The Tyets ens ofereixen «Cafè pels més cafeteros»

Foto: Mònica Figueras

Altes dosis de cafeïna en forma de cançó. Això és el que conté «Cafè pels més cafeteros» (Luup Records, 2025), el nou àlbum de The Tyets. La banda de Mataró presenta enguany el que és el seu tercer disc d’estudi, encetant així una nova era, ara que tot just fa dos anys de la sortida del llarga durada que els va posicionar com un dels grups més destacats de l’escena musical catalana actual.

A «Cafè pels més cafeteros», The Tyets s’han proposat explorar noves sonoritats, fent créixer i evolucionar el seu so, però sense deixar de banda el seu segell característic. I és que, els amics, la família, les situacions quotidianes o el territori, continuen sent presents en les lletres de cadascuna de les onze cançons que conformen aquest nou àlbum. Tot i això, en aquesta ocasió, hi han volgut sumar el talent de productors com Kastelo o Santos i Fluren, i d’artistes com St. Woods.

Un disc que s’ha cuinat a foc lent, durant els últims dos anys, mentre The Tyets recorrien el país de punta a punta i, fins i tot, travessaven fronteres. De fet, dels onze títols de «Cafè pels més cafeteros», Xavier Coca i Oriol de Ramon ja ens n’havien apropat diversos: «Que vinguis», «Fa dies» amb Chiara Oliver, «Sushi Poke» amb dani6ix & IZZKID i, més recentment, «A fora plou» i «Si ho deixéssim tot». Cançons, gairebé, cuinades i servides, que ara formen part d’aquest nou àlbum.

A aquests avançaments, s’hi sumen sis cançons més, inèdites: «El cul del món», un viatge a un dels indrets en què The Tyets desconnecten del seu dia a dia; «Cafè pels més cafeteros», el tema que dona nom a l’àlbum i que és un shot d’energia; «Un petonet», l’esperada i somiada col·laboració de «la tieta» amb Juan Magan; «Cul i Merda», la història d’una relació d’amistat que es trenca pel pas del temps; «Pantis curts», la cançó més gamberra del disc; i «El Maresme», l’homenatge de The Tyets al seu territori.

PRIMERES DATES DE PRESENTACIÓ

El llançament del nou àlbum de The Tyets, «Cafè pels més cafeteros», el proper 4 d’abril, anirà acompanyat de l’arribada d’un nou i enèrgic directe, tal com ens tenen acostumats. De moment, ja s’han donat a conèixer les primeres dates de presentació del nou àlbum: 26 i 27 d’abril, festival STRENES (Girona); 2 de maig, Viña Rock (Villarobledo); 17 de maig, Satèl·lit Fest (Inca); 31 de maig, Nits de Vivers (València); 14 de juny, Cabró Rock (Vic); 5 de juliol, Canet Rock (Canet de Mar); 20 de juliol, Cap Roig Festival (Calella de Palafrugell); 25 de juliol, Sons del Camí (Manresa); juliol, Share Festival (Barcelona), Festiuet (Salou), ZEVRA festival (Cullera); 19 d’agost, Occident Summerfest (Puigcerdà).

- Publicitat -

Celobert: Un viatge de tendresa i màgia en viu

En un espai petit, acollidor i romàntic, a La Nau del barri de Poblenou, es va produir ahir a la nit el concert de Celobert. Segurament, era l’espai idoni per a ells.

“I que tu ja saps que jo t’estimo molt”, es tracta d’un missatge de veu que dona pas el començament d’una de les seves cançons “Sol d’Hivern”, però podria haver sigut perfectament el lema del concert que es va viure ahir. No sé com s’ho fan, però Celobert sap fer plorar i riure al mateix moment. Diria que són els màxims exponents de fer fluir tots els tipus de sentiments que una persona pot experimentar.

El trio musical català, que es van conèixer a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), va presentar el seu nou EP “Ombres”, amb cançons com ara “El Camí”, “Que vinguin els dies” o “Al teu costat”, una col·laboració amb Pol Espada, que va ser el convidat estrella de la nit.

