Mazoni estrena avui un nou single, “Sense pluja però amb diluvi”, una cançó que apel·la tant al canvi climàtic com al nou ordre mundial, als perills de l’escassetat i les abundàncies descontrolades. La cançó ja està disponible a totes les plataformes.
Aquest proper dissabte 11 de febrer, Mazoni tancarà la gira del seu darrer disc “Ludwig” amb un concert a la sala Apolo de Barcelona, que comptarà amb convidats especials com Pau Vallvé, Sanjosex, David Carabén de Mishima, Anaïs Vila o Gerard de Pablo, de Pantaleó.
Aquest 2023 farà 20 anys del llançament de “Meteora” el disc que va catapultar la fama de Linkin Park a nivell internacional.
La banda ho celebrarà, de moment, compartint una cançó anomenada ‘Lost’ que formava part de les sessions de gravació del disc i que mai havia vist la llum, fins aquest divendres.
Posteriorment, el grup té previst publicar una reedició especial coincidint amb aquest any tan especial.
El 29 de juliol tindrà lloc al Poble Espanyol una nova edició del festival Barna’n’Roll, que enguany comptarà amb noms com Dropkick Murphys, Me First And The Gimme Gimmes o Madball, Cockney Rejects i The Slakers.
Les entrades anticipades costen 55 euros i es poden adquirir al web del festival.
Avui s’ha presentat la setzena edició del MUD (també conegut per Músiques Disperses), festival pioner de neo-folk a l’estat espanyol, i que tindrà lloc a diversos escenaris de la ciutat de Lleida del 23 al 25 de març.
L’edició d’enguany es presenta amb artistes com Baiuca, Enredadas (Martirio, Uxía, Carmen París i A Pedreira), Kumbia Bouruka, Pau Vallvé, Las Karamba i Socunbohemio, conformant un cartell sorprenent i excitant amb la perspectiva oberta de la música folk, “open minded folk”, tal i com ens té acostumats el MUD.
El festival organitzat per l’Ajuntament de Lleida de forma exclusiva i reconegut com un dels festivals més particulars del territori, serveix d’aparador per projectar nous camins que el folk modern emprèn amb el pas del temps i es reivindica com a missatger intergeneracional, pont entre la tradició i la modernitat.
PROGRAMACIÓ MUD’23
DIJOUS 23 MARÇ
La Llotja
21 h. ENREDADAS (Martirio, Uxía, Carmen París i A Pedreira)
Preu: 25 € + despeses de gestió (2€)
DIJOUS 23 MARÇ
Cafè del Teatre
22 h. LAS KARAMBA
Preu: 15 € + despeses de gestió (1€)
DIVENDRES 24 MARÇ
Espai Orfeó
20.30 h. SOCUNBOHEMIO
Preu: 12 € + despeses de gestió (1€)
DIVENDRES 24 MARÇ
Cafè del Teatre
22.30 h. KUMBIA BORUKA
Preu: 15 € + despeses de gestió (1€)
DISSABTE 25 MARÇ
Grans Records
13 h. ARTISTA PER CONFIRMAR
Entrada Gratuïta
DISSABTE 25 MARÇ
Teatre de l’Escorxador
20 h. PAU VALLVÉ
Preu: 15 €
DISSABTE 25 MARÇ
Cafè del Teatre
22.30 h. BAIUCA
Preu: 18 € + despeses de gestió (1€)
ENTRADES JA A LA VENDA a www.musiquesdisperses.com
El projecte, anomenat “Dime. Historia de una canción”, el podrem veure a mitjans de maig, coincidint amb Eurovisió a través de la plataforma digital de RTVE.
A part del documental també prepara el seu nou concert-espectacle: un repàs i homenatge als seus 20 anys de carrera, una trobada amb les seves cançons més significatives i amb altres moments importants de la seva trajectòria, tant teatral com personal. Un concert-espectacle on ens emocionarem juntes tot revivint aquests anys compartits amb la Beth i la seva música.
