‘Qui soc jo’ és la nova cançó de Javito i The Tyets, el primer avançament del primer disc de Javito.
La cançó està produïda per en Roots i en Jaume Quílez. El tema arriba acompanyat d’un videoclip on l’escenari protagonista serà el d’un bosc.
Javito és un dels artistes que va col·laborar a NADAL MIX 2023 amb Boom Boom FIghters i Tropiko a la cançó ‘Falta el teu nom’ i, juntament amb aquests artistes també van estrenar ‘Pol·len’.
No hi ha canvis i The Tyets i Chiara Oliver mantenen el lideratge de la Primera Llista, en la setmana del nostre sisè aniversari, amb ‘Fa dies’.
Entren a la llista
Lady Gaga – Disease
David Guetta feat. Ava Max – Forever young
Surten de la llista
Mark Ambor – Belong together (20 setmanes)
Mushka & Julieta – Vaya liada (10 setmanes)
Aspirants
Gigi Pérez – Sailor song (6 setmanes)
Imagine Dragons – Take me to the beach (2 setmanes)
Tom Grennan – Higher (2 setmanes)
Sopa de Cabra feat. Sidonie – Hyde Park (2 setmanes)
Miki Núñez – Serem més forts (2 setmanes)
Lisa – Moonlit floor (novetat)
Shawn Mendes intenta tornar a fer-se lloc a la indústria musical després de gairebé quatre anys allunyat dels escenaris. Aquest 15 de novembre surt “Shawn”, que segons l’artista és el seu àlbum més personal i íntim, i ja l’hem pogut escoltar en algun concert de presentació que ha anat fent. Precisament en un d’aquests concerts, recentment ha decidit parlar sobre un tema que segons ell, l’ha marcat des de que era ben jove: la seva sexualitat.
Shawn Mendes comença a ser conegut a través de vídeos que penjava a l’aplicació Vine pels voltants de l’any 2014, quan tenia 16 anys. Com molts altres famosos que han saltat a la fama de molt joves, acostumen a viure una adolescència complicada. Constants sexualitzacions, pèrdua de la seva privacitat, pressió per part de premsa i fans o una constant l’especulació sobre la seva sexualitat són només alguns exemples de tot allò a què s’han d’enfrontar. En el cas de Mendes, no va ser diferent.
En el discurs que ha protagonitzat afirma que ell entén la sexualitat com una cosa meravellosa i complicada de definir, i que la seva realitat és que la gent n’ha estat parlant des del principi. Ho considera una part molt personal de si mateix i comenta que està en constant descobriment en aquest tema. De totes maneres, no es mostra incòmode parlant-ne. Vol sincerar-se per estar més a prop del seu públic i poder mostrar la “seva veritat”. Ara bé, és estrictament necessari que com a públic coneguem cada mínim detall de la seva vida personal? Canviarà això alguna cosa? Ens n’aportarà alguna?
Actualment, potser com a conseqüència de la sobreexposició a les xarxes socials i ‘“oversharing” sentim que ho hem de saber tot. Aquesta necessitat es magnifica quan parlem de personatges públics, el que fa que sovint esperem una justificació o explicació per absolutament tot. Volem conéixer especialment la seva vida sentimental, però hi ha cap justificació per això? Canviarà la nostra perspectiva sobre el nostre “idol” depenent de la seva sexualitat, en aquest cas? No ho crec.
Si ens centrem en Shawn Mendes, l’any 2020 va cancel·lar la seva gira “Wonder” per salut mental. Aquest assetjament constant a xarxes i l’actitud d’alguns dels seus seguidors no fan només que empitjorar la situació. Cal recordar que perquè algú estigui sota un focus no implica que ens hagi de donar explicacions sobre la seva vida privada. En TikToks que s’han viralitzat on es veu el discurs complet del cantant, la gent tampoc ha entés que tocava fer un pas enrere. La secció de comentaris està plena de missatges com “Llavors, és bisexual o no?”, “Osigui, que li agrada tot” o fins i tot coses com “Nooo, ell no”. El fet que ell hagi decidit sincerar-se (caldria estudiar fins a quin cert punt ha estat per voluntat pròpia o per pressió) s’hauria de transformar en suport i no crítica. Cal entendre que tot i ser una persona famosa no implica ni una banalització dels seus sentiments, i molt menys una lliure crítica. Si ens omplim la boca parlant de salut mental també s’ha de reflectir en els altres. Shawn Mendes és lliure de viure com ell vulgui i ser respectat, no mereixem explicacions d’aquest tipus, però ell potser si que es mereix una disculpa.
