Justin Bieber sorprèn amb el llançament inesperat de “SWAG”, un nou àlbum de 21 cançons

L’espera ha acabat. Justin Bieber ha tornat per sorpresa aquest dijous 11 de juliol amb un nou àlbum titulat SWAG, publicat sense avís previ i quatre anys després del seu últim treball d’estudi, Justice (2021). La notícia es va començar a intuir hores abans amb l’aparició d’un misteriós tauler d’anuncis a Islàndia, amb una fotografia del cantant i la paraula “SWAG”, acompanyada de l’advertiment de contingut explícit.

The Hollywood Reporter va confirmar hores després en exclusiva que es tractava d’un disc sencer i que sortiria entre la nit de dijous i la matinada de divendres. Així ha estat: el projecte ha vist la llum amb un total de 21 temes, encapçalats pel senzill DAISIES, una cançó de mig temps amb tocs guitarrers.

L’àlbum compta amb col·laboracions de luxe com Gunna, Sexyy Red, 2 Chainz, Cash Cobain, Dijon, Lil B i fins i tot el còmic Druski. Entre els productors i col·laboradors creatius hi trobem noms destacats com Dijon, Mk.gee, Knox Fortune, Daniel Caesar, Carter Lang (conegut pel seu treball amb SZA) i el compositor Tobias Jesso Jr. Una part del procés creatiu es va dur a terme a casa del mateix Bieber a Los Angeles, on hauria organitzat sessions d’improvisació amb el seu DJ de confiança Tay James, el director musical HARV i l’artista australià Eddie Benjamin. El cantant també ha viatjat recentment a Islàndia per acabar de polir el disc i desconnectar.

Segons Hits Daily Double, SWAG és un treball “introspectiu”, tot i que ja s’apunta que “el disc de veritat” de Bieber podria arribar a finals de 2025 o principis de 2026. Per la seva banda, Billboard apunta que aquest futur projecte serà “més pop”.

Amb SWAG, Justin Bieber mostra la seva vessant més soul i es presenta com un artista madur, influenciat per l’estètica de Michael Jackson en l’etapa Motown. El retorn ha estat celebrat per la comunitat musical, que veu en aquest àlbum un pas cap a la redempció d’un artista que ha passat per moments difícils tant personals com de salut.

Després d’anys d’especulacions i un llarg silenci discogràfic, Bieber torna a escena amb un disc ple de col·laboracions, honestedat i ànima. I ho fa a la seva manera: sense previ avís i amb més estil que mai.

- Publicitat -

El Cruïlla celebra la jornada de dijous amb Sex Pistols, St Vincent o Dr Calypso

Foto: Sergio Blanquez

Després d’una primera jornada que ja augurava emocions fortes, el Festival Cruïlla ha viscut una segona nit intensa, vibrant i carregada de significat. El Parc del Fòrum ha estat, novament, escenari de connexions genuïnes amb el públic, homenatges a trajectòries icòniques i espais per a les noves veus que marquen el futur de la música.

Mr. Kilombo ha estat l’encarregat d’encendre l’escenari Estrella Damm amb la seva energia desbordant. A pocs metres, a la carpa Vichy Catalan, Reigbord ha sacsejat l’ambient amb el seu caos irreverent, convertint el concert en una festa col·lectiva plena d’identitat pròpia. Més tard, l’escenari Occident s’ha omplert de colors brasilers amb Seu Jorge, que ha desplegat samba, elegància i carisma davant un públic totalment rendit.

La tarda ha girat cap al record i l’homenatge, amb una actuació carregada de memòria a càrrec de Dr. Calypso. Els seus himnes, com “Plan 10”, han demostrat que l’ska català manté la seva essència 35 anys després. A continuació, Fermín Muguruza ha portat al Cruïlla un recital potent de resistència i lluita, celebrant quatre dècades de carrera musical i compromís amb la causa basca i les injustícies globals.

El relleu generacional ha arribat amb força. Remei de Ca la Fresca ha deixat empremta amb un directe intens, poètic i combatiu. La crítica social i la sensibilitat s’han fusionat en un concert que ha colpit l’ànima del públic. Després, la valenciana Sandra Monfort ha explorat nous horitzons del folk en una actuació especial compartida amb la cantant Selma Bruna i Llum, icona emergent de la nova escena catalana.

