La cantautora Marta Shanti estrena ‘Abraçades’, una cançó de rap juntament amb Nil Gascón Bosch, raper, membre de la banda vallesana Testigos del Delirio i també parella de l’artista. Abraçades és el quart avançament del nou disc, On comença el camí, que publicarà amb el segell de Cases de la Música el proper 20 d’octubre.
On comença el camí és el primer àlbum de llarga durada de Marta Shanti, després de dos EPs: Ànima, publicat el 2021 amb la producció musical de Jordi Díez, i Arrels (2020), de producció pròpia.
ABRAÇADES és una oda a l’Amor, un cant a l’Art de compartir-se i d’estimar. Produïda per Jordi Díez (La Salseta del Poble Sec), ‘Abraçades’ descobreix un estil fins ara inèdit per Marta Shanti, el rap, un gènere que, fins ara, la polifacètica artista encara no havia tocat.
ABRAÇADES, de MARTA SHANTI, ens interpel·la directament i ens fa preguntar-nos ‘què hi ha sota la pell?’, què és allò que ens configura més enllà de la nostra imatge exterior i quins són els vincles que ens lliguen a les persones que estimem. Una cançó en què el protagonisme és compartit amb l’altra veu que l’acompanya; que posa paraules al pensament i a l’Amor, en majúscula.
Nil Gascón Bosch estructura els versos d’ABRAÇADES amb passió i destresa, essent la veu de la raó en aquesta cançó sensible i profunda. Marta Shanti és emoció en estat pur; la veu dels sentiments i de la passió punxant que vol comprendre més enllà de la raó i que amb la seva suavitat i delicadesa converteix les tornades d’ABRAÇADES en carícia.
“Recordo haver escrit la cançó en un viatge amb la Marta a Andorra. De vegades per fer una cançó cal estar en el moment adequat, en el lloc adequat i amb la persona adequada, i així va ser”, explica Nil Gascón Bosch. Marta Shanti, per part seva, assegura que “ABRAÇADES és una cançó d’Amor i de voluntat; perquè atrevir-nos a estimar i a deixar-nos estimar és l’acte més heroic i més sensible que podem fer com a éssers humans”.
“Tu” és el nou senzill de Koeman. Parla d’aquella màgica sensació que sentim quan algú especial apareix a la nostra vida i és una nova mostra de pop feliç que beu de la música dels 80 i dels sons més actuals. Produït per Miqui Puig i Raúl Juan (lavlabmusic) i gravat a Bucbonera Studios sota el control tècnic de Tomás Robisco.
La cançó està disponible a totes les plataformes digitals a través de la discogràfica CreaMusic. Un setembre que a més es presenta carregat de concerts de Koeman (Santa Coloma de Queralt, Poboleda, Reus, Escaladei…).
Format per Emili Llamas i Gerard Alcover, Koeman és un duet de pop feliç. La seva recepta és senzilla però efectiva: cançons pop amb un envoltori electrònic i un so actual i ballable. Des de la seva aparició l’any 2020, han publicat quatre senzills que han sonat a les principals ràdios del país i les seves cançons acumulen més de 20.000 reproduccions a les diferents plataformes digitals.
Pel que fa als seus concerts, tenen un directe innovador en el qual mesclen les seves cançons amb adaptacions al català dels temes més actuals (Rosalía, Quevedo, Aitana, Vicco…). És possible fer un directe musical com una sessió de DJ? Koeman ho fa realitat! El seu espectacle ha trepitjat escenaris de diferents festivals de renom com ara la FiM de Vilaseca o el Nomad Festival.
Woody Allen serà l’encarregat d’inaugurar amb dos concerts exclusius el 55 Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona
Chucho Valdés, Joshua Redman, Sergio Mendes, Richard Bona amb la Liceu Big Band, Tigran Hamasyan, Clara Peya i Ron Carter són altres dels artistes presents aquest any.