Sopa de Cabra, Clara Peya i Anaïs Vila publiquen avui L’amor no cau del cel, el quart avançament del nou disc de la banda gironina que es publicarà el pròxim 15 de novembre després de cinc anys sense cançons inèdites.
L’amor no cau del cel és una cançó minimalista i plena de sensibilitat que parla de la importància en les nostres vides d’un bé tan escàs i fugisser com és l’amor. La base del tema, que provisionalment es titulava Caixeta (de música), era una melodia senzilla i repetitiva creada per Josep Thió, molt a la mesura de les cançonetes populars, com per exemple les cançons de bressol. Sobre aquesta base, Clara Peya i els seus col·laboradors habituals Didak Fernández i Adrià González han introduit els arranjaments i la sonoritat característica de l’artista de Palafrugell, mantenint l’estructura minimal de la peça però aportant-li capes de complexitat i profunditat. Els Sopa tenien clar que la cançó requeria d’una veu femenina i l’escollida per cantar conjuntament el tema amb Gerard Quintana ha estat Anaïs Vila, que també ha col·laborat en l’elaboració de la lletra.
El llançament del nou tema també ve acompanyat d’un podcast enregistrat a l’Escola Congrés – Indians de Barcelona, un centre públic centre que fomenta l’acollida i el respecte de les emocions dels infants. L’espai escolar serveix de marc perfecte per dur a terme una conversa on els músics reflexionen sobre l’educació emocional a través de les arts i destaquen la importància d’estimar la diversitat.
L’amor no cau del cel és la cançó escollida per tancar el disc Ànima, un dels treballs més ambiciosos i laboriosos dels Sopa. Un disc on cada cançó compta amb un col·laborador o col·laboradora amb qui han fet conjuntament la cançó. Per conèixer el procés de gravació i saber que uneix a cada artista amb els gironins, cada cançó va acompanyada del videopodcast anomenat Bull d’Ànima. De moment ja s’han publicat cançó i videopodcast amb Triquell, Beth, Sidonie i avui amb Clara Peya i Anaïs Vila.
Gira presentació ÀNIMA
19 novembre. Palau de la Música. Barcelona – ÚLTIMES ENTRADES
28-29 novembre. Auditori Nacional . Andorra – ENTRADES EXHAURIDES
06 desembre. Auditori Girona. Temporada Alta – ÚLTIMES ENTRADES
11 gener. Teatre la Llotja. Lleida –
28 febrer. Teatre Kursaal.. Manresa – ÚLTIMES ENTRADES
Inhaler continuen el seu camí ascendent i després d’omplir fa un any la Sala Apolo ara faran un pas mes i actuaran a la Sala Razzmatazz.
Inhaler presentaran el disc “Open wide” que sortirà a la venda el febrer i del qual ja n’hem pogut escoltar el senzill ‘Your House’.
El concert tindrà lloc el 22 d’abril i comptaran amb Blossoms com a grup teloner. La formació ha publicat aquest 2024 el disc “Gary” i tornaran a la capital catalana després de molts anys d’absència.
Les entrades sortiran el proper 8 de novembre a través de Ticketmaster, mentre que el dia abans hi haurà prevenda pels usuaris de LiveNation.es. Les entrades costaran 34 euros.
Scissor Sisters celebraran els 20 anys del seu debut homònim amb una gira pel Regne Unit i Irlanda.
La banda ho ha anunciat a les seves xarxes i ha especificat que no es podrà comptar amb Ana Matronic, que està centrada en la producció d’un podcast sobre història. L’artista ha lamentat en un comunicat la seva absència, però els hi desitja molta sort.
