en el seu nou EP «SARNALONA»

Després de l’èxit rotund del seu primer àlbum Marrana, publicat al març de 2024 i que ja acumula més d’1 milió d’escoltes a les plataformes digitals, la formació musical Svetlana continua fent les delícies de la seva legió de seguidors amb noves propostes sòniques que fusionen gèneres i sonoritats úniques.

És el cas del nou EP que el duo estrena aquest inici d’any, titulat ‘SARNALONA’, un projecte que –tal i com el joc de paraules apunta- recull els sentiments complexos dels barcelonins davant d’una ciutat cada cop més canviant, feréstega i difícil de viure. ‘SARNALONA’ explora la realitat social de Barcelona des de diferents perspectives, abordant la problemàtica de la gentrificació, l’especulació i les polítiques que dificulten a les barcelonines viure en la ciutat que estimen, fent un paral·lelisme amb el bitxo de la SARNA: un bitxo que s’estén sense remordiment ni aturador per allà on pot, igual que el turisme massiu o els fons voltors que es van fent cada cop més seva la ciutat.

Musicalment ‘SARNALONA’ s’endinsa en l’electrònica com a element per vehicular i aglutinar de l’eurodance a la rumba o el rumbaton, una pluralitat de gèneres que és la signatura d’una banda que continua destacant pel seu eclecticisme desenfadat i alhora solvent, un so que ja és marca de la casa i que els ha convertit en una de les propostes més originals i fresques de l’escena musical actual.

La publicació de ‘SARNALONA’ arriba després d’una temporada intensa de més de 25 concerts arreu del territori català, on Svetlana ha connectat amb els seus seguidors a través d’un directe potent i vibrant. Amb aquest nou EP i la imminent gira de presentació, Svetlana es consoliden com a projecte destacat del panorama musical català i nous referents en la música pop i electrònica.

- Publicitat -

Doctor Prats tornen renovats amb «F5»

Foto: Xevi Abril

Doctor Prats publica el seu esperat disc F5, un títol que amaga un doble significat. Per un costat, fa referència al cinquè treball dels terrassencs. Per altre, la tecla F5 és la que permet refrescar un ordinador, un símbol inequívoc de renovació i de tornar a començar. Després de nou anys de gira ininterrompuda i quatre discos publicats, el desembre de 2023

Doctor Prats van sentir la necessitat de fer una pausa, per refrescar-se tant en l’àmbit personal com en el creatiu. Aquesta aturada els ha permès tornar amb més força i energia, però sense perdre l’essència del que són. La metàfora de l’F5, doncs, representa perfectament aquest procés: un reset que manté la identitat, però que alhora aporta noves perspectives.

Aquest esperit de renovació també es reflecteix en el disc, tant en el so com en la producció. Han experimentat amb nous estils musicals i, per primer cop, han obert les portes a més productors i músics externs. Scotty DK, David Rossell (el seu productor habitual), Joan Borràs i Genís Trani, han aportat noves maneres de treballar i d’entendre la seva pròpia música.

A banda d’explorar noves sonoritats, amb F5 Doctor Prats també han volgut explorar noves formes de presentar la música en format físic en un moment on el consum de música és merament digital. Els terrassencs han creat uns “mini CDs” que, mitjançant la tecnologia NFC, quan hi apropes un mòbil donen accés a una plataforma digital amb continguts exclusius i personalitzats. Aquesta mena de format fa un temps que s’ha començat a veure en la indústria del K-Pop a Corea i J-Pop al Japó, però Doctor Prats han volgut anar encara més enllà i cada F5 és exclusiu per a qui el compra i és un punt de connexió directe i exclusiu entre grups i fans, ja que dona accés a una interfície personalitzada on escoltar les cançons en alta qualitat, crear un avatar particular i interactuar amb jocs i contingut exclusiu com ara una cançó que només es troba en aquest format físic.

“Merci per tot” és aquesta cançó exclusiva disponible al format físic. És un agraïment a tota la gent que els ha acompanyat al llarg de la seva trajectòria. També és un homenatge fresc i amb humor molt Doctor Prats, a tot allò que han impactat i influït en la seva manera de ser i fer música.

- Publicitat -

Maria Hein estrena «KATANA» una delicada història de venjança

Aquest nou treball narra una dolça història de venjança i aquesta història es cohesiona a través de la cultura japonesa. A KATANA Maria colpeja amb dotze pistes que fan un pas endavant en avantguarda explorant nous sons, sense deixar anar la mà de la música tradicional que sempre l’ha acompanyat. Allò urbà, l’afrobeat o el reggeaton i la cançó tradicional mallorquina són presents en un disc polièdric i personal que suposa un nou pas endavant en la carrera d’aquesta jove cantant i compositora.

