Arctic Monkeys anuncien Tranquility Base Hotel & Casino, que arribarà l’11 de maig

El dia 11 de maig és el dia de la sortida del sisè disc dels Arctic Monkeys, que portarà per nom Tranquility Base Hotel & Casino i que està produït pel mateix Alex Turner i James Ford.

El treball inclourà 11 cançons i ha estat enregistrat a Los Angeles, Londres i París. Ja es pot reservar a la web del grup o a iTunes.

Sobre el nou disc, no continuarà amb el so del seu últim disc AM, sinó que el grup continua amb la intenció d’explorar nous terrenys musicals amb cada disc i aquí fan una aposta encara més gran.

Arctic Monkeys té un bon grapat de concerts de presentació, entre ells un el dia 2 de juny al Primavera Sound de Barcelona, pel qual no queda cap entrada disponible.

Tracklist

  1. Star Treatment
  2. One Point Perspective
  3. American Sports
  4. Tranquility Base Hotel & Casino
  5. Golden Trunks
  6. Four Out Of Five
  7. The World’s First Ever Monster Truck Front Flip
  8. Science Fiction
  9. She Looks Like Fun
  10. Batphone
  11. The Ultracheese

- Publicitat -

Ben Howard torna amb A boat to an island on the wall

Ben Howard retorna amb un nou material després de quatre anys sense treure res. Ara ve amb un single anomenat “A boat to an island on the wall”, un disc, i noves dates de concerts.

L’artista de música tradicional i indie estrenarà el proper 1 de juny el seu tercer àlbum ‘Noonday dream’ i avui ha tret el primer single d’aquest. “A boat to an island on the wall” és una peça que dura set minuts i es situa com la tercera al disc:
· Nice Libres
· The Towing of the line
· A boat to an island on the wall
· What the moon does
· Someone in the doorway
· All down the mines (interludi)
· The Defeat
· A boat to an island, Part II / Agatha’s Song
· There’s your man
· Murmurations

A més, el cantant actuarà a Barcelona el proper 14 de Juliol als escenaris del Festival Cruilla com a part de la seva gira musical.

A continuació podreu escoltar el nou single:

- Publicitat -

Parlem amb l’ànima dels Crisix

Marc Busqué: “A la indústria musical i a tot arreu hi ha mamoneo”

Hem quedat a les 17:00 a casa seva. Rebo un missatge 10 minuts abans on m’escriu que millor a una cafeteria, que necessita airejar-se de la feina. Arribo a la plaça on és la cafeteria i m’assec. En qüestió de minuts apareix; camina despreocupadament, amb el cabell llarg i deixat anar, porta una dessuadora del seu grup “Crisix” i al damunt una jaqueta llarga. Mentre s’apropa mira als voltants -hi ha poca gent-. M’estén la mà i em saluda; tres caps més amunt miro com em somriu i pregunta: “Ei! Què tal tot?”. Ja asseguts a la taula, un tallat amb llet de soja i un cafè sol que insisteix a pagar ell. Li ofereixo -com ja anteriorment- si vol mirar les preguntes per si hi ha alguna que pot no voler contestar. Mira de reüll el full i amb un somriure em diu: “Tu ets el periodista, dispara!”. Poso en marxa la gravadora del mòbil i comencem.

Marc Busqué Plaza o millor conegut als escenaris com “Busi”, és un músic Igualadí (capital de la comerca de l’Anoia) que s’encarrega de la guitarra rítmica al grup de thrash metal Crisix. Actualment Crisix és, si no el que més, un dels grups més influents del gènere a Espanya i de cara a la resta del món. La seva carrera musical va començar, de forma seriosa, després de guanyar el Wacken Metal Battle 2010 (és un concurs internacional on diversos grups competeixen entre ells i a mesura que guanyen van pujant esgraons fins a arribar a la final). Després de 4 discs i tocar en els festivals més grans del món compartint escenari amb grups icònics; 10 anys després Busi segueix al grup com a fundador alhora que treballa fent management de pàgines webs i fent alguna que altra classe de guitarra.

Com veus la indústria musical estatal?

La indústria musical a Espanya està millorant cada cop més. Una cosa és la indústria musical de metal espanyol a Espanya i l’altra és la que s’internacionalitza; música que es fa aquí a Espanya i es vol importar a fora. És més fàcil que et funcioni alguna cosa cantada en castellà, la indústria s’adapta al consumidor i està ancorada en aquest rock en castellà, tot és castellà… .

Si no haguéssiu sortit d’Espanya, estaríeu estancats?

Recollir fruits fora és perquè prèviament has sembrat. Nosaltres ja portem anys darrere d’aquests mercats nous com són Alemanya i França. Malgrat això, que et funcionin les coses a fora costa més, molt més que aquí i no totes les bandes estan disposades invertir diners, temps i constància. Pots fer música a Espanya tocant els caps de setmana i amb un calendari estable; Espanya et dóna aquest grau d’estabilitat.

