Pol Bordas i Bert Bert presenten ‘caviar i efectiu’

Després del llançament del seu primer àlbum AQUESTA VIDA ÉS NOSTRA, Pol Bordas torna a la música amb ‘caviar i efectiu’, la seva primera col·laboració amb Bert Bert. El tema combina un so nostàlgic amb un toc cru i directe, influenciat per artistes com Bbytrickz, Rojuu i Rusowsky.

‘Caviar i efectiu’ explora temàtiques com la traïció, les dificultats de la vida i la necessitat de deixar-ho córrer quan tot es complica. La cançó parla de la traïció, les dificultats de la vida i la necessitat de deixar-ho córrer quan tot es complica, amb l’objectiu de no pensar-hi massa i mantenir-se ferm, amb la convicció que tot acabarà bé. La producció té un aire distintiu que fusiona un to melancòlic amb una actitud decidida i, alhora, una sensació de resignació tranquil·la.

Amb un flow sòlid i un text que reflexiona sobre les adversitats, ‘caviar i efectiu’ transmet un estat d’ànim que, tot i la lluita, busca la calma enmig del caos. Pol Bordas continua consolidant el seu espai dins de l’escena catalana i amb aquest tema al costat de Bert Bert, reafirma que el seu lloc és aquest.

- Publicitat -

The Tyets situen «Cafè pels més cafeteros» entre els 40 discs més venuts a l’estat

Foto: Mònica Figueras

Mentre «Cafè pels més cafeteros» (Luup Records, 2025) continua creixent a les plataformes digitals, The Tyets es preparen per arrencar la seva ruta cafetera. El nou àlbum ja ha aconseguit situar-se entre els més escoltats de l’Estat, situant-se en la posició 35 de la llista de Promusicae en la seva primera setmana. A més, temes com «Un petonet», al costat de Juan Magan, o «Si ho deixéssim tot», destaquen entre els temes preferits pels fans del duet de Mataró.

Un àlbum, «Cafè pels més cafeteros», que, en només dues setmanes, s’estrenarà en directe a La Mirona en el marc del festival STRENES de Girona. Concretament, serà els dies 26 i 27 d’abril quan, per primer cop, tots els nous temes de The Tyets agafaran una nova dimensió. I és que, com ens tenen acostumats, el duet de Mataró està ultimant un directe carregat d’energia i ple de novetats.

- Publicitat -

Greta es presenta a “CODO CON CODO”

2025 és l’any de Greta Farelo. La de Vilassar publica “CODO CON CODO”, un àlbum de 7 cançons on l’artista es presenta, aquest cop en solitari. Coneixem a una Greta que agafa el micro per sincerar-se i es va camuflant en diferents estils per parlar-nos d’amor, d’esforç i d’aquest nou projecte que va prenent forma

“Todo mi mundo se acelera y no lo puedo parar” són les primeres paraules de l’àlbum. ‘INTRO’ retrata aquesta nova realitat de la Greta. És una carta de presentació abans d’entrar a la resta de l’àlbum. Ens parla de sacrificis i també de l’esforç a l’hora de començar aquesta nova etapa, però en cap moment de por. La Greta confia en ella mateixa, perquè “Si nadie fuera el elegido no perdería mi tiempo”

A ‘AMOR EN EL METRO’ canvia de ritme i veiem a una Greta més romàntica. De la mà de la producció de Jovedry i Xicu, l’artista s’enamora a ritme de samba, i canta com feia molt temps que no sentia per ningú. 

A ‘CODO CON CODO’, la cançó que li dona nom a l’àlbum, dona un cop d’ull al passat. Amb un to melancòlic, recorda quan pujava a l’escenari als concerts de la seva germana, Mushka. “Tu ya estabas en los bolos, donde yo hacía los coros”. Aquest és un himne cap a qui l’ha acompanyat dalt i baix dels escenaris. Família, amics i tothom que l’ha ajudat en el procés. A mitja cançó trobem el punt d’inflexió de l’àlbum; deixa enrere la Greta que pujava als escenaris com a corista, i “salgo pal’ lio”, és a dir, comença la seva carrera com a artista en solitari.

Precisament per donar inici a aquesta nova etapa com a cantant, les dues cançons següents són les que senten un precedent. A ‘U MY NASTY GYAL’ i a ‘USTED’ veiem a una Greta que decideix innovar amb nous ritmes i recursos però segura de si mateixa. Sap el que es fa. Dues cançons que no són fàcils de treure del cap i tot i ser prou diferents entre si, encaixen perfectament amb l’estil de la Greta. A mesura que avança l’àlbum veiem com incorpora coros a ‘USTED’ i amb una producció molt curada la cantant es va movent entre diferents estils. 

