Han passat set mesos des que la Suu va publicar la seva darrera cançó, “Postal barata”. Set mesos durant els quals la cantant barcelonina no ha parat de girar i de preparar les cançons del que serà el seu quart disc. El seu nou senzill es titula “Últimamente” i és una de les cançons més personals i sinceres que ha escrit la Suu. Obre el seu cor de bat a bat i es mostra més transparent i directa que mai.
Composta en un moment complicat per l’artista on els seus fonaments emocionals i afectius trontollaven, en els quals contestar whatsapps i trucades se li feia un món, aquesta ansietat s’accentuava encara més volent seguir sent el centre d’atenció i voler agradar a tothom. Una dualitat difícil de gestionar i, sobretot difícil d’entendre pel seu entorn més proper. “Últimamente” parla sobre el pas del temps i de prendre consciència sobre fer-se gran. “De quan de sobte un dia te n’adones que ja no ets el centre del món, quan, possiblement portes massa temps pensant-ho.” De com l’adolescència va mutant a una etapa més madura i reflexiva, una etapa en la qual passes d’estar permanentment volent enamorar-te i demanant a crits que t’estimin, a una nova on realment el que necessites és aprendre a estimar-te a tu mateixa i valorar-te sense buscar l’aprovació dels altres.
“Últimamente” ha estat produïda per Gerard Giné, buscant un himne pop-rock amb pinzellades electròniques i amb veus tractades amb auto-tune i voccoders. Amb una producció desenfadada i sense complexes que funciona a la perfecció, la cançó també sorprèn de forma simple i despullada tal com va néixer a veu i guitarra, on el pes de la lletra centra tota l’atenció i els sentits.
La gira d’aquest any de la Suu comptarà amb concerts amb banda per festivals, però també amb un format intimista per diverses sales de concerts de l’estat que ha batejat com “A solas” i on s’acompanyarà només per la seva guitarra.
M’he quedat sense paraules després de viure i veure a la Mushkaa en directe a l’Apolo. Ha estat senzillament espectacular, no hi ha hagut cap moment per l’avorriment, no han parat de succeir moments pel record en tot el concert.
Des del primer instant s’ha vist que seria una gran nit, la gent tenia moltíssimes ganes d’escoltar en directe les seves cançons preferides, cadascú té la seva. Les meves són ‘No m’estima +’, ‘El mambo’ i ‘Sembla mentida’. Totes han sonat, així com les que formen part de “SexySensible” el seu darrer i exitós disc, del qual fins i tot n’hem pogut escoltar el tema que li dóna nom i que de moment encara no es pot escoltar a les plataformes.
Però què té la Mushkaa que és capaç de deixar-nos a tots enamorats d’ella i del seu directe? Doncs segurament el fet de la proximitat, el fet que de cop es posa a explicar-nos com se sent, les pors que ha tingut els darrers mesos i fins i tot de confessar com n’està de nerviosa durant concert. El fet de mostrar la seva vulnerabilitat. De veure que és com tots els que estem allà escoltant-la i veient-la triomfar a sobre l’escenari. És com nosaltres, no va de sobrada, no va de diva, és una més com nosaltres, amb les mateixes inseguretats, pors, tristeses i drames de la vida. Aquesta és una de les claus del seu èxit.
L’altre és evidentment el seu enorme talent. Un directe vibrant, capaç de combinar moments més introspectius amb d’altres ben festius i bojos, com si estiguéssim de festa a la mateixa Apolo i ens deixéssim endur pel moment amb els amics i sense que res més importés. Així ha estat el seu concert, una autèntica bogeria, una nit que mai vols que s’acabi.
A més no ha estat sola, no només pels músics que l’han acompanyat, així com el cos de ball, també per les col·laboracions brutals que han aparegut a l’escenari: Julieta, 31 FAM, Flashy Ice Cream, Maria Hein, Akilon 340 i The Tyets. Alguns dels noms més de moda entre el públic més jove no s’han volgut perdre la festa, la gran nit de Mushka, la nit on calla moltes boques, d’alguns que potser es pensaven que el seu directe seria tot pregravat i poc més. Ha demostrat que hi ha Mushka per estona i que el proper cop pot estar-se perfectament tota una setmana seguida actuant a la seva estimada Sala Apolo, perquè segur que ho omplirà.
De moment, aquest divendres arriba el segon concert. Jo si tingués entrada no dubtaria en repetir.
Gràcies, Irma, per una nit que em quedarà sempre en el record.