El grup es va fer molt popular amb els seus primers dos discs, amb temes com ‘I don’t feel like dancing’, ‘Take your mama’, ‘Laura’, o la versió de ‘Comfortably numb’, dels Pink Floyd. El 2012 van editar el seu últim disc fins al moment “Magic Hour” i des de llavors han estat embarcats en altres projectes, com la carrera en solitari del seu vocalista Jake Shears. El 2017 van reaparèixer per uns mesos, però des de llavors no se’n sabia res més.
Ara s’anuncia aquesta reunió, però es desconeix si tindrà continuïtat en un nou disc o una gira a altres països europeus.
Les dates de la gira tindran lloc durant el mes de maig del 2025 i comptaran amb Alisson Goldfrapp com a artista per obrir els shows.
For the first time in over a decade, we will come together again, live next May across the UK & IRE. Sign up for the exclusive pre-sale https://t.co/vC1Ie40u7N – which then commences at 10am 6th Nov. General sale starts at 10am 8th Nov. See you very soon. Jake, Babydaddy, Del ✂️ pic.twitter.com/Z450R2E7aq
L’organització del Flama Fest ha comunicat que per circumstàncies fora del seu control, el festival previst pel proper 23 de novembre a la Tarraco Arena, de Tarragona, ha estat cancel·lat.
El festival oferia durant 12 hores música en directe de Julieta, Lildami, 31 FAM, Triquell, Flashy Ice Cream, dani6ix i Izzkid o lal’Ba entre altres.
Les persones que han comprat entrada podran recuperar els diners a través del mateix sistema on van ser adquirides.
Des de l’organització demanen disculpes i asseguren que estan treballant en noves propostes.
‘Floreta’ és una cançó trencadora, que inclou diversos gèneres musicals; es podria catalogar com a pop, urbà o indie. La cançó explora el desig que les persones que ens han volgut recordin el millor de nosaltres, i no pas la part fosca que moltes vegades aflora arran de ruptures o distanciaments complicats.
Mitjançant uns baixos i uns sintetitzadors que li aporten aquesta textura fosca i caòtica i amb un so entre el pop electrònic i la música de club, sumant-se així a la nova onada de l’electro pop actual, l’artista busca connectar amb el públic jove tant per la seva estètica com per la seva música, presentant la seva personalitat atrevida i apassionada, i demostrant que Eufòria també és un estat d’ànim d’èxit més enllà d’un programa.
Després del llançament de Maya, el primer single de la nova era de Le Nais, on la seva posició d’artista independent es reflecteix també en la llibertat d’explorar amb nous sons i significats creatius arriba Scorpio, una cançó carregada d’emoció.
Sentir-ho tot amb gran intensitat, la capacitat de transformació constant, identifiquen més al signe d’escorpió que la mala fama de rancuniós. I és el que defensa Le Nais en el nou single, uns dies més tard de començar la scorpio season i coincidint amb el seu aniversari.
Les primeres línies van sorgir en el moment de mudança, en recórrer-li pel cos aquest sentiment de tristesa universal que sentim quan abandonem un lloc a la força. Però, com a bona escorpió, va recordar que seria una cosa passatgera i que el que estava sentint la portaria a un lloc millor, encara que mentrestant necessitaria escriure per a entendre-ho.
En els tres minuts i tretze segons que dura Scorpio, l’artista cerca transmetre aquesta energia escorpiana de transformació, adaptació, de sentir amb intensitat però sobretot d’aixecar-se i tornar a començar sense por, amb passió. Aquesta capacitat de destrucció i renaixement infinita queda clara amb la repetició constant “I would do it again, I would do it again” que es va gravant a foc com una tornada enganxosa en la teva ment. El tema que obre amb una porta que s’obre i tanca, és una balada que t’abraça per a dir-te que tot està bé, un impuls per a tornar-te a aixecar.
Escrita per Le Nais i composta al costat d’Ariana Becasis, l’artista amb la qual està produint últimament, Scorpio continua presentant-nos el nou camí pel qual està començant a caminar. Les dues residents a Barcelona, experimenten i juguen amb els ritmes i les maneres de fer cada so: amb samples picant en superfícies, en la taula… i aquesta vegada, afegint també altres instruments com viola, violoncel, violí, sintetitzadors i piano.