Des dels Balcans, Goran Bregović ha portat la seva banda de metalls per fer del Fòrum una autèntica festa balcànica, amb “Kalashnikov” com a culminació d’un concert apoteòsic. I si l’eufòria era màxima, St. Vincent l’ha mantinguda a dalt amb una actuació magnètica i sofisticada. Annie Clark ha mostrat el seu univers sonor amb una barreja impecable de guitarres, textures electròniques i una posada en escena hipnòtica.

El final de la nit ha arribat amb una descàrrega d’actitud i història. Els mítics Sex Pistols, acompanyats per Frank Carter, han fet tremolar el Fòrum. Temes com “Anarchy in the UK” o “God Save the Queen” han tornat a sonar amb una força renovada, demostrant que l’esperit punk no només sobreviu, sinó que es reinventa. Carter ha transformat la nostàlgia en una eina del present, canalitzant l’herència dels Pistols amb fúria i passió.

Així ha transcorregut una nit que ha confirmat, un cop més, que el Cruïlla és molt més que un festival: és una celebració de la diversitat, la memòria i el futur. En el seu 15è aniversari, el festival encara ara les dues últimes jornades amb les actuacions esperadíssimes d’Alanis Morissette, Love of Lesbian i Africa Express, amb Damon Albarn al capdavant.

 

- Publicitat -

Alex Circuns estrena “CONGELADA”, un viatge emocional a través de les estacions i l’ansietat

L’artista catalana Alex Circuns ha llançat aquest divendres, 11 de juliol de 2025, el seu nou treball discogràfic: “CONGELADA”, un EP conceptual format per sis cançons que ja es poden escoltar a totes les plataformes digitals.

Amb aquest nou projecte, Circuns ofereix un relat íntim i sincer sobre la convivència amb l’ansietat, la por al futur i la sensació de desencaixar en un món que avança. L’EP s’articula al voltant de les estacions de l’any com a metàfora del cicle emocional, amb una narrativa que transita de l’hivern més glaçat fins a un estiu aparentment radiant però igualment carregat de fragilitats internes.

El disc arrenca amb “el gel em crema”, una metàfora poderosa sobre l’ansietat disfressada de festa, i continua amb peces com “iglú” i “freda com el gel”, que exploren el tancament emocional i la gelosia com a formes de supervivència. A la primavera arriba “en silenci”, una carta íntima escrita des d’un lloc calmat però ple de soroll intern. I l’estiu s’obre amb “cent x cent”, una explosió d’energia i actitud que amaga, com tot el disc, un rerefons de fred interior.

El punt culminant de l’EP és “32 d’agost”, el focus track del projecte, una balada agredolça sobre el desig de viure en un estiu etern per evitar enfrontar el retorn del fred. El videoclip d’aquest tema, enregistrat a la Costa Brava, s’estrenarà pròximament. “És la meva cançó preferida i un tema molt personal”, assegura l’artista. “Per mi els estius sempre han sigut a la Costa Brava, i per això vaig decidir rodar el videoclip al lloc que va inspirar aquesta cançó tan especial.”

Amb aquest llançament, Alex Circuns consolida la seva veu pròpia dins l’escena musical emergent, combinant pop, electrònica i una sensibilitat lírica que connecta directament amb una generació que conviu amb el dubte i la vulnerabilitat. “CONGELADA” és, en paraules de l’artista, una obra per a qui s’ha sentit invisible, per a qui vol aturar el temps, i per a qui sap que, encara que arribi l’estiu, el fred de dins a vegades no se’n va.

- Publicitat -

gavina.mp3 i BALMA es consoliden amb ‘Barna Rookies’

gavina.mp3 i BALMA estrenen ‘Barna Rookies’, la seva nova col·laboració. Denominats com els rookies del pop alternatiu barceloní, uneixen forces en aquesta cançó. ‘Barna Rookies’ és un senzill que captura la tensió que hi ha entre l’amor i l’odi per la ciutat on vas néixer.

Aquesta estrena és una carta a la ciutat de Barcelona. En aquesta, els sentiments d’arrelament a la seva ciutat i la incomoditat per viure allà conviuen. Tota aquesta història, a més, troba forma en una història d’amor amb un clar rerefons urbà.

La novetat ve sota la producció de BALMA, productor que recentment ha treballat amb Mushka, Ven’nus o el Pol Bordas. Els ritmes de la peça combinen el pop amb el post punk i l’underground. I el resultat, és ben clar. Una cançó amb una sonoritat fresca i directa, que ve acompanyada d’una tornada enganxosa i, també, una energia idònia. Molt adequada a les nits tòrrides a la ciutat comtal.