Presentat a través de quatre singles , ALENAR , NONADES, GEISHA i BETTA , KATANA és el renéixer d’una nova Maria Hein, més madura, més adulta i més experimental que mai. El tercer disc de la dama de Mallorca explora la seva identitat, dividida entre aquesta noia empoderada i forta, i una altra de més nostàlgica i sensible. A través d’un prisma influenciat per la cultura japonesa, una cosa que hereta i alhora el connecta amb el seu pare, la Maria s’inspira en Kill Bill per relatar una història similar, la d’una venjança en el terreny amorós: des del costat agressiu, però també des del més commovedor. La creu mallorquina de la portada, simbolisme que també l’uneix al seu pare, demostra aquesta lleialtat i la força que defineix la nova Maria Hein.

KATANA va ser gravat entre Madrid i Barcelona, ​​en diferents estudis i sessions, entre febrer i novembre de 2024. És la primavera que Maria Hein compta amb diferents productors amb la intenció de portar les seves composicions a altres terrenys. NONADES i GEISHA van ser produïts per Kabasaki, NANA per Sr.Chen, EL JORN FINAL i KATANA per Jovedry i Joanlupi, i els altres per Joanlupi, Bexnil i Roots. A les sessions d’enregistrament també hi han col·laborat Camil Arcarazo, Mushkaa i Lluis Cabot.

- Publicitat -

The Tyets es plantegen què passaria ‘Si ho deixéssim tot’

Foto: Mònica Figueras

Quan només falta una setmana per al llançament del tercer àlbum de The Tyets, el duet de Mataró en serveix una nova tassa de «Cafè pels més cafeteros» (Luup Records, 2025). En aquesta ocasió, es tracta d’un «shot» ben cafeïnat, perfecte per aixecar els ànims ara que arriba el bon temps. Un doble espresso al qual han anomenat «Si ho deixéssim tot» i que entra en qualsevol moment del dia.

«Si ho deixéssim tot» fa olor de mar i ens trasllada sota el sol de la costa, davant l’aigua cristal·lina. Tot plegat, amb un beat electrònic que es capaç de fer vibrar la pista del club més petit, fins al més selecte. Una producció amb aires del Maresme, que reben la influència del ‘flow’ Miami, derivat del viatge que en Xavier Coca i l’Oriol de Ramon van fer el maig del 2024, i les connexions que hi van establir.

Darrere de «Si ho deixéssim tot» hi ha la producció de Kastelo, un productor català establert a Miami, que desenvolupa el seu dia a dia a l’estudi del porto-riqueny Tiny, Neon16. De fet, en el seu viatge a Miami, The Tyets van produir-hi algun dels temes inclosos dins de «Cafè pels més cafeteros» (Luup Records, 2025). Una producció que va acompanyada d’una lletra composta per Xavier Coca i Oriol de Ramon, amb el segell tan particular i característic de The Tyets.

L’estrena d’aquest nou avançament va acompanyada d’una nova peça audiovisual, dirigida per Cristina Tomàs, amb la direcció creativa de Max Gener. Un videoclip que ens apropa l’essència d’aquesta nova cançó de The Tyets.

- Publicitat -

Julieta inicia la seva nova era amb ‘Taxi’

Julieta arrenca una nova etapa amb Taxi, una píndola de pop hipnòtic amb què avança cap al seu nou àlbum. Es dirà 23 –els anys que ella té– i temes com el que estrena aquest divendres no el podien fer més prometedor. La cantant i compositora barcelonina suma tots els ingredients per convertir-se en la nova diva del pop.

Taxi és pura passió. La seva lletra reflecteix l’essència d’alliberament d’una dona amb vocació d’heroïna, una artista completa decidida a convertir-se en una de les veus revelació de la música pop. L’avançament de 23 sublima la força d’aquesta barcelonina amb ànima de popstar.

Va ser la mateixa Julieta a través de les seves xarxes socials qui va anunciar dies enrere el nom del seu nou treball, després d’un exitós 2024 amb el Tu Juru la Ju Tour, una gira que va albergar més de 50 concerts i un final de gira que va aconseguir el sold out dos mesos abans del xou.

El tour de Els 23 arrenca aquest 24 d’abril a Lleida, per obrir una temporada amb 15 actuacions confirmades i que inclou cites al Warm Up de Múrcia, al Share Festival de Barcelona, al BBK Live de Bilbao i al Brava Madrid de la capital, amb moltes dates encara per confirmar.

