Sam Fender ha derrotat a Lewis Capaldi i Mahalia i s’ha endut el Premi de la Crítica dels Brit’s Awards, que cada any distingeix un nom que tindrà futur durant els pròxims mesos en el món de la música.
El músic s’ha mostrat molt feliç de guanyar i ha dit que ja el fet de formar part dels nominats ja era molt boig i s’ha mostrat molt agraït amb tot el seu equip per treballar tan dur. També ha donat les gràcies als seus seguidors per tot el suport. Fender s’ha assabentat que havia estat vencedor quan estava a un taxi camí a Newcastle.
El cantant se suma a la resta d’artistes que anteriorment havien guanyat i on destaquen Adele, Sam Smith, Ellie Goulding, Florence + The Machine o James Bay.
Aquest divendres s’han donat a conèixer les nominacions dels Grammy 2019 i que han comptat amb Janelle Monáe, Alessia Cara, Shawn Mendes i Zane Lowe com a mestres de cerimònies.
Kendrick Lamar és el més nominat amb 8 possibles estatuetes, seguit de Drake amb 7, Brandi Carlile amb 6 i Cardi B o Childish Gambino amb 5. Lady Gaga està nominada a 4 categories.
A la categoria de gravació de l’any hi haurà una dura lluita entre ‘I like it’ de Cardi B, ‘God’s Plan’ de Drake, ‘This is America’ de Childish Gambino, ‘Shallow’ de Lady Gaga i Bradley Cooper, ‘All the Stars’ de Kendrick Lamar i Sza, ‘Rockstar’ de Post Malone, ‘The Middle’ de Zedd i ‘The Joke’ de Brandi Carlile.
A millor àlbum de l’any tornen a aparèixer Cardi B, Drake, Post Malone o Kendrick Lamar, mentre que a cançó del 2018 figuren Shawn Mendes, Ella Mai i els abans mencionats Lady Gaga i Bradley Cooper, Zedd, Drake o Kendrick Lamar.
A la categoria de nou artista, Dua Lipa es veurà les cares amb Greta Van Fleet, Jorja Smith i noms com Luke Combs o H.E.R.
Destaquem altres categories com a millor àlbum alternatiu on trobem Arctic Monkeys, St Vincent, Beck, Björk i David Byrne. Pel que fa a rock, Weezer, Fall Out Boy o Greta Van Fleet competeixen amb Alice in Chains i Ghost.
La gala d’entrega tindrà lloc el 10 de gener a Los Angeles.
I Like It – Cardi B, Bad Bunny & J Balvin
The Joke – Brandi Carlile
This Is America – Childish Gambino
God’s Plan – Drake
Shallow – Lady Gaga & Bradley Cooper
All The Stars – Kendrick Lamar & SZA
Rockstar – Post Malone Feat. 21 Savage
The Middle – Zedd Feat. Marren Morris & Grey
Àlbum de l’any
Invasion of privacy – Cardi B
Scorpion – Drake
H.E.R – H.E.R
Beerbongs & Bentleys – Post Malone
Dirty Computer – Janelle Monae
Golden Hour – Kacey Musgraves
Black Panther: The Album – Kendrick Lamar + Varios artistas
Cançó de l’any
All The Stars – Kendrick Lamar & SZA
Boo’d Up – Ella Mai
God’s Plan – Drake
In My Blood – Shawn Mendes
The Joke – Brandi Carlile
The Middle – Zedd, Maren Morris & Grey
Shallow – Lady Gaga & Bradley Cooper
This Is America – Childish Gambino
Nou artista
Chloe x Halle
Luke Combs
Greta Van Fleet
H.E.R.
Dua Lipa
Margo Price
Bebe Rexha
Jorja Smith
Àlbum pop vocal
P!nk / Beautiful Trauma
Camila Cabello / Camila
Kelly Clarkson / Meaning of Life
Ariana Grande / Sweetener
Shawn Mendes / Shawn Mendes
Taylor Swift / reputation
Àlbum alternatiu
Arctic Monkeys / Tranquility Base Hotel & Casino
Beck / Colors
Björk / Utopia
David Byrne / American Utopia
St. Vincent / Masseduction
Àlbum R&B
Toni Braxton / Sex & Cigarettes
Leon Bridges / Good Thing
H.E.R. / H.E.R.
Lalah Hathaway / Honestly
PJ Morton / Gumbo Unplugged (Live)
Àlbum rock
Alice in Chains / Rainier Fog
Fall Out Boy / M A N I A
Ghost / Prequelle
Greta van Fleet / From the Fires
Weezer / Pacific Daydream
Àlbum de rap
Cardi B / Invasion of Privacy
Mac Miller / Swimming
Nipsey Hussle / Victory Lap
Pusha T / DAYTONA
Travis Scott / ASTROWORLD
Interpretació pop en solitari
Beck – Colors
Camila Cabello – Havana
Ariana Grande – God is a woman
Lady Gaga – Joanne (Where do you thing you’re goin’?)