De moment la podrem veure el 22 d’abril al Teatre Municipal de Girona, dins la programació del Festival Strenes, mentre que el 23 de maig actuarà a Luz de Gas, a Barcelona.
La majoria de mitjans destaquen com a nom propi dels Grammy d’enguany a Beyoncé, ja que amb els 4 premis que ha obtingut arriba fins als 32 guardons, fet que la situen com l’artista amb més premis de la història.
Tot i això en aquesta edició l’artista partia com a gran favorita i al final s’ha hagut de conformar amb premis menors com millor gravació i disc electrònic, millor cançó r&b i millor actuació de r&b tradicional.
Els grans premis han anat a parar a artistes com Harry Styles, que ha aconseguit el guardó a millor disc de l’any amb “Harry’s House“, així com millor disc de pop.
La cançó de l’any ha estat ‘Just Like That’ de Bonnie Raitt, mentre que la gravació ha estat per Lizzo amb ‘About damn time. Adele ha vençut amb ‘Easy on me’ a millor actuació vocal solista. El duet de Sam Smith amb Kim Petras han estat premiats amb millor actuació pop a duet o grup amb ‘Unholy’. Wet Leg han estat premiades en l’apartat alternatiu, mentre que Kendrick Lamar ha triomfat en el de rap. ‘Un verano sin tí” de Bad Bunny s’ha imposat a l’urban, mentre que Rosalía ha guanyat el Grammy a millor disc alternatiu llatí per “Motomami”.
Lildami ha tornat a demostrar com en sap de fer campanyes de màrqueting, després que ahir alguns usuaris alertessin que li havien hackejat el compte de Instagram. Alguns mitjans mencionaven els tuits on el cantant de Terrassa afirmava que li havien pres el compte i que no es fes cas de res del que es digués. Fins i tot es revelava el seu suposat número de telèfon.
Avui el músic ha compartit ‘M’és igual’ el primer senzill del seu nou disc “Dummy“, que arribarà el 23 de febrer i que avança amb aquesta additiva proposta que segueix la línia del seu últim èxit ‘Supermercat’.
En aquest tema carrega contra les mentides que es publiquen a les xarxes i critica la suposada eufòria que es veu a TikTok, mentre que ell aposta més per la veritat sense filtres ni coreografies.
Miley Cyrus manté el primer lloc de la llista amb el seu nou èxit ‘Flowers‘.
Diem adéu després de 40 setmanes a Lizzo i el seu ‘About damn time’ una de les cançons més veteranes de la Primera Llista.
Entren a la llista
Raye feat. 070 Shake – Escapism
Sexenni – Houston
Els Amics de les Arts – Citant Mercè Rodoreda
Rosalía – LLYLM
Surten de la llista
Lizzo – About damn time (40 setmanes)
OneRepublic – I Ain’t Worried (28 setmanes)
Oques Grasses – La gent que estimo (15 setmanes)
Buhos – La pluja tropical (16 setmanes)
Aspirants
Maneskin feat. Tom Morello – Gossip (3 setmanes)
The Kid Laroi – Love again (novetat)
Triquell – CBD i espardenyes (novetat)
P!nk – Trustfall (novetat)
Miki Núñez feat. Paula Koops – La mitad (novetat)
Switch Disco feat. Ella Henderson – React (novetat)
Stay Homas – La nòria (novetat)
Stay Homas han compartit la seva nova proposta ‘La nòria’, on barregen com ells saben l’anglès i el català.
La banda vol representar amb ‘La Nòria’, el missatge en el qual a vegades la vida es transforma en una nòria, quan la sensació d’estar estancat és insuportable i s’ha de recórrer a la gent que val la pena. El grup dedica aquesta cançó a tota la gent que els acompanya i dóna suport.
El nou disc del grup arribarà durant els propers mesos i donarà el relleu a “Agua” o a la mixtape “Here2Play”.
