Alfred García es converteix en la nostra estrella

Foto: Marc Clapés

Fa temps que a Primera Fila seguim la carrera de l’Alfred García´, però fins aquest dissabte no havia tingut l’oportunitat de veure’l en directe. Sabia que tenia molt talent, prova d’això com mima les cançons fins al més mínim detall, però no m’imaginava com sonarien en directe.

El músic del Prat actuava al Festival Strenes, de Girona, on els artistes acostumen a presentar un disc que han editat pocs dies abans del concert. En el cas de l’Alfred encara no tenim físicament el seu esperat treball, però sí que n’ha fet la preestrena, compartint les cançons que ja en coneixíem, però també les que no, algunes de les quals inclouran col·laboració, tot i que no ens ha volgut dir qui seran. Això sí, ens ha explicat que li fan molta il·lusió i no es podia ni imaginar que s’arribarien a produir mai.

En un altre moment del xou s’ha posat a afinar la guitarra, per dir a continuació que l’estava afinant, ja que en aquell concert tot era en directe, que no feien servir auto-tune ni seqüències, com sí passa en altres directes.

Foto: Marc Clapés

L’Alfred té gràcia, se sap explicar, connecta amb el públic i t’explica cadascuna de les cançons com si fos el primer cop que ho fes. No li importa que potser el concert pugui perdre el ritme que tenen la majoria dels concerts que s’estan fent. Ell no té pressa, t’explica la història que s’amaga rere la cançó que sonarà i si ha d’estar-se 3 minuts s’hi està. I la gent l’escolta, en silenci, el mateix que succeeix quan canta. Perquè quan et trobes a sobre l’escenari a un artista com ell només pots callar i gaudir del que estàs veient en aquell moment. I com a molt sumar-t’hi, donar-ho tot, cantar i aplaudir molt fort abans i després de cada cançó.

Mencions a la seva família, al seu tio Pepe, als seus referents o la història que s’amaga amb la composició de ‘Els teus ulls’, han tingut protagonisme destacat en les dues hores que ha durat el concert, on no han faltat peces com ‘Crema la nit’, que va cantar al costat del seu admirat Alguer Miquel; també ‘Rumba catalana’; ‘De la Tierra hasta Marte’; ‘Et vull veure’; ‘Si algún dia’ o les recents ‘T’estiu’ o la mencionada ‘Els teus ulls’, el seu tema més popular.

També hem pogut gaudir d’algunes cançons inèdites que formaran part del seu nou disc, com ‘Estrella’, que a mi m’ha semblat perfecte per la nova cançó d’estiu d’Estrella Damm. No sabem si ja ho tenen tancat, però quan ha dit que «la gaudiríem molt durant l’estiu» he pensat que podria ben bé possible que en fos la banda sonora. A més, sembla que aquesta podria anar amb una desitjada col·laboració…

Després d’aquesta nit tinc clar que repetiré, perquè algú que cuida així a la música i al públic, s’ho mereix absolutament tot. És una estrella.

- Publicitat -

Jovedry hipnotitza la sala Vol

Jovedry omple una sala Vol que no està gens preparada per l’espectacle que comença. Les llums ho embolcallen tot i fan que el públic no pugui apartar la vista d’allò que passa damunt de l’escenari. La presentació de “GRANULAR” porta un directe nou. Una banda a l’escenari que fa costat al cantant i donen forma a un espectacle molt especial. 

‘SI POGUÉS TURNAR’ és una de les primeres cançons que sentim. Un inici més aviat íntim que xoca amb la tornada, quan entren els efectes i desenes de llums, que envolten, abracen i travessen al cantant. El públic està més que implicat, i amb tot l’espectacle de llums no és fàcil apartar la mirada de Jovedry, que es mou amb seguretat i confiança en el que està fent. 

La Sala Vol es converteix en un karaoke de “GRANULAR” on els assistents semblen fer la competència a Jovedry. ‘COSETS AL BRAÇ’ i ‘FEBRE ALTA’ ajuden a demostrar la versatilitat del cantant, i com és capaç de portar una producció d’estudi molt delicada al directe, i fins i tot, millorar-la. El que ell anomena “tocar botonets” demostra una gran experiència i un gran control de l’escenari. Jovedry és seguretat a la Sala Vol. 