El pianista dominicà Michel Camilo tocarà, en un concert únic, a duo amb Marco Mezquida i rebrà la Medalla d’Or del festival
Andrea Motis torna al Palau de la Música amb el seu projecte més ambiciós, al costat de la Camerata Conservatori Liceu
La sèrie flamenca De Cajón! proposa vuit concerts: Rosario, José Mercé, Miguel Poveda, Tomatito (amb el ja esmentat Poveda com a convidat especialíssim per recordar Camarón de la Isla), María José Llergo, Dani de Morón, l’espectacle Así canta Jerez en Navidad i Alejandro Hurtado
El Jazz & Food tornarà al Moll de la Fusta el 25 de setembre amb una intensa programació gratuïta de 10 hores: Dàmaris Gelabert, Sant Andreu Dixie Band, The Big Easy’s Crew, Raúl Rodríguez 3F Power Trio, Liceu BLAM Collective i MUV
El Conservatori del Liceu acull un any més una apoteòsica programació de concerts i classes magistrals: Kenny Barron, Yonathan Avishai-Omer Avital, Chris Potter Circuits Trio, Sylvie Courvoisier-Mary Halvorson, Joel Ross, Dave Douglas, Liceu Gran Ensemble, The Bad Plus, Donny McCaslin, Joey Calderazzo, Aaron Parks, Ralph Towner i el quartet Colina-Sanz-Serrano-Piraña. El seu nou club, anomenat Live Room, acollirà també concerts, jam sessions i trobades amb artistes com ara Michel Camilo i Richard Bona. Totes les activitats del Live Room seran, a més a més, gratuïtes.
Entre els artistes catalans, tres big bands d’impacte: la Rufaca Folk Jazz Orchestra i la Big Band Jazz Maresme, que comparteixen cartell en una ambiciosa Nit de les Big Bands, i la Sant Andreu Jazz Band, que porta al Palau, amb convidats especials, la presentació del seu disc dedicat a la música brasilera.
El festival recupera la seva sèrie Finestres, música més enllà del jazz, amb tres cites molt especials: la cantant Bebe en solitari, el pianista Sofiane Pamart amb el seu nou disc, Noche, i el projecte Un país para escucharlo, co-liderat per Ariel Rot i Kiko Veneno.
El contrabaixista Horacio Fumero serà el protagonista del Retrat d’Artista, amb cinc concerts diferents que compten amb músics com la seva filla Lucia, Ignasi Terraza, Rita Payés, Xavi Torres, Pedro Javier González i Bill McHenry, entre d’altres.
Altres propostes, repartides entre l’Auditori i Luz de Gas, ens permetran viure l’homenatge que Bebel Gilberto fa al seu pare João; les últimes creacions de referències de l’escena catalana com Josep Mas, Kitflus, i Carles Benavent; l’últim projecte del pianista Marco Mezquida, el trio Tornado; el final de gira de l’homenatge a Stéphane Grappelli concebut per la violinista Èlia Bastida; el debut al festival d’una veu d’impacte, la portuguesa Maro, i la trobada de Paquito D’Rivera amb la Banda Municipal de Barcelona.
El Teatre-Auditori Sant Cugat, un any més, repeteix com a seu del festival amb una proposta d’estrena: Venus, l’últim projecte de la pianista Laura Andrés.
El Jamboree s’incorpora a la programació del festival amb concerts de The Funky Knuckles, ALA.NI, Sofia Ribeiro Trio, Quiet Colors, HalliGalli Quartet i Alejandro Esperanza Trio, a banda de tres cites del Retrat d’Artista dedicat a Horacio Fumero.
Fernando Trueba i Javier Mariscal presenten al festival la seva nova pel·lícula, Dispararon al pianista, que recupera la dissortada història del pianista brasiler Francisco Tenório Júnior.
Alguna cosa havia de passar amb *NSYNC després que la banda aparegués durant la gala dels MTV VMA 2023. Aquest dijous s’ha confirmat oficialment el retorn del grup on va començar Justin Timberlake.
La banda ha anunciat l’estrena de ‘Better place‘ un tema que formarà part de la nova pel·lícula de la saga de “Trolls”. Curiosament Justin Timberlake ja havia participat anteriorment posant-hi música, amb la reeixida ‘Can’t stop the feeling’.
El retorn de la boy band es farà oficial el 29 de setembre, data de l’estrena de la cançó, tot i que ja se’n pot escoltar un fragment en el tràiler de la pel·lícula, on ens avancen que tindran un so inspirat en la música disco.
*NSYNC van triomfar a la dècada dels 90 i tenen un total de 4 discs editats, sent ‘Celebrity’, del 2001 el darrer d’ells.
El Natxo, el Santi, l’Oriol, el Roger i el Juanjo ha tenen ciar: Gossos torna als escenaris per homenatjar el seu públic a través d’una gira única. Després de 5 anys de silenci, “A reviure” son 10 concerts que tornaran a crear la connexió i complicitat que sempre hi ha hagut entre els músics i els seus seguidors més fidels. Per aixo han preparat un repertori amb els hits de la seva carrera: cançons de sempre i per sempre.