Després d’haver-se consolidat com una de les veus més reconegudes i personals, Julieta fa ara un pas més enllà amb temes com Taxi, reafirmant la seva aposta pel pop, mantenint sempre el seu segell propi i aquesta barreja de sensibilitat i força que la caracteritza.

- Publicitat -

INTANA trenquen el silenci amb ‘no puc fer res més’

Després d’un temps de pausa, Intana, la banda barcelonina liderada per la polifacètica Núria Moliner presenta un nou single que marca una evolució en el seu so cap a sonoritats més pop i rock. Aquest primer avançament, produït per Santos & Fluren a Blind Records, manté la melancolia lluminosa característica d’Intana, però amb una energia renovada que promet captivar tant els seguidors fidels com nous oients.​

La música d’Intana ha estat la banda sonora de matins de paisatges agrestos i nits que esdevenen matinades intenses. Amb una veu encisadora, Núria Moliner canta sobre reptes, prioritats i futuribles; sobre estimar en un món que s’enfonsa. Després de tres àlbums i d’actuacions en escenaris destacats com el Primavera Sound, el Vida Festival, el Palau de la Música, el Festival de Pedralbes o el MIL Lisboa, aquest nou llançament suposa una nova etapa per a la banda.​

Núria Moliner, a més de la seva trajectòria musical, és arquitecta, comunicadora i divulgadora cultural. Recentment, ha publicat el llibre «Deu cases deu nits», on recull les seves experiències passant 24 hores en edificis emblemàtics de l’arquitectura catalana. També presenta la sèrie documental «Animals arquitectes» a TV3, disponible a la plataforma 3Cat, on explora l’arquitectura des d’una perspectiva innovadora. ​

Aquest nou single d’Intana compta amb una instrumentació rica que inclou veu, guitarra acústica, guitarres elèctriques, pedal steel guitar, sintetitzadors, baix i bateria, creant una atmosfera sonora que reflecteix la maduresa artística de la banda.​

Amb aquest llançament, Intana reafirma el seu compromís amb l’exploració musical i la connexió emocional amb el públic, consolidant-se com una de les propostes més interessants de l’escena musical actual.

- Publicitat -

La Ludwig Band, Cala Vento, Blaumut o Pau Vallvé al Portalblau 2025

Foto: Sergi Paramès

La música, les arts escèniques, el pensament i el patrimoni tornaran a donar-se cita en la proposta singular i única que programa el Festival Portalblau per aquest estiu. En la seva 18a edició, que tindrà lloc del 14 de juny al 10 d’agost, el festival de Músiques i Arts de la Mediterrània, organitzat per l’Ajuntament de l’Escala, el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) i TEM Productions, proposa tretze concerts, dos espectacles de dansa, un de circ i una lectura dramatitzada. També es repetirà el cicle Mirades Blaves –amb dos diàlegs–, el Curs de Formació i el Concurs Escenari Portalblau.

Valeria Castro, Pau Vallvé, Cala Vento, Las Migas, Ramon Mirabet, La Ludwig Band i Blaumut ompliran els escenaris de la Mar d’en Manassa i el Fòrum romà del MAC-Empúries presentant nous àlbums i directes

La programació musical també comptarà amb artistes emergents que mostraran els seus primers treballs discogràfics, com Alosa, Mar Pujol, Ikram i Anna Colom, a les quals s’hi sumarà l’Ethno Orchestra amb el concert final de la seva residència internacional a Catalunya

L’entorn i el patrimoni tornaran a ser protagonistes del Festival, que se celebrarà del 14 de juny al 10 d’agost i tindrà nous escenaris a la Muralla grega del MAC-Empúries i al Camp de les Aromes d’Empúries

Completen el programa del Portalblau espectacles de dansa contemporània com Jarana de Laia Santanach i 5:55 de Nora Baylac, la proposta de circ de la Companyia de Circ «eia» amb La pedra de fusta i la lectura dramatitzada de Míriam Iscla sobre la vida i el pensament de Simone Weil

El cicle Mirades Blaves, consolidat com un espai de debat i reflexió, comptarà amb un diàleg entre Josep Ramoneda i Carles Duarte sobre els reptes de la democràcia en temps de crisi –analitzant com la cultura pot ser una eina de resistència– i Laura Fa i Lorena Vázquez sobre el paper dels mitjans de comunicació en la construcció de la realitat i la lluita per la igualtat de gènere.

