Primera Fila acomiada el 2024 sumant més visites i públic

Primera Fila acomiada el 2024 un any de creixement, no només al nostre web, també a les nostres xarxes i al nostre equip.

L’any acaba amb un augment considerable de visites al nostre web, respecte el 2023, però també sumant nous seguidors a Instagram o TikTok on hem triplicat el nombre de seguidors en un any.

L’equip de Primera Fila també ha crescut aquesta temporada, gràcies al càsting que vam fer a l’inici de l’estiu i que ens va portar a sumar més talent al nostre grup de redactors i col·laboradors. Tots ells i elles han ajudat a consolidar i fer créixer Primera Fila.

Un any on hem organitzat la primera gala de Premis Primera Fila, on hem continuat presents a la majoria de festivals catalans, entrevistant als artistes de moda, però també sense oblidar-nos dels més emergents.

El 2025 tenim alguns projectes entre mans que esperem que us agradin!

Les publicacions més vistes al web aquest 2024 són:

1. Les 50 cançons catalanes més populars de la llista
2. Els grups catalans més populars a Primera Fila
3. Les 40 cançons catalanes més populars de la llista
4. Les 10 cançons més populars d’Oques Grasses
5. Les cançons de l’estiu 2024
6. Els concerts més esperats a Catalunya el 2024
7. Les 10 cançons més populars de Joan Dausà 
8. Dua Lipa estrena ‘Illusion’ amb un vídeo rodat a Barcelona
9. Les 10 cançons més populars de Zoo
10. Les 10 cançons més populars de Buhos

- Publicitat -

Primera Llista – 28 desembre 2024 al 3 gener 2025

Oques Grasses tindran l’honor de liderar la darrera llista del 2024 gràcies a ‘Sort de tu’, que repeteix lideratge.

Entren a la llista

Maria Jaume – màgia obscurA

Surten de la llista

Juls – Papallones (12 setmanes)

Aspirants

Sam Fender – People watching (novetat)
Ouineta – DMs (novetat)
Buhos – Hem vingut a jugar (novetat)

La Llista Nº 621

#ArtistaCançóSet.Var.
01Oques GrassesSort de tu12=
02Gracie AbramsThat’s so true6+1
03Rosé feat. Bruno MarsAPT.7-1
04Alfred GarciaRumba Catalana10=
05David Guetta feat. Ava MaxForever young9=
06Stromae & PommeMa Meilleure Ennemie4+1
07Teddy SwimsBad dreams6+3
08ShaboozeyA Bar Song (Tipsy)27-2
09Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile19=
10GinestàNomés viure10+1
11Coldplay feat. Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINIWe Pray17-3
12SexenniEl club de la sisena hora10+2
13Chappell RoanGood luck, babe18-1
14Miki NúñezSerem més forts8+4
15Joan Dausà & Paula KoopsOctubre del 2416-2
16Els Amics de les Arts & The Tyets4-3-35+3
17Billie EilishBirds of a feather22-1
18Flashy Ice Cream & GinestàPerdent el rumb6+6
19LisaMoonlit floor8-2
20Sabrina CarpenterTaste17-5
21BuhosDiumenges10-1
22Damiano DavidBorn with a broken heart5+4
23Tom GrennanHigher7=
24Dani6ix, IZZKID i The TyetsSushi Poke3+4
25The WeekndDancing in the flames15-4
26JulietaJean Blau2+6
27Meghan TrainorCriminals15-5
28Figa FlawasLa Marina Sta Morena24-1
29Imagine DragonsTake me to the beach8+2
30La FúmigaRebobinar4+4
31Benson BooneBeautiful Things47-1
32Lady GagaDisease9-7
33Àlex PérezAmor d’estiu3+3
34Rosalía & Ralphie ChooOmega13-1
35ColdplayAll My Love11-6
36Maria JaumeMàgia obscurA1🆕
37CyrilStumblin’ In47=
38The Tyets & Chiara OliverFa dies16-3
39Coldplayfeelslikeimfallinginlove27-1
40Sabrina CarpenterEspresso33=

- Publicitat -

Taylor Swift situa «The Tortured Poets Department» com el disc més venut el 2024

Taylor Swift suma 3 anys consecutius sent l’artista amb el disc més venut de l’any. Si el 2022 ho va aconseguir amb «Midnights» i el 2023 amb la nova versió de «1989», enguany ho ha fet amb «The Tortured Poets Department».