La gira els dura a 10 localitats on interpretaran himnes d’una generació i també els últims èxits de la banda. Es tracta d’un directe ple de picades d’ullet al públic en un concert que pretén recollir 30 anys de carrera a través de la seva discografia.
El primer directe de la gira” A reviure” serà el 12 d’abril al Festival Strenes de Girona. També els podrem veure a Vic, Barcelona, Manresa, Mallorca, Andorra, Cambrils i Lleida.
Per anunciar aquesta gira, Gossos ha aparegut per sorpresa avui a la plaça Canonge Colell de Vic en ple 35è Mercat de Música Viva, al mateix lloc on fa 30 anys van actuar al carrer per primera vegada, just a la mateixa plaça, a la mateixa cantonada on van mostrar les seves primeres cançons.
La gira “A reviure” no pretén donar pas a la reactivació de la banda, sinó més aviat al contrari: tindra inici i final de camí, ja que aquest 2024 tancarà 30 anys de trajectòria musical i milers de concerts que ja quedaran per a la historia.
12 d’abril: Festival Strenes, Girona
13 d’abril: Teatre Atlàntida, Vic
25 d’abril: Guitar BCN, Barcelona
4 de maig: Sa Pobla, Mallorca
10 de maig: Stroika, Manresa
15 de juny: Andorra La Vella
28 de juliol: Festival de Cambrils, Cambrils
12 d’agost: Festival de Cap Roig, Calella de P.
27 de setembre: Auditori Enric Granados, Lleida
18 d’octubre: Teatre Kursaal, Manresa
Sexenni han fet un pas cap al pop en el seu nou disc “Supernova“, tot i que com bé ens han dit, ja amb “Retrats” van començar a encaminar-s’hi.
El disc està agradant i les cançons en directe sonen molt millor i són més fàcil de tocar que quan feien d’estil més urbà, tot i que també van aconseguir fer-ho i amb nota alta.
Ara estan engrescats amb les noves propostes, fins i tot ens han dit quines eren les seves cançons preferides del disc i les que creien que funcionarien més bé entre el públic. S’han endut el premi gran ‘Antipánico’ o ‘Anestèsia’.
Abans d’entrar en matèria amb el disc, hem parlat de l’Andrés que acaba de trobar feina i ens ha semblat prou noticiable, sobretot tal com està la vida laboral al nostre país. Ha pogut parlat força, ja que mentrestant en Pep s’estava menjant una truita de patates i per tant tenia la bona plena.
Tot i això hem tingut temps per descobrir com domina el tema del senderisme o les imitacions de Guillem Solé, de Buhos.
Una nova conversa amb pràcticament tots els Sexenni, on ens han explicat els propers bolos que tenen, així com els seus plans pels següents mesos.
A l’inici de la carrera d’Olivia Rodrigo, algú hauria pogut pensar que el seu èxit quedaria reduït a ‘drivers license’ o ‘good 4 u’. Amb l’àlbum “SOUR”, va demostrar que tenia molt més a mostrar. I ara, amb “GUTS” s’ha superat.
Una Olivia més rockera
Tot i tenir una estructura força similar al seu primer disc —combinant cançons pop-rock amb balades—, la cantant ha apostat més per la guitarra elèctrica, la bateria i un estil més rocker en general. En alguna cançó, aquest rock ens porta a principis dels 2000, com és el cas de la tornada d’‘all-american bitch’. Però tampoc ha deixat de banda les balades a piano, com són ‘teenage dream’ o ‘the grudge’. El cas és que el pop-rock del primer àlbum ha passat a ser simplement rock en aquest. I no li queda gens malament.
L’estructura de l’àlbum és molt encertada, ja que els dos tipus de cançons es van intercalant i l’energia va pujant i baixant perquè l’escolta no es faci monòtona. Algunes de les balades són força similars entre si, i en la primera escolta sembla que la que acabes d’escoltar sigui la mateixa que tres cançons abans. El fet que siguin bàsicament només amb veu i piano fa que hagis de parar atenció per veure les diferències entre l’una i l’altra, però després d’unes quantes vegades havent escoltat l’àlbum sencer, ja comences a identificar-les per separat.
Quan va publicar “SOUR”, Olivia Rodrigo tenia només 18 anys. Tot i que ara encara és molt jove, en aquest nou treball s’hi pot veure un punt més de maduresa i de seguretat en el que canta. Les lletres continuen parlant de desamor i de les inseguretats d’una noia de 20 anys, però des d’un altre punt. Bàsicament, entre un àlbum i l’altre veiem com ha deixat de ser una adolescent i tot el que ha après en aquest temps.
‘vampire’, la cirereta del pastís
El tema que hem de comentar tant sí com no ‘vampire’. I és que el primer senzill de l’àlbum és possiblement la millor cançó que ha fet Olivia Rodrigo fins al moment. I si no és la millor, és la més punyent sens dubte. Des del primer vers, la veu tendra i el piano t’atrapen per portar-te fins a l’èxtasi de la tornada que et deixa amb el cor a la mà i et talla la respiració. I quan sembla que la cançó no pot millorar, arriba el pont i, en arribar al final, l’únic que vols és tornar-la a escoltar.
Sens dubte, la que un dia va ser estrella de Disney Channel ha demostrat que té moltes coses a dir i que el seu talent és innegable. Olivia Rodrigo ja no és una nena, i la seva carrera musical està arribant cada vegada a un punt més alt. Caldrà veure quan tocarà el sostre, i fins quan s’hi mantindrà.
Aquest 13 de setembre estava senyalat a l’agenda de moltes persones perquè era la data on l’australiana Sia tornaria amb una nova cançó anomenada ‘Gimme love’.
La cançó serveix per presentar “Reasonable woman” el seu primer disc en solitari des de “This is acting” del 2016, que arribarà la primavera del 2024.
Al llarg d’aquests anys l’hem pogut escoltar col·laborant amb altres artistes, com Miley Cyrus, o també presentant la seva pel·lícula “Music”.
Olivia Rodrigo ha donat a conèixer les dates de presentació de la seva gira mundial, entre les que inclou un concert el 18 de juny al Palau Sant Jordi, de Barcelona, amb Remi Wolf com a artista telonera.
Per accedir a la venda d’entrades i per intentar acabar amb els bots i reduir la revenda, s’haurà de registrar-se a través del web de Olivia Rodrigo, o en el seu defecte a través del registre de Ticketmaster, ja que la web de la cantant està caiguda des de fa un bon grapat d’estona.
El registre estarà disponible fins el diumenge a les 23 hores. Una vegada es tanqui el termini, els afortunats que podran comprar les entrades rebran un codi amb el qual tindran accés a la venda general que començarà el 21 de setembre a les 3 de la tarda. Pot molt ben ser que tot i que t’hagis registrat al final no puguis comprar l’entrada i hagis d’apuntar-te a una llista d’espera.
La cantant també ha estat notícia les darreres hores arran de l’estrena del videoclip del seu nou senzill ‘get him back!’.
PREUS
Pista: 90,50€
Grada 1º categoria: 119€
Grada 2º categoria: 96,50€
Grada 3ª categoria: 79,50€
Grada 4ª categoria: 62,50€
Se sol dir que el segon àlbum d’un artista o grup sempre és el que genera més expectativa. Després del primer treball, hi ha ànsia per saber si els artistes seguiran pel mateix camí o si canviaran radicalment d’estil. Però, el més important és que la qualitat sigui la mateixa. En el cas del grup lleidatà Sexenni, es pot dir que aquest requisit l’han complert perfectament amb “Supernova”.
Amb l’estil despreocupat que els caracteritza, Sexenni han apostat per dotze cançons que parlen de situacions o problemes que podrien passar a qualsevol persona jove, moltes vegades amb un toc d’humor. És cert, també, que ara hi veiem un punt més de maduresa que en el seu primer treball, “Retrats”.
Tot i que en l’aspecte musical continuen amb melodies i ritmes animats en la majoria de les cançons, aquesta vegada s’han decantat molt cap al pop. Però també té tocs de disco, fent un ús força considerable de sintetitzadors i elements sonors electrònics, molt característics dels 80. Això lliga molt bé amb el concepte de l’àlbum, que ens transporta a l’espai amb l’estètica i també així amb el so. El fet que gairebé totes les cançons siguin exactament del mateix estil —recursos sonors, ritmes…— pot fer que s’arribi a fer una mica repetitiu. Però també és cert que li dona una molta cohesió.