A fora, hi ha més nivell/catxe?

No necessàriament més catxe, però hi ha molta més competència. A Espanya som els que som; si que hi ha aquesta competició però no és tan exagerada.
També costa pel lloc d’on vens, a Espanya no tenen cap referent musical no és com si et ve un grup de França a Igualada ja penses en “Gojira” o “Rise Of The Northstar”; però si et ve una banda d’Israel, què?
“Angelus Apatrida” o nosaltres hem estat la punta de la llança, hem hagut d’obrir camí.

Et guanyes la vida tocant?

Em guanyo la vida amb la música però perquè també tinc altres projectes. Òbviament encara no podem fer el pas de tocar i només viure d’allò; ara ens estem obrint amb l’objectiu de poder viure amb el que dóna el grup. A Espanya fas una gira tocant els caps de setmana però quan surts ja et fas a la idea que estaràs mig mes fora i l’altre mig, si no et guanyes la vida amb això, has de tenir projectes alternatius.

Inclús sortint a la portada de Metalhammer.

Sí. En aquest punt no, estem en el punt d’invertir. Una empresa té uns anys on inverteix per assolir un nivell estable on es mantingui, i és el que estem fent.

-Referint-se al mòbil diu somrient: “Espera, m’apropo això tiu no sigui que no se’t gravi bé”.-

Bad Bunny va debutar professionalment sobre el 2016 i aproximadament (segons emprendefx.com) costa 100 mil dòlars bruts contractar-lo; sense anar més lluny, els Txarango van cobrar 12.000 euros per tocar a Calaf l’any passat. Un grup jove del gènere metal, com podríeu ser vosaltres que porteu: 10 anys i fa 7 del vostre debut amb “TheMenace”, crec que no cobreu això. Com veus aquest fet?

Riu. No, no cobrem això. Bé, hi ha diferents estils, Txarango per exemple és molt diferent del nostre. On ens estem intentant ficar nosaltres, és un berengenal. No vam ficar-nos en la música per ser rics, si no hauríem fet un altre gènere. Aquí està la dualitat: diners o satisfacció personal?

Us heu vist pressionats (per audiència, discogràfica…) a adaptar el vostre estil per arribar a més gent?

A veure, sempre hi ha recomanacions pero no solem fer-hi cas. Tenim un públic que li agrada el thrash metal i l’hem de satisfer. Però és normal que et donin…ehm, com es diu…? Suggeriments. Això, que em sortia en anglès (riu).

El gènere metal és minoritari. Influeix això als consumidors?

Ho és, però també és sòlid. Si no no s’ompliria un Sant Jordi quan venen “Metallica” o “Iron Maiden”. Aquest gènere ha evolucionat molt, ja no és com als 80; qualsevol pot escoltar metal avui en dia sense estar dins de l’estereotip metal. No crec que sigui tencat, crec que es força obert.

Parles de Metallica i Iron Maiden, grups grans. Quan venen, l’afició és capaç de pagar 200, 300 euros però quan toca un grup jove i emergent no surten de casa per veure’ls.

Això ha passat sempre. Aquest gènere fa que t’hagis de moure molt més, has de convèncer molt més…, si fan un concert de rumba et costarà menys acudir-hi que si és de metal.

A l’haver-hi una indústria més reduïda, es crea un monopoli que regula els grups emergents?

A la indústria musical i a tot arreu hi ha mamoneo, tràfic d’influències. Això es una cosa que està dins del joc. En la indústria musical has de tenir en compte que hi haurà grups amb més poder adquisitiu que tu i més influències i et passaran per davant, no pel nivell, sinó perquè saben tibar dels fils o tenen diners per fer-ho; hi ha gent que paga per tocar.
Fins que no arribis a un estatus on cridis l’atenció, hauràs de bregar amb tot això.

Heu estat víctimes o protagonistes d’una situació així?

A veure, si nosaltres muntéssim una gira portaríem un grup que nosaltres triéssim o escoltaríem suggeriments de la gent que tenim darrere. Tothom es mou per interessos.

Alhora de treure disc, amb l’Against The Odds per exemple, el passat 23 de Març, esteu en una posició còmoda? Sense por a no recuperar el que heu invertit o a que la vostra feina passi desapercebuda?

Si m’haguessis fet aquesta pregunta fa 4 anys potser hagués dit que si, per actualment, al veure que estem en els millors festivals internacionals, la bola ja gira sola.
No tenim aquesta preocupació i no perquè ens sobrin els diners, devem una pasta que flipes! (riu). Però has de confiar en el teu producte. Jo sé que d’aquí un més o dos ja pagarem els deutes.
Pensar en diners vol dir autofrustar-se: has de guanyar el que puguis, guanyar diners fent el que t’agrada es un puto privilegi. Després hi ha gent que ha tret un disc i al cap d’un any està amb catxs de 10.000 euros i han sabut fer-ho més ràpid que altres persones, però a darrera hi ha molts factors… . Casa del veí no sé com està però a casa meva estic content amb el que tinc. Amb l’expectativa de guanyar deu mil euros al mes, no estic al projecte adequat.

