Els Grammy 2025 coronen a Beyoncé i ignoren a Taylor Swift

Beyoncé i Taylor Swift partien com a principals favorites d’uns premis Grammy que finalment van coronar a la primera d’elles amb premis importants com l’Àlbum de l’any, un fet que encara mai havia aconseguit. L’artista n’ha fet menció durant el seu discurs, ja que sí que havia estat nominada, en treballs com «I am a Sasha Fierce», «Beyoncé, «Lemonade» i «Renaissance», però fins a «Cowboy Carter» no ha arribat el seu moment.

L’artista també s’ha endut els premis a millor interpretació country a duet o grup per ‘II Most Wanted», amb Miley Cyrus.

La creu ha estat per Taylor Swift, que ha marxat sense cap premi, un fet molt poc habitual en una artista que arrasa allà a on va.

Kendrick Lamar ha estat un altre dels protagonistes de la nit, emportant-se els cinc guardons als quals estava nominat, entre ells cançó i gravació de l’any per ‘Not like us’, fet que la converteixen en la cançó de rap més premiada de la història dels Grammy.

Charli xcx ha aconseguit el premi a millor disc dance per «Brat», mentre que també hi ha hagut reconeixements per Sabrina Carpenter, Chappell Roan o St Vincent. The Beatles o The Rolling Stones també s’han endut premis en les categories de rock. El duet de Lady Gaga i Bruno Mars amb ‘Die with a smile’ també ha aconseguit una estatueta.

PRINCIPALS CATEGORIES

Àlbum
André 3000 – New Blue Sun
Beyoncé – Cowboy Carter 
Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
Chappell Roan – The Rise and Fall of a Midwest Princess
Charli XCX – Brat
Jacob Collier – Djesse Vol. 4
Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet
Taylor Swift – The Tortured Poets Department

Cançó
Beyoncé – Texas Hold ’Em
Billie Eilish – Birds of a Feather
Chappell Roan – Good Luck, Babe!
Kendrick Lamar – Not Like Us 
Lady Gaga y Bruno Mars – Die With a Smile
Sabrina Carpenter – Please Please Please
Shaboozey – A Bar Song (Tipsy)
Taylor Swift con Post Malone – Fortnight

Gravació
Beyoncé – Texas Hold ’Em
Billie Eilish – Birds of a Feather
Chappell Roan – Good Luck, Babe!
Charli XCX – 360
Kendrick Lamar – Not Like Us  
Los Beatles – Now and Then
Sabrina Carpenter – Espresso
Taylor Swift con Post Malone – Fortnight

Nou artista
Benson Boone
Chappell Roan  
Doechii
Khruangbin
Raye
Sabrina Carpenter
Shaboozey
Teddy Swims

Àlbum pop
Ariana Grande – Eternal Sunshine
Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
Chappell Roan – The Rise and Fall of a Midwest Princess
Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet  
Taylor Swift – The Tortured Poets Department

Cançó pop
Beyoncé – Bodyguard
Billie Eilish – Birds of a Feather
Chappell Roan – Good Luck, Babe!
Charli XCX – Apple
Sabrina Carpenter – Espresso 

Cançó pop duet o col·laboració
Ariana Grande, Brandy y Monica – The Boy Is Mine (Remix)
Beyoncé con Post Malone – Levii’s Jeans
Charli XCX y Billie Eilish – Guess
Gracie Abrams con Taylor Swift – Us.
Lady Gaga y Bruno Mars – Die With a Smile 

Videoclip
A$AP Rocky – Tailor Swif
Charli XCX – 360
Eminem – Houdini
Kendrick Lamar – Not Like Us  
Taylor Swift con Post Malone – Fortnight

La gala dels Grammy ha deixat nombroses actuacions musicals, com l’actuació de Lady Gaga i Bruno Mars, que han optat per homenatjar a Los Angeles amb una versió del clàssic ‘California dreaming’ de The Mamas & The Papas. També hi ha hagut un tribut a Liam Payne, a càrrec de Chris Martin de Coldplay, o un altre a Quincy Jones, amb Janelle Monáe versionant a Michael Jackson.

Altres que han actuat han estat Billie Eilish, The Weeknd, Shakira, Benson Boone o Chappell Roan.

- Publicitat -

Lady Gaga estrena ‘Abracadabra’

Lady Gaga ha aprofitat una pausa publicitària dels premis Grammy per estrenar el seu esperat nou senzill ‘Abracadabra’, amb un videoclip ben icònic, tal com havia promès l’artista.