Una espècie de cant gregorià amb tocs de pop i una lletra allunyadíssima dels cants eclesiàstics tradicionals és la cançó que, penúltima, dona nom al nou treball de Sam Smith, ‘Gloria’. Al cant, Smith sintetitza amb unes poques frases l’essència que recorre tot el disc. “Monstres al meu cap, sereu els meus amics? Sigues tu mateix aquesta nit”, diu el cantant. Deixarà que les inseguretats i la por a mirar-se al mirall el consumeixin? O, per contra, s’alliberarà, empoderarà i estimarà?
Tot i que no vol que se’l catalogui en cap gènere musical—tampoc s’identifica amb el gènere masculí ni femení, ja que es considera no-binari—, Sam Smith viatja a través de sons que recorden al soul i al pop pel seu univers particular. Moltes de les cançons del disc indaguen en la pregunta formulada al primer paràgraf d’aquest article, reflexionant sobre l’estima a un mateix. “La part més lletja de ser homosexual és que no pots anar i dir-li al teu germà que estàs ferit”: armaris que amaguen dolor protagonitzen l’interludi que precedeix Lose You, un lament a la dependència emocional. A Perfect, Smith comença a revelar l’explosió que arribarà més endavant, i admet no ser perfecte però reivindicant-se a sí mateix en aquesta condició.
A mesura que les cançons van passant, l’oient comença a aquesta una altra faceta de l’artista; més rebel i més empoderada sense deixar d’indagar en idees ja presentades anteriorment, com els sentiments amagats. Sobre aquest tema, la reflexió de l’artista és que “ningú no t’ensenya a plorar, però algú sí que t’ensenya a mentir”. A través de cançons de menys contingut i més pensades per a l’evasió com Gimme, en col·laboració amb Koffee i Jessie Reyez, Smith arriba a la cançó més polèmica del treball: I’m Not Here To Make Friends. Les crítiques, de fet, han arribat pel videoclip que l’acompanya, que ha sigut carn de crítica homòfoba i gordofòba els últims dies pels vestits amb què Sam Smith apareix, molt extravagants. Entenent la globalitat del disc, el videoclip és coherent amb la cançó, en què uns violins aparentment innocents donen pas a un pop que ve a ser un autorecordatori del pas del temps i de com aquest influeix en l’amor.
El recorregut es tanca amb la col·laboració més sonada, la d’Ed Sheeran, per tornar a la melancolia de les primeres cançons. La tristesa, però, ja no pot ser la mateixa des del moment que el grau d’autoconeixement i acceptació ha crescut. El disc, tot i ser íntim i personal i transmetre l’evolució de l’artista, no presenta masses novetats temàtiques ni tampoc és excessivament innovador melòdicament. El camí recorregut ens porta a temes excessivament recurrents, sense cap gran aportació ni trencament. No per això deixa de ser un treball coherent i que respira sinceritat, però recorrent a tòpics i reutilitzant frases extremadament esteses.
“La Mitad” és l’aposta de Miki Núñez per arrencar el 2023 amb molt de ritme i un estil renovat causat per una col·laboració fresca i divertida amb l’artista revelació del pop espanyol Paula Koops.
Una bateria de pop-rock que marca un ritme més accelerat i efusiu deixa fluir tots aquests records que de vegades es converteixen en desitjos. Una relació passada, però no oblidada és l’arrel d’aquesta cançó desenfada que reclama totes les carícies i petons que es van quedar al tinter.
La connexió natural que es construeix sota dos pols aparentment oposats amb la sensibilitat de Miki i l’atreviment i sinceritat de Paula, floreix en una cançó sense restriccions, aliats per emocions profundes i instintives. Així es veu reflectit en un videoclip colorit i despreocupat.
Després del seu darrer llançament amb Alfred García “Electricitat”, una cançó en català amb què transmeten un missatge d’esperança i felicitat, Miki canvia el rumb, sense oblidar la seva essència encoratjadora i irresistible i aposta per una composició més festiva i despreocupada.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!