Bring me the Horizon acaben de compartir ‘Obey‘ la seva esperada col·laboració amb Yungblud. La cançó és la tercera que el grup presenta del seu nou EP “Posthuman” després de ‘Ludens’ i ‘Parasite Eve’.
El videoclip està protagonitzat per uns robots gegants en una història amb un final inesperat…
‘Wonderwall’ l’èxit més important dels Oasis i inclòs al disc “(What’s the Story) Morning Glory?” editat el 1995, és la cançó més venuda i popular dels anys 90 del conegut brit pop, segons la llista de vendes publicada per UK Official Charts i recollida en un article de NME.
En aquest top 10 figuren fins a sis cançons dels germans Gallagher, dues de The Verve i una de Blur i Cornershop.
La curiositat d’aquesta llista és aquesta cinquena posició que ocupen Cornershop, un grup que se’ls coneix sobretot pel tema ‘Brimul of Asha’ del 1998 i poca cosa més, mentre que la resta de grups tenen una carrera molt més carregada d’èxits.
TOP 10
1. Wonderwall – Oasis (1995)
2. Don’t Look Back In Anger – Oasis (1996)
3. Bitter Sweet Symphony – The Verve (1997)
4. D’You know What I Mean? – Oasis (1997)
5. Brimful Of Asha– Cornershop (1998)
6. The Drugs Don’t Work – The Verve (1997)
7. Whatever – Oasis (1994)
8. Country House – Blur (1995)
9. Roll with It – Oasis (1995)
10. Some Might Say – Oasis (1995)
Xavi Sarrià, excantant del grup valencià Obrint Pas, ha anunciat a les seves xarxes socials una col·laboració molt especial. Es tracta de Pep Botifarra, un dels cantautors tradicionals més importants del panorama musical del País Valencià. A més a més, comptarà amb la col·laboració de l’Escola del Cor de l’Eliana.
Aquesta nova cançó que veurà la llum el dia 24 de setembre, formarà part de la banda sonora de la pel·lícula ‘La Mort de Guillem’. La pel·lícula creada per ‘La Lluita Continua’, una campanya d’impacte social i polític, tractarà sobre el cas de Guillem Agulló, un jove assassinat a mans del feixisme.
Podeu trobar més informació sobre aquesta pel·lícula aquí.
Erick Morillo de la formació Reel 2 Real ha estat trobat mort a casa seva segons ha informat el portal TMZ. Es desconeixen les causes de la mort, tot i que no sembla que sigui per causes violentes.
Morillo va ser arrestat el passat mes de desembre per agredir sexualment a una dona, una DJ amb la que havia coincidit treballant a una festa privada. Morillo va negar les acusacions i aquest divendres s’havia de presentar als jutjats.
El músic era conegut per formar part de Reel 2 Real, un grup que va aconseguir enorme èxit, gràcies sobretot al tema ‘I Like To Move It’, un dels grans èxits de la música dance als anys 90 i que el 2005 va tenir de nou un impuls per formar part de la banda sonora de la pel·lícula “Madagascar”.
Va ser un dels grans de l’escena house i era el propietari del segell Subliminal Records, havia aconseguit nombrosos premis com a DJ, tot i que en els últims anys havia baixat el ritme de feina a causa de problemes personals.
David Guetta anuncia una nova col·laboració amb Sia pel dia 11 de setembre. Aquesta cançó portarà per nom ‘Let’s love‘ i suposarà un nou èxit pels dos artistes després de ‘Titanium’, ‘She wolf’, ‘Bang my head’, ‘Helium’ i ‘Flames’.
El festival Som de Mar va tancar la seva primera edició amb un final passat per aigua, la tempesta que va caure a Lloret va fer anular el concert de José Mercé, tot i que l’organització va estar intentant mantenir el tancament previst amb el gran duende andalús.