A més, ‘Barna rookies’ ve acompanyada d’un videoclip dirigit per la Jana Jubert. La directora ha treballat anteriorment en la direcció artística juntament amb eltres grans noms de la indústria, com ara La Ludwig Band. A més, és la fundadora de Vental Revista, cosa que ofereix una mirada que reforça l’univers estètic al projecte.

BALMA i gavina.mp3 van fer l’estrena d’aquesta cançó el passat dia 9 de juliol, davant d’un públic molt ampli al festival Cruïlla.

El llançament de ‘Barna Rookies’ suposa un punt d’inflexió pels dos projectes. D’una banda, gavina.mp3 escalfa motors pel seu pròxim projecte: el seu segon disc. Aquest veurà la llum el 7 de novembre d’aquest mateix any. D’altra banda, BALMA es consolida, així, com un dels productors més influents i inquiets de la nova escena musical en català.

‘Barna rookies’, l’amor-odi a la ciutat de Barcelona de la mà de gavina.mp3 i BALMA, ja disponible a totes les plataformes.

- Publicitat -

‘No saben’, la declaració d’intencions del Lluc i Flashy Ice Cream

Després de l’èxit amb VAM NÉIXER PER AIXÒ, Lluc torna amb ‘No saben’ una col·laboració amb un dels grups més consolidats de l’escena urbana catalana, Flashy Ice Cream. El nou senzill, que apunta a ser una de les cançons de l’estiu, barreja diferents ritmes i sonoritats. A més, ve produït de la mà de Jamzz i Galgo Lento.

‘No saben’ és més que una cançó d’estiu. Reivindica tot el que ha costat arribar fins al punt de la relació en què són ara, fa un crit a l’esforç i la perseverança. “No saben, per tot el que tu i jo hem passat. No saben, el que hem hagut de lluitar”, repeteix la tornada de la cançó, posant veu a aquests sentiments. El tema també conté detalls biogràfics i culturals que connecten amb el públic: “Aquí som d’arròs amb pollastre, compartim i trenquem els plats”.

Amb una sòlida trajectòria, el Lluc ha sabut construir tot un univers artístic coherent, entre el pop i l’urban. Amb el seu disc, VAM NÉIXER PER FER AIXÒ, va recórrer escenaris destacats om el Mercat de Música Viva de Vic i La Nau de Barcelona, consolidant-lo com una de les veus més rellevants de la nova escena catalana.

‘No saben’ és una porta que el Lluc obre a un estiu ple d’èxits. Amb novetats i col·laboracions com aquesta, promet estar al punt de mira durant els pròxims mesos. I ho fa amb autenticitat, estil i una determinació que, com diu ell mateix, “que les monedes abundin a les butxaques dels meus germans, i que me mare descansi tranquil·la per tot el que sempre ha donat”.

Lluc i Flashy Ice Cream ho han deixat ben clar: aquesta serà una de les cançons de l’estiu.

- Publicitat -

“Tan Clar” la nova cançó vitalista de la Suu

La Suu acaba de publicar ‘Tan clar’, una cançó que anima a reconnectar amb les ganes de viure, la llum i amb una gran essència vitalista. L’artista celebra l’amor per l’existència de si mateixa i fa una clara referència a la felicitat del dia dia.

El senzill tracta de viure cada moment amb intensitat i de mirar el món amb uns nous ulls. La cantant ha volgut fer un gir en aquesta nova estrena i parlar de l’autoestima i allò que la fa sentir feliç a través del pop i l’electrònica, però aproximant-se a l’indie pop actual.

‘Tan clar’ arriba amb un videoclip rodat a la Costa Brava, mostrant així, la sensació de calma, felicitat, llibertat i vida. Així doncs, la Suu continua demostrant als seus oients que es pot ser intensa, però íntima alhora. De la producció de la cançó se n’ha encarregat deLex (Àlex Capdevila).

Enguany, la gira musical de la Suu està formada per més de 40 concerts, en els quals ja ha actuat en el GUITAR BCN, l’Strenes, el Canet Rock o molts més, però els següents que visitarà seran a l’Acústica o el Cabró Rock.

- Publicitat -

Martigo fusiona el mambo i l’electrònica al seu nou tema ‘1 mambito’

Després de sorprendre amb “akiara” fa tan sols dues setmanes, Martigo torna a fer un pas més en la seva evolució artística amb “1 mambito”, una nova cançó que arriba aquest estiu carregada d’energia i ritme. En aquesta ocasió, el músic de Mataró es deixa portar pel so cubà del mambo, però el reinterpreta amb un beat electrònic que marca la diferència i dona personalitat pròpia al tema.