Per concloure, com veus encaminada, de cara al futur, Espanya o Catalunya en el gènere del metall extrem?

Molt millor que abans. Cada cop les bandes deixen de ser garrules, em refereixo a que cuiden molt més els detalls. En els petits detalls és on marques la diferencia.
Bandes com “Metldown” o “We Exist Even Dead”, no sé si guanyaran molt o poc, però estan fent l’esforç de girar per Europa i estan demostrant que es pot fer cosa que abans hi havia aquest tabú i victimisme de “ningú ens vol a Europa”. I és molt sacrificat però si ho fas, dóna les seves recompenses; crec que el panorama nacional està donant símptomes de millora, cada cop s’accepten més grups Espanyols emergents .

Roi Iturregui

- Publicitat -

Els Pets tornen a l’estudi de gravació

Després de dos anys de silenci, Els Pets entraran a l’estudi el pròxim mes de juliol per enregistrar un nou disc. El grup de Constantí, ajudats per en Joan Pons, líder d’El Petit de Cal Eril, han decidit treballar junts per buscar dreceres i sonoritats noves i actualitzar la seva proposta sense perdre la seva essència, Els Pets preparen un disc lluminós, juganer, eclèctic i artesanal, on miraran d’aconseguir la mateixa rebuda de les seves últimes propostes discogràfiques.

El disc veurà la llum el pròxim mes d’octubre, i s’estrenarà en directe al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, dins del Suite Festival, el pròxim 16 de desembre, iniciant així la gira de presentació.

- Publicitat -

Tal dia com avui – 5 d’abril: sona We Are The World en més de 5000 emissores



Efemèrides 5 d’abril


1950: Neix Agnetha Fältskog


Neix a Suècia una de les integrants de la famosa banda ABBA. També va publicar material en solitari, aconseguint fins i tot algun número 1 al seu país. Va estar molts anys desapareguda de la vida pública i de la música, i des del 2004 que torna a estar en actiu.


1985: We Are The World sona simultàniament a més de 5000 emissores de tot el món


Aquesta cançó, gravada el 25 de gener del mateix any, va unir les millors veus de l’època per tal de complir el projecte de Michael Jackson i Lionel Richie que consistia en obtenir diners per combatre la fam a Àfrica. La cançó immediatament va arribar al primer lloc de les llistes dels Estats Units i va guanyar un Grammy un any més tard com a millor gravació de l’any.

1994: Mor Kurt Cobain


La nit del 4 de març, l’artista de Nirvana va ser ingressat a l’hospital en estat de coma a causa d’un accident, encara que sospiten que es va tractar d’un intent de suïcidi, ja que s’havia pres una sèrie de pastilles. Sospita que es va confirmar quan el 5 d’abril es va disparar al cap amb una escopeta. El cos el va localitzar un electricista, que va trobar una nota de suïcidi suposadament dedicada a la seva filla.

- Publicitat -

El llegat Hammond segueix en peu de guerra

 Albert Hammond Jr, guitarrista del grup de rock alternatiu nord-americà “The Strokes”, va estrenar el passat divendres 30 de març videoclip pel quart tema dels deu que componen el seu darrer disc en solitari: “Francis Trouble”. De la mà de Red Bull Records, l’artista ha optat per il·lustrar el tema “Set To Attack” amb una història d’amor juvenil ambientada en l’estètica punk-rock dels 80/90 i gravada pels carrers d’Ohio, Estats Units.

Barreja plans d’una festa a una casa mentre, simultàniament , segueix el fil de la història. Tot això ho complementa amb uns canvis en la imatge com si es fotografiés des d’una càmera analògica -pels més addictes a Instagram, semblant al filtre Amaro-; un estil propi dels seus treballs en grup però que trenca per exemple amb el seu anterior treball “Born Slippy”, de l’àlbum Momentary Masters. 


Orgullós com podem veure al seu Instagram , ja ha començat a voltar per Europa i Amèrica portant al directe aquest quart disc.

- Publicitat -

Ebri Knight actuarà a l’In-Somni Festival 2018

Ebri Knight són un dels caps de llista confirmats per l’In-Somni Festival 2018, que se celebrarà els dies 7, 8, 9 i 10 de juny a Girona, Salt i Bescanó. Ja s’han anunciat els primers artistes que hi participaran, i és que aquest any se celebrarà el 15è aniversari del festival, que ofereix un dels cartells més variats amb artistes tant locals com internacionals.