Com he gaudit amb el directe de la Mushka a l’Apolo! Quin gran show! Li espera un gran any! pic.twitter.com/KGsoiuphoH
Al 2024, Lluc arriba per explorar nous horitzons amb l’aposta més arriscada fins la data. Un EP de 5 cançons del qual ja ens ha avançat ‘ALS GENS’, una cançó energètica on hi col·labora Galgo Lento i ‘HENNA’, un reggaetón lent on participen dos dels artistes del moment: Dani6ix i IZZKID.
Ara, ens presenta el tercer i últim avançament del seu EP que ja té data: el pròxim 15 de febrer. ‘S.W.A.G’ és la nova cançó del Lluc on col·labora amb una nova promesa de l’escena, Ultralone. El tema produït per jamzz promet ser un hit que et transporta al mumble rap del 2016. Amb una tornada enganxifosa i molt de flow dins dels versos, ‘S.W.A.G’ no pararà de sonar al teu cap amb el seu ritme frenètic!
Marala enceten el 2024 amb el seu nou single “Estic antiquà”. Amb producció de Toni Fort “Pollet” de ZOO, Sandra Monfort, Clara Fiol i Selma Bruna ens proposen una píndola que parteix d’estructures i melodies tradicionals però que arriba carregada de síntesi, sons i recursos digitals actuals en un nou camí que no renuncia a la llavor de ‘Jota de Morir’ però que respira un aire eminentment més festiu.
A la festa s’hi suma Panxo de ZOO i les seves barres, que arrodoneixen “Estic antiquà” convertint-lo en un èxit ben ballable que és també una crítica a l’heteropatriarcat amb una lletra tan irònica com real. En un present on sembla que ja ho hem après tot sobre l’amor i les relacions no monògames, Marala segueixen sense saber com deixar de tenir novio… i ells segueixen sense recollir les caixes de pizza del sofà.
El Black Music Festival anuncia el cartell complet de la seva 22a edició amb un total de vint noves propostes, entre concerts i activitats. D’una banda, s’afegeix al cartell el funk de Swatkins, cantant i mestre del taklbox, que amb la seva banda The Positive Agenda telonejaran Scary Pockets per obrir el Black Music Festival a la Sala Apolo de Barcelona el 8 de febrer. També hi serà present l’enèrgic rock&blues dels gironins BigBlack Rhino a la sala La Mirona, precedits de l’actuació del “one man band” Sergi Estella, conegut per fabricar-se els seus propis instruments amb objectes quotidians.
Al cartell també s’hi suma el reggae i l’ska de les barcelonines Les Testarudes, que telonejaran el concert dels mítics Dr. Calypso, actuació ja anunciada que tindrà lloc també a La Mirona. Així mateix, el festival de música negra de Catalunya acollirà l’actuació del guitarrista barceloní Gnaposs, que precedirà el concert del també guitarrista italià Giacomo Turra & The Funky Minutes a La Mirona. Per aquest escenari també hi passarà la gironina Tramma presentant el seu nou projecte amb una sonoritat disco-dance més moderna, precedida de la música negra de la banda Funktory.
També s’afegeixen a la 22a edició el concert de Soul&Funk pels menuts a Palamós i el Tina Turner Black Music Big Band Tribute a Torroella de Montgrí, una producció del Black Music Festival i la fundació Casa de la Música de les comarques gironines. Les entrades per ambdós concerts ja estan exhaurides. Així mateix, la Black Music Big Band tornarà a presentar el concert Disco Fever a l’Atrium de Viladecans, acompanyats de l’Ensemble Jove Orquestra de les Comarques Gironines.
Els parcs de Girona es tornaran a omplir de jornades musicals gratuïtes de la mà del tradicional Black Music Pícnic, que se celebrarà al Parc del Migdia i comptarà amb les actuacions de Lali Begood, la Black Music Big Band, les reconegudes Las Karamba i Dj Dadaa. Com és habitual, també es podrà gaudir de la jornada “Hip Hop al Parc”, amb artistes com EMÉ, Poor Tràmit o Elane, que actuaran al Parc Central.
El Black Music Festival també acollirà alguns concerts gratuïts com el de Howlin’ Dogs i el seu projecte inspirat en les Work Songs afroamericanes a l’Ateneu 24 de juny de Girona, The Explosive Swing Trio a Fornells de la Selva o l’actuació de la big band empordanesa The Funk Power Station al Mercat de La Volta de Girona. La Black Music Big Band Junior, la “germana petita” de la Black Music Big Band, tocarà a les poblacions de Castell d’Aro i Corçà. En aquesta segona població s’hi afegirà el Black Music Choir, una iniciativa també sorgida del mateix festival.