Amb aquesta proposta, Martigo continua explorant noves sonoritats i trenca amb l’estètica sonora del seu llançament anterior, tot mantenint l’essència del seu projecte: missatges directes, un llenguatge urbà i una clara connexió amb el seu públic.

“1 mambito” gira al voltant del desig i les ganes que passi alguna cosa especial amb algú, aprofitant l’excusa d’una nit de festa perquè aquest desig esdevingui realitat. L’artista ha tornat a escriure i produir el tema íntegrament, reafirmant el seu compromís amb el desenvolupament de totes les seves facetes creatives.

L’estrena del tema ve acompanyada d’un videoclip molt especial, enregistrat amb la col·laboració dels usuaris de l’Associació de Veïns de Cirera, al mateix barri mataroní. Una proposta que, més enllà de la música, destaca per la seva dimensió comunitària i emocional.

- Publicitat -

El Festival Cruïlla comença amb Gracie Abrams, girl in red o Maria Hein

Foto: Xavi Torrent

Des de primera hora de la tarda, el Parc del Fòrum respirava impaciència. Les cues per veure Gracie Abrams anticipaven una jornada carregada d’expectatives, però el primer dia del Cruïlla 2025 ha estat molt més que una capçalera internacional: ha estat una autèntica celebració del talent emergent i la diversitat creativa.

La tarda ha començat amb sensibilitat i proximitat gràcies al barceloní Gavina.mp3, que ha obert l’escenari Estrella Damm amb un pop introspectiu que ha captivat els primers assistents. Tot seguit, Modelo, guanyadors del concurs emergent de Vichy, han portat una descàrrega d’energia a la Carpa Vichy, mostrant un so fresc i ple de bon rotllo.

A l’Stage Occident, Samuraï ha ofert un concert intens i emocional, connectant amb el públic gràcies a temes com “El principio de algo”, que ha ressonat fort entre els assistents. La representació local ha continuat amb Maria Hein, que amb el seu àlbum Katana ha explorat textures més íntimes i electròniques des de l’escenari Vueling.

Des de Madrid, Trashi ha irromput amb un directe cru i carregat d’actitud, mentre que la nova iniciativa Cruïlla Dansa Bonpreu Esclat ha sorprès gratament amb actuacions de dansa i una desfilada signada per les joves promeses d’ESDI. Paral·lelament, l’espai Transforma’t ha obert des del primer dia, oferint un espai per a la reflexió social i reafirmant el compromís del festival amb la justícia i la igualtat.

L’escena urbana ha brillat amb Lia Kali, que ha esclatat d’energia amb temes com “Contra todo pronóstico”, deixant clar que el seu camí és imparable. NSQK ha completat el panorama amb una proposta alternativa i valenta, on l’autenticitat i l’emoció han estat les grans protagonistes.

Però el vespre ha viscut dos dels moments més esperats. D’una banda, girl in red ha fet vibrar el públic amb temes com “We fell in love in october”, connectant amb naturalitat i honestedat, en un dels millors concerts de la jornada. Fins i tot s’ha acabat llençant al públic, majoritàriament femení. De l’altra, Gracie Abrams ha posat l’escenari potes enlaire amb un directe delicat i emocionant, on la simplicitat de l’escenografia ha potenciat l’energia íntima del seu repertori. Temes com “That’s So True” i “Close To You” han sigut autèntics himnes corejats per una audiència entregada.

La nit ha culminat amb Balma, que ha transformat el recinte en una pista de ball amb la seva proposta electrònica hipnòtica i vibrant, posant un tancament perfecte a una jornada inaugural intensa, diversa i apassionada.

Demà, el Cruïlla continuarà celebrant els seus 15 anys d’història amb una nit d’homenatges i noms icònics com Sex Pistols ft. Frank Carter, Fermin Muguruza i St. Vincent. El festival promet seguir creixent… i emocionant.

- Publicitat -

Oques Grasses, Lax’n’Busto, Mushka, Els Catarres, Figa Flawas i Mama Dousha encapçalen el cartell de l’Acústica 2025

Del 28 al 31 d’agost, Figueres tornarà a convertir-se en l’epicentre del pop català amb la celebració de la 22a edició del festival Acústica. Enguany, el certamen suma un nou espai de gran format, l’Acústica Figueres Arena, que permetrà acollir concerts de grans gires que fins ara no es podien programar ni al festival ni a la ciutat. Oques Grasses seran els encarregats d’inaugurar aquest nou escenari en el marc de la seva gira més especial. Les entrades per aquest concert són les úniques de pagament del festival, i ja se n’ha venut un 70% de l’aforament.