La nit va començar amb Mark Boske com a teloner, que va començar amb “Papallones”, una d’aquestes cançons nostàlgiques que es posa un mentre imagina la vida passa i canta a ple pulmó. El cantant emergent va captivar el públic des del primer acord, creant una atmosfera íntima que va preparar el terreny per al que estava per venir.

El grup indie pop amb elements de jazz -tal com es defineixen sempre-, no anava a deixar escapar aquesta l’oportunitat per cantar també el seu àlbum debut “Llum” que sense ser fortuït, es va convertir en un cant melancòlic a la vida… Van començar la cançó que dona nom al grup “Celobert” i van tocar diverses cançons com “Hi seré”, “Aloma” o “Plou”.

Cal destacar que des del primer segon que la Laia va fer cruixir la fusta de l’escenari i va començar a cantar amb la seva dolça veu, el públic va embogir d’eufòria. A tot això, se li suma l’espectacle que van fer tant el Martí com el Miquel! El primer ho va donar tot amb el seu violí, gairebé es va convertir en un dels elements més importants d’aquella nit. I el segon no deixava de tocar ni un sol segon el seu piano i era el conspirador principal de fer animar al públic, cada dos per tres, amb una simple palmada i un somriure.

Al meu costat, hi havia un noi alt, prim i amb ulls marrons, que estava a primera fila i que semblava paralitzat per l’espectacle musical que els seus ulls i oïdes estaven gaudint. No coneixia al grup i havia vingut amb un amic… Però no s’esperava que aquella nit, es convertís, per sempre més, en un esclau de la tendresa i, com a conseqüència, de Celobert.

- Publicitat -

Cesk Freixas s’acomiada dels escenaris amb un últim concert a Barcelona

Després de més de dues dècades de trajectòria, el cantautor català Cesk Freixas anuncia el seu últim concert, que tindrà lloc el diumenge 4 de maig de 2025 a les 19 h a la Sala Paral·lel 62 de Barcelona.

Amb aquest concert, Freixas posa punt final a una carrera musical marcada pel compromís social, la reivindicació cultural i unes lletres que han esdevingut himnes per diverses generacions. L’artista, que ha publicat diversos discos i llibres de poesia, deixa un llegat artístic fonamental per la música d’autor en català.

 

- Publicitat -

Naina es reivindica amb l’EP «Atrevida»

Foto: Nerea Coll

La jove cantant valenciana NAINA publica el seu primer treball discogràfic, l’EP Atrevida, una col·lecció de sis cançons on explora noves sonoritats i mostra la seva faceta més valenta i madura. El títol del disc reflecteix l’essència d’aquest projecte, marcat per un canvi significatiu respecte a l’inici de la seva carrera, caracteritzat per un estil més íntim i sensible gràcies a cançons com «Estima’m». Amb les noves cançons NAINA ha decidit mostrar una versió més arriscada i diversa, explorant sonoritats electròniques i lletres explícites que aborden temes fins ara considerats tabú. La mateixa cantant afirma que ser «atrevida» implica viure una lluita interna i tenir el coratge de trencar vincles tòxics per avançar en solitari. També hi ha la voluntat de jugar amb la dualitat de voler atrevir-se amb tot, però a la vegada amb eixa por interna que genera tot allò nou i desconegut.

L’EP està produït per Mark Dayle i Genís Trani, que han aportat una contundència i una base electrònica que defineixen aquesta nova etapa de NAINA.

Amb tan sols cinc cançons publicades i una col·laboració́ molt sonada a «QUE TIA!» de l’últim disc de La Fúmiga, NAINA ha aconseguit posicionar-se com una de les artistes més emergents del País Valencià. Nascuda fa tan sols divuit anys a Algemesí́, a la comarca de la Ribera Alta, en el marc d’una família plena d’artistes, NAINA ha anat creant la seva personalitat musical a partir d’artistes tan diferents com The Beatles, Trueno, Oques Grasses, Amaia o, esclar, La Fúmiga. Fins a la data, la seva música s’havia caracteritzat per una combinació́ de frescor i fermesa, amb lletres carregades de sentiment i melodies minimalistes que evocaven records dels primers amors i experiències vitals. Amb les noves cançons, NAINA ha fet una aposta atrevida que explora nous estils lluny del que era la seva zona de confort.