Tot i aquest mal regust final, Som de Mar ha estat tot un èxit. Segons declarava el seu director Carles Gilibets, “Amb un 70 per cent d’ocupació, 3600 assistents i 4 concerts sold out, la primera edició del festival de Lloret de mar va posar de relleu que, en temps de pandèmia, també es poden fer projectes culturals de qualitat respectant les normes de seguretat i amb aforaments reduïts. En un estiu complicat pel sector turístic la vila de la costa brava, ha pogut donar una opció de turisme cultural per públic local i nacional “.
Els jardins de Santa Clotilde són un reclam immillorable per tenir una visió diferent de Lloret de Mar i si sumem el cartell del festival amb propostes variades en estils i formats poden assegurar que Som de Mar serà un festival de referencia.
Des de l’actuació del pianista francès Laurent Martin, amb el concert solidari per Càritas, passant per Judit Neddermann, Abba The New Experience, Gemma Humet , Fel Faixedas, Sofia Ellar, Ramon Mirabet, Mikel Erentxun tots concerts que han vestit de màgia les nits de la Costa Brava.
El mateix José Mercé assegurava que vol tornar el proper any i poder realitzar el seu concert, tota una declaració d’intencions ja que el valor patrimonial dels jardins sumat a l’oferta gastronòmica realitzada pel gremi de restaurant, bars i cafeteries de Lloret i la predisposició institucional fan del festival una proposta molt atractiva.
U98 music com a promotora del festival ja comença a treballar en la valoració global del festival i estudiar noves propostes musicals i continguts de qualitat per fer l’encaix perfecte a un paratge idíl·lic.
Encara queda un llarg camí però menys una pedra: Queens Of The Stone Age acaben de confirmar que estaran actuant a Europa en 2021. Reading and Leeds Festival serà el festival triat pel grup de Palm Desert per tornar oficialment al dinamisme després de passar 3 anys d’aparent letargia. L’última que Homme i Cia es van deixar veure en viu va ser a principis d’aquest any, encara que l’acte es va concretar en una distesa actuació oferida en un acte benèfic organitzat en l’Imperial Ball.
Malgrat l’òbvia inactivitat de Queens Of The Stone Age, Josh Homme no ha deixat de treballar en terreny musical. A finals de l’any passat el cantant va publicar unes Desert Sessions. Pocs mesos després, ja en ple confinament, el músic es va aliar amb Sharon Van Etten per versionar ‘(What’s So Funny Bout’) Peace, Love And Understanding’.
Ara només toca conèixer la resposta més que òbvia: Tornaran Queens Of The Stone Age amb nou disc en 2021?
Lady Gaga ha tingut una gran nit als MTV VMA’s 2020, en una cerimònia que s’ha fet sense públic per la pandèmia de coronavirus que afecta tot el planeta. En una gala celebrada en diferents escenaris de la ciutat de Nova York, la cantant amb el seu duet amb Ariana Grande s’ha endut premis tan importants com el de la cançó de l’any per ‘Rain on me‘ o la millor col·laboració.
Lady Gaga en solitari també ha rebut el reconeixement amb el premi a Artista de l’any, així com del Tricon, per ser una llegenda capaç de ballar, cantar i actuar.
Quan tot feia preveure que el vídeo de l’any seria per ‘Rain on me’, The Weeknd ha demostrat el bon moment de forma i ‘Blinding lights‘ s’ha imposat en aquesta principal categoria, així com en l’apartat de R&B.
Ariana Grande també ha obtingut un guardó per la seva primera cançó amb Justin Bieber ‘Stuck with u‘ que ha vençut al millor vídeo fet des de casa.
Doja Cat ha estat la guanyadora a millor artista emergent, mentre que BTS han triomfat com a millor grup i també en l’apartat de pop amb ‘ON’, mentre que Machine Gun Kelly ha vençut a la millor cançó alternativa per ‘Bloody Valentine’ i Maluma i J Balvin amb ‘Que pena’ s’han imposat a la resta de nominats de la categoria llatina. Megan Thee Stallion amb ‘Savage’ ha estat la vencedora a millor vídeo de hip hop i Coldplay a rock amb ‘Orphans’. BlackPink han derrotat a Harry Styles a la millor cançó de l’estiu gràcies a ‘How you like that’. Per la seva banda Taylor Swift ha vençut a la millor direcció pel vídeo de ‘The Man’.