Tot i estar molt ben acompanyat damunt de l’escenari, alguna de les col·laboracions les ha de defensar en solitari. A ‘AMOR REAL’ li toca interpretar la seva part però també la de Xicu i Souto, que no han pogut venir. A ‘SHORTY DEL PASSAT’ tenim un Jovedry molt més animat, tot i haver de fer la cançó sense la seva germana, Mar Vilaseca. A mesura que avança el concert el veiem més confiat i tranquil damunt de l’escenari. Aquesta cançó és el punt d’inflexió on veiem al Martí ballar i fins i tot dona lloc a una batalla de ball entre el públic. 

Durant el concert també es queda una estona a soles amb el públic. Un moment per llençar una cançó nova. “És un experiment, a veure que us sembla”. Comença a sonar una cançó amb ritmes electrònics on s’identifica clarament el segell de Jovedry, però un pas més enllà. L’experiment surt més que bé; el públic ho celebra i si fos per ells, la cançó sortiria demà mateix. 

Jovedry i Blaufosk aconsegueixen pujar encara més les revolucions de la sala. Concretament, a ‘8000’, una cançó on s’evidencia la complicitat entre els dos i la facilitat que tenen per treballar conjuntament. Una altra de les col·laboracions que puja a l’escenari és la Greta, per interpretar ‘CADA NOCHE’. Un moment que comparteixen dos amics amb el públic mentre es canten “Protegeix la teva ment”.

La cirereta del pastís té un nom i és ‘JARDÍN DE BONNARD’. Puja la família d’en Martí, que deixa de ser Jovedry durant uns segons i es limita a observar com una flauta travessera dona inici a la cançó. Una versió instrumental de la cançó a càrrec del seu pare i el seu germà que la fan encara més especial. 

Jovedry és hipnòtic. Amb les llums i tota la posada en escena. Amb la producció, amb la banda que l’acompanya i amb la seva actitud damunt de l’escenari.  A la presentació de “GRANULAR” també demostra que això només és el principi. L’artista que es mou per l’escenari amb naturalitat ens intenta dir una cosa: encara queda molt Jovedry. Això només és el principi. 

- Publicitat -

Primera Llista – 5 al 11 abril

Foto: Xavi Garcia

The Tyets només han necessitat 4 setmanes per arribar al cim de la Primera Llista amb ‘A fora plou’ el primer senzill de «Cafè pels més cafeteros» disc que s’ha publicat aquesta mateixa setmana.

En una setmana on ens acomiadem de ‘Beautiful Things’ de Benson Boone, que després de 60 setmanes diu adéu, fet que la converteix en la tercera cançó que ha resistit més a la llista, només superada per les 82 setmanes de ‘Blinding lights’, de The Weeknd, i les 70 de ‘As it was’, de Harry Styles.

Entren a la llista

Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
Damiano David – Next summer

Surten de la llista

Benson Boone – Beautiful things (60 setmanes)
Chappell Roan – Good luck babe (31 setmanes)

Aspirants

JENNIE feat. Dua Lipa – Handlebars (4 setmanes)
Coldplay – Good Feelings (2 setmanes)
The Tyets – Si ho deixéssim tot (2 setmanes)
31 FAM – Mama ho sento (2 setmanes)
Ed Sheeran – Azizam (novetat)
Gabry Ponte – Exotica (novetat)
Doctor Prats & La Fúmiga – Extraordinàriament normal (novetat)
Miley Cyrus – End of the world (novetat)
Ariana Grande – Twilight zone (novetat)

La Llista Nº 635

#ArtistaCançóSet.Var.
01The TyetsA fora plou4+11
02Doctor PratsAeròbic9-1
03Lady GagaAbracadabra8-1
04LISA feat. Doja Cat & RAYEBorn Again7+1
05Lola YoungMessy13-1
06AitanaSegundo intento10=
07Alex WarrenOrdinary6+2
08Damiano DavidBorn with a broken heart19+2
09Stay Homas & Figa FlawasEspurna11-6
10Miki NúñezPura vitamina8+1
11Bad BunnyDtMF10-3
12Kendrick Lamar & SZAluther3+5
13Mama DoushaCatalan Society6+1
14Dani6ix, IZZKID & The TyetsSushi Poke17-7
15DoechiiAnxiety3+16
16Gracie AbramsThat’s so true20-3
17Oques GrassesSort de tu26-1
18Myles SmithNice to meet you10=
19Sabrina CarpenterBusy Woman5+3
20GinestàTot el que ens queda4+7
21Rosé feat. Bruno MarsAPT.21-1
22Alfred GarciaRumba Catalana24-1
23BuhosHem vingut a jugar14-8
24j-hope & MiguelSweet dreams2+8
25Teddy SwimsBad dreams20-6
26Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile33-1
27Alfred GarciaT’estiu4+3
28Els CatarresLa fortuna3+5
29David Guetta feat. Ava MaxForever young23-5
30LeonyBy your side5-4
31Kygo feat. OneRepublicChasing Paradise9-8
32Chappell RoanThe Giver2+3
33MushkaLotus12-5
34SexenniMòbil, claus i cartera7-5
35David Guetta & SiaBeautiful People2+3
36Billie EilishBirds of a feather36-2
37ColdplayWe Pray31-1
38Benson BooneSorry I’m here for someone else1🆕
39Els Amics de les Arts & The Tyets4-3-319-2
40Damiano DavidNext summer1🆕