D’aquest àlbum ja en coneixíem algunes cançons que havien estat senzills. ‘Klk kieren las chicas’, ‘Per laborda’ o ‘Bora Bora’ són molt festives i, fins a un punt, còmiques. En l’últim single —que dona nom a l’àlbum— vam conèixer l’altra cara d’aquest treball, més introspectiva i personal. En aquesta categoria hi trobem temes com ‘Anestèsia’, ‘És baixa i la seva evolució en marcarà la disponibilitat’ o ‘No m’ho diguis’, una molt bona col·laboració amb miquel. D’altra banda, cançons com ‘Mariachis’, ‘Antipánico’ o ‘Sobren les paraules’ són molt més festeres i ballables.
En general, els lleidatans han fet una molt bona feina i aquest àlbum els pot ajudar a consolidar-se —més del que ja ho estaven— dins de l’escena catalana. Han apostat per una estètica molt concreta, i els ha sortit bé, amb temes que ben segur sonaran a la ràdio durant força temps.
Taylor Swift ha tornat a triomfar als MTV VMA, tal com va passar l’any passat. Enguany la cantant s’ha endut fins a nou premis, entre ells el de vídeo de l’any per ‘Anti-Hero’, així com la millor cançó pop, que per cert l’ha entregat *NSYNC, el grup on va començar Justin Timberlake, que sembla que preparen alguna cosa…
A part de Swift també han rebut el seu guardó Shakira i Karol G per ‘TQG’, Rema i Selena Gomez, gràcies a ‘Calm down’, Nicki Minaj, SZA, Maneskin, Lana del Rey, Olivia Rodrigo o Doja Cat.
Shakira també ha rebut el guardó MTV Vanguard Award i ha aprofitat per repassar la seva carrera amb una actuació on ha fet sonar alguns dels seus grans èxits.
La gala també ha deixat actuacions de Doja Cat, Olivia Rodrigo o Nicki Minaj, entre altres.
GUANYADORS
VIDEO OF THE YEAR
Doja Cat – “Attention” – Kemosabe Records / RCA Records
Miley Cyrus – “Flowers” – Columbia Records
Nicki Minaj – “Super Freaky Girl” – Republic Records
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records
Sam Smith, Kim Petras – “Unholy” – Capitol Records
SZA – “Kill Bill” – Top Dawg Entertainment / RCA Records
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records (WINNER)
ARTIST OF THE YEAR
Beyoncé – Parkwood Entertainment / Columbia Records
Doja Cat – Kemosabe Records / RCA Records
KAROL G – Interscope Records
Nicki Minaj – Republic Records
Shakira – Sony Music US Latin
Taylor Swift – Republic Records (WINNER)
SONG OF THE YEAR
Miley Cyrus – “Flowers” – Columbia Records
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records
Rema & Selena Gomez – “Calm Down” – Mavin Global Holdings Ltd / Jonzing World Entertainment / SMG Music / Interscope Records
Sam Smith, Kim Petras – “Unholy” – Capitol Records
Steve Lacy – “Bad Habit” – L-M Records / RCA Records
SZA – “Kill Bill” – Top Dawg Entertainment / RCA Records Records
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records (WINNER)
BEST NEW ARTIST
GloRilla – CMG / Interscope Records
Ice Spice – 10K Projects / Capitol Records (WINNER)
Kaliii – Atlantic Records
Peso Pluma – Double P Records
PinkPantheress – 300 Entertainment
Reneé Rapp – Interscope Records
ALBUM OF THE YEAR
Beyoncé – Renaissance – Parkwood Entertainment / Columbia Records
Drake & 21 Savage – Her Loss – OVO / Republic Records
Metro Boomin – Heroes & Villains – Boominati / Republic Records
Miley Cyrus – Endless Summer Vacation – Columbia Records
SZA – SOS – Top Dawg Entertainment / RCA Records
Taylor Swift – Midnights – Republic Records (WINNER)
PUSH PERFORMANCE OF THE YEAR
August 2022: Saucy Santana – “Booty” – Arena Records / RCA Records
September 2022: Stephen Sanchez – “Until I Found You” – Mercury Records / Republic Records
October 2022: JVKE – “golden hour” – AWAL