Per últim, el festival també ha programat activitats paral·leles a Girona com la Black Music Silent Disco, que tornarà a recórrer els carrers del Barri Vell de Girona, així com l’activitat participativa Black Music Quiz que tindrà lloc a l’Ateneu El 24 de Juny. També acollirà la sessió LP #57 on s’analitzarà l’àlbum At Last!, d’Etta James a La Marfà, així com un taller de Brass Band a mans de membres de la Hip Horns Brass Band a La Mercè.
Aquestes novetats se sumen als concerts ja anunciats de grans caps de cartell internacionals com les cantants de jazz Dee Dee Bridgewater i Catherine Russell, la reconeguda banda de versions Scary Pockets que inaugura el festival el 8 de febrer a l’Apolo de Barcelona o el rock psicodèlic dels holandesos DeWolff. El festival també comptarà amb altres artistes internacionals com el virtuós de l’harmònica Errol Linton, el guitarrista italià Giacomo Turra & The Funky Minutes o els senegalesos Seckou Keita i Momi Maiga, resident a Catalunya, concert del qual s’han exhaurit les entrades.
El festival també comptarà amb una gran presència de grups estatals com els madrilenys Kamikaze Helmets, la banda gallega The Soul Jacket o els saragossans The Kleejoss Band. Així mateix, gran part del cartell del Black Music Festival està format per artistes catalans com The Gramophone Allstars Big Band, la banda mítica Dr. Calypso, la barcelonina Namina en format sextet o el col·lectiu de músics The Big Easy’ Crew.
El festival Mad Cool ha anunciat els últims noms per l’edició d’enguany amb les confirmacions de Maneskin, The Killers, Rema, Lord Huron o Tyla, que se sumen als ja prèviament anunciats de Dua Lipa, Bring me the Horizon, The Smashing Pumpkins, Pearl Jam, Janelle Monáe, Avril Lavigne, Garbage, Nothing but Thieves, Black Pumas, Tom Morello, The Kooks, Arlo Parks o The Gaslight Anthem.
Enguany el festival compta també amb la presència de dos noms de casa com són Julieta i Stay Homas, que també presentaran les seves cançons en directe.
El Mad Cool tindrà lloc del 10 al 13 de juliol en el mateix recinte de l’any passat, tot i que enguany s’ha anunciat un aforament més reduït, després d’algunes queixes que van sorgir amb l’edició del 2023.
Els abonaments i les entrades de dia ja estan disponibles al web del festival.
La Kuu, una de les noves artistes més prometedores de l’escena musical catalana, ens captiva amb el seu últim single “NI ES NOTA”. Combinant el ritme suau del reggaeton amb la delicadesa del pop, Kuu ens porta en un viatge musical a través dels sentiments d’atracció i incertesa en una festa.
“NI ES NOTA” és una oda a aquells moments de tensió i desig en una festa, quan l’atracció cap a una altra persona es fa evident, però el pas per expressar-la queda en suspens. Amb lletres com “M’agrada tant quan em mires, em poso nerviosa si te m’apropes”, Kuu capta magistralment la complexitat de l’amor no declarat i la dansa subtil de l’atracció.
La música combina el ritme característic del reggaeton amb una suavitat que és distintiva del pop, creant un so que és tant contemporani com emotiu. Aquesta fusió única de gèneres fa de “NI ES NOTA” una peça que no només mou el cos, sinó també el cor.
El títol de la cançó, “NI ES NOTA”, parla de l’intent de l’artista d’ocultar els seus sentiments, un joc de “veure sense ser vist”, que s’intueix en versos com “Sense intimitat, semblem dos estranys esperant l’hora”. Aquest tema ressona amb qualsevol que hagi sentit l’atracció en un ambient festiu, però amb la reluctància a donar el primer pas.
Amb “NI ES NOTA”, la Kuu continua demostrant la seva habilitat per crear música que connecta amb l’oient a un nivell profund i personal. Aquest single no només és una mostra del seu talent com a cantautora, sinó també una finestra a la seva capacitat de capturar emocions complexes amb una elegància inconfusible.