Tot l’univers de Scorpio es pot veure en el videoclip gravat en 360è per Cristina Tomás i co dirigit al costat de la pròpia artista en el seu estudi. Per al videoclip Le Nais buscava mostrar-se en un espai íntim on el públic pogués entrar i veure diferents punts de vista. És aquí quan Cristina Tomàs va pensar que la millor manera de mostrar-ho era amb una cambra 360è. En la peça audiovisual, amb un toc molt experimental, apareixen tres personatges que ens mostren la carta natal de Le Nais: ella mateixa com el seu sol, Escorpió; Sara, representant l’ascendent en Capricorn; Antonio, com a lluna en Leo. Els tres personatges interactuen en l’espai deixant al descobert la intimitat de l’artista i permetent que l’espectador entri de ple i es deixi portar per l’energia envolupant del tema.
Barcelona ha estat, des de sempre, un bressol per la cultura i l’art; una ciutat rica en diversitat on les idees i inspiració arriba per tot arreu. Pel que fa a la música urbana, la Ciutat Comtal no es queda enrere convertint-se en una terra fèrtil per a nous talents i sons. Vxga, un jove artista independent de Barcelona n’és un exemple.
Vxga va començar en el món de la música l’any 2021 com a productor arribant a treballar amb reconeguts artistes de l’urban com Raly, Icy Vedo o Guxo. No conforme amb això, ara ja fa un parell d’anys que va començar el seu camí com a cantant, un projecte molt personal on, segons ell, refugiar-se i expressar el que sent.
Els seus treballs beuen d’una gran influència americana exportant sons i flows del subgènere plugg propi d’artistes com Autumn!, o Kankan. Tanmateix, l’artista ha sabut crear un so propi i distintiu, on cada cançó és una atmosfera única i reconeixible. A les seves lletres, cantades tant en anglès, castellà o català, podem trobar des de tristesa d’amors i cors trencats o experiències passades a l’autosuperació i el flex que tant caracteritza aquest gènere.
Amb ja tres àlbums sota el braç, m’agradaria remarcar l’últim, evolution##. Un gran treball produït per ell mateix amb gran solidesa i sentit on expressa el dolor de la soledat i desesperació d’una mala època. Això sí, en tot moment amb l‘evolució com a premissa entre cella i cella. A destacar els temes ‘recuerdos (bonus track)’, ‘lean’ i ‘forma’ entre d’altres.
Actualment, ja està treballant en el seu proper àlbum per 2025 i el podrem veure als escenaris de la ciutat el pròxim 6 de novembre a l’Absenta del Raval.
Que un grup com Blaumut ofereixi el seu primer concert a Barcelona del seu nou disc en Llengua de Signes és digne de mil aplaudiments, ja sigui picant de mans o alçant-les (com ho fan les persones sordes). El 7 de novembre, a partir de les 20.30 hores, i en un escenari que és pura història, La Paloma, el quintet interpretarà les cançons d'”Abisme” i recuperarà èxits inevitables, com “Bicicletes” i “Pa amb oli i sal”. I ho farà acompanyat de les intèrprets/artistes de Llengua de Signes Anna Griera Parra i Eva Colldeforn.
Aquest nou àlbum de Blaumut proposa un captivador viatge musical i emocional, mirant al retrovisor quan correspon, i fidel a les seves essències. El seu calidoscòpic so continua apostant pel pop, la clàssica, el folk, les pinzellades electròniques i, com refrescant novetat, un terreny inexplorat fins al moment: l’electrocaribbean barrejat amb corda.
Els artistes emergents de l’escena musical urbana, Kuu i Martigo, s’uneixen i anuncien el llançament de la col·laboració del nou senzill PUSSI, un tema atrevit de pop urbà que mira directament als ulls del reggaeton. Aquest tema, és un nou avançament del nou treball de Kuu que es publicarà a principis de 2025.
Tant Kuu com Martigo, coneguts pel seu talent per reinventar els gèneres urbans amb frescor i autenticitat, han trobat en aquesta col·laboració una manera de fusionar les seves identitats artístiques. Produïda pel mateix Martigo al seu estudi, PUSSI és el resultat de la unió de dos artistes joves del Maresme en una tarda a l’estudi explorant la música sense complexos.
Amb aquest nou single, Kuu i Martigo segueixen posicionant-se com a veus destacades del panorama del pop urbà a casa nostra.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...