Post Malone – Better now
Interpretació pop duet/grup
Christina Aguilera i Demi Lovato – Fall in line
Backstreet Boys – Don’t go breaking my heart
Tony Bennett i Diana Krall – ‘S Wonderful
Lady Gaga i Bradley Cooper – Shallow
Maroon 5 i Cardi B – Girls like you
Justin Timberlake i Chris Stapleton – Say something
Zedd, Maren Morris i Grey – The Middle
Comencem el mes de desembre i en aquesta setmana de pont les novetats són més aviat escasses. Trobem el directe de Coldplay «Live in Buenos Aires«, també un Ep dels Bastille ple de col·laboracions o la nova referència musical de la cantautora LP.
El disc pòstum del raper XXXTentacion anomenat «Skins» i el nou disc del veterà Van Morrison tanquen les novetats discogràfiques (aquestes dues últimes encara no disponibles a Spotify).
Ed Sheeran ha tingut un 2018 d’allò més intens amb prop de 100 concerts que han provocat que hagi estat l’artista que més diners ha recaptat amb més de 429 milions de dòlars, que queden lluny de la segona classificada Taylor Swift que en suma 315 milions. Aquestes dades es van començar a comptar des del passat 1 de novembre de 2017 i fins al 31 d’octubre d’aquest any i trobem tant els diners que s’han recaptat, com el nombre d’espectadors i de concerts que s’han realitzat.
Ed Sheeran és el que més ha recaptat, però per exemple Bruno Mars el supera en nombre de concerts, mentre el primer en suma 99 el segon arriba al centenar, tot i que en el cas del segon «només» recapta 237 milions.
Pel que fa al nombre de seguidors Sheeran també és el primer amb 4,8 milions, seguit per Taylor Swift amb 2,6 i Beyoncé i Jay-Z que ocupen la tercera plaça amb 2,1 milions de persones.
Al top 25 també figuren Pink, Justin Timberlake, U2, Rolling Stones, Drake, Depeche Mode o Foo Fighters.
El 2019 Ed Sheeran té previst seguir fent concerts fins al setembre (amb parada a Barcelona el 7 de juny) i després ja ha promès que es prendrà almenys un any sabàtic per descansar i estar pel seu fill.
2018 TOP 25 TOURS
Posició; Artista; Total recaptació; Total Assistència; Nombre de concerts
El fenomen de Rosalía s’estén per tot el planeta i aquesta setmana hem conegut que el prestigiós portal musical americà Pitchfork ha situat el videoclip de ‘Malamente’, com el millor de tot el 2018.
L’èxit de Rosalía és inqüestionable i prova d’ell els molts reconeixements que ha tingut al llarg de l’any i que de ben segur seguiran durant el 2019, on d’entrada ja ha estat confirmada com a cap de cartell del Primavera Sound.
Pitchfork destaca la varietat entre les noves i antigues tradicions espanyoles i pel seu esforç per fusionar l’esperit de l’època amb les especificitats de la cultura de Rosalía que són tan intensament que es transformen en una cosa completament nova.
A la resta de posicions trobem temes com ‘This is America’ de Childish Gambino, que ocupa la quarta plaça o ‘Nice for what’ de Drake que és cinquè. LCD Soundsystem són sisens amb ‘oh baby’, The 1975 setens amb ‘TOOTIMETOOTIMETOOTIME’ i Troye Sivan dotzè amb ‘My My My’.
Aquest dijous s’han donat a conèixer les nominacions dels Globus d’Or amb algunes sorpreses com que la banda sonora de «A Star is Born» no opta a cap premi a la categoria de millor banda sonora, però sí a la millor cançó per ‘Shallow», el tema que comparteixen Lady Gaga i Bradley Cooper i que ha arrasat a escala mundial.
A la categoria de millor cançó també trobem a Troye Sivan i Jónsi de Sigur Ros per ‘Revelation’, una de les cançons de la pel·lícula «Boy Erased». També figura entre les nominades ‘All The Stars’ de Kendrick Lamar i SZA de «Black Panther. Annie Lennox competirà a la mateixa categoria amb ‘Requiem For A Private War’, a l’igual que Dolly Parton amb ‘Girl in the movies’.
A millor banda sonora també ha quedat fora Thom Yorke i «Suspiria», mentre que sí figuren en aquest apartat les pel·lícules «A Quiet Place», «Isle of Dogs», «Black Panther», «First Man» » i «El retorn de Mary Poppins».
Lady Gaga també està nominada a millor actriu per «A Star is Born», mentre que Donald Glover, conegut al món de la música com Childish Gambino, opta a endur-se un premi a millor actor per «Atlanta».
La cerimònia tindrà lloc el 6 de gener a Beverly Hills i serà presentada per Sandra Oh i Adam Samberg.
Alfred García presentarà el seu disc per primer cop a Catalunya el dia 5 d’abril a Girona i dins de la programació del festival Strenes, que l’any vinent tindrà lloc del 30 de març al 5 de maig.
Les entrades ja estan a la venda per un concert que tindrà lloc a l’Auditori de Girona i que costaran de 25 a 34 euros.
El disc «1016» es posarà a la venda el dia 14 de desembre i des d’ahir ja podem escoltar i veure el primer senzill ‘De la Tierra hasta Marte‘, que en molt poques hores ja era número 1 a iTunes.