November 2022: Flo Milli – “Conceited” – ’94 Sounds / RCA Records
December 2022: Reneé Rapp – “Colorado” – Interscope Records
January 2023: Sam Ryder – “All The Way Over” – Elektra Entertainment
February 2023: Armani White – “GOATED” – Def Jam
March 2023: FLETCHER – “Becky’s So Hot” – Capitol Records
April 2023: TOMORROW X TOGETHER – “Sugar Rush Ride” – BIGHIT MUSIC / Republic Records (WINNER)
May 2023: Ice Spice – “Princess Diana” – Heavy On It / 10K Projects / Capitol Records
June 2023: FLO – “Losing You” – Uptown/Republic Records
July 2023: Lauren Spencer Smith – “That Part” – Island Records
BEST COLLABORATION
David Guetta & Bebe Rexha – “I’m Good (Blue)” – Warner Records
Post Malone, Doja Cat – “I Like You (A Happier Song)” – Mercury Records / Republic Records
Diddy ft. Bryson Tiller, Ashanti, Yung Miami – “Gotta Move On” – Motown Records
KAROL G, Shakira – “TQG” – Universal Music Latino (WINNER)
Metro Boomin with The Weeknd, 21 Savage and Diddy – “Creepin’ (Remix)” – Boominati / Republic Records
Rema & Selena Gomez – “Calm Down” – Mavin Global Holdings Ltd / Jonzing World Entertainment / SMG Music / Interscope Records
BEST POP
Demi Lovato – “Swine” – Island Records
Dua Lipa – “Dance The Night (From Barbie The Album)” – Atlantic Records
Ed Sheeran – “Eyes Closed” – Atlantic Records
Miley Cyrus – “Flowers” – Columbia Records
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records
P!NK – “TRUSTFALL” – RCA Records
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records (WINNER)
BEST HIP-HOP
Diddy ft. Bryson Tiller, Ashanti, Yung Miami – “Gotta Move On” – Motown Records
DJ Khaled ft. Drake & Lil Baby – “STAYING ALIVE” – We The Best / Epic Records
GloRilla & Cardi B – “Tomorrow 2” – CMG / Interscope Records
Lil Uzi Vert – “Just Wanna Rock” – Atlantic Records / Generation Now
Lil Wayne ft. Swizz Beatz & DMX – “Kant Nobody” – Young Money Records
Metro Boomin ft Future – “Superhero (Heroes and Villains)” – Boominati / Republic Records
Nicki Minaj – “Super Freaky Girl” – Republic Records (WINNER)
BEST R&B
Alicia Keys ft. Lucky Daye – “Stay” – RCA Records
Chlöe ft. Chris Brown – “How Does It Feel” – Parkwood Entertainment / Columbia
Metro Boomin with The Weeknd, 21 Savage, and Diddy – “Creepin’ (Remix)” – Boominati / Republic Records
SZA – “Shirt” – Top Dawg Entertainment / RCA Records (WINNER)
Toosii – “Favorite Song” – South Coast Music Group / Capitol Records
Yung Bleu & Nicki Minaj – “Love In The Way” – Empire Distribution
BEST ALTERNATIVE
blink-182 – “EDGING” – Columbia Records
boygenius – “the film” – Interscope Records
Fall Out Boy – “Hold Me Like A Grudge” – Fueled By Ramen
Lana Del Rey ft. Jon Batiste – “Candy Necklace” – Interscope Records (WINNER)
Paramore – “This Is Why” – Atlantic Records
Thirty Seconds To Mars – “Stuck” – Concord Records / Concord
BEST ROCK
Foo Fighters – “The Teacher” – RCA Records
Linkin Park – “Lost (Original Version)” – Warner Records
Red Hot Chili Peppers – “Tippa My Tongue” – Warner Records
Måneskin – “THE LONELIEST” – Arista Records (WINNER)
Metallica – “Lux Æterna” – Blackened Recordings
Muse – “You Make Me Feel Like It’s Halloween” – Warner Records
BEST LATIN
Anitta – “Funk Rave” – Republic Records (WINNER)
Bad Bunny – “WHERE SHE GOES” – Rimas Entertainment
Eslabon Armado, Peso Pluma – “Ella Baila Sola” – DEL Records, Inc. / Prajin Parlay, Inc. Grupo Frontera Bad Bunny – “un x100to” – Rimas Entertainment
KAROL G, Shakira – “TQG” – Universal Music Latino
ROSALÍA – “DESPECHÁ” – Columbia Records
Shakira – “Acróstico” – Sony Music US Latin
BEST K-POP
aespa – “Girls” – SM ENTERTAINMENT Co., Ltd.
BLACKPINK – “Pink Venom” – YG Entertainment / Interscope Records
FIFTY FIFTY – “Cupid” – ATTRAKT / Warner Records
SEVENTEEN – “Super” – HYBE / Geffen Records
Stray Kids – “S-Class” – JYP / Republic (WINNER)
TOMORROW X TOGETHER – “Sugar Rush Ride” – BIGHIT MUSIC / Republic Records
BEST AFROBEATS
Ayra Starr – “Rush” – Mavin Global Holdings
Burna Boy – “It’s Plenty” – Atlantic Records / Spaceship Entertainment Ltd
Davido ft. Musa Keys – “UNAVAILABLE” – Sony Music U.K. / RCA Records
Fireboy DML & Asake – ”Bandana” – Empire Distribution
Libianca – “People” – Sony Music U.K. / RCA Records
Rema & Selena Gomez – “Calm Down” – Mavin Global Holdings Ltd / Jonzing World Entertainment / SMG Music / Interscope Records (WINNER)
Wizkid ft Ayra Starr– “2 Sugar” – Starboy / RCA Records
VIDEO FOR GOOD
Alicia Keys – If I Ain’t Got You (Orchestral) – NETFLIX
Bad Bunny – “El Apagón – Aquí Vive Gente” – Rimas Entertainment
Demi Lovato – “Swine” – Island Records
Dove Cameron – “Breakfast” – Columbia Records (WINNER)
Imagine Dragons – “Crushed” – KIDinaKORNER / Interscope Records
Maluma – “La Reina” – Sony Music US Latin
BEST DIRECTION
Doja Cat – “Attention” – Kemosabe Records / RCA Records – Directed by Tanu Muiño
Drake – “Falling Back” – OVO/Republic Records – Director X (Julien Christian Lutz)
Kendrick Lamar – “Count Me Out” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records – Directed by Dave Free & Kendrick Lamar
Megan Thee Stallion – “Her” – 300 Entertainment – Directed by Colin Tilley
Sam Smith, Kim Petras – “Unholy” – Capitol Records – Directed by Floria Sigismondi
SZA – “Kill Bill” – Top Dawg Entertainment / RCA Records – Directed by Christian Breslauer
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records – Directed by Taylor Swift (WINNER)
BEST CINEMATOGRAPHY
Adele – “I Drink Wine” – Columbia Records – Cinematography by Adam Newport-Berra
Ed Sheeran – “Eyes Closed” – Atlantic Records – Cinematography by Natasha Baier
Janelle Monae – “Lipstick Lover” – Atlantic Records – Cinematography by Allison Anderson
Kendrick Lamar – “Count Me Out” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records – Cinematography by Adam Newport-Berra
Miley Cyrus – “Flowers” – Columbia Records – Cinematography by Marcell Rev
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records – Cinematography by Russ Fraser
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records – Cinematography by Rina Yang (WINNER)
BEST VISUAL EFFECTS
Fall Out Boy – “Love From The Other Side” – Fueled By Ramen – Visual Effects by Thomas Bailey and Josh Shaffner
Harry Styles – “Music For A Sushi Restaurant” – Columbia Records – Visual Effects by Chelsea Delfino and Black Kite Studios
Melanie Martinez – “VOID” – Atlantic Records – Visual Effects by Carbon
Nicki Minaj – “Super Freaky Girl” – Republic Records – Visual Effects by Max Colt and Sergio Mashevskyi
Sam Smith, Kim Petras – “Unholy” – Capitol Records – Visual Effects by Max Colt / FRENDER
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records – Visual Effects by Parliament (WINNER)
BEST CHOREOGRAPHY
BLACKPINK – “Pink Venom” – YG Entertainment / Interscope Records – Choreography by Kiel Tutin, Sienna Lalau, Lee Jung (YGX), Taryn Cheng (YGX) (WINNER)
Dua Lipa – “Dance The Night (From Barbie The Album)” – Atlantic Records – Choreography by Charm LaDonna
Jonas Brothers – “Waffle House” – Republic Records – Choreography by Jerry Reece
Megan Thee Stallion – “Her” – 300 Entertainment – Choreography by Sean Bankhead
Panic! At The Disco – “Middle Of A Breakup” – Fueled By Ramen – Choreography by Monika Felice Smith
Sam Smith, Kim Petras – “Unholy” – Capitol Records – Choreography by (LA)HORDE – Marine Brutti, Jonathan Debrouwer, Arthur Harel
BEST ART DIRECTION
boygenius – “the film” – Interscope Records – Art Direction by Jen Dunlap