La gala ha deixat un munt d’actuacions musicals com les de Lady Gaga amb Ariana Grande amb ‘Rain on me’, The Weeknd amb ‘Blinding lights’, BTS amb l’estrena del seu nou senzill ‘Dynamite’, Miley Cyrus amb ‘Midnight’ o DaBaby amb un medley amb temes com ‘Rockstar’. Black Eyed Peas han estat els responsables de tancar les actuacions.
Vídeo de l’any
Billie Eilish: “everything i wanted”
Eminem: “Godzilla” [ft. Juice WRLD]
Future: “Life Is Good” [ft. Drake]
Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me”
Taylor Swift: “The Man” The Weeknd: “Blinding Lights”
Artista de l’any
DaBaby
Justin Bieber Lady Gaga
Megan Thee Stallion
Post Malone
The Weeknd
Cançó:
Billie Eilish: “everything i wanted”
Doja Cat: “Say So” Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me”
Megan Thee Stallion: “Savage”
Post Malone: “Circles”
Roddy Ricch: “The Box”
Col·laboració
Ariana Grande / Justin Bieber: “Stuck with U”
Black Eyed Peas: “RITMO (Bad Boys for Life)” [ft. J Balvin]
Ed Sheeran: “Beautiful People” [ft. Khalid]
Future: “Life Is Good” [ft. Drake]
KAROL G: “Tusa” [ft. Nicki Minaj] Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me”
Nou artista Doja Cat
Jack Harlow
Lewis Capaldi
Roddy Ricch
Tate McRae
YUNGBLUD
Vídeo Pop BTS: “ON”
Halsey: “You should be sad”
Jonas Brothers: “What a Man Gotta Do”
Justin Bieber: “Intentions” [ft. Quavo]
Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me”
Taylor Swift: “Lover”
Vídeo de Hip-Hop:
DaBaby: “BOP”
Eminem: “Godzilla” [ft. Juice WRLD]
Future: “Life Is Good” [ft. Drake] Megan Thee Stallion: “Savage”
Roddy Ricch: “The Box”
Travis Scott: “HIGHEST IN THE ROOM”
Vídeo Rock:
blink-182: “Happy Days” Coldplay: “Orphans”
Evanescence: “Wasted on You”
Fall Out Boy: “Dear Future Self (Hands Up)” [ft. Wyclef Jean]
Green Day: “Oh Yeah!”
The Killers: “Caution”
Vídeo Alternatiu:
The 1975: “If You’re Too Shy (Let Me Know)”
All Time Low: “Some Kind of Disaster”
FINNEAS: “Let’s Fall in Love for the Night”
Lana Del Rey: “Doin’ time” Machine Gun Kelly: “Bloody Valentine”
twenty one pilots: “Level of Concern”
Vídeo llatí
Anuel: “China” [ft. Daddy Yankee, Ozuna, KAROL G y J Balvin]
Bad Bunny: “Yo Perreo Sola”
Black Eyed Peas: “MAMACITA” [ft. Ozuna y J. Rey Soul]
KAROL G: “Tusa” [ft. Nicki Minaj] Maluma: “Qué Pena” [ft. J Balvin]
Vídeo de R&B:
Alicia Keys: “Underdog”
Chloe x Halle: “Do It”
H.E.R.: “Slide” [ft. YG]
Khalid: “Eleven” [ft. Summer Walker]
Lizzo: “CUZ I LOVE YOU” The Weeknd: “Blinding Lights”
Vídeo de K-Pop:
(G)I-DLE: “Oh My God” BTS: “ON”
EXO: “Obsession”
Monsta X: “SOMEONE’S SOMEONE”
Tomorrow X Together: “9 and Three Quarters (Run Away)”
Red Velvet: “Psycho”
Vídeo amb missatge social
Anderson .Paak: “Lockdown”
Billie Eilish: “all the good girls go to hell”