Fidel al seu Programa de Valors i Compromís, Portalblau repetirà iniciatives com el Curs de Formació per a joves sobre organització de festivals o el Concurs Escenari Portalblau, amb una dotació econòmica per a grups emergents

El Festival continua estenent la Xarxa Portalblau, un espai d’intercanvi amb altres festivals i entitats culturals, col·laborant amb el Festival Clàssics, el Festival Castell de Peralada, la Fundació Carulla, l’Ethno Orchestra i Cases de la Música

Aquest 2025 el Festival tindrà una edició d’hivern, amb programació que s’allargarà fins al mes de desembre i que es donarà a conèixer més endavant

Les entrades per la programació d’estiu del Portalblau, amb preus que van dels 15 als 25 euros, ja es poden comprar a través de la pàgina web oficial.

- Publicitat -

Uri Santafé & Lamliki demostren que el rap està viu a ‘Doblarme’

Uri Santafé & Lamliki, dos artistes amb estils i orígens diversos, però una connexió musical única, presentaven uns mesos enrere el seu esperat àlbum de debut ‘NGU’ (Never Give Up). Després de l’èxit d’aquest treball que barrejava a la perfecció el Hip Hop més clàssic amb l’electrònica i el pop melòdic, ara Uri Santafé aporta una nova dimensió al seu projecte amb ‘Doblarme’ (IIII Barres Vol.3).

Fa poques setmanes, l’artista català publicava ‘La rabona’ (IIII Barres Vol.2), un projecte que buscava realçar la seva faceta més rapera i autèntica, acompanyat d’El Santo, membre de l’emblemàtic grup de rap espanyol Falsalarma. Ara, a ‘Doblarme’ s’ajunta amb Kovitch i sota la producció de Lamliki per presentar el tercer volum de la sèrie de temes que Uri Santafé recull en un projecte anomenat ‘IIII Barres’, on l’artista pretén lluir la seva faceta més rapera en català col·laborant amb l’escena actual d’aquest gènere.

Una vegada més, amb ‘Doblarme’, Uri Santafé demostra que el rap està viu i crea una connexió única entre diferents generacions de rap i llengües que s’uneixen per crear un so fresc i contundent!

- Publicitat -

FADES continua trencant esquemes amb ‘Benvingudes a l’Afterparty’

FADES torna amb força després de l’èxit de ‘METALLIX’, i el reconeixement recent com a Artista Revelació de l’Any 2024 als Premis Enderrock, i aquesta vegada ho fan amb un tema que porta la seva proposta a un nou nivell. ‘Benvingudes a l’Afterparty’ combina referències a l’alta moda actual amb una producció electrònica saturada i contundent, creant una cançó carregada d’energia. Les melodies pop es barregen amb raps irònics i cadències impossibles, gairebé robòtiques, creant una atmosfera que ens transporta directament a una afterparty sense límits.

El tema destaca pel seu ritme de jersey club i reminiscències de dubstep, que es barregen en un conjunt de sons electrònics potents i enganxosos. FADES segueixen demostrant la seva originalitat i la seva capacitat d’innovar, consolidant-se com una de les propostes més interessants de l’escena musical dels països catalans. ‘Benvingudes a l’Afterparty’ estarà dins del seu pròxim projecte, i és una declaració d’intencions que promet no deixar a ningú indiferent i demostra la millora i el progrés que està fent FADES.

- Publicitat -

Lady Gaga anuncia tres concerts al Palau Sant Jordi

Lady Gaga ha donat a conèixer aquest dimecres les dates de la seva gira mundial on ha inclòs Barcelona entre les ciutats on actuarà. De fet, l’artista ha anunciat dos concerts al Palau Sant Jordi els dies 28 i 29 d’octubre. Després de l’enorme demanda en la prevenda d’entrades ha afegit una tercera data pel dia 31 d’octubre.

La cantant presentarà el seu últim disc «MAYHEM» i repassarà els seus grans èxits en un show que promet ser espectacular.

Les entrades sortiran a la venda el proper 3 d’abril, tot i que els clients de Banc Santander podran comprar en prevenda el 31 de març a LiveNation.es des de les 12h.

PREUS

PL1 GOLDEN 180,00 € + 24,00 € despeses
PL2 GRADA 150,00 € + 20,00 €
PL3 PISTA 120,00 € + 16,00 €
PL3 GRADA 120,00 € + 16,00 €
PL4 GRADA 95,00 € + 12,50 €
PL5 GRADA 75,00 € + 10,00 €
PL6 GRADA 55,00 € + 7,50
VIP 1 HOSPITALITY PACKAGE 630,00 € + 84,00 €
VIP 2 GOLD VIP PACKAGE 405,00 € + 54,00 €
VIP 3 SILVER VIP PACKAGE 280,00 € + 37,50 €
VIP 4 EARLY VIP PACKAGE 435,00 € + 58,00 €

Més info dels packets VIP a LiveNation.es.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...