BLACKPINK – “Pink Venom” – YG Entertainment / Interscope Records – Art Direction by Seo Hyun Seung (GIGANT)
Doja Cat – “Attention” – Kemosabe Records / RCA Records – Art Direction by Spencer Graves (WINNER)
Lana Del Rey ft. Jon Batiste – “Candy Necklace” – Interscope Records – Art Direction by Brandon Mendez
Megan Thee Stallion – “Her” – 300 Entertainment – Art Direction by Niko Philipides
SZA – “Shirt” – Top Dawg Entertainment / RCA Records – Art Direction by Kate Bunch
BEST EDITING
BLACKPINK – “Pink Venom” – YG Entertainment / Interscope Records – Editing by Seo Hyun Seung (GIGANT)
Kendrick Lamar – “Rich Spirit” – pgLang / Top Dawg Entertainment / Aftermath / Interscope Records – Edited by Grason Caldwell
Miley Cyrus – “River” – Columbia Records – Edited by Brandan Walter
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records – Edited by Sofia Kerpan and David Checel (WINNER)
SZA – “Kill Bill” – Top Dawg Entertainment / RCA Records – Edited by Luis Caraza Peimbert
Taylor Swift – “Anti-Hero” – Republic Records – Edited by Chancler Haynes
SHOW OF THE SUMMER
Beyoncé – Parkwood Entertainment / Columbia Records
BLACKPINK – YG Entertainment / Interscope Records
Drake – OVO / Republic Records
Ed Sheeran – Atlantic Records
Karol G – Interscope Records
Taylor Swift – Republic Records (WINNER)
GROUP OF THE YEAR
BLACKPINK – YG Entertainment / Interscope Records (WINNER)
FIFTY FIFTY – ATTRAKT / Warner Records
FLO – Uptown Records/Republic Records
Jonas Brothers – Republic Records
Måneskin – Arista Records
NewJeans – ADOR/Geffen Records
SEVENTEEN – HYBE / Geffen Records
TOMORROW x TOGETHER – BIGHIT MUSIC / Republic Records
SONG OF THE SUMMER PRESENTED BY M&M’S
Beyoncé – “Cuff It” – Parkwood Entertainment / Columbia Records
Billie Eilish – “What Was I Made For? (From The Motion Picture ‘Barbie’)” – Darkroom / Interscope Records
Doja Cat – “Paint the Town Red” – Kemosabe Records / RCA Records
Doechii ft. Kodak Black – “What It Is (Block Boy)” – Top Dawg Entertainment / Capitol Records
Dua Lipa – “Dance the Night (From the Barbie Album)” – Atlantic Records / Warner Records
FIFTY FIFTY – “Cupid” – ATTRAKT / Warner Records
Gunna – “fukumean” – Young Stoner Life Records / 300 Entertainment
Jung Kook ft. Latto – “Seven” – BIGHIT MUSIC / Geffen Records (WINNER)
Nicki Minaj & Ice Spice– “Barbie World (with Aqua) [From Barbie The Album]” – 10k Projects / Capitol Records / Dolo Entertainment / Atlantic Records
Olivia Rodrigo – “vampire” – Geffen Records
SZA – “Kill Bill” – Top Dawg Entertainment / RCA Records
Taylor Swift ft. Ice Spice – “Karma” – Republic Records
TOMORROW X TOGETHER and Jonas Brothers – “Do It Like That” – BIGHIT MUSIC / IMPERIAL / Republic Records
Luke Combs – “Fast Car” – Columbia Nashville
Troye Sivan – “Rush” – Capitol Records
Yng Lvcas & Peso Pluma – “La Bebe (Remix)” – Warner Music Latina
Bad Bunny es va convertir en l’autor del disc més venut el 2022 amb “Un verano sin tí” i no vol deixar passar l’oportunitat de ser-ho també aquest 2023, això sí haurà de vendre molt i ràpid, ja que l’anterior treball va arribar molt més abans que no aquest proper.
L’artista ha concebut una entrevista amb Vanity Fair on confirma l’existència d’un nou treball que arribarà durant aquesta propera tardor. Això xoca amb algunes informacions que apuntaven que l’artista es prendria un descans durant tot aquest any.
Tot i que l’artista no confirma ni desmenteix aquest proper disc, però explica que les seves noves cançons estaran inspirades en el pop llatí dels anys 70. Pel que fa a la temàtica, diu que serà el més personal que mai hagi fet i explicarà com pensa i què sent, com també com li estan anant les coses.
Bad Bunny, explica també que el seu nou disc no s’assemblarà a res del que hagi publicat abans.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!