Afinant l’oïda: Vic Mirallas, Lluc i Mariana També

Bona tarda a tothom!

Per fi s’ha acabat gener. Avui serà un blog curtet, ja que no hi ha hagut molts releases, però els que hi ha hagut… xulíssims com sempre. Som-hi!

 


 

Novetats

  • Vic Mirallas ha publicat el seu tercer single, “relevante”, i és una passada. Ser profe d’Operación Triunfo no li fa perdre el temps i segueix traient temes amb aquesta qualitat. Espectacular com camina sobre la línia de baix. Per cançons com aquesta me n’he comprat un. És la meva preferida d’avui.

  • I la segona és “S.W.A.G”, el nou single de Lluc, que aquest cop ha unit forces amb ultralone (molt prometedor), per fer un tema al més pur estil Playboi Carti i Ken Carson. Amb producció i màster dels grans jamzz Galgo Lento. I amb una portada gairebé millor que la cançó. Gràcies per això. L’urban en català està viu i torna gràcies a Lluc amb un nou EP el 15 de febrer!!!

  • Aquesta setmana també hem pogut escoltar un nou single d’Alavedra, “Personalidad”, que com sempre, no decep, en una proposta potser una mica més calmada a la que ens tenien últimament, però no per això pitjor. La lletra un altre cop on point. Aquest single es suma a “Feliz a la fuerza” en el que esperem que sigui un nou disc que puguem ballar molts cops en directe aquest any.

 

  • Daniel Caesar is back!!! Pels que em coneixeu sabeu que és un dels meus artistes preferits, vaig posar el seu últim disc, NEVER ENOUGH al top 2 de l’any passat. La seva nova cançó formarà part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Bob Marley: One Love i es tracta de “Waiting In Vain” una actualització preciosa de la cançó que l’artista jamaicà va publicar el 1977 dins el seu disc Exodus. Daniel Caesar converteix el reggae en soul i R&B i fa mostra de la del seu talent i de la versatilitat de la cançó.  M’ha fet pensar en un altre de les versions que Daniel Caesar té al seu catàleg, com és “Streetcar”, on versiona, un altre cop de manera excel·lent, “Street Lights” de Kanye West.

 

  • Aquesta setmana he conegut a una artista com Mariana També, que just acaba d’estrenar el seu nou senzill “No paro de llorar” (HelsinkiPro), ni més ni menys que produïda per la valenciana Xènia. Formarà part del seu nou EP Cada vez que te digo adiós me siento rara. No m’estranyaria veure-la rebentar l’escena en poc temps: carisma i qualitat no li falten. I a més el videoclip l’han fet els meus amics de la universitat així que mireu-lo!

  • Nova era (i nou fill) per Don Toliver després de Love Sick (2023), de qui ja hem pogut escoltar el seu primer single “Bandit”. La cançó no pot començar millor, amb un sample de “One More Hour” de Tame Impala. M’encanta quan els rapers americans mesclen la seva música amb influències indies. Bona pinta el nou projecte.

 

  • Quan tens el talent de Lil Yachty, no cal fer cap barbaritat perquè una cançó funcioni. I això és el que li ha passat amb “A Cold Sunday”, el seu nou single on el podem escoltar rapejant sobre un riff de jazz, en el més semblant a Let’s Start Here. que he escoltat des que el va publicar.

 

  • Fa unes setmanes us vaig recomanar el grup d’indie pop americà Del Water Gap, i avui han tret una nova cançó, juntament amb Holly Humberstone. Es diu “Cigarrettes & Wine” i m’ha semblat un duet molt maco (i amb una lletra molt trista alhora, sobre el final d’una relació).

 

  • La banda canadenca BADBADNOTGOOD ha publicat el seu nou single, “Take What’s Given”, una cançó la veritat també bastant senzilla, però que m’ha enganxat, pel seu estil mig country mig funky mig jazz. Personalment, m’ha recordat una mica als cants de treball propis dels esclaus del sud dels Estats Units, me la imagino en una peli semblant a 12 años de esclavitud.  A BADBADNOTGOOD els podrem veure al Primavera Sound d’aquest any!

 


 

Descobriments:

  • El descobriment d’aquesta setmana és el de la britànica Lava La Rue i la seva cançó “Angel”, publicada el 2020 i on col·labora amb Deb Never. Cançó onírica, psicodèlica… Produida per Foster The People (dona els vibes!) i, per altra banda, cal tornar a mencionar la influència de Tame Impala en la música en general. Estan a tot arreu! M’ha molat molt el videoclip.

 

I amb això acabem, fins la setmana que ve!

- Publicitat -

Entrevista a Figa Flawas: “La calçotada volem que sigui un disc que serveixi per comprar-nos una masia”

Figa Flawas han publicat el seu segon disc “La calçotada” format per 20 cançons, algunes de les quals ja han estat un gran èxit els darrers mesos, des de ‘Diabla’, passant per ‘Mussegu’ o ‘Xalalà’.

Un disc que és on s’hi poden reviure moltes d’aquestes sensacions úniques dels que esperen amb candeletes l’arribada del fred i, per tant, de la ceba més estimada de Valls.

Per això ens hem trobat amb en Pep i en Xavi, que després de moltes entrevistes encara els hi quedava alguna cosa inèdita per explicar! Per exemple ens han dit una qüestió molt important a l’hora de fer una calçotada i és que no tothom té una masia on poder-la fer. De fet, mig en broma (o no, qui sap, que tenen bastants concerts!) volen que el disc els hi serveixi per arribar-se a comprar la masia que no tenen! 

I sinó sempre pots anar a la calçotada d’un col·lega que té una germana que té una amiga i afegir-se una mica a la festassa.

Els hi espera un any intens de concerts, un d’ells a l’Apolo amb tot exhaurit, però també a festivals com l’Strenes o al Canet Rock entre altres.

Una tertúlia amb Figa Flawas i el nostre company Pol Angelats que al ser de Valls sabia del què parlava!

- Publicitat -

La Suu més personal a ‘Últimamente’

Han passat set mesos des que la Suu va publicar la seva darrera cançó, “Postal barata”. Set mesos durant els quals la cantant barcelonina no ha parat de girar i de preparar les cançons del que serà el seu quart disc. El seu nou senzill es titula “Últimamente” i és una de les cançons més personals i sinceres que ha escrit la Suu. Obre el seu cor de bat a bat i es mostra més transparent i directa que mai.

Composta en un moment complicat per l’artista on els seus fonaments emocionals i afectius trontollaven, en els quals contestar whatsapps i trucades se li feia un món, aquesta ansietat s’accentuava encara més volent seguir sent el centre d’atenció i voler agradar a tothom. Una dualitat difícil de gestionar i, sobretot difícil d’entendre pel seu entorn més proper. “Últimamente” parla sobre el pas del temps i de prendre consciència sobre fer-se gran. “De quan de sobte un dia te n’adones que ja no ets el centre del món, quan, possiblement portes massa temps pensant-ho.” De com l’adolescència va mutant a una etapa més madura i reflexiva, una etapa en la qual passes d’estar permanentment volent enamorar-te i demanant a crits que t’estimin, a una nova on realment el que necessites és aprendre a estimar-te a tu mateixa i valorar-te sense buscar l’aprovació dels altres.

“Últimamente” ha estat produïda per Gerard Giné, buscant un himne pop-rock amb pinzellades electròniques i amb veus tractades amb auto-tune i voccoders. Amb una producció desenfadada i sense complexes que funciona a la perfecció, la cançó també sorprèn de forma simple i despullada tal com va néixer a veu i guitarra, on el pes de la lletra centra tota l’atenció i els sentits.

La gira d’aquest any de la Suu comptarà amb concerts amb banda per festivals, però també amb un format intimista per diverses sales de concerts de l’estat que ha batejat com “A solas” i on s’acompanyarà només per la seva guitarra.

- Publicitat -

La Mushkaa omple l’Apolo de flow

Foto: Marc Clapés

M’he quedat sense paraules després de viure i veure a la Mushkaa en directe a l’Apolo. Ha estat senzillament espectacular, no hi ha hagut cap moment per l’avorriment, no han parat de succeir moments pel record en tot el concert.

Des del primer instant s’ha vist que seria una gran nit, la gent tenia moltíssimes ganes d’escoltar en directe les seves cançons preferides, cadascú té la seva. Les meves són ‘No m’estima +’, ‘El mambo’ i ‘Sembla mentida’. Totes han sonat, així com les que formen part de “SexySensible” el seu darrer i exitós disc, del qual fins i tot n’hem pogut escoltar el tema que li dóna nom i que de moment encara no es pot escoltar a les plataformes.

Però què té la Mushkaa que és capaç de deixar-nos a tots enamorats d’ella i del seu directe? Doncs segurament el fet de la proximitat, el fet que de cop es posa a explicar-nos com se sent, les pors que ha tingut els darrers mesos i fins i tot de confessar com n’està de nerviosa durant concert. El fet de mostrar la seva vulnerabilitat. De veure que és com tots els que estem allà escoltant-la i veient-la triomfar a sobre l’escenari. És com nosaltres, no va de sobrada, no va de diva, és una més com nosaltres, amb les mateixes inseguretats, pors, tristeses i drames de la vida. Aquesta és una de les claus del seu èxit.

L’altre és evidentment el seu enorme talent. Un directe vibrant, capaç de combinar moments més introspectius amb d’altres ben festius i bojos, com si estiguéssim de festa a la mateixa Apolo i ens deixéssim endur pel moment amb els amics i sense que res més importés. Així ha estat el seu concert, una autèntica bogeria, una nit que mai vols que s’acabi.

A més no ha estat sola, no només pels músics que l’han acompanyat, així com el cos de ball, també per les col·laboracions brutals que han aparegut a l’escenari: Julieta, 31 FAM, Flashy Ice Cream, Maria Hein, Akilon 340 i The Tyets. Alguns dels noms més de moda entre el públic més jove no s’han volgut perdre la festa, la gran nit de Mushka, la nit on calla moltes boques, d’alguns que potser es pensaven que el seu directe seria tot pregravat i poc més. Ha demostrat que hi ha Mushka per estona i que el proper cop pot estar-se perfectament tota una setmana seguida actuant a la seva estimada Sala Apolo, perquè segur que ho omplirà.

De moment, aquest divendres arriba el segon concert. Jo si tingués entrada no dubtaria en repetir.

Gràcies, Irma, per una nit que em quedarà sempre en el record.

@primerafila.cat Mushka, 31 FAM i Flashy Ice Cream. Bona Vida a la Sala Apolo. #mushka #31fam #flashyicecream ♬ original sound – Primera Fila

- Publicitat -

Lluc s’ajunta a ultralone a ‘S.W.A.G’

Al 2024, Lluc arriba per explorar nous horitzons amb l’aposta més arriscada fins la data. Un EP de 5 cançons del qual ja ens ha avançat ‘ALS GENS’, una cançó energètica on hi col·labora Galgo Lento i ‘HENNA’, un reggaetón lent on participen dos dels artistes del moment: Dani6ix i IZZKID.

Ara, ens presenta el tercer i últim avançament del seu EP que ja té data: el pròxim 15 de febrer. ‘S.W.A.G’ és la nova cançó del Lluc on col·labora amb una nova promesa de l’escena, Ultralone. El tema produït per jamzz promet ser un hit que et transporta al mumble rap del 2016. Amb una tornada enganxifosa i molt de flow dins dels versos, ‘S.W.A.G’ no pararà de sonar al teu cap amb el seu ritme frenètic!

- Publicitat -

Marala i ZOO fan comboi a ‘Estic antiquà’

Marala enceten el 2024 amb el seu nou single “Estic antiquà”. Amb producció de Toni Fort “Pollet” de ZOO, Sandra Monfort, Clara Fiol i Selma Bruna ens proposen una píndola que parteix d’estructures i melodies tradicionals però que arriba carregada de síntesi, sons i recursos digitals actuals en un nou camí que no renuncia a la llavor de ‘Jota de Morir’ però que respira un aire eminentment més festiu.

A la festa s’hi suma Panxo de ZOO i les seves barres, que arrodoneixen “Estic antiquà” convertint-lo en un èxit ben ballable que és també una crítica a l’heteropatriarcat amb una lletra tan irònica com real. En un present on sembla que ja ho hem après tot sobre l’amor i les relacions no monògames, Marala segueixen sense saber com deixar de tenir novio… i ells segueixen sense recollir les caixes de pizza del sofà.

- Publicitat -

El Black Music Festival presenta el cartell de la 22a edició

El Black Music Festival anuncia el cartell complet de la seva 22a edició amb un total de vint noves propostes, entre concerts i activitats. D’una banda, s’afegeix al cartell el funk de Swatkins, cantant i mestre del taklbox, que amb la seva banda The Positive Agenda telonejaran Scary Pockets per obrir el Black Music Festival a la Sala Apolo de Barcelona el 8 de febrer. També hi serà present l’enèrgic rock&blues dels gironins BigBlack Rhino a la sala La Mirona, precedits de l’actuació del “one man band” Sergi Estella, conegut per fabricar-se els seus propis instruments amb objectes quotidians.

Al cartell també s’hi suma el reggae i l’ska de les barcelonines Les Testarudes, que telonejaran el concert dels mítics Dr. Calypso, actuació ja anunciada que tindrà lloc també a La Mirona. Així mateix, el festival de música negra de Catalunya acollirà l’actuació del guitarrista barceloní Gnaposs, que precedirà el concert del també guitarrista italià Giacomo Turra & The Funky Minutes a La Mirona. Per aquest escenari també hi passarà la gironina Tramma presentant el seu nou projecte amb una sonoritat disco-dance més moderna, precedida de la música negra de la banda Funktory.

També s’afegeixen a la 22a edició el concert de Soul&Funk pels menuts a Palamós i el Tina Turner Black Music Big Band Tribute a Torroella de Montgrí, una producció del Black Music Festival i la fundació Casa de la Música de les comarques gironines. Les entrades per ambdós concerts ja estan exhaurides. Així mateix, la Black Music Big Band tornarà a presentar el concert Disco Fever a l’Atrium de Viladecans, acompanyats de l’Ensemble Jove Orquestra de les Comarques Gironines.

Els parcs de Girona es tornaran a omplir de jornades musicals gratuïtes de la mà del tradicional Black Music Pícnic, que se celebrarà al Parc del Migdia i comptarà amb les actuacions de Lali Begood, la Black Music Big Band, les reconegudes Las Karamba i Dj Dadaa. Com és habitual, també es podrà gaudir de la jornada “Hip Hop al Parc”, amb artistes com EMÉ, Poor Tràmit o Elane, que actuaran al Parc Central.

El Black Music Festival també acollirà alguns concerts gratuïts com el de Howlin’ Dogs i el seu projecte inspirat en les Work Songs afroamericanes a l’Ateneu 24 de juny de Girona, The Explosive Swing Trio a Fornells de la Selva o l’actuació de la big band empordanesa The Funk Power Station al Mercat de La Volta de Girona. La Black Music Big Band Junior, la “germana petita” de la Black Music Big Band, tocarà a les poblacions de Castell d’Aro i Corçà. En aquesta segona població s’hi afegirà el Black Music Choir, una iniciativa també sorgida del mateix festival.

Per últim, el festival també ha programat activitats paral·leles a Girona com la Black Music Silent Disco, que tornarà a recórrer els carrers del Barri Vell de Girona, així com l’activitat participativa Black Music Quiz que tindrà lloc a l’Ateneu El 24 de Juny. També acollirà la sessió LP #57 on s’analitzarà l’àlbum At Last!, d’Etta James a La Marfà, així com un taller de Brass Band a mans de membres de la Hip Horns Brass Band a La Mercè.

Aquestes novetats se sumen als concerts ja anunciats de grans caps de cartell internacionals com les cantants de jazz Dee Dee Bridgewater i Catherine Russell, la reconeguda banda de versions Scary Pockets que inaugura el festival el 8 de febrer a l’Apolo de Barcelona o el rock psicodèlic dels holandesos DeWolff. El festival també comptarà amb altres artistes internacionals com el virtuós de l’harmònica Errol Linton, el guitarrista italià Giacomo Turra & The Funky Minutes o els senegalesos Seckou Keita i Momi Maiga, resident a Catalunya, concert del qual s’han exhaurit les entrades.

El festival també comptarà amb una gran presència de grups estatals com els madrilenys Kamikaze Helmets, la banda gallega The Soul Jacket o els saragossans The Kleejoss Band. Així mateix, gran part del cartell del Black Music Festival està format per artistes catalans com The Gramophone Allstars Big Band, la banda mítica Dr. Calypso, la barcelonina Namina en format sextet o el col·lectiu de músics The Big Easy’ Crew.

- Publicitat -

Mad Cool tanca el cartell del 2024 amb les últimes confirmacions

El festival Mad Cool ha anunciat els últims noms per l’edició d’enguany amb les confirmacions de Maneskin, The Killers, Rema, Lord Huron o Tyla, que se sumen als ja prèviament anunciats de Dua Lipa, Bring me the Horizon, The Smashing Pumpkins, Pearl Jam, Janelle Monáe, Avril Lavigne, Garbage, Nothing but Thieves, Black Pumas, Tom Morello, The Kooks, Arlo Parks o The Gaslight Anthem.

Enguany el festival compta també amb la presència de dos noms de casa com són Julieta i Stay Homas, que també presentaran les seves cançons en directe.

El Mad Cool tindrà lloc del 10 al 13 de juliol en el mateix recinte de l’any passat, tot i que enguany s’ha anunciat un aforament més reduït, després d’algunes queixes que van sorgir amb l’edició del 2023.

Els abonaments i les entrades de dia ja estan disponibles al web del festival.

- Publicitat -

Kuu ens sedueix amb ‘Ni es nota’

La Kuu, una de les noves artistes més prometedores de l’escena musical catalana, ens captiva amb el seu últim single “NI ES NOTA”. Combinant el ritme suau del reggaeton amb la delicadesa del pop, Kuu ens porta en un viatge musical a través dels sentiments d’atracció i incertesa en una festa.

“NI ES NOTA” és una oda a aquells moments de tensió i desig en una festa, quan l’atracció cap a una altra persona es fa evident, però el pas per expressar-la queda en suspens. Amb lletres com “M’agrada tant quan em mires, em poso nerviosa si te m’apropes”, Kuu capta magistralment la complexitat de l’amor no declarat i la dansa subtil de l’atracció.

La música combina el ritme característic del reggaeton amb una suavitat que és distintiva del pop, creant un so que és tant contemporani com emotiu. Aquesta fusió única de gèneres fa de “NI ES NOTA” una peça que no només mou el cos, sinó també el cor.

El títol de la cançó, “NI ES NOTA”, parla de l’intent de l’artista d’ocultar els seus sentiments, un joc de “veure sense ser vist”, que s’intueix en versos com “Sense intimitat, semblem dos estranys esperant l’hora”. Aquest tema ressona amb qualsevol que hagi sentit l’atracció en un ambient festiu, però amb la reluctància a donar el primer pas.

Amb “NI ES NOTA”, la Kuu continua demostrant la seva habilitat per crear música que connecta amb l’oient a un nivell profund i personal. Aquest single no només és una mostra del seu talent com a cantautora, sinó també una finestra a la seva capacitat de capturar emocions complexes amb una elegància inconfusible.

- Publicitat -

L’Embassa’t suma noves incorporacions com Cala Vento o Marala

Aquest dimarts 30 de gener l’Embassa’t ha fet pública la segona llista dels noms que actuaran durant la setzena edició del festival de música independent: Samantha Hudson, Cala Vento, Marala, Aines, Merca Bae, 2manyzorras, ALVVA, Mareo, Nerve Agent i Senda Fatal.

Un nou llançament amb el predomini d’artistes joves que reafirma, un any més, la voluntat del festival sabadellenc de generar un espai que visualitzi els sons més emergents i alternatius del panorama català.

L’Embassa’t 2024, que se celebrarà del 16 al 19 de maig al Parc Catalunya de Sabadell, oferirà una barreja d’actuacions de nous talents i artistes de llarga trajectòria, en un cartell que ja compta amb músics de referència com Antònia Font, Guillem Gisbert, Mushkaa o Rusowsky.

- Publicitat -

Adele anuncia el seu retorn a Europa aquest 2024

Adele torna al continent europeu on no actuava des del 2016 (amb concert a Barcelona, inclòs) i ho farà amb 4 concerts a Munic, en la que suposarà l’única ciutat europea on actuarà durant aquest 2024.

Les dates seran els dies 2,3, 9 i 10 d’agost, en un recinte a l’aire lliure i creat exclusivament per aquesta ocasió especial. Disposarà de grades i zones de peu amb una capacitat per 80.000 persones cada nit.

L’artista continua a Las Vegas amb “Weekends with Adele”, que s’allargaran fins a mitjan de juny.

Per assistir als concerts t’has de registrar al seu web.

- Publicitat -

Pet Shop Boys tornen amb “Nonetheless” i estrenen tres cançons

Pet Shop Boys tornen a la càrrega amb “Nonetheless” un nou treball que arribarà el 26 d’abril. Del disc ha en podem escoltar tres noves cançons: Loneliness, Party In The Blitz i Through You (tot i que les dues últimes no apareixen al llistat de temes, podrien ser cares B). El disc compta amb la producció de James Ford.

El duet explica que volien que el disc fos una celebració de les emocions úniques i diverses que ens fan ser humans. Des de les cançons més orientades al ball fins a les balades més introspectives.

Seran 10 cançons per explicar on es troben musicalment en aquests moments, amb un punt de reflexió i es mostren entusiasmats d’haver treballat amb James Ