El Recòndit arriba a la cinquena edició amb grans noms

Foto: Xevi Planas

Aquest dijous 30 de gener, a l’Ajuntament de Palol de Revardit, la promotora gironina La Tornada ha presentat la cinquena edició del Recòndit que se celebrarà del 15 de març fins al 25 de juliol en petits municipis del Pla de l’Estany i que consta de vint-i-una actuacions.

Aquesta cinquena edició és la consolidació d’aquesta aposta de portar la música en directe en pobles petits, reivindicar la importància d’aquests nuclis i sobretot descentralitzar l’oferta cultural. Incorporant el municipi de Porqueres i de Cornellà del Terri, en total, aquesta edició se celebrarà en nou dels municipis menys poblats del Pla de l’Estany: Camós, Cornellà del Terri, Crespià, Esponellà, Palol de Revardit, Porqueres, Sant Miquel de Campmajor, Serinyà i Vilademuls.

Un altre punt remarcable és que un any més es repetirà la fórmula de realitzar tots els concerts a l’aire lliure, posant en valor els extraordinaris entorns i espais naturals de la comarca.

A més, una altra de les fórmules de l’èxit del Recòndit és la seva combinació de concerts de pagament amb d’altres de gratuïts.

La programació del Recòndit segueix la mateixa línia iniciada en les anteriors edicions, la reivindicació del talent musical català, amb una programació eclèctica i per a tots els públics que posa en primer terme la creació catalana i en català, combinant artistes consolidats amb propostes emergents.

Miki Núñez, Rita Payés, Clara Peya Depedro, Amparanoia o La Companyia Elèctrica Dharma s’afegeixen als artistes anunciats anteriorment: Blaumut, Mariona Escoda i Marina Rosell.

PROGRAMACIÓ

• 15 de març de 2025 | Depedro | Esponellà | Les primeres 100 entrades: 20 € i quan s’esgotin seran a 25 €.
• 22 de març de 2025 | Blaumut + Foresta | Vilademuls | 15 €.
• 30 de març de 2025 | Roko Banana | Crespià | Gratuït
• 6 d’abril de 2025 | Henrio | Esponellà| Gratuït
• 12 d’abril de 2025 | Raquel Lúa | Serinyà| Gratuït
• 13 d’abril de 2025 | Marc Parrot | Sant Andreu del Terri (Cornellà del Terri) | Gratuït
• 26 d’abril de 2025 | Mariona Escoda+ Ernest Prana | Camós | 15 €
• 1 de maig de 2025 | Rita Payés | Serinyà | 15 €
• 3 de maig de 2025 | Xarim Aresté | Orfes | Gratuït
• 17 de maig de 2025| Amparanoia | Crespià | 20 €
• 24 de maig de 2025 | Marina Rosell | Palol de Revardit | 15 €
• 30 de maig de 2025 | Miki Núñez + Bivac| Camós | 20 €
• 7 de juny de 2025 | Clara Peya | Pujals dels Pagesos| 15 €
• 14 de juny de 2025 | Pedro Guerra| Porqueres |15 €
• 15 de juny de 2025 | Anna Roig i Carles Belda | Sant Miquel de Campmajor | Gratuït
• 4 de juliol de 2025 | Juls | Camós | Gratuït
• 5 de juliol de 2025 | Companyia Eléctrica Dharma | Riudellots de la Creu | 15 €
• 11 de juliol de 2025 | Beth | Serinyà | 15 €
• 12 de juliol de 2025 | Maig| Palol de Revardit | Gratuït
• 18 de juliol de 2025 | Borja Penalba| Sant Miquel de Campmajor | 15 €
• 25 de juliol de 2025 | Nico Roig| Serinyà | Gratuït

- Publicitat -

Lluc estrena ‘2025VISIÓ’

Lluc s’ha consolidat com una de les veus més innovadores i personals de l’escena musical catalana. Després del seu últim àlbum “VAM NÉIXER PER FER AIXÒ” (2024), el cantant obre una nova etapa amb ‘REAL’ i ‘2025VISIÓ’, dos avançaments del que serà la versió “DELUXE” d’aquest darrer projecte.