Alguns dels artistes confirmats que actuaran a l’In-Somni són: Zoo, Eli Paperboy Reed, Marky Ramone, Joana Serrat, Picturebooks, Goulamas’k, Waltrapa Kashm, Hello Lisa, Roko Banana, Valtonyc i Cor Blanc.

El concert d’Ebri Knight serà dissabte 9 de juny a La Mirona i aprofitaran per presentar el seu nou disc “Guerrilla”. Les entrades es poden aconseguir a lamirona.cat i in-somni.info.

 

- Publicitat -

Lo Riu Sona presenta com a primer participant del festival a Els Catarres

Lo Riu Sona Festival prepara la seva primera edició a Amposta i no podia tenir millor representació catalana com a primer invitat. Segons ha anunciat el mateix festival via Facebook, els Catarres són els encarregats d’inaugurar la llista de grups que actuaran el pròxim 2 de juny a l’exterior del pavelló firal d’Amposta.

Amb aquesta actuació, el grup provinent d’Aiguafreda presentarà per primer cop a la província de Tarragona el seu nou disc Tots els meus principis, un àlbum que ha sigut presentat recentment i ja està disponible als canals de distribució habituals.

- Publicitat -

Últimes entrades per la Telecogresca

El proper dissabte 14 d’abril la Telecogresca celebra els seus 40 anys al Parc del Fòrum.
Després de guanyar el premi al millor festival universitari de l’Estat durant la gala dels Iberian Festival Awards 2018, el mític festival de música torna aquest any amb la seva 40a edició i més forta que mai.

Durant 8 hores de música ininterrompuda (des de les 18.30 fins les 03.00h), passaran per l’escenari sis DJ i cinc bandes, entre els quals destaquen el grup i DJ guanyadors de l’Engresca’t 2018.

La programació del festival es dividirà en dos escenaris: l’Analògic, on tocaran Txarango, Zoo, Xavi Sarrià, Lágrimas de Sangre i Idea Música; i el Digital, on trobarem a The Tripletz, Blanca Ross, Albert Neve, Vàndal, i altres com Lo Putocat O DJ Monka.
Les últimes entrades encara es poden comprar a la web del festival (clicant aquí), per 17 o 22 euros, o als punts de venda habilitats a diferents universitats catalanes.

- Publicitat -

Tal dia com avui – 4 d’abril: West end Girls de Pet Shop Boys liderava als Estats Units

1952 Neix el guitarrista Gary Moore

Va ser un músic, compositor i productor de blues i hard rock, conegut per haver estat el guitarrista de bandes com Thin Lizzy o Skid Row, així com per una extensa carrera en solitari.
Algunes de les seves cançons més reconegudes són, Over the hills and far away, Walking by myself o Still got the blues.
Va morir el 2011 víctima d’un atac de cor.

1986 West end girls de Pet Shop Boys, conquereix la llista americana

La cançó, que originalment es va gravar amb la producció de Bobby Orlando, es va editar el 1983, tot i que no va tenir massa èxit.
3 anys més tard se’n va presentar una nova versió, que es va convertir en un gran punt de partida per Neil Tennant i Chris Lowe.
Formava part del seu treball de debut, Please i amb el temps s’ha convertit en un dels grans clàssics del pop electrònic.

- Publicitat -

Beach House actuaran el 28 de setembre a Barcelona

Beach House encara no ens han visitat aquest any però ja anuncien el seu retorn. El seu concert a Primavera Sound el dissabte 2 de juny serà l’únic que ofereixin aquest estiu dins d’un festival a tot Europa, però el grup ja s’ha afanyat a anunciar un nou concert, en aquesta ocasió el 28 de setembre a la Sala Razzmatazz.

Quan tornin, el nou disc de Victoria Legrand i Alex Scally ja portarà diversos mesos entre nosaltres. Respondrà al nom de 7, per la seva posició dins de la discografia del grup, i sortirà l’11 de maig. Coproduït al costat de Sonic Boom (Peter Kember), parlar de confirmació amb ells seria redundant: porten anys instal·lats al transatlàntic del dream pop, viatjant plàcidament a velocitat de creuer sense que res ni ningú pertorbi la seva màgia.

Les entrades costen 30 euros i ja estan a la venda a Ticketmaster.

- Publicitat -

Paula Valls publicarà I Am el 27 d’abril

Després de l’èxit del seu EP Black and White, la cantant de Manlleu ja està preparada per publicar el seu primer disc, que portarà per nom I Am i que arribarà el 27 d’abril, just el mateix dia que el presentarà en directe a Girona, dins del festival Strenes.

El disc l’ha produït David Soler i és un treball més intimista i despullat on els silencis també parlen, en un registre diferent: la seva carta de presentació on l’artista es mostra tal com és.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.