- Publicitat -

Tarragona Music Festival arriba el 10 de maig amb Doctor Prats, Chambao, Jazzwoman i Andrea Grau

Foto: Xevi Abril

El proper 10 de maig a partir de les 6 de la tarda arriba el Tarragona Music Festival a la Tarraco Arena per celebrar l’arribada de la primavera.

Doctor Prats ha revolucionat la música en català amb la seva barreja d’estils: pop, cúmbia, reggaes, ska, rock, electroswing o el dubtsep amb essències de les tribus Sioux. El grup porta el mestissatge a un altre nivell Chambao, que es troba al seu any de floriment musical i acaba de llançar nou disc. Per tancar el cartell artistes com JazzWoman i Andrea Grau

Ja es poden adquirir les entrades a través de tarracoarena.com/tickets o l’app Tarraco Arena.

- Publicitat -

Entrevista a Svetlana: «L’acte més bonic al final és lluitar per alguna cosa que estimes”

Ens trobem amb Svetlana per celebrar l’aniversari de la Júlia, i per parlar del seu últim EP, “Sarnalona”. Quatre cançons que donen forma a un projecte reivindicatiu i d’estima cap a la seva ciutat, Barcelona. 

“Aquest EP és una mica una doble carta. La realitat social de Barcelona i com a veïnes és una basura, però vulguis o no és la nostra ciutat i és el que ens queda. L’acte més bonic i el que ens ressona per dins és lluitar per alguna cosa que estimes”

Aquest EP, parla de la ciutat de Barcelona des de diferents perspectives. Per una banda, ‘SARNALONA’ dona una visió distòpica sobre una plaga de Sarna a la ciutat; a ‘i <3 bcn’ es veu el contrast entre estimar la ciutat i no poder-ne gaudir si no ets una persona adinerada; ‘posa’t guapa’ s’equipara la ciutat amb una noia adolescent i desperta el sentiment d’haver-la de protegir, i per acabar ‘carinyo’, la cançó que més representa aquest sentiment d’amor – odi cap a la ciutat, i comença demanant perdó. 

La presentació de l’EP és el dia 24 de Maig a Paral·lel 62; la presentació de Sarnalona a Sarnalona. Un directe nou carregat de sorpreses. Les dates del “MARRANISSIMA WORLD TOUR” portarà al duet per escenaris d’arreu de Catalunya com Tàrrega com o Mataró. 

El duet creu que portar l’espectacle fora de la capital catalana no serà cap problema, que tothom podrà connectar amb el que parlen i sobretot, que ningú es contagiarà de sarna. 

 

Entrevista realitzada per Ramon Goixart i Judit Borrell. 

- Publicitat -

Primeres confirmacions del Festival•B 2025

El Festival•B anuncia dates i els primers noms del cartell de la que serà la seva onzena edició. Consolidat com el principal aparador a Barcelona dels sons alternatius que marquen les tendències musicals del futur, el Festival•B aposta per Amaia, Judeline, Ralphie Choo i Hoke per encapçalar una programació que destaca tant per la seva frescor i emergència com pel seu decidit i ja clàssic caràcter eclèctic.

A aquests noms se sumen altres artistes de gran rellevància que aporten frescor i diversitat al cartell de 2025. Alizzz, reconegut pel seu treball com a productor i pels seus èxits en solitari, torna amb el seu nou àlbum Conducción Temeraria, un treball que reafirma el seu estil únic fusionant pop, rock i electrònica. Cala Vento, Cariño i Mujeres també hi seran presents, representant l’escena indie i alternativa nacional amb la seva energia característica.

La programació d’aquest any també comptarà amb destacats artistes de música urbana com Sticky M.A., Rojuu, La Blackie i Agusfortnite2008 & Stiffy, dos dels noms més reconeguts de l’underground argentí, que fusionen el rap més cru amb un estil caòtic i ple d’actitud.