‘2025VISIÓ’ és l’últim llançament i destaca per la seva intensitat i melancolia. Veiem a un Lluc molt personal que aprofundeix en la seva evolució artística. Incorpora sons Drill i melodies cantades, i amb la producció de jamzz i Galgo Lento, reafirma el seu lloc com a una de les propostes més interessants del moment. A la cançó, Lluc afirma tenir les coses clares i repeteix aquesta idea que va néixer per fer això. 

Des del seu debut fins a “peixcru’s shisha lounge”, l’artista ha anat evolucionant amb un estil que fusiona l’urbà amb l’indie pop. L’EP “TOTES LES VEUS ARA SÓN ECOS” va portar col·laboracions destacades amb Galgo Lento, Dani6ix i Izzkid, i “VAM NÉIXER PER FER AIXÒ” s’ha convertit en la seva obra més ambiciosa, oferint un gran equilibri entre rap, reggaeton i emoció. 

El dia 13 de febrer el cantant presenta el seu àlbum en directe a la sala La Nau de Barcelona.

- Publicitat -

Alvert ens mostra la seva part més sexual a ‘TRISTXBARNA’

Alvert torna amb més força que mai aquest 2025 i ens presenta un nou senzill: ‘TRISTXBARNA’, un tema que és despit, poder, possessió, sexe, motor, misteri i nit, on el cantant català ens mostra la seva part més sexual sense tabús i parla d’una nit de tristesa i ruptura que acaba en un trio a un cotxe fora de Barcelona.

L’Alvert vol ensenyar que, a Catalunya, també es pot parlar de sexe obertament i sense por a les lletres. En un acte de valentia i empoderament, l’artista decideix trencar amb la norma i generar situacions incòmodes i polèmiques, a ritme d’un reggaeton molt obscur i amb produccions experimentals, alhora que populars i modernes.

- Publicitat -

Canet Rock 025 anuncia el seu cartell

Fotografia: Gil Ayats

Canet Rock arriba a la seva onzena edició en plena forma i amb l’objectiu que Canet de Mar torni a ser el centre neuràlgic de la música en directe i la festa el proper 5 de juliol. Aquest dijous s’ha presentat el cartell complet amb totes les entrades exhaurides.

En aquesta edició debutaran artistes com Mushka o Mama Dousha i no faltaran referents com Figa Flawas, The Tyets, Julieta i 31 Fam. El festival no s’oblida d’aquells grups que formen part de la seva banda sonora com Suu, Doctor Prats, Els Catarres, Buhos, La Fúmiga o l’incombustible Miquel del Roig. Molts d’ells arribaran al festival amb noves cançons estrenades aquest any.

Com cada any, el festival oferirà més de 12 hores de música i festa ininterrompudes amb la participació de Dj Trapella, Dj Ernest Codina i Mon Dj.

De moment no es coneixen els horaris, però se sap que Figa Flawas serà el grup que tancarà el festival.

- Publicitat -

Oques Grasses podrien plegar després de 15 anys

Oques Grasses podrien dir adéu després de 15 anys, tal com ha anunciat el programa Nota de veu, d’Icat.

La banda té previst aquest 2025 fer una gira amb el nom de «Coda», que en llenguatge musical ja fa referència al final d’un moviment.

El programa d’iCat ha revelat que fonts properes del grup ha confirmat que això és cert, que no és cap rumor i que la decisió està presa i que ara falta saber com decidiran acabar.

Franc Lluís Giró també ha explicat que Josep Montero estaria preparant un disc en solitari, produït per Alizzz.

De moment la banda no s’ha pronunciat al respecte, però en declaracions a Enderrock la discogràfica Halley Records han desmentit que el grup plegui de forma imminent i que el seu contracte amb el grup inclou un disc més.

- Publicitat -

ELEDEBE ens parla d’una relació tòxica a ‘DIMONIA’

ELEDEBE és el projecte que Biel Pujadó va engegar el passat 2024, amb un parell de discs «TIMELINE PT1» i «TR3NTA5» i alguna col·laboració.

Aquest 2025 continua fent el seu camí musical i ara acaba de compartir ‘DIMONIA’ una cançó que ens parla d’una relació tòxica i que està disponible a Youtube i Spotify.

- Publicitat -

La Big Bang de La Ludwig Band protagonitzarà el Concert Inaugural del Vida 2025

Foto: Cesc Maymo

La Big Bang de La Ludwig Band protagonitzarà el Concert Inaugural del Vida 2025, una iniciativa del festival que es va estrenar l’any passat amb un concert memorable de la Clara Peya. Enguany, el grup seleccionat per a la inauguració de l’onzena edició del festival de Vilanova i la Geltrú és La Ludwig Band però acompanyada d’una Big Band formada per una desena de músics que se sumen a la seva formació habitual: Percussions, una gran secció de vents on hi trobem Alba Armengou i Eva Fernández; el teclat de Meritxell Neddermann i els cors de les Tarta Relena.

En aquesta singular aposta del VIDA que proposa generar una experiència única pels artistes i pel públic, La big band de La Ludwig Band reinterpretarà el seu repertori amb una formació de setze músics i els arranjaments firmats per Sergi Vergés, ex trombonista de l’Orquestra Plateria i professor d’Arranjaments de Jazz al Conservatori Superior de Música del Liceu.

Actualment els d’Espolla es troben començant una nova gira basada principalment en el seu reconegut i premiat quart disc, Gràcies per venir, que està revolucionant el panorama català gràcies a les seves lletres agudes i el seu esperit satíric.

A la formació dels sis membres habituals de La Ludwig Band s’hi sumen Roger Calduch (percussions), ⁠Meritxell Neddermann (teclats), ⁠Neus Aranda (trompeta), Alba Armengou (trompeta), Eneko Urrestarazu (trombó), ⁠Eva Fernández (saxo), Irene Reig (saxo) i ⁠Tarta Relena (cors).

La nit de dijous 3 de juliol del Vida comptarà amb altres concerts com els de Mushka, Royel Otis, Richard Hawley, Peter Cat Recording Co. i Rusowsky, entre altres, i té un preu especial per a públic de 18 a 30 anys gràcies al programa Cultura Jove de la Generalitat de Catalunya.

VIDA 2025
Aquest dimarts el VIDA va anunciar el gran cap de cartell de la nit de divendres, que serà el duet argentí de música urbana Ca7riel y Paco Amoroso. Aquest gran nom s’uneix als ja presentats Supergrass, Yeray Cortés, Future Islands, Mushka, Richard Hawley, Royel Otis, Rusowsky, The Lemon Twigs, Benjamin Clementine o Ezra Collective.

- Publicitat -

IrídiaFest arriba al Paral·lel 62 aquest febrer

El 13 i 14 de febrer se celebra l’IrídiaFest sota el lema ‘Fem que passi’ per impulsar la cultura del drets humans en contraposició a la cultura de l’odi

Per aquesta tercera edició comptaran amb Branko, Ortiga, Las Bajas Pasiones, Remei de Ca la Fresca i una edició especial en directe del pòdcast Ciberlocutorio conduït per Andrea Gumes i Anna Pacheco.

Sota el lema «Fem que passi», l’IrídiaFest torna el 13 i 14 de febrer a la sala Paral·lel 62, per a celebrar la seva tercera edició amb propostes locals i internacionals.

L’IrídiaFest és el festival de cultura i drets humans, és a dir, el punt de trobada entre les expressions artístiques i la defensa dels drets fonamentals. Ja fa nou anys que a Irídia es treballa en la defensa d’aquelles persones que han patit violència institucional, i saben que la cultura és també un espai fonamental per assolir una societat més justa.

Els últims anys s’ha vist propagar-se la cultura de l’odi, fonamentada en la por i la desigualtat. Es per això que volen formar part de la cultura dels drets humans, espai de respecte i trobada, a través de propostes crítiques, on la paraula, el pensament i el ritme són els protagonistes.

Entrades a la venda a Paral·lel 62.

- Publicitat -

Roger Torné ens emociona a ‘Em pregunto’

Roger Torné presenta una nova cançó íntima i carregada d’emoció que explora les inquietuds i els records que emergeixen després d’una relació trencada, però que continua viva en la memòria. Amb una melodia subtil que s’intensifica progressivament i una lletra que arriba directament al cor, aquesta composició convida l’oient a reflexionar sobre els capítols inacabats de la seva pròpia història. És un viatge a través de les preguntes sense resposta, els moments compartits i la nostàlgia d’un amor que, malgrat tot, encara conserva una petita esperança.