Demi Lovato: “I Love Me” H.E.R.: “I Can’t Breathe”
Lil Baby: “The Bigger Picture”
Taylor Swift: “The Man”
Vídeo musical des de casa:
5 Seconds of Summer: “Wildflower” Ariana Grande / Justin Bieber: “Stuck with U”
blink-182: “Happy Days”
Drake: “Toosie Slide”
John Legend: “Bigger Love”
twenty one pilots: “Level of Concern”
Actuació en quarantena:
Chloe & Halle: “Do It” de MTV’s ‘Prom-athon’ CNCO: Unplugged at Home
DJ D-Nice: Club MTV presenta #DanceTogether
John Legend: #togetherathome Concert Series
Lady Gaga: “Smile” de One World: Together at Home
Post Malone: Nirvana Tribute
Direcció:
Billie Eilish: “xanny” (Billie Eilish)
Doja Cat: “Say So” (Hannah Lux Davis)
Dua Lipa: “Don’t Start Now” (Nabil)
Harry Styles: “Adore You” (Dave Meyers) Taylor Swift: “The Man” (Taylor Swift)
The Weeknd: “Blinding Lights” (Anton Tammi)
Cinematografía:
5 Seconds of Summer: “Old Me” (Kieran Fowler)
Camila Cabello: “My Oh My” [ft. DaBaby] (Dave Meyers)
Billie Eilish: “all the good girls go to hell” (Christopher Probst)
Katy Perry: “Harleys in Hawaii” (Arnau Valls) Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me” (Thomas Kloss)
The Weeknd: “Blinding Lights” (Oliver Millar)
Direcció d’art:
A$AP Rocky: “Babushka Boi” (A$AP Rocky & Nadia Lee Cohen)
Dua Lipa: “Physical” (Anna Colomer Nogué)
Harry Styles: “Adore You” (Laura Ellis Cricks) Miley Cyrus: “Mother’s Daughter” (Christian Stone )
Selena Gomez: “Boyfriend” (Tatiana Bianca van Sauter)
Taylor Swift: “Lover” (Ethan Tobman)
Efectes visuals:
Billie Eilish: “all the good girls go to hell” (Drive Studios)
Demi Lovato: “I Love Me” (Hoody FX) Dua Lipa: “Physical” (EIGHTY4)
Harry Styles: “Adore You” (Mathematic)
Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me” (Ingenuity Studios)
Travis Scott: “HIGHEST IN THE ROOM” (Artjail, Scissor Films & Freenjoy)
Coreografia: BTS: “ON” (Son Sung Deuk, Lee Ga Hun & Lee Byung Eun)
CNCO / Natti Natasha: “Honey Boo” (Kyle Hanagami)
DaBaby: “BOP” (Dani Leigh y Cherry)
Dua Lipa: “Physical” (Charm La’Donna)
Lady Gaga / Ariana Grande: “Rain on Me” (Richy Jackson)
Normani: “Motivation” (Sean Bankhead)
Edició:
Halsey: “Graveyard” (Emilie Aubry, Janne Vartia & Tim Montana)
James Blake: “Can’t Believe the Way We Flow” (Frank Lebon)
Lizzo: “Good as Hell” (Russell Santos y Sofia Kerpan) Miley Cyrus: “Mother’s Daughter” (Alexandre Moors & Nuno Xico)
Rosalía: “A Palé” (Andre Jones)
The Weeknd: “Blinding Lights” (Janne Vartia & Tim Montana)
La tarda del dissabte 29 d’agost començava accidentada i amb pluja intensa, tot i això l’organització del festival i el mateix grup asseguraven que es duria a terme el concert. Malgrat les amenaces de tempestes, Manel va superar totes les expectatives i va omplir el recinte del Parc del Fòrum amb totes les localitats exhaurides.