El disc ha venut 8.860.000 de còpies a tot el món, segons informen des de Mediatraffic. El segon treball més venut és «Hit me hard and soft», de Billie Eilish que queda a gran distància amb 3.366.000. Taylor Swift ocupa també la tercera plaça amb «1989» amb 3.165.000 unitats venudes.

Entre el top 10 també figuren SZA, The Weeknd, Morgan Wallen, Ariana Grande o Sabrina Carpenter.

TOP 10 ÀLBUMS MÉS VENUTS

1 Taylor Swift – The Tortured Poets Department (8.860.000)
2 Billie Eilish – Hit me hard and soft (3.366.000)
3 Taylor Swift – 1989 (3.165.000)
4 Morgan Wallen – One Thing At A Time (2.797.000)
5 Taylor Swift – Lover (2.775.000)
6 SZA – SOS (2.731.000)
7 Noah Kahan – Stick Season (2.699.000)
8 The Weeknd – The Highlights (2.464.000)
9 Ariana Grande – Eternal Sunshine (2.423.000)
10 Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet (2.389.000)

Pel que fa a les cançons més venudes de l’any, Benson Boone se situa en primer lloc amb més d’onze milions de punts amb ‘Beautiful things’, seguit de ‘Espresso’, de Sabrina Carpenter, mentre que ‘Birds of a feather’, de Billie Eilish és tercera.

Entre el top 10 que recopila Mediatraffic, també trobem Shaboozey, Hozier, Lady Gaga amb Bruno Mars o Taylor Swift.

TOP 10 CANÇONS MÉS POPULARS 

1 Benson Boone – Beautiful things (11.172.000)
2 Sabrina Carpenter – Espresso (10.816.000)
3 Billie Eilish – Birds of a feather (9.474.000)
4 Teddy Swims – Lose control (9.344.000)
5 Lady Gaga i Bruno Mars – Die with a smile (7.721.000)
6 Hozier – Too sweet (7.426.000)
7 Shaboozey – A Bar song (6.947.000)
8 FloyyMenor feat. Cris MJ – Gata only (6.818.000)
9 Taylor Swift – Cruel Summer (6.508.000)
10 Sabrina Carpenter – Please Please Please (6.107.000)

- Publicitat -

Bad Bunny publicarà «Debí Tirar Más Fotos» el dia de Reis

Després de molts rumors es confirma el primer gran llançament llatí del 2025. Bad Bunny ha anunciat que el dia de Reis editarà «Debí Tirar Más Fotos», el sisè treball de l’artista, que inclourà un total de 17 cançons.

Del disc ja en coneixem el senzill ‘El Clúb’, així com ‘Pitorro de Coco’, que es va presentar aquest dijous. Una cançó molt adequada en aquestes festivitats nadalenques.

 

- Publicitat -

Halldor Mar versiona els Gossos a ‘Running’

Running és el primer senzill del nou projecte de Halldor Mar per celebrar els deu anys de la publicació del disc Winds. L’àlbum serà un nou apropament a la cançó catalana però ara centrat en l’època del rock català.

Per aquest primer single versiona Corren, una cançó emblemàtica de Gossos, un dels grups clau del rock català. Quan la va sentir per primer cop, recorda que la seva sensació instantània va ser que estava escoltant un clàssic. La cançó t’atrapa des del primer moment i no et deixa anar fins al final, moment en què la vols tornar a escoltar.

Adaptar Corren a l’anglès ha estat un procés orgànic, com si la cançó hagués estat concebuda per ser versionada a l’anglès, com si el single que ara presenta hagués estat latent tot aquest temps, esperant el moment adequat per ser descobert.

El músic explica que ha tingut l’immens plaer de tenir la col·laboració del cantant principal de Gossos, en Natxo Tarrés, una persona propera i generosa, que aporta a la cançó la seva fantàstica veu i manera de cantar única.

La cançó està produïda i enregistrada per en Caïm Riba amb la participació de la Teresa Nogueron al clarinet i l’Àngel Riba Plà a la bateria.