Un tema que ens remet a un so de fa uns quants anys, però sense perdre l’essència actual i el seu estil més popular. La cançó formarà part del seu nou treball «Mayhem», previst pel 7 de març.

- Publicitat -

Mor Marc Lloret un dels fundadors de Mishima

La formació Mishima ha fet saber a través de les seves xarxes la mort de Marc Lloret, el que va ser ànima i fundador de Mishima, al costat de David Carabén i Christian Aloy, l’any 1999.

El músic ha mort als 51 anys després d’una dura lluita contra el càncer, que ha estat l’únic que els ha aconseguit separar.

Deu treballs i centenars de concerts sent el teclista de Mishima, una de les figures claus de la indústria musical del país.

Periodista de formació i amb gran experiència del món discogràfic i editorial, va ser director artístic del Mercat de Música Viva de Vic, durant 14 edicions. La seva etapa amb Maria Lladó i Oriol Roca es va acabar el passat mes de setembre amb un gran reconeixement de tot el sector. També va impulsar el popArb d’Arbúcies, que va codirigit amb Anna Cerdà en les seves onze edicions.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mishima (@mishimabcn)

- Publicitat -

Beyoncé anuncia «Cowboy Carter Tour 2025»

Beyoncé va triar el 14 de gener com a data per un gran anunci, que va decidir finalment posposar a causa dels incendis que van afectar a Los Angeles. Aquest diumenge hem conegut que l’anunci feia referència a la seva propera gira, que portarà per nom «Cowboy Carter Tour» i del que de moment es desconeixen les dates i ciutats on visitarà.

La gira només passarà per dues ciutats del continent europeu: París i Londres. Aquest cop tocarà viatjar per veure a l’artista.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Beyoncé (@beyonce)

- Publicitat -

L’espectacle de Galgo Lento a la Sala Laut

Galgo Lento publicava “Copilot” el 25 d’octubre. Un àlbum complex, que porta una gran producció a sobre i barreja una gran varietat d’estils que es van succeint a mesura que avancen les cançons. Jo portava des del 25 d’octubre escoltant aquest àlbum i no sabia com sonaria en directe. Ara mateix, si li hagués de posar un nom al que va passar ahir a la Sala Laut, només podria dir espectacle. 

Galgo Lento i la seva banda omplen l’escenari i davant el caliu d’un públic que està més que emocionat repassen les cançons d’aquest últim àlbum. La guitarra, el baix, el teclat i la bateria es fusionen perfectament i juntament amb el cantant aconsegueixen portar una producció que des de l’estudi ja era pràcticament excel·lent, però que en directe només millora. 

‘M’agrada’ és una de les cançons que donen inici al concert. En Martí és carisma damunt de l’escenari i el públic ho celebra cantant amb ell totes les cançons del recorregut que fa per “Copilot”. Passem per ‘Truca’m només si és important’, ‘Joder que bé’ o ‘Kendall Roy Freestyle’ però sense oblidar d’altres anteriors. També s’ha pogut sentir ‘Completament normal’ o ‘7 anys de mala sort’, celebrades per aquells que fa anys que donen suport a Galgo Lento.

És impossible no contagiar-se de tota l’energia que té lloc damunt de l’escenari i el públic no pot fer altra cosa que sumar-se a la festa en què s’ha convertit la sala. El cantant alterna moment més animats, com la col·laboració amb Sr. Chen, que puja a l’escenari i amb un segon es fa el públic seu, amb cançons que li permeten baixar de revolucions com “Copilot pt.1”.  

Per la segona part d’aquesta cançó, “Copilot pt. 2” deixa pilotar a Poggioli, que només amb un micròfon damunt de l’escenari mostra la seva part més sensible, millorant una cançó que a mi ja em semblava perfecta.

Un concert sempre és bon moment per celebrar, però sovint també és un lloc d’anuncis, i en aquest cas Galgo Lento anuncia una nova cançó. Afirma que no sap ni si sortirà, tampoc en sabem el nom, però les tres frases que el públic va cantar amb ell les recordarem durant molt temps. 

 “Necessito fer que m’estimis

 però sempre que ho intento

 t’allunyes molt més de mi”

Només puc dir una cosa; en Galgo Lento sap el que es fa. Té actitud i presència dalt de l’escenari, és natural i definitivament sap com fer un gran concert. Després de l’espectacle a la Sala Laut només en puc esperar un altre, i ben aviat.  