L’energia del grup, combinada amb el canvi radical de les seves cançons cap a un estil més tecnològic, no va deixar indiferent a ningú. De fet, la nova sonoritat dels Manel es va fer present des de la primera cançó ‘Les formigues’ que ja va provocar una gran ovació per part del públic.
Pel que fa al repertori,l’aposta dels barcelonins va anar variant. Manel ens va delitar amb gran part del seu nou disc “Per la bona gent”; el qual continua mantenint l’essència tradicional en les lletres, però amb un toc afegit de l’electrònica més moderna, que trenca esquemes i produeix la combinació perfecta amb cançons com ‘Les estrelles’ o hits com la famosa i polèmica‘Boy band’.
Però un repertori així, no acabava de satisfer el públic de més edat que ha crescut amb el grup. És per això que la banda va decidir no deixar en l’oblit grans clàssics com ‘La serotonina’, del seu disc del 2016 “Jo competeixo”, o l’estimadíssima ‘Teresa rampell’ del seu tercer disc del 2013 “Atletes,baixin de l’escenari”, que va tornar a sonar al Parc del Fòrum 7 anys després de la seva presentació en aquest mateix recinte.
Finalment tampoc podien faltar-hi les mítiques cançons que els han fet coneguts arreu de l’estat espanyol. Ens referim a temes com el ‘Boomerang’ o el ‘Benvolgut’ del 2011 que van interpretar amb una modificació força notable, ja que les melodies s’han adaptat al nou àlbum de Manel, amb una sonoritat electrònica més moderna.
Tot això, combinat amb l’espectacular decorat i l’emblemàtic joc de llums que l’acompanyava, va aconseguir deixar encantats els espectadors de lesNits del fòrum, els quals tot i les adversitats de la Covid-19 i la possible pluja, gaudien cantant cada cançó.
Com a últim detall, cal destacar que Manel va voler fer una menció especial als assistents, donant-los les gràcies pel fet d’assistir al concert, però sobretot els va demanar que continuessin donant suport al sector cultural. L’agraïment no va quedar en unes simples paraules, ja que el grup, va compensar el públic amb quasi dues hores ininterrompudes d’un concert memorable.
Un mar de llanternes de mòbils il·lumina els Jardins de Santa Clotilde. Al centre del públic, Ramon Mirabet i la seva banda cantant a ple pulmó a tot allò que ens emociona: a les derrotes, a les victòries i aquelles petites coses que ens fan feliços els dies. ‘Those Little Things’ ha estat una de les cançons de comiat de l’acústic improvisat de Ramon Mirabet al festival Som de Mar el passat divendres.
Amb l’alerta per temporal a tota Catalunya els assistents entraven als imponents Jardins de Santa Clotilde de Lloret de Mar desafiant a meteoròlegs i als qui creuen que la cultura no pot ser segura. La inconfusible veu ronca ens anunciava l’inici d’un concert aparentment normal interpretant ‘Hard Sun’ de Eddie Vedder. La seguirien ‘Shake It Just Like That de l’àlbum “Home Is Where The Heart Is” i ‘Come As You Are’ i ‘Begin Again’ del darrer treball. Fins aquí, tot en ordre o tot el previsible que podia ser: el de Sant Feliu de Llobregat rodejat d’una banda excel·lent per presentar amb tota la seva esplendor l’últim àlbum, “Begin Again”, i repassar grans èxits de la seva discografia.
‘Better Man’ marcaria el punt d’inflexió que sacsejaria tot el concert, l’arribada de la pluja. Unes gotes fines mullaven músics i públic mentre s’anaven tapant alguns dels instruments de l’escenari. No era cap impediment perquè Ramon Mirabet seguís cantant estoicament sota la pluja que s’intensificava a mesura que la cançó arribava al clímax final així com la connexió amb el públic que picava de mans i regalava crits entusiastes. Acabat el tema, era força insostenible seguir tocant i el concert quedava a l’expectativa de si es podria continuar.