- Publicitat -

Afinant l’oïda: souto, Iglú i poggioli i La Ludwig Band

Molt bon dia i molt bones festes a tothom! Avui mini edició nadalenca de novetats musicals, on aprofito per recomanar-vos les poquetes coses que m’han agradat d’aquestes últimes dues setmanes, on com ja sabeu, al ser festiu, hi ha hagut molt poca novetat. Tot i així, algunes coses molt interessants per aquí:

Novetats:

  • Una de les sorpreses d’aquestes setmanes, ha estat el nou disc de souto spiritual mix. M’han agradat molt les tres primeres del disc, i també altres com “neoPUNK” o “deixa’m anar” amb xicu. Però sobretot m’agrada veure com aposta per mesclar gèneres i fer una música diferent dins el panorama: urban, pop, hip hop, electrònica… sempre donant importància a la producció i al seu món interior.

 

  • Com sempre, La Ludwig Band no falla. Aquest cop ens ha deixat dues cançons noves, “Júlia” i “Tranquil·la, mama”, acompanyades d’un videoclip conjunt molt maco que també us deixo per aquí. Amb aquestes dues cançons, tanquen el seu millor any, on han presentat el seu Gràcies per venir. Per part meva ha sigut un dels grups que més he gaudit, tan en directe com des de casa, així que amb moltes ganes de seguir descobrint música nova.

  • Sense paraules després de veure l’actuació de l’Amaia a La Resistencia. Sort que en tenim de gent com ella a la indústria, que aposta per actuacions en directe, per arriscar i per innovar. “Tengo Un Pensamiento” és el tercer single del nou disc, Si Abro Los Ojos No Es Real, de qui també vull destacar la portada, perquè és xulíssima. De moment, 3/3 en singles. Ganes d’escoltar-lo sencer i de veure-la en directe aquest 2025.

 

  • Després de tota una carrera músical i d’una vida junts Iglú i poogioli s’han ajuntat a un nou single anomenat “Tot el temps del món”, on mesclen els seus estils entre l’indie i el hip-hop. Inspirats per artistes com Dominic Fike, Steve Lacy i Frank Ocean, combina sintes, guitarres melòdiuques i un beat raper. Hit!!

 

  • Del disc de jovedry, GRANULAR, que va sortir fa unes setmanes, he recuperat “JARDÍN DE BONNARD”, l’última cançó del disc d’un dels artistes que més promet de l’escena catalana emergent. En aquest tema el veiem experimentar amb la bossa nova. Molt top.

 

  • I una mica tard, però finalment sí va sortir el disc deluxe de la SZA que complementa el seu exitós SOS. A LANA trobem un deluxe de 15 cançons!!! Podría ser un disc per si sol, però imagino que per aumentar encara més els números de SOS ha decidit publicar-ho junt. Serà, sens dubte, el disc de R&B més reproduit de tota la història. I merescudíssim. De les noves, em quedo amb “BFM” i sobretot “30 For 30”, un altra exhibició del duet que forma amb Kendrick, després de les dues de GNX.


 

  • També ha sortit un petit regal de nadal en forma de single anomenat “Drama”, que ens aporta el toc de nostàlgia propi de Rex Orange County. Després del seu retorn aquest any, amb The Alexander Technique, el seu últim disc, veiem que encara segueix actiu i promet més música per 2025.

 

I fins aquí la música nova d’avui, ens veiem l’any que ve!

- Publicitat -

Buhos expliquen que ‘Hem vingut a jugar’

Foto: Mertin

“Llevar-me pel matí i saber que tinc vacances, anar-me’n a dormir i notar com tu m’abraces, veure com em posa cors la persona que m’agrada. És Nadal, hi som tots i tenim galets de l’àvia. Muntar una escapada a aquella ciutat somniada, estrenar una cami nova i sentir que estàs de moda. Arrencar festa major i saber que venen dies de desfase i germanor d’emoció i alegria…” No cal massa més per ser feliç.

Aquest és el punt de partida d’”HEM VINGUT A JUGAR”, el nou single i darrer avançament del nou disc dels Buhos.

Els de Calafell tornen a posar la pell de gallina dels i de les seves seguidores amb una reflexió carregada d’emoció sobre el temps, com es malgasta, com de bo és compartir-lo i, sobretot, com d’important és valorar les petites coses i els moments especials que provoquen felicitat plena, com “La nova temporada de la sèrie que m’agrada, trobar un amic de veritat, l’energia d’una abraçada de veritat…”.

En un món totalment boig, carregat de notícies de guerres, morts i violència, Guillem Solé, compositor i líder del grup, ha après a trobar la felicitat jugant amb els seus fills, acompanyant-se pel seu entorn més pròxim. La conclusió és senzilla: l’única cosa que té realment valor és el temps. D’aquí el títol “HEM VINGUT A JUGAR”, que resumeix a la perfecció aquests moments quotidians que realment fan somriure.