A ‘LO QUE MEREZCO’ és on veiem a una Greta més sensible. Afirma que no vol que sigui fugaç i es mostra segura amb el seu projecte. Amb ‘OUTRO’, cançó on deixa clar que “me lo ha dicho el cielo, que me está esperando allí”, tanca l’àlbum. Durant l’últim minut del disc, repeteix aquesta frase amb la intenció que sigui aquest missatge el que quedi. 

“CODO CON CODO” és el primer àlbum d’una artista que tot i passar per una gran varietat d’estils, no sona experimental. Les cançons pop encaixen perfectament amb la samba i tot el projecte gaudeix d’una identitat molt definida que dona forma a l’estil de la  Greta. Pel nom de l’àlbum podem intuir que ha estat molt ben acompanyada en el procés de creació. Una cosa innegable, però, és que l’èxit és tot seu. Després d’aquest primer àlbum, i tot indica que serà el primer de molts, només li podem donar les gràcies a la Greta.

- Publicitat -

Primera Llista – 12 al 18 abril

Doechii es converteix en l’artista número 1 de la setmana amb ‘Anxiety’ el seu èxit viral.

Entren a la llista

Ed Sheeran – Azizam
Miley Cyrus – End of the world
The Tyets – Si ho deixéssim tot

Surten de la llista

Els Amics de les Arts i The Tyets – 4-3-3 (19 setmanes)
Kygo i OneRepublic – Chasing paradise (9 setmanes)
Leony – By your side (5 setmanes)

Aspirants

Coldplay – Good Feelings (3 setmanes)
31 FAM – Mama ho sento (2 setmanes)
Gabry Ponte – Exotica (2 setmanes)
Doctor Prats & La Fúmiga – Extraordinàriament normal (2 setmanes)
Ariana Grande – Twilight zone (2 setmanes)

La Llista Nº 636

#ArtistaCançóSet.Var.
01DoechiiAnxiety4+14
02The TyetsA fora plou5-1
03Doctor PratsAeròbic10-1
04Lady GagaAbracadabra9-1
05Lola YoungMessy14=
06Alex WarrenOrdinary7+1
07Damiano DavidBorn with a broken heart20+1
08LISA feat. Doja Cat & RAYEBorn Again8-4
09Miki NúñezPura vitamina9+1
10Kendrick Lamar & SZAluther4+2
11AitanaSegundo intento11-5
12Stay Homas & Figa FlawasEspurna12-3
13Mama DoushaCatalan Society7=
14Bad BunnyDtMF11-3
15j-hope & MiguelSweet dreams3+9
16Sabrina CarpenterBusy Woman6+3
17GinestàTot el que ens queda5+3
18Oques GrassesSort de tu27-1
19Dani6ix, IZZKID & The TyetsSushi Poke18-5
20Gracie AbramsThat’s so true21-4
21Rosé feat. Bruno MarsAPT.22=
22Els CatarresLa fortuna4+6
23BuhosHem vingut a jugar15=
24Alfred GarciaT’estiu5+3
25Myles SmithNice to meet you11-7
26Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile34=
27Chappell RoanThe Giver3+5
28Ed SheeranAzizam1🆕
29Alfred GarciaRumba Catalana25-7
30Teddy SwimsBad dreams21-5
31David Guetta feat. Ava MaxForever young24-2
32Miley CyrusEnd of the world1🆕
33David Guetta & SiaBeautiful People3+2
34Benson BooneSorry I’m here for someone else2+4
35MushkaLotus13-2
36SexenniMòbil, claus i cartera8-2
37Billie EilishBirds of a feather37-1
38Damiano DavidNext summer2+2
39The TyetsSi ho deixéssim tot1🆕
40ColdplayWe Pray32-3

 

- Publicitat -

FORTUU publica el seu nou EP «Sobre l’Sky»

Aquest projecte és molt més que música; l’artista vol simular un viatge tant per ell mateix cap a un futur d’èxits i superació, utilitzant el cel com a referència de superar barreres i demostrar que no hi ha límits, i per altra banda, l’EP també simula un viatge per l’oient cap a una explosió d’emocions. «Sobre l’Sky» simbolitza l’ascens cap a un futur brillant.

Ja hem pogut gaudir dels avançaments de “Entre Estrelles” i “Desde Girona pel Món” amb Quimo, que mostren un petit tros del que serà “Sobre l’Sky”.