La resta de la programació manté l’essència habitual del festival, amb una trentena de concerts gratuïts repartits entre els escenaris de Plaça Catalunya, Rambla i Plaça de la Palmera. L’edició d’aquest any reuneix una àmplia representació de l’escena musical catalana amb noms destacats com Lax’n’Busto, Mushka, Alizz, Figa Flawas, Els Catarres, Ja T’Ho Diré, Ginestà, Mama Dousha, Suu, Maria Jaume, Sandra Monfort, Svetlana i Muchaco & Los Sobrinos.

També torna l’Acustiqueta, la programació familiar del festival, que recupera el format diürn i portarà a Figueres les actuacions de l’Orquestra Di-Versiones, El Pony Menut i Orquestra Maribel, consolidant l’oferta per a tots els públics.

En la seva darrera edició, l’Acústica va superar els 100.000 espectadors. Amb la incorporació del nou escenari, l’organització espera batre aquesta xifra i continuar consolidant el festival com una de les grans cites musicals de l’estiu a Catalunya.

- Publicitat -

Entrevista a Trinxats: “Som una organització trinxada”

El grup berguedà Trinxats emergeix amb força dins l’escena musical catalana. Format per quatre joves músics de Berga, el grup presenta el seu primer treball discogràfic després de dos anys de creació intensa i arrelada. En una entrevista recent, vam poder parlar amb tres dels seus membres: en Miquel Escànez, Martí Serarols i el Ferran Canudas. El quart membre, l’Albert Pont, no va poder assistir-hi, però va estar molt present en les anècdotes i reflexions del grup.

Trinxats neix com un projecte col·lectiu, amb voluntat de fusionar la música tradicional catalana amb sonoritats més modernes, textures electròniques i una càrrega lírica compromesa. El seu primer disc, titulat “L’últim que tanqui la porta”, és una declaració d’intencions. “El títol ve d’una idea molt concreta: volem que la nostra música sigui útil, no només estètica. I també que tanqui etapes, que provoqui moviment i consciència”, ens explicava el Ferran. El treball ha estat gestat durant dos anys, amb una cura especial en els arranjaments i en la construcció dels temes. Ens van compartir quines són les seves cançons preferides del disc i per ells que significa realment estar trinxat.

Música en català: risc, veu i resistència

Parlant del panorama musical català actual, Trinxats coincideix a dir que hi ha una efervescència creativa, però també barreres estructurals. Un moment clau en la trajectòria del grup va ser quan Felip Dorandeu va dir una frase en El Foraster on la van afegir en la cançó “Les parets del vinyer”. Aquella frase que ens va regalar va ser un regal inesperat. Ens va donar legitimitat i una empenta que no oblidarem”, afegeix el Miquel. Sobre la capacitat d’innovació dins la música feta en català, el grup defensa que “hi ha espai per fer propostes modernes, arriscades i amb identitat pròpia, sempre que no perdem de vista d’on venim”.

Arrels i festa: de la Patum a l’escenari

Parlar amb Trinxats és parlar també de territori. La Patum de Berga forma part del seu ADN. “La Patum no és només una festa, és una manera de viure, d’entendre la comunitat. És una font d’inspiració i d’orgull”, diu en Martí. També ens expliquen que, si haguessin de tocar en una altra festivitat, els encantaria formar part de la Mercè a Barcelona.

Nous horitzons

Aquest estiu, Trinxats prepara una mini gira per diversos punts del país, que els permetrà rodar el disc i connectar amb el públic cara a cara. A més, ens avancen que al novembre tornaran a l’estudi per seguir treballant en noves cançons: “Tenim clar que no volem que el segon disc trigui tant. Ara que hem trobat el nostre llenguatge, tenim més ganes que mai de continuar creant”.

Amb una proposta que combina arrel, risc i una veu pròpia, Trinxats es presenta com una de les formacions joves més prometedores del panorama musical català. Un grup que no només fa música, sinó que l’habita i la reivindica com a eina transformadora.