“HEM VINGUT A JUGAR” ha estat produïda per David Rosell als seus estudis de Can Pardaler (Artés). Musicalment sorprèn gràcies a una producció més sòbria del que és habitual, sense grans arranjaments instrumentals ni electrònics. Una cançó d’essència pop rock on tota la força i protagonisme se cedeix a l’important i transcendent missatge que llança.

- Publicitat -

Fila Indie – 4×12

TRACKLIST

BLEACHERS – MERRY CHRISTMAS, PLEASE DON’T CALL
PHOEBE BRIDGERS – CHRISTMAS SONG
FLEET FOXES – WHITE WINTER HYMNAL
HAIM – HALLELUJAH
THE 1975 – WINTERING
KACEY MUSGRAVES I LANA DEL REY – I’LL BE HOME FOR CHRISTMAS
THE SHINS – WONDERFUL CHRISTMASTIME
LIAM GALLAGHER – ALL YOU’RE DREAMING OF
REMI WOLF – LAST CHRISTMAS
SAM FENDER – WINTER SONG
GIRL IN RED – TWO QUEENS IN A KING SIZED BED
JULIAN CASABLANCAS – CHRISTMAS TREAT
SIGRID – HOME TO YOU (THIS CHRISTMAS)
CELESTE – A LITTLE LOVE
FINNEAS – ANOTHER YEAR
THE LUMINEERS – DECK THE HALLS
BLOSSOMS – CHRISTMAS EVE
SNOW PATROL – WHEN I GET HOME FOR CHRISTMAS
MICHAEL BUBLÉ – ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU

- Publicitat -

L’èpic final de gira de The Tyets es veurà a 3Cat

Foto: sergioblanquez.photo

3Cat estrena aquest 24 de desembre a la nit, el concert amb que The Tyets tancava, el passat 15 i 16 de novembre, dos anys de gira del disc que els ha catapultat fins al cim de la indústria musical de casa nostra, «Èpic Solete» (Luup Records, 2024). Sota el títol «L’èpic final de gira», Xavier Coca i Oriol de Ramon van voler celebrar el final de l’era del solete amb una gran festa, acompanyats d’amics i amigues que han donat suport al projecte de The Tyets al llarg d’aquests sis anys i envoltats de més de 10.000 fans, que havien esgotat les entrades un any abans.

Un doble concert que ja forma part de la història de The Tyets i que els mataronins volen compartir amb tots els qui en algun moment han connectat amb la seva música. Clàssics com «Hamaking», «RRHH (Tinc una casa)», «Menorca» o «Bailoteo», barrejats amb èxits més recents com «La Platja», «Olivia» o l’aclamat «Coti x Coti», formen part del «setlist» d’aquest concert que es podrà veure a les 23:45h d’aquest 24 de desembre a TV3. A banda, també s’hi podran veure la majoria dels i les artistes que han col·laborat amb The Tyets com Stay Homas, Els Amics de les Arts, Julieta, Ferran Palau, Los Manolos, Chiara Oliver, Marlena, dani6ix & IZZKID, Flashy Ice Cream, Sexenni i La Cobla Sant Jordi.

A banda de l’emissió per TV3 i la inclusió al catàleg de la plataforma 3Cat, properament, el concert també podrà recuperar-se a totes les plataformes d’streaming.

- Publicitat -

Mushka i Figa Flawas compartiran escenari a Roses el 10 d’agost

Sons del Món oferirà el 10 d’agost el concert conjunt de Figa Flawas i Mushka, dues de les propostes més populars de l’escena urbana del nostre país que compartiran escenari a la Ciutadella de Roses. Serà un concert amb preu reduït pels menors de 12 anys.

La Mushka, un dels màxims exponents femenins de la nova escena musical, presenta nou disc i nova gira el pròxim any. La seva capacitat per crear melodies i lletres inoblidables, teixides dins d’un univers pop i urbà, fan de la Mushka un dels talents amb més potencial del moment. Amb la recent cloenda del seu arrasador tour «Sexy Sensible», amb més de 30 concerts durant el 2024, la Mushka prepara un nou espectacle per presentar el seu pròxim àlbum, previst pel primer trimestre de 2025.