- Publicitat -

Suu publicarà el seu nou disc «Material sensible» el 14 de febrer

Suu ha anunciat a través de les seves xarxes que el seu quart disc serà «Material sensible» i que veurà la llum el proper 14 de febrer.

El disc es dividirà en dues cares, cadascuna d’elles formada per 6 cançons, entre les quals trobem ‘Passen coses’, que va sonar durant els mesos estiuencs.

La gira començarà el 14 de març a Madrid i continuarà a Mallorca, Barcelona, Girona, València, així com parades en festivals com el Canet Rock.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Suu (@suu_music)

- Publicitat -

The Darkness actuaran el 21 d’octubre a Barcelona

Foto: Simon Emmett

The Darkness anuncien una nova gira europea on presentaran el disc «Dreams On Toast», que es publicarà el mes de març.

Els britànics actuaran el 21 d’octubre a la sala Apolo, de Barcelona. Les entrades ja estan a la venda a Madness Live a un preu de 40 euros.

Serà una bona oportunitat de veure al grup, cinc anys després de la darrera visita a Catalunya.

- Publicitat -

Primera Llista – 1 al 7 febrer

David Guetta arriba fins al cim de la Primera Llista amb la seva versió del ‘Forever young’, al costat dels Alphaville i Ava Max.

Entren a la llista

Myles Smith – Nice to meet you
Bad Bunny – DtMF
Aitana – Segundo intento

Surten de la llista

Coldplay – Feelslikeimfallinginlove (31 setmanes)
Joan Dausà i Paula Koops – Octubre del 24 (20 setmanes)
Imagine Dragons – Take me to the beach (12 setmanes)

Aspirants

Ginestà & Laia Manzanares – Deixar-se anar la mà (3 setmanes)
Juls – Aquesta olor (3 setmanes)
Miquel Abras – The Cure i tu (3 setmanes)
Anyma feat. Ellie Goulding – Hypnotized (3 setmanes)
Jade – It girl (3 setmanes)
Roger Padrós – No té tanta importància (2 setmanes)
Kygo & OneRepublic – Chasing Paradise (novetat)
Doctor Prats – Aerobic (novetat)

La Llista Nº 626

#ArtistaCançóSet.Var.
01David Guetta feat. Ava MaxForever young14+1
02Alfred GarciaRumba Catalana15-1
03Teddy SwimsBad dreams11+1
04Miki NúñezSerem més forts13+2
05Gracie AbramsThat’s so true11-2
06GinestàNomés viure15+1
07Dani6ix, IZZKID & The TyetsSushi Poke8+2
08Els Amics de les Arts & The Tyets4-3-310=
09Oques GrassesSort de tu17-4
10Flashy Ice Cream & GinestàPerdent el rumb11+1
11Rosé feat. Bruno MarsAPT.12-1
12JulietaJean Blau7=
13Lola YoungMessy4+15
14Sam FenderPeople watching5+1
15Damiano DavidBorn with a broken heart10-1
16La FúmigaRebobinar9+1
17Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile24-1
18Maria JaumeMàgia obscurA6=
19OuinetaDMs5+1
20BuhosHem vingut a jugar5+5
21Àlex PérezAmor d’estiu8+1
22Stromae & PommeMa Meilleure Ennemie9-9
23Bad BunnyDtMF1🆕
24ColdplayWe Pray22-3
25SZABMF4+1
26Chappell RoanGood luck, babe23-3
27Billie EilishBirds of a feather27-3
28Stay Homas & Figa FlawasEspurna2+5
29MushkaLotus3+3
30Sabrina CarpenterTaste22-3
31ShaboozeyA Bar Song (Tipsy)32-12
32Al·lèrgiques al Pol·len & Figa FlawasLO LO LO3+5
33SexenniEl club de la sisena hora15-3
34AitanaSegundo intento1🆕
35Figa FlawasLa Marina Sta Morena29-1
36Benson BooneBeautiful Things52-1
37The WeekndDancing in the flames20-6
38DinouTenim ganes2+1
39CyrilStumblin’ In52-1
40Myles SmithNice to meet you1🆕

- Publicitat -

Humana Sound System publica ‘Tribu’

Humana Sound System és el nou projecte de Natxo Tarrés i Roger Farré (Gossos). El seu segon senzill ‘Tribu’, és una cançó que batega per recordar-nos la importància de trobar el nostre lloc al món, la nostra tribu. És un homenatge a la connexió humana que ens fa créixer. 