- Publicitat -

Morcheeba comencen la setmana a Barcelona amb un concert magistral

Foto: Jose Irun

Feia 7 anys que no veia en directe a Morcheeba i ja ho trobava a faltar. La banda ha tornat aquest dilluns als Jardins de Pedralbes, en el marc del festival Les Nits de Barcelona, i ho ha fet amb la classe i l’elegància que els caracteritza. Tot i que el recinte no s’ha arribat a omplir —potser per la presència d’uns núvols amenaçadors o per l’èxode estiuenc de molts barcelonins—, els que hi érem hem pogut viure una vetllada de luxe, d’aquelles que deixen petjada.

La veu càlida i inconfusible de Skye Edwards continua sent una força de la natura. Amb la seva presència magnètica i el seu somriure constant, ha sabut connectar des del primer moment amb el públic, demanant que s’aixequés, que ballés, que deixés la timidesa a la cadira. I ho hem fet. Perquè era impossible no deixar-se endur per la seva energia i el groove marca de la casa que desplegaven els seus companys d’escenari, amb Ross Godfrey al capdavant, brillant com sempre a la guitarra.

El concert ha començat fort, amb l’incombustible “Trigger Hippie”, una declaració d’intencions que ha posat tothom en moviment. Al llarg de la nit, han repassat algunes de les seves peces més emblemàtiques, com “The Sea” o “Otherwise”, del celebrat Charango, o una “Rome Wasn’t Built in a Day” que ha servit com a climax festiu, amb Skye ballant amb una nena del públic, regalant-nos un dels moments més tendres i humans de la nit.

Però la gira també servia per presentar “Escape the Chaos”, el seu darrer treball, publicat aquest maig. Les noves cançons, tot i que potser no arribaran al nivell de popularitat dels seus grans èxits, han estat ben rebudes i han encaixat perfectament dins el seu univers sonor de soul, trip-hop i elegància britànica.

En resum, ha estat un concert íntim però intens, amb una banda generosa i lliurada, i una Skye Edwards que ha tornat a demostrar per què és una de les veus més seductores de les darreres dècades.

Esperem que la propera cita amb el grup sigui ben aviat, ja que m’he quedat amb ganes de més. I és que quan algú ho dona tot només se li pot agrair eternament.

- Publicitat -

Discos Revólver (la roja) tanca després de més de tres dècades com a referent musical a Barcelona

Barcelona perd un dels seus temples per a melòmans. La mítica botiga Discos Revólver Roja, situada al número 13 del carrer Tallers, ha anunciat que tancarà definitivament les portes aquest mes de juliol. Amb un cartell groc col·locat a l’aparador i reproduït posteriorment a Instagram, els seus propietaris s’han acomiadat dels clients amb aquestes paraules: «Vam iniciar el nostre camí al desembre de 1991. Ha estat un llarg camí que ara arriba a la fi. Gràcies a tots pel vostre suport». Durant aquest mes de comiat, el local està de liquidació amb descomptes del 30% en material nou i del 40% en segona mà.

Aquesta emblemàtica botiga independent, fundada per Jesús Moreno, ha estat durant dècades un punt de trobada essencial per als amants del rock, el metal, el punk i altres músiques alternatives. Especialitzada en vinils i CDs, però també en material de col·leccionisme, llibres musicals, samarretes, pòsters i objectes de culte, Revolver Roja s’ha mantingut fidel al format físic fins al final, resistint la digitalització i els canvis en el consum musical.

L’origen de la botiga es remunta a les festes de Nadal de 1991, quan Moreno va traslladar al número 13 el negoci que havia iniciat pocs anys abans sota el nom de Discos Jesús, gràcies a un aval de cinc milions de pessetes del pare de la seva aleshores parella. El seu èxit es va cimentar amb material d’importació seleccionat personalment, que omplia un nínxol encara escàs a la ciutat.

Tot i que comparteix nom, Revolver Roja no té cap vincle actual amb Discos Revólver del número 11, coneguda com la “botiga verda”, que continuarà activa. Totes dues han conviscut durant anys al cor musical de la ciutat, en un carrer Tallers que també va acollir espais mítics com Discos Castelló, tancat el 2016, Impacto o Daily Records.

El tancament de Discos Revólver Roja marca la fi d’una era per a la cultura musical barcelonina. Més que una botiga, ha estat un espai viu, on han confluït generacions de músics i fans, mantenint viva l’escena underground i el romanticisme del vinil en ple segle XXI.

Amb la seva desaparició, la ciutat perd no només un establiment històric, sinó un símbol de resistència cultural.

 

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.