Passats els cinc minuts de rigor i sense pluja, el cantant –a peu d’escenari– entonava a capella un sentit ‘Another Man Done Gone’ de James Leva que sonava amb força pels altaveus. Uns minuts després tornava a sortir Ramon Mirabet acompanyat de tota la banda amb els instruments en acústic i a viva veu per interpretar ‘Wake up’. A partir d’aquest moment es va crear un ambient intimista i màgic entre un cantant que tornava als orígens –amb les condicions d’un músic de carrer– i pràcticament la totalitat d’un públic que s’havia quedat a escoltar respectuosament una exhibició única de la força de la música.
En aquest ambient de festa privada exclusiva els membres de la banda comentaven quin seria el següent tema entre cançó i cançó, així es van atrevir a fer una versió inèdita de ‘Magic’. Per acabar, el grup va baixar de l’escenari per traslladar-se al centre del públic on, després de més de dues hores d’espectacle, van interpretar encara algunes cançons més del grup a més d’un mixt d’‘El lado oscuro’ i ‘La flaca’ en homenatge al –tan present– Pau Donés.
Encara haurem d’agrair a la pluja que ens propiciés una situació tan especial. Per un ocasió, tots els assistents vam entrar als camerinos del grup minuts abans de començar l’espectacle, on provaven les cançons a pèl però amb una intensitat i emoció mai vistes; la força de la música en viu. Ramon Mirabet ens va demostrar la grandesa de qui sap retornar tota l’entrega del públic, amb la veu trencada però amb la suavitat de qui explica històries senzilles, sense floritures, de les que guanyen quan es canten a ple pulmó.
Amy Macdonald ja està preparada per tornar amb nou material i acaba d’anunciar que el 30 d’octubre publicarà “The Human Demands” un disc que compta amb Jim Abbiss a la producció, el mateix que es va encarregar del debut dels Arctic Monkeys o d’alguns treballs de Kasabian.
El nou treball de la cantant escocesa estarà format per 10 cançons, una de les quals és ‘The Hudson‘ el primer senzill que ja està disponible a la xarxa.
Tracklist
Fire
Statues
Crazy Shade Of Blue
The Hudson
The Human Demands
We Could Be So Much More
Young Fire, Old Flame
Bridges
Strong Again
Something In Nothing
Després d’avançar-nos el primer senzill titulat ‘Salta’, amb un so directe i potent de ‘power trio’, i posteriorment fer-nos anar obrint boca amb ‘Me’n vaig’, Massa ens presenta el menú al complet: MASSA (RGB Suports, 2020), acaba de publicar el seu primer disc, acompanyat d’un nou senzill i videoclip de la cançó ‘El camí més fàcil’.
Amb ganes de fer vibrar el públic amb aquest nou treball, Massa farà la presentació oficial del disc el divendres 18 de setembre a les 22h dins el marc del Mercat de Música Viva de Vic, i la setmana seguent, el dissabte 26 de setembre a la sala La Mirona de Salt.
El nou projecte musical de Ferran Massegú, fundador i compositor del conegut grup Teràpia de Shock, ha cuinat a foc lent aquest disc, construint un estil propi juntament amb en Nil Bribian (bateria) i l’Esteve Martínez (baixista).
El primer disc de Massa és una proposta musical amb una evident herència del rock i el pop, però amb un so actual, enèrgic i madur, amb un missatge personal i introspectiu, i amb lletres quotidianes i properes de Ferran Massegú.
L’acompanyament perfecte per sonar en qualsevol moment del nostre dia a dia.
Produït i mesclat per Marc Usano i Massa, enregistrat als Estudis Ground, Massa ha comptat amb el referent mundial Ted Jensen des de Sterling Sound (Tennessee, USA) per fer-se càrrec de la masterització.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...