A més de la música urbana, el cartell de 2025 aposta per l’avantguarda electrònica i l’experimentació sonora, amb noms com Nusar3000, que fusiona funk brasiler i clubbing internacional, i Mainline Club, que porta la pista al límit amb la seva barreja de ghetto house, trance i acid. Barry B, amb el seu enfocament fresc que creua neo punk i pop vanguardista, i Amore, qui converteix l’emoció en so, també formaran part d’aquesta proposta innovadora. Azuleja desafia etiquetes amb el seu pop irreverent, mentre que Disobey transforma el caos digital en un fenomen generacional. Al costat més cru, L’haine i Grecas mantenen viva l’essència del rap sense concessions, mentre que Mvrk aporta sensibilitat i versatilitat a la nova onada.

El festival tornarà al Parc del Fòrum els dies 3 i 4 d’octubre, consolidant-se com l’espai de referència per descobrir les propostes més innovadores del panorama musical actual.

Els primers abonaments del Festival•B sortiran a la venda demà dijous 3 d’abril a partir de les 12:00 del migdia.

- Publicitat -

El nou crit de Rodricc i Scorpio és ‘VESTEN A LA MERDA!!!’

Després del sensible single «El Plor del Robot», RODRICC torna amb el segon avenç del seu nou projecte de la mà de SCORPIO. Aquestes dues figures de l’escena pop urbana catalana, s’uneixen a «VESTEN A LA MERDA!!!», un hit directe amb un missatge clar: a la merda tots aquells haters que no creuen en ells. El resultat és una enèrgica i additiva cançó amb les millors sonoritats de la fusió entre el pop i l’electrònica i una aposta pel dance hall i el funk brasiler, un gènere que ha arribat a Catalunya per quedar-s’hi.

Amb aquest segon avançament, Rodricc segueix el camí d’un projecte on participaran diferents artistes de l’escena del pop electrònic més alternatiu. Per la primera col·laboració, ha volgut comptar amb l’ex-concursant de l’èxit televisiu Eufòria, una artista descarada que suma força a un single que parla sense embuts. X SEMRPE és el títol que rebrà aquest nou àlbum, un treball que reafirma el lloc del barceloní com un dels artistes més interessants de la nova escena urbana catalana i que té com a objectiu fer xarxa artística entre els músics que la representen.

- Publicitat -

Miley Cyrus avança dos temes del nou disc i anuncia el senzill ‘End of the world’

Miley Cyrus publicarà el seu esperat àlbum d’estudi, Something Beautiful, el 30 de maig de 2025. Produït per Miley Cyrus i Shawn Everett, l’àlbum de 13 cançons anirà acompanyat d’una pel·lícula visual que s’estrenarà al juny. La pel·lícula està produïda per Miley Cyrus, XYZ Films i Panos Cosmatos en col·laboració amb Sony Music Vision, Columbia Records i Live Nation, i dirigida per Miley Cyrus, Jacob Bixenman i Brendan Walter.

Miley Cyrus ha presentat els dos primers temes i visuals, ‘Prelude’ i ‘Something Beautiful’, desvetllant els primers compassos de l’àlbum. Aquestes cançons marquen el començament d’un viatge acuradament estructurat, amb cada llançament seguint la seqüència de l’àlbum i la pel·lícula.

Continua aquesta progressió amb ‘End of the World’, el nou senzill oficial de Miley, que reforça l’enfocament envolupant i operístic del projecte.

- Publicitat -

Roger Torné presenta «Dr. Pearson», el seu disc més visceral i atrevit

Després de recórrer Catalunya en solitari amb ‘Oliveres i pinyols’, Roger Torné fa un pas endavant i torna amb ‘Dr. Pearson’, un treball que conserva la seva essència però que obre nous camins sonors i emocionals.

Amb ‘Dr. Pearson’, Roger Torné es reinventa i explora una faceta més desenfadada i visceral. Les seves lletres, sempre carregades de nostàlgia i romanticisme, donen ara també espai a la ràbia, l’eufòria i el sarcasme, aportant noves capes de profunditat i ironia a la seva narrativa. És un disc que respira autenticitat, on l’emoció es torna més crua i el to, més directe.