Aquesta cançó és un nou avançament del disc ‘Dr. Pearson’, que es publicarà al llarg del 2025. Amb aquest àlbum, Roger Torné fa el salt dels escenaris més petits i del format més íntim i despullat cap a una nova proposta sonora a trio, tot mantenint intacta la seva essència i les seves lletres profundes i reflexives.

- Publicitat -

Will.X.O canta a les segones oportunitats a ‘hola?’

Després de l’èxit viral del seu primer single «NENA CATALANA» i la gran acollida que ha tingut tant a ràdio com pel públic el seu segon senzill «COCONUT», WILL.X.O. presenta el seu nou senzill «hola?».
Una proposta fresca de pop electrònic amb aire urbà que parla de desamor, nostàlgia i segones oportunitats.

Amb una producció dinàmica i lletres introspectives, el tema combina ritmes enganxosos amb una atmosfera malenconiosa que connecta amb el públic jove.

Aquest nou senzill, escrit completament en català, busca connectar amb oients que també han somiat tornar a començar.

- Publicitat -

Doctor Prats estan living i ready a ‘Aeròbic’

Foto: Bernat Almirall

“Estem living, estem ready, ja estem aquí”. Després d’un any de parada i de gairebé tres anys sense publicar novetats discogràfiques, Doctor Prats torna amb energies renovades amb «Aeròbic», el primer avançament del seu cinquè àlbum, que veurà la llum aquesta primavera. “Refresca la pantalla, apreta l’F5”.

Amb aquesta cançó electropop vitalista plena de detalls i sorpreses, Doctor Prats convida a viure la vida en col·lectivitat i amb les ganes, l’energia i la intensitat que es posa en una sessió d’aeròbic. Juntament amb el seu productor habitual, David Rosell, Doctor Prats han aconseguit encapsular en dos minuts i mig de cançó múltiples sensacions i dinàmiques que emocionen en molts sentits. Amb tot, també dedica un moment a parar i agafar aire, per parlar d’autoestima i, subtilment, de com la banda ha construït la seva història, deixant molt clar que ha vingut al món a fer que la vida sigui més bonica.

Amb la imatge mental d’aquesta activitat col·lectiva sempre molt vinculada a la dècada dels 80s, el videoclip, dirigit per Victor Català, posa l’accent en l’humor que caracteritza la banda, i recrea, efectivament, una classe d’aeròbic. “Anem a donar-ho tot!”. Amb un estil inspirat en els videoclips d’OK GO, aquesta peça audiovisual complementa perfectament l’essència festiva i retro del tema.

Aquest single marca una nova etapa per a Doctor Prats, que enguany celebra deu anys de trajectòria musical. Amb quatre àlbums i més de 500 concerts a l’esquena, el grup torna amb la promesa de revolucionar de nou les festes majors i els festivals d’arreu del territori català en una gira de la qual encara queden moltes dates per anunciar.

PRIMERES DATES CONFIRMADES DE
LA GIRA DE DOCTOR PRATS 2025
23/04 – Barcelona – TBA
25/04 – Camprodon – Festivall
10/05 – Tarragona – SanMiguel Music Festival
17/05 – Mollerussa
23/05 – Sabadell – Festival Observa
8/06 – Girona – TBA
13/06 – Vic – Cabró Rock
27/06 – Alp
5/07 – Canet de Mar – Canet Rock
11/07 – Tàrrega – Festival Paupaterres
12/07 – Sarral
18/07 – Santa Margarida i els Monjos
26/07 – Bisbal de l’Empordà – Empordà Music Festival
9/08 – Golmés
15/08 – Falset – Festival Garbinada Pop
23/08 – Juneda
6/09 – Guisona

- Publicitat -

Entrevistem a Bali 13 que presenta «Enrenou»

Bali 13 ens presenta el seu primer llarga durada “Enrenou” que a més dels quatre temes esmentats ens presenta sis noves cançons que des d’una visió general del pop urbà més actual flirteja amb la musica disco, l’electrònica i fins i tot el rock, que alhora juguen sobre ritmes variats com ara la bachata, el merengue o el reguetón, entre d’altres, oferint una mirada oberta sobre la creativitat musical. L’àlbum ha estat produït per Dive Dibosso, qui a més participa dels directes de l’artista reusenc com a DJ.

Ens hem trobat amb ell per conèixer detalls del disc, de la gira que prepara, dels seus plans de futur…

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...