- Publicitat -

Humana Sound System presenten el seu primer disc

Humana Sound System és un nou projecte musical protagonitzat per dos antics membres del mític grup Gossos. Natxo Tarrés i Roger Farré presenten el seu primer disc, després d’adonar-se que necessitaven continuar amb el que els feia feliços: fer cançons. Per aquesta ocasió, el duet explora un nou paisatge sonor que explora entre diferents estils.

Aquestes cançons transporten el públic a descobrir nous mons a través de sons hipnòtics. El reggae, el dub i el world music seran els protagonistes d’aquesta nova fase. Les set cançons que donen forma a aquest univers són: Tribu, Jo Soc Tu, Mare Terra, Vida, Anem, La Font i Bon Fly que formen part del disc “Humana”.

Els cantants també volen inspirar i convidar a aquells qui escoltin la seva música a connectar amb un mateix, amb els altres i amb la natura. A més, volen trobar un espai per desconnectar del ritme frenètic d’avui dia.

- Publicitat -

‘A ple pulmó’ la nova cançó de Pèl de Gall

Pèl de Gall ha publicat un avançament pel seu pròxim disc titulat «Entre sa llum i sa foscor» que es publicarà el 9 de maig. La nova cançó porta per nom ‘A ple pulmó’, un tema enèrgic que engresca als oients a gaudir dels grans moments. A través de l’electrònica, els timbals i les guitarres han pogut crear una cançó perfecta per expressar el missatge que volen transmetre.

Els menorquins han anat evolucionant a través de cada projecte musical i, en aquesta ocasió també serà així. Aquest proper disc serà el sisè de la seva trajectòria musical i busca una sonoritat actual i madura. Independentment de la sonoritat d’avui dia, el grup té clar que no vol perdre l’essència característica de la banda: la identitat festiva i alegre.

- Publicitat -

Així sona ‘Estic Tartar’ de Silvestrecatapulta

Silvestrecatapulta ha llençat el seu primer LP, ‘Estic Tartar’. Darrere el gentilhome silvestrecatapulta, s’hi amaga en Miquel Aguiló Arbona, artista mallorquí de 28 anys resident a Barcelona.

Aquest primer recull de cançons recull cançons escrites des del març del 2020 fins la tardor del 2023. 2023. Parla de desamor, desig, apatia i depressió des d’un lloc
desafectat, sarcàstic i tragicòmic.

Les lletres de l’àlbum no tenen cap conductor: flirteja a parts iguals amb l’elegància i el desordre, passant ràpidament del pretensiós al naïf. Del que és cru al que és elaborat. ‘Estic tartar és la barreja perfecta entre temacles melodramàtics i un bon sentit de l’espectacle.

Per la producció d’aquest disc, silvestrecatapulta s’ha envoltat de músics de primera categoria dins de l’escena. Pol Magdaleno, Èlia Lucas i Joan Torné són els encarregats d’acompanyar l’artista. Amb aquest dream team despleguen un pop caòtic i àcid construït a base de vocoders i punteigs de guitarra.

Aquest disc no s’obsessiona amb l’originalitat. L’artista no s’avergonyeix de referenciar i citar constantment allò que l’inspira i obsessiona, des de cançons fins a diversos videojocs. Així es pot veure referenciat a diferents cançons del disc. Des del synthpop melós d’Air a Gelat, , les guitarres de The Kills a Cançó de la xigala o la melancolia de Belle and Sebastian a Respawn.

Així doncs, si voleu descobrir com sona l’ ‘Estic tartar’ de silvestrecatapulta, ja el podeu trobar disponible a totes les plataformes.

- Publicitat -

Marc Andurell s’estrena amb ‘4×4’

El cantant de la primera edició de l’OPFest, Marc Andurell, ha estrenat el seu primer EP. Sota el títol de ‘4×4’, es presenta com un artista pop i el podem veure desenvolupant diferents estils i influències incloent, també, idiomes diversos idiomes.

Marc Andurell és un cantant nascut a Barcelona i, tot i debutar amb aquest EP, té una llarga trajectòria. Està graduat a l’Institut del Teatre i ha participat a musicals com RENT o A pop opera. A més, va ser participant de ‘DeuDeVeu’, grup guanyador de la primera edició d’Oh Happy Day.

‘4×4’ és un nom amb molt de significat pel cantant. El quatre és el número màgic de Marc Andurell. Són 4 les cançons que inclou el seu primer EP i, a més, es publica a totes les plataformes el dia 4 del quart mes de l’any, l’abril.

Els quatre temes que s’agrupen a l’EP, representen els quatre elements: Terra, Aire, Foc i Aigua. Tot i ser quatre cançons molt diverses i dinàmiques, totes fan referència a un lloc on les coses »no són massa maques» i on l’artista sempre intenta »buscar un lloc millor». ‘Lost’ parla de buscar-se a un mateix quan ens trobem perduts. ‘Niebla’ tracta sobre com superat l’ansietat. En aquesta cançó, s’utilitza la metàfora de »sortir de la boira» per indicar que deixem enrere l’angoixa. En tercer tema, ‘EVIL’ ens parla de superar injustícies i torna a fer referència al nostre propi món interior. Per acabar amb el disc, ‘Antípodes‘ para sobre com abordar la culpabilitat i el record d’una relació del passat, però que, avui en dia, encara el segueix turmentant.

Amb aquest primer EP, Marc Andurell busca que els oients se sentin identificats amb les seves lletres. Amb ‘4×4’ tots podem sentir-nos identificats en qualsevol moment, perquè tots tenim més d’una cara i tots podem ser tot terreny.   4 cançons per 4 estats d’ànim o situacions de la vida. Ja sigui quan necessitem reflexionar, quan necessitem ballar, cridar o sanar emocions entre llàgrimes.

- Publicitat -

Ed Sheeran avança el disc «Play» amb ‘Azizam’

Ed Sheeran ha tornat al pop amb ‘Azizam’, el primer senzill de «Play» el seu nou projecte musical.

El tema és un homenatge a la cultura persa i l’ha creat al costat del productor Ilya Salmanzadeh. Una cançó on sonen instruments d’Iran com el daf, el santoor o el ghatam.

El senzill inclou un bon grapat de músics locals com Gasnesh Murali, Jayesh Kathak i Tapas Ray. També s’hi pot escoltar un cor de refugiats.

La cançó va dedicada a la seva parella i és que ‘Azizam’ significa estimada.

- Publicitat -

Els Catarres ens presenten ‘A PRENDRE PEL CUL’

«Ha estat bonic, deixem-ho aquí, podem ser amics, no ets tu soc jo, t’estimo molt, però…». Tothom ha rebut alguna vegada unes paraules de consol sentimental d’aquest estil, carregat de bones intencions però, amb el missatge inequívoc que Els Catarres expliciten i regalen despullat de floritures: «ha molat, però ja no et vull tornar a veure».

La nova cançó del que serà el sisè disc d’estudi d’Els Catarres narra el procés d’una ruptura sentimental, que comença amb la ruptura traumàtica que s’intenta suavitzar amb eufemismes, bones intencions i mentides piadoses. A la següent fase sorgeix la ràbia i empipament, i ja no s’està tan malament. Finalment, arriba la força per deixar enrere la història, girar full i aixecar el cap. Això queda clar a la segona part de la cançó, quan apareixen els amics, les amistats, les teràpies… el suport de la gent que permet que llavors sigui la persona ferida la que envia la història, els missatges condescendents i els tòpics… a pastar fang.

Això és «A prendre pel cul», una cançó que parteix d’una lletra antiga d’en Jan que va trobar en una llibreta d’aquelles que trobes perdudes per casa. Tan antiga, de fet, que tot i ser autobiogràfica, no recorda la persona que en aquell moment li va trencar el cor. Cal deixar clar a més a més, que tot i el mal humor que sentia l’autor aleshores, en cap moment s’envia a dida a cap persona. S’envia a dida el trauma i el dol.

Els Catarres començaran la seva gira de presentació de nou disc amb dos concerts el 4 de maig al Festival Strenes que ja han exhaurit les entrades i un únic concert el 31 de maig a la Sala Razzmatazz de Barcelona en el marc del Festival Empremtes.

- Publicitat -

Entrevista a Vernat: «Tenia ganes de sortir de la zona de confort»

«Bernat» és el títol del primer àlbum d’estudi de l’artista sabadellenc Vernat. Aquest disc evidencia un canvi en la manera de fer música de l’artista, que enlloc de fer-ho sol i a l’estudi de casa seva, ha col·laborat amb una orquestra de quinze cordes (Camerata Bacasis) dirigida i arranjada pel director Martí Costa i amb músics com Meritxell Neddermann, Magalí Datzira, el productor Lowis, el bateria David Gimeno i els guitarristes Darío Barroso i Sebastià Gris.

Per primera vegada, Vernat traslladarà el seu univers al directe. El disc es presentarà el dijous 24 d’abril de 2025 a Barcelona, a La Nau, acompanyat d’un quartet de corda i una banda de 8 músics. Un format que reafirma la proposta de l’àlbum.

Ens hem trobat amb l’artista per conèixer detalls d’aquest canvi i tot el que tingui ganes d’explicar-nos del projecte.

- Publicitat -

Judit Neddermann i Pau Figueres presenten el seu nou disc, a duet i amb títol homònim

El nou disc de Judit Neddermann -el sisè treball de l’artista- és un disc a duet amb el guitarrista i productor Pau Figueres.

Compta amb la col·laboració del mestre Joan Manuel Serrat a la cançó ‘Vinc d’un poble’, peça que han regravat en aquest àlbum després de convertir-se en una de les cançons més celebrades del repertori de la Judit.

A part d’aquesta joia, al disc publiquen deu cançons originals noves i dues versions; una del brasiler Pedro Altério i una altra del tàndem creatiu català Pau Lobo – Arnau Figueres.

Castellà, català, portuguès i francès són les llengües d’aquest nou treball que es defineix per la intimitat, la complicitat i la sonoritat única d’aquest duet que combina la veu icònica de la Judit amb la virtuosa sensibilitat de Pau.

Enregistrat a l’estudi The Sound of Wood (Corbera de Llobregat) per l’enginyer de so Aniol Bestit, estem davant d’un disc on s’ha captat la inspiració i l’energia del directe, amb l’emoció i el risc que suposa aquesta proposta.

Un àlbum on l’estil de Judit amb tocs pop, folk, jazz i MPB arriba a la maduresa. Com sempre ens convida a sentir, a celebrar la vida i a trobar un moment de pau; una mica cada vegada més difícil en aquest món ràpid, sorollós i sovint desil·lusionat.

El disc es diu ‘Judit Neddermann & Pau Figueres’ i la portada és una peça dissenyada i elaborada per Enric Neddermann, el germà de la Judit, que tot just comença el seu camí en la joieria d’autor després de graduar-se a l’Escola Massana. A ell precisament li dedica la cançó ‘Joia de l’univers’, inclosa en l’àlbum.

El disseny gràfic també queda en família perquè l’encarregada ha estat la Júlia Neddermann, la germana més jove de la família. Una proposta elegant, moderna i senzilla que ressalta l’obra de joieria de l’Enric.

- Publicitat -

Iglú avancen el seu nou disc amb ‘Estic Fart’, en col·laboració amb Xicu

Després de dos discos i col·laboracions amb una gran quantitat d’artistes de l’escena com el Lluc, Massaviu, Roserona i Guineu, entre d’altres, Iglú es troba en plena fase de producció del seu nou disc. Recentment, publicaven de la mà de Poggioli ‘Tot el temps del món’, un tema fora de l’àlbum, on vells amics es retroben entre el Hip Hop i l’indie per celebrar tots els moments inoblidables que guardaran per sempre a la memòria.

Ara, Iglú ens presenta el primer avançament d’aquest treball tan esperat: ‘Estic Fart’, un tema que explora una faceta desconeguda tant pel grup com pels seus oients. De la mà d’un dels artistes més talentosos del panorama català, Xicu, mostren la ràbia, la frustració i les dificultats per les quals han passat els components del grup, deixant enrere l’alegria i la celebració, es despullen i mostren una nova cara que fins ara, no havíem vist.

A través d’aquest viatge sonor, Iglú i Xicu, dos dels talents emergents amb més projecció del panorama, exploren la potència que també es pot trobar en la foscor amb el seu nou senzill ‘Estic Fart’!

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...