‘Tribu’ és un viatge sonor i emocional que parla dels cercles que ens sostenen, que ens inspiren i ens curen. És a la tribu on compartim saviesa, on el foc purificador ens uneix i on les memòries dels nostres ancestres ressonen i ens guien cap a la claredat i la consciència. Amb una melodia que evoca un cercle sanador i unes lletres poètiques, la cançó ens convida a mirar endins i també a obrir-nos al món, trobant la força en la comunitat i en les nostres arrels. 

El senzill és un avançament de l’àlbum complet d’Humana, que arriba aquesta primavera. Un treball ple d’emoció i autenticitat que explora els llaços que ens uneixen com a éssers humans. 

- Publicitat -

Ouineta comença l’any ‘Fatal, fatal’

L’autenticitat torna a prendre el protagonisme en l’univers de Ouineta amb el seu nou senzill ‘Fatal, fatal’. L’artista interpreta un manifest sobre la independència emocional, en clau pop futurista, rebutjant les normes i les expectatives de l’amor. 

La cançó, produïda per Juan Feduchi i publicada per Doble Cuerpo, és una queixa innocent que convida a qüestionar les relacions romàntiques i planteja una reflexió crítica sobre les responsabilitats que comporta la vida adulta. 

Ouineta presentava ‘Fatal, Fatal’ en un concert a la Casa Seat amb les entrades exhaurides. Dins el seu repertori també hi trobem ‘Bikini Kill’ o ‘DMs’, senzill que ja compta amb més de 110.000 reproduccions a Spotify en poc més d’un mesAquest creixement reforça l’expansió en l’escena emergent, fins a col·locar-se entre les finalistes a Millor Artista Emergent als Premis Enderrock en la primera ronda de votació popular. 

Ouineta inclou diferents ciutats en la seva primera gira de festivals aquest any 2025. Les primeres dates ja confirmades es troben a Sabadell (Festival Embassa’t), Lleida (Magnific Fest), L’Estartit (Festival Ítaca) i Vilanova i la Geltrú (Festival Vida). 

- Publicitat -

Afinant l’oïda: The Weeknd, Amaia i Rusowsky

NOVETATS:

  • I si avui és un bon dia, ho és també gràcies al fet que un dels artistes més grans del planeta, The Weeknd, acaba de publicar Hurry up Tomorrow. L’últim disc sota aquest nom, amb el que tanca una de les etapes més exitoses de la història de la música. M’ha semblat increïble, la veritat. Com pots fer un 6è àlbum i que estigui al nivell de tota la resta. Hora i mitja de disc i no he sabut veure un tema dolent. Toca escoltar-lo molts cops per anar apreciant cada cançó i decidint quines són les millors. Hidden features de Justice (quin escàndol de Intro, a lo Thriller), Future, Lana Del Rey, Travis Scott, Playboi Carti, Anitta. Ja és hora de parlar de The Weeknd com un dels millors artistes de la història, que molts cops de tanta popularitat que té, no se’n parla prou. L’atenció als detalls, la producció, el delivery… el fet que l’última cançó hi hagi una transició final amb l’inici de “High for This” (el seu primer tema)… bestial. Àlbum de l’any a gener?

 

  • Després d’un dels millors rollouts dels últims anys en la indústria del nostre país, avui sí per fi ja podem gaudir sencer del nou disc de l’Amaia Si Abro los Ojos no es Real. Recordem que és només el seu segon disc, després de Pero No Pasa Nada, el que per mi és també un dels millors discos debuts del país lately. Per a valorar aquest segon necessitaré una mica més de temps, però amb la primera escolta, crec que els singles són el millor que té. Tampoc m’estranya, perquè són tots molt bons. De les noves, de moment, em quedo amb “Auxiliar” i “C’est la vie”. M’ha agradat veure al Ralphie als crèdits de producció. Ganes de tornar-la a sentir en directe.

  • I parlant de rollout, aquí tenim la primera pedra en el camí del nou disc de rusowsky. Després de les col·laboracions amb Bb trickz i Latin Mafia, i d’uns mesos donant pistes de la publicació del seu primer disc aquest any, ja ha sortit el primer single, “SOPHIA”. I evidentment, és un hit. Sembla mentida que sigui el seu disc debut, després de tot el que ja hem escoltat d’ell, però això no fa que no sigui un dels més esperats d’aquest 2025. Molt content, perquè això també vol dir nou directe!