Figa Flawas han enamorat a tothom gràcies a la seva frescor i singularitat. Cançons com «La Marina sta morena», «Mussegu», «Diabla» i «Que no s’acabi» són himnes generacionals que coreja tot el públic als seus multitudinaris concerts, que conjuntament amb unes coreografies suggestives i una impressionant posada en escena formen un dels millors espectacles de Catalunya en l’actualitat. En la seva curta trajectòria, el duet de Valls integrat per Xavier Cartanyà i Pep Velasco s’ha situat com un grup que ha trencat tots els sostres per la música en català, revolucionant així el panorama musical.

Les noves actuacions s’afegeixen als concerts ja anunciats de The Beach Boys, el 26 de juliol, i el primer concert conjunt en 25 anys de Sopa de Cabra i Els Pets, que tindrà lloc el 2 d’agost i que ja ha venut prop del 70% de les entrades.

- Publicitat -

L’Orquestra Di-Versiones celebrarà 20 anys amb una festassa a Girona

L’Orquestra Di-Versiones, la pitjor banda de versions de la història però que allà on va ho peta (segons ells mateixos), està d’aniversari i ho vol celebrar amb tots els seus seguidors i seguidores. El proper 10 de maig de 2025, Girona es convertirà en l’epicentre de la música de Festa Major i les versions, un esdeveniment de bogeria col·lectiva amb un espectacle únic i irrepetible al Palau de Fires de Girona. Però atenció, no serà un simple concert: serà una festassa en majúscules!

La celebració començarà a primera hora de la tarda a la Pl.Salvador Espriu, punt de trobada fan zone amb un primer concert dels Mam i Pipa, seguidament hi haurà espectacular rua pels carrers de Girona on la música i l’alegria seran les protagonistes amb els Bufant Fort Street Band. L’Orquestra Di-Versiones convida a totes i tots els assistents a disfressar-se amb els mítics looks de la banda i recordar algun dels esdeveniments d’aquests 20 anys de trajectòria; les malles i cintes els caps dels 80’s, els looks de les Diverbeach, Diverland o Diverural, tot si val en el món Di-Versiones. La festa continuarà al Palau de Fires de Girona, on hi haurà activitats i concerts, amb Miquel del Roig i Dj Dolça previ al concert especial que està preparant la banda de Calonge, un concert de més de dues hores amb els «temazos» més representatius d’aquests 20 anys d’història i amb col·laboracions especials.

20 anys no es compleixen cada dia, i l’Orquestra Di-Versiones vol tornar tot l’amor que ha rebut del seu «públic respectable». La banda anuncia que, durant les pròximes setmanes, aniran desgranant més detalls d’aquesta jornada històrica. Prepareu-vos per a sorpreses, col·laboracions inesperades i molta, molta diversió.

Les entrades per aquesta gran celebració del 20è aniversari ja estan disponibles a www.midnight.es.

- Publicitat -

Juls ens emociona amb ‘Perquè no ho dic’

JULS és sens dubte una de les artistes de la nova fornada pop amb més projecció del moment. Després de publicar «Papallones» el passat mes de setembre i convertir-se en la segona cançó amb més tocades a les ràdios catalanes durant dos mesos consecutius, presenta «Perquè no ho dic», el segon avançament del que serà el seu àlbum debut, que veurà la llum a principis de l’any vinent.

«Perquè no ho dic» és una balada soft pop amb un missatge molt important relacionat amb el fet de mostrar els sentiments a la gent més propera. Quantes vegades es diu «t’estimo» a la família? De ben segur que moltes menys de les que s’hauria. JULS ho posa de relleu dedicant a la seva germana aquest clam que anima a expressar uns sentiments i una estima que tot i que sovint es donen per suposats, val la pena anar manifestant. «Perquè no ho dic» neix de l’amor pur que sent per ella en un moment en què els seus camins, sempre en paral·lel, s’han separat. És, en definitiva, un homenatge i a la vegada un recordatori musical, sentit i real, de com d’important és una germana.

La producció d’aquest senzill tan refinat i minimalista ha anat novament a càrrec de Genís Trani, un dels productors del moment de l’escena musical catalana, amb qui JULS està treballant les cançons del seu futur treball discogràfic.

«Perquè no ho dic» és una cançó d’aquelles que toquen el cor gràcies a un missatge senzill i honest amb el que tothom pot empatitzar: Fem cas a la JULS i diguem «T’estimo» a les nostres persones més properes. Sobretot aquests dies, que les tindrem a totes ben a prop.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...