Musicalment, aquest nou treball suposa una evolució en la seva manera de compondre i produir. Amb un enfocament més arriscat i experimental, ‘Dr. Pearson’ explora noves textures i dinàmiques, aconseguint un so fresc, intens i inesperat. Cada cançó és una experiència única, una porta oberta a un Roger Torné més lliure i expressiu que mai.

Amb ‘Dr. Pearson’, el cantautor es reafirma com una veu única dins l’escena catalana, demostrant que la seva música segueix creixent i sorprenent.

La presentació serà el 2 de maig a la sala Paral·lel 62 de Barcelona.

- Publicitat -

Ja T’ho Diré celebraran 30 anys de «Moviments Salvatges» al Sons del Món

El festival Sons del Món ha anunciat els tres últims noms d’un cartell que ja comptava amb Zaz, The Beach Boys, Trueno, Sopa de Cabra i Els Pets, Mushka i Figa Flawas, així com Rosario. Ara s’hi afegeixen Ja T’ho Dire, Kool & The Gang i Rozalén.

Ja T’Ho Diré s’uneixen en un únic concert per celebrar els trenta anys de Moviments Salvatges, un dic publicat el 1995 i amb el qual es van popularitzar, un treball que va obtenir un significatiu reconeixement tant per part dels mitjans de comunicació, com per part del públic. La seva vinculació amb l’Empordà és prou coneguda, quan van decidir marxar de Menorca, el seu quarter general va ser a Biure, una petita localitat de l’Alt Empordà. Aquest concert serà molt especial, ja que tornaran a actuar-hi després de la seva dissolució. Els menorquins Ja T’Ho Diré són uns dels grans grups del rock català, i un dels grups més populars de les Balears, aquest retorn puntual servirà no només per repassar aquest disc, sinó que també podrem tornar a escoltar les cançons més populars de la seva trajectòria. Els podrem veure el 9 d’agost.

Kool & The Gang és una banda nord-americana de R&B, soul i funk, formada el 1964 pels germans Robert «Kool» Bell i Ronald Bell. Originaris de Jersey City, Nova Jersey, la banda ha tingut una exitosa carrera amb nombrosos èxits al llarg de les dècades, incloent-hi cançons icòniques com Celebration, Get Down On It i Jungle Boogie. Amb el seu estil únic que combina ritmes funk, melodies soul i energia disco, Kool & The Gang ha venut milions de discos a tot el món i ha influenciat generacions de músics. Al llarg de la seva carrera, han rebut diversos premis i reconeixements, consolidant-se com una de les bandes més influents en la història de la música popular. El concert de Roses serà l’únic concert d’aquest estiu a la Costa Brava. Serà el 8 d’agost.

Rozalén, la cantant i compositora d’Albacete, és una de les figures més destacades de la música popular espanyola en l’última dècada, amb més de cent mil discos venuts i múltiples premis, incloent-hi un Goya. Des de 2013, ha llançat sis àlbums, fusionant gèneres com el folk, la ranxera i el pop, sempre amb un enfocament en el compromís social i cívic, reflectit en cançons com Vivir i La puerta violeta. Les seves lletres combinen la presa de consciència sobre els desfavorits amb un missatge de diversió i celebració. Aquest serà l’únic concert que Rozalén oferirà aquest estiu a comarques gironines i servirà per acomiadar la seva gira El Abrazo. Tindrà lloc l’1 d’agost.

Les entrades per aquests tres nous concerts es poden adquirir al web del festival.

- Publicitat -

Les Montses tornen amb ‘Vaig amb tot (Me la Sua)’

Les Montses han tornat amb més força que mai, amb una nova etapa que promet. Després d’un temps d’absència, el grup ha tornat a l’escena musical catalana amb nou single «Vaig amb tot (Me la Sua)».

Aquesta nova cançó representa l’actitud per afrontar la vida, la de llançar-se a la piscina malgrat els dubtes. «Vaig amb tot (Me la Sua)» defineix perfectament el moment actual de Les Montses.

Amb un to festiu i despreocupat, afegint noves sonoritats, però sense perdre l’essència del grup. El primer senzill d’aquesta nova etapa es converteix en una declaració d’intencions pel que vindrà.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...