Amb aquest EP, Fortuu ens mostra una dualitat fascinant: la renovació d’un artista que no té por de provar nous sons i estils, però que alhora manté intacta l’essència que el fa únic. Les lletres són una combinació de superació, amor, desamor, motivació i reflexió, creant una connexió especial amb els oients.

Aquest treball no només és el punt de partida del nou any per Fortuu, sinó també una promesa d’un 2025 ple de sorpreses i innovacions musicals.

- Publicitat -

31 FAM i Magalí Sare samplegen a Marina Rossell a ‘La Gavina (Mambo remix)

No fa ni dues setmanes que els sabadellencs 31 FAM van treure a la llum el primer tastet del que serà el seu nou disc ‘R31’. Amb «Mama ho sento», el primer avançament del nou projecte, el grup va demostrar que segueix més actiu que mai explorant nous sons i profunditzant en la seva essència.

Ara, han llençat «La Gavina (Mambo Remix)», el segon single del seu nou àlbum, una cançó que presenta una fusió explosiva de mambo, ritmes contagiosos i lletres carregades d’emoció i passió.

Aquest nou senzill arriba per conquerir les pistes de ball i els cors dels amants de la música urbana. És una cançó festiva amb patrons de mambo/merengue que es construeix a partir d’un sampleig de la icònica havanera catalana » La gavina » de Marina Rossell, i la col·laboració de la veu de Magalí Sare. La combinació és poderosa, amb una melodia enganxosa i una producció vibrant.

31 FAM aborda «La Gavina (Mambo Remix)», deixant de banda el puritanisme que hi ha per tocar cançons icòniques catalanes i té la intenció de modernitzar-la, donant-li un toc divertit, passant-ho bé fent música sense que tingui límits. No existeixen fronteres en la seva música perquè abraça molts estils.

El single «La Gavina (Mambo Remix)» ja està disponible en totes les plataformes digitals, i el grup comença ja el compte enrere per la sortida del seu nou àlbum. A més, ja està preparant el que serà la seva nova gira, amb el primer concert confirmat per al pròxim 3 de maig a Razzmatazz, que està molt a prop d’exhaurir entrades.

- Publicitat -

Meritxell Neddermann publica ‘Porto la sal’

La pianista i cantant Meritxell Neddermann publica la cançó ‘Porto la sal’, una nova col·laboració amb Vernat. La cançó explora la lluita interna que se sol tenir davant una atracció irresistible, com el cant de les sirenes del mar. A través de la combinació de capes de percussió orgànica i una producció magnífica s’aconsegueix una peça profunda i atmosfèrica que construeix un paisatge sonor immersiu, que marca una evolució valenta en la trajectòria artística de la cantant. 

‘Porto la sal’ marca una nova etapa sonora per Meritxell Neddermann. L’artista s’endinsa en un territori rítmic i experimental amb influències del funk carioca, l’estil més popular al Brasil i del candombe, un gènere tradicional de l’Uruguai. 

La cançó sonarà per primera vegada en directe el pròxim 14 de maig a la Sala Apolo, en un concert molt especial que tancarà la gira del seu segon disc Suelta. Sobre aquest concert, acaba d’anunciar que, sota el nom de Meritxell Neddermann & Let Them Big Ensemble, l’artista s’acompanyarà d’alguns dels millors músics i artistes del país com Andrea Motis, Clara Peya, Rita Payés i Pol Batlle, entre altres.

- Publicitat -

Abril publica ‘no vull dir-te adéu’

Abril, l’artista lleidatana publica ‘no vull dir-te adéu’, el single de presentació del que serà el seu imminent nou EP. La cançó explora les relacions amoroses des d’un punt de vista romàntic i alhora vulnerable. Aquest avançament és el primer tast d’un projecte on l’artista fusiona la sensibilitat amb una producció fresca i multicolor. 

Després del seu debut amb ‘Catorze’ l’any 2022, l’artista es consolida com una de les veus emergents més sensibles i autèntiques del panorama musical català. Ara, amb ‘no vull dir-te adéu’, ens parla del romanticisme de voler mantenir viu allò que sembla condemnat a acabar. Un crit tendre i sincer que arriba després d’un procés creatiu llarg i ric, amb l’acompanyament del productor musical Víctor Ayuso 

«Aquesta cançó es va començar a escriure una nit d’estiu, quan no podia dormir. Volia guardar la melodia abans que marxés, així que la vaig gravar fluixet, al llit, amb tothom dormint. Era el 18 de juliol de 2022.” diu abril.