Aquest dimarts 30 de gener l’Embassa’t ha fet pública la segona llista dels noms que actuaran durant la setzena edició del festival de música independent: Samantha Hudson, Cala Vento, Marala, Aines, Merca Bae, 2manyzorras, ALVVA, Mareo, Nerve Agent i Senda Fatal.
Un nou llançament amb el predomini d’artistes joves que reafirma, un any més, la voluntat del festival sabadellenc de generar un espai que visualitzi els sons més emergents i alternatius del panorama català.
L’Embassa’t 2024, que se celebrarà del 16 al 19 de maig al Parc Catalunya de Sabadell, oferirà una barreja d’actuacions de nous talents i artistes de llarga trajectòria, en un cartell que ja compta amb músics de referència com Antònia Font, Guillem Gisbert, Mushkaa o Rusowsky.
Adele torna al continent europeu on no actuava des del 2016 (amb concert a Barcelona, inclòs) i ho farà amb 4 concerts a Munic, en la que suposarà l’única ciutat europea on actuarà durant aquest 2024.
Les dates seran els dies 2,3, 9 i 10 d’agost, en un recinte a l’aire lliure i creat exclusivament per aquesta ocasió especial. Disposarà de grades i zones de peu amb una capacitat per 80.000 persones cada nit.
L’artista continua a Las Vegas amb “Weekends with Adele”, que s’allargaran fins a mitjan de juny.
Per assistir als concerts t’has de registrar al seu web.
So a few months ago I got a call about a summer run of shows. I’ve been content as anything with my shows in London’s Hyde Park and my residency in Vegas, so I hadn’t had any other plans. pic.twitter.com/ouZiMCGmni
Pet Shop Boys tornen a la càrrega amb “Nonetheless” un nou treball que arribarà el 26 d’abril. Del disc ha en podem escoltar tres noves cançons: Loneliness, Party In The Blitz i Through You (tot i que les dues últimes no apareixen al llistat de temes, podrien ser cares B). El disc compta amb la producció de James Ford.
El duet explica que volien que el disc fos una celebració de les emocions úniques i diverses que ens fan ser humans. Des de les cançons més orientades al ball fins a les balades més introspectives.
Seran 10 cançons per explicar on es troben musicalment en aquests moments, amb un punt de reflexió i es mostren entusiasmats d’haver treballat amb James Ford, que ha aportat nous elements a la seva música.
Tracklist de Nonetheless
Loneliness
Feel
Why am I dancing?
New London boy
Dancing star
A new bohemia
The schlager hit parade
The secret of happiness
Bullet for Narcissus
Love is the law
girl in red ha explicat a través de les seves xarxes socials que ja es troba a la recta final del seu segon disc, que portarà per nom “I’M DOING IT AGAIN BABY!” i que es publicarà el proper 12 d’abril.
La cantant s’ha mostrat emocionada de compartir la notícia amb els seus seguidors i ha aprofitat per comentar que el primer avançament serà ‘Too Much‘ i es podrà escoltar el 9 de febrer.
El primer disc de l’artista va ser “If I Could Make It Go Quiet” i va deixar molt bones sensacions, gràcies a temes virals com ‘Serotonin’ o ‘You stupid bitch’, entre altres.
Parlar de Roba Estesa és parlar de col·lectivitat, de compromís, de la història viva del panorama musical català. Les del Camp de Tarragona -i avui veïnes de Barcelona-, són des de fa deu anys referents del feminisme i del col·lectiu LGBTIQA+, i far per a moltes joves que continuen emmirallant-se i descobrint-se a través de les seves lletres.
El quart avançament del que serà el seu quart disc es titula “DESAKATANT” i parla de com totes les realitats LGTBIQA+ -des de la fúria a la resiliència-, han acabat aprenent a celebrar la marginalitat que moltes vegades pateixen. Un desafiament a la norma feta cançó, amb actitud empoderada, des de la col·lectivitat que habita als marges.
Aquesta producció de sons pop-rock electrònic neotradicional ha estat creada per les mateixes Roba Estesa i el productor Kquimi Sagia l’estudi BSO de Barcelona.
“DESAKATANT” arriba acompanyada d’un videoclip on el dimoni n’és el protagonista absolut, igual que a la portada. Tradició, pecat i temptació, tot tenint en compte l’estètica com a escletxa rupturista entre l’art i la cultura.
“El <3 a 1k”, “Stikinlova”, “LNTMNT” i aquest “DESAKATANT” són els avançaments del quart disc de Roba Estesa, que una vegada més, no deixarà indiferent a ningú.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...