  • “El BB de la luz” és el nou single de Barry B, el primer en solitari després de l’èxit de CHATO, i d’aparèixer a la gira de Carolina Durante. Produïda per Drummie i Sam Gold, està clar que sap envoltar-se bé. Ganíssimes del seu concert a La Nau el 7 de març.

  • Finalment, Black Country New Road ha tornat. I definitivament, sense la seva veu masculina principal, com ja sabíem. Forever Howlong és el nom del seu nou disc que surt a l’abril i cantaran les seves 3 integrants femenines. I “Besties” és el primer senzill. Amb ell, el que va ser un dels grups més il·lusionants del panorama indie britànic, BCNR, anuncia també una gira europea que passarà pel Primavera Sound.

  • Dues grans cantautores han unit forces en un nou senzill. Parlo de SASAMI i Clairo que han publicat “In Love With A Memory”. M’ha encantat el tema, la seva mescla d’indie i rock amb guitarres distorsionades, la producció i com lliguen les dues veus (no em pregunteu per què, però m’ha recordat a l’Alizzz). El videoclip, també molt top.

  • S’ha sentit una mica retorn a 2018, amb aquesta nova col·laboració entre Senyor Oca i Auxili anomenada “Fins al final”. El tema formarà part de Metall, el nou disc de l’Oca que surt dimarts vinent i del qual ja hem sentit moltes de les seves cançons, en les quals segueix explorant el seu so, sense minvar la qualitat. Pel que fa a la banda de reggae de València, estem esperant el seu proper disc, que sortirà aquest any. Feliç que bandes com aquestes segueixin existint i millorant dia a dia, aportant una mica de qualitat al panorama català.

 

  • I finalment acabo la ronda de novetats amb el nou single de Lluc “2025VISIÓ”, amb el qual segueix publicant temes del seu Deluxe de VAM NÉIXER PER FER AIXÒ, després de “Real”. M’ha agradat molt la cançó, una de les meves preferides. Queden poques entrades per l’estrena en directe juntament amb ultralone a La Nau el 13 de febrer. Hi serem!

 


DESCOBRIMENTS:

  • Explorant el cartell del PS, m’he topat amb SALEM, una banda misteriosa provinent d’Amèrica i pionera del witch house, una espècie de dream-pop tènebre, molt semblant al que fa Ultralágrima. Tot i que la majoria dels temes són poc accessibles, m’he quedat amb “Starfall”, del seu últim disc Fires In Heaven (2020), el segon després de la seva irrupció amb King Night al 2010.

 

Avui hi ha hagut llançaments interessants, que possiblement altres setmanes m’hauria guardat, però avui amb tot el disc de The Weeknd i Amaia, prefereixo no sobresaturar. Parlo dels de Jessie Reyez, San Tosielo, enMatu, Victor Ray, Alice Wonder, Tenda i Phoac.

Fins a un altre!

- Publicitat -

Gessamí Boada & Elio Haven estrenen ‘Surto de mi’

Gessamí Boada presenta “Surto de mi”, el primer avançament del seu nou àlbum que veurà la llum durant la primavera 2025. Una cançó intimista, fresca i optimista que captiva a cada compàs. El tema compta amb la col·laboració especial d’Elio Haven (Xavi Noms), jove talent emergent i concursant del popular programa Eufòria.

Produït, com és habitual, amb Kquimi Saigi i Arnau Figueres, i amb influències del pop, l’indie o el folk com Coldplay, Nick Drake o Lizzy McAlpine, “Surto de mi” combina de manera harmoniosa guitarres acústiques i elèctriques, un piano subtil, una melodia serpentejant i una base rítmica més contundent del que és habitual en les cançons de la Gessamí i que li obre un univers musical molt més melòdic.

El videoclip ha estat filmat i editat per la mateixa Gessamí Boada, que amb una càmera de mà, va enregistrar el procés de gravació del disc durant els mesos d’estiu als diferents estudis de Mataró, Barcelona i Vilassar de Mar. Un recull dels millors moments que suma positivitat a la cançó i que ens parla de la nova etapa musical de l’artista després del seu treball “L’art d’estimar”.
Aquest nou llançament marca l’inici d’una etapa apassionant per a l’artista maresmenca, consolidant la seva proposta musical i preparant el terreny per a un àlbum carregat de força i positivisme.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...