- Publicitat -

Miquel Moya presenta ‘No sóc per tu’

Miquel Moya presenta el seu nou single «No soc per tu», produït per Àlex Pérez. La cançó parla de la desil·lusió i el procés de desvinculació d’una relació que s’ha tornat una dependència emocional.

Amb aquest nou single es converteix en un himne d’empoderament per a aquells que han viscut una ruptura sentimental. Alhora, reivindica la importància de tenir clar què es vol i què no.

«No Soc Per Tu» també parla de la necessitat de desvincular-se d’una relació per poder-se centrar en un mateix, aprendre a estimar-se i continuar endavant.

- Publicitat -

Fila Indie – 4×22

TRACKLIST

BEACH BUNNY – BIG PINK BUBBLE
YEAH YEAH YEAHS – MAPS
RADICAL FACE – WELCOME HOME, SON
INTERPOL – OBSTACLE 1
MUMFORD & SONS – LITTLE LION MAN
BRIGHT EYES – FIRST DAY OF MY LIFE
VAMPIRE WEEKEND – OXFORD COMMA
CIRCA WAVES – LET’S LEAVE TOGETHER
CHLOE QISHA – 21ST CENTURY COOL GIRL
THE JAPANESE HOUSE – 🙂
NADA SURF – INSIDE OF LOVE
PARCELS – LEAVEYOURLOVE
GIGI PEREZ – CHEMISTRY
JEAN DAWSON – DARLIN’
MOIO – MOMENTS
JACK KAYS – SLEEP WHEN I’M DEAD
THE DRUMS – LET’S GO SURFING

- Publicitat -

Entrevista a Judit Neddermann i Pau Figueres: «Ens vam conèixer al metro»

Aquest 2025 Judit Neddermann i Pau Figueres han publicat un disc homònim d’aquells que fan remoure moltes coses. Els dos artistes es van conèixer fa prop de 15 anys i el lloc on van fer la primera presa de contacte va ser el metro!

A part d’aquesta simpàtica anècdota també hem parlat de com ha estat fer el disc entre els dos, quina metodologia de treball han fet i del fet de nombrar el treball amb els seus propis noms.

Els hi espera una setmana intensa ja que durant tres dies seguits l’estaran presentant a Barcelona, Girona i Argentona. Posteriorment la cosa seguirà i n’estarem molt pendents.

- Publicitat -

Lildami i Miki Núñez ens mostren ‘El camí’

Lildami publica “El camí”, el tercer i últim avançament de BENTORNAT, el seu esperat quart disc. Lildami camina en aquesta ocasió al costat de Miki Núñez, en una col·laboració que transcendeix la música i que es fonamenta en la llarga amistat que hi ha entre els dos artistes egarencs.

Junts han fet una cançó de hip hop amb tocs pop que reflexiona sobre la importància de seguir avançant malgrat les dificultats i les decisions erràtiques que sovint es prenen a la vida. Amb una tornada carregada d’esperança, el tema llança un missatge clar: l’única manera d’arribar a bon port és continuar caminant, malgrat els entrebancs i els dubtes. I si es pot fer amb amics, millor encara. “El camí” és una col·laboració especial perquè consolida la connexió artística i personal entre aquests dos artistes que comparteixen valors, orígens, amistat i una visió optimista i compromesa de la música.

La producció d’”El camí” la firma Genís Trani i hi participa també la Black Music Big Band, la primera big band formativa per a joves d’entre 16 i 25 anys centrada en els estils del soul i el funk que va ser creada fa sis anys a comarques gironines per la Fundació Casa de la Música i el Black Music Festival. Aquesta formació ja va col·laborar amb Lildami en el single anterior “A contracorrent” i repeteixen amb una secció de vents formada per cinc saxos, quatre trombons i quatre trompetes arranjades pel seu director, Adrià Bauzó, i un cor de deu veus dirigides per Nuri Mancebo.

Lildami publica “El camí” després dels singles “A contracorrent”, que es va poder escoltar per primera vegada i en directe obrint la Gala dels Premis Enderrock 2025 celebrada el 6 de març a l’Auditori de Girona, i “El ball de la civada”, la cançó amb la qual va començar a mostrar la seva nova etapa que culminarà amb la publicació del seu quart disc BENTORNAT el pròxim 2 de maig. La gira de presentació començarà el 9 de maig a la Sala Rasa 64 de Terrassa i passarà el 17 de maig pel festival Maleducats Barcelona, al Fòrum, on compartirà escenari amb artistes urbans com Estopa, Pepe y Vizio, Queralt Lahoz i Santa Salut.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...