Finalment a un quart de 8 del vespre s’han donat a conèixer els artistes i grups de la pròxima edició del Primavera Sound, que tindrà un cartell d’allò més femení amb més d’un 50% amb presència de dones i amb noms com Solange, Charli XCX, Cardi B, Rosalía, Neneh Cherry, Janelle Monáe, Carly Rae Jepsen, Robyn, Mafalda, Mura Masa, Pavvla, però també grups com Interpol, Tame Impala, Frank Carter & The Rattlesnakes, Jungle, James Blake, Future, Nas, J Balvin, Big Red Machine (The National + Bon Iver), Suede o Primal Screamentre altres.
Enguany en el cartell figuren més estils que mai i podrem trobar concerts que van des del pop, passant pel hip hop, el R&B, l’electrònica, indie rock, jazz, metal, trap i fins i tot reggaeton.
El Primavera Sound 2019 tindrà lloc del 30 de maig a l’1 de juny i els abonaments es poden adquirir a través del web del festival. Fins el 7 de gener o exhaurir existències costaran 180 euros, mentre que les entrades de dia valen 80.
A través del web del festival ja es pot consultar també la programació per dies, així com informació de tots els artistes i paquets de viatge.
L’anunci s’ha fet esperar durant tota la tarda, després d’una transmissió una mica accidentada a través de l’emissora Ràdio Primavera Sound, que ha provocat allau de crítiques a la xarxa.
A les 5 de la tarda d’aquest dimecres era l’hora confirmada per anunciar-se el cartell de la pròxima edició del Primavera Sound, que enguany ho anunciaria a través de l’emissora de ràdio que van engegar fa alguns dies.
Des de principi del programa hi ha hagut problemes de so que tallaven l’emissió de l’especial i la xarxa s’omplia de comentaris negatius i demanant l’anunci del cartell que a hores d’ara quan escrivim aquest article (les 7 de la tarda) encara no s’ha fet públic.
A les 6 de la tarda ha començat un directe a través de Youtube on s’han presentat alguns dels presentadors de Ràdio Primavera Sound, fet que no ha aixecat massa expectació entre els que estaven connectats al directe, que feia estona que volien saber el cartell de la pròxima edició.
Tota la transmissió ha provocat diferents problemes de so, micròfons oberts, crits, errors de realització i mentrestant la xarxa demanant desesperadament que es comencin a presentar els artistes del 2019.
bien flaco favor para presentar una radio que es hacer un streaming tan «voztro»-céntrico como el de la radio @Primavera_Sound#TheNewNormal. Además se les escapó el sonido ambiente con un tipo maltratando a mujeres. Muy bonito todo.
@RadioPrimavera_ de moment el que hem vist i escoltat no té essència @Primavera_Sound fa peneta tot plegat… qualitat, micros oberts, actuació que acabeu d’oferir… torno a repetir, fa peneta tot plegat….
«ALA, A JUGAR A LAS PALAS», «QUE HABLE TITA, JODER», «ALGUIEN HA VISTO A MIGUEL». Gracias @Primavera_Sound por el entretenimiento en medio de la turra.
Bruce Springsteen ha emès un comunicat on ha desmentit els rumors que des de diumenge circulaven per la xarxa i on s’apuntava a la possibilitat d’una gira amb la E Street Band durant el 2019.
Aquestes especulacions van sorgir arran d’una entrevista que va concedir a The Sunday Times i on deia que després de finalitzar la seva residència a Broadway tornaria a la seva feina diària. El periodista va donar per entès que el cantant es referia a una nova gira amb la E Street Band i a partir d’aquí molts altres mitjans ho van donar per fet sense contrastar-ho.
El músic ha assegurat que dedicarà l’any a descansar i a diferents gravacions en les quals ha estat treballant.
Pel que sembla, Springsteen tindria un disc ja gravat, però més orientat en la seva faceta de cantautor, tot i que de moment no hi ha data de publicació.
De moment l’únic que és segur és que el 16 de desembre veurà la llum el directe «Springsteen on Broadway«.
‘thank u, next‘, s’ha convertit en un mes en una de les cançons més populars i triomfadores d’Ariana Grande, que ara ha vist que amb l’estrena del videoclip destrossava un rècord a Youtube en sumar 46 milions de visualitzacions en tan sols 24 hores, superant l’anterior rècord de BTS amb 45,9 milions que van obtenir amb ‘Idol’. Per poquet, però ho ha superat. I fins i tot l’equip de Youtube l’ha felicitat a través de Twitter.
@ArianaGrande the thank u, next video was so good, it broke the internet (or at least delayed YouTube comments from posting for a bit).
No tot són bones notícies per la cançó i és que recentment s’ha acusat a la cantant i al vídeo de racista i antiqueer en un polèmic article a la revista INTO, dedicada a la cultura LGTBI, que diu que no representa la dignitat bàsica de la gent queer i trans i està ple de bromes antiqueer, blackface i trans-misogínia.
El text ha causat molta polèmica a la xarxa i de fet l’autora ha rebut diverses amenaces de mort i fins i tot ha retirat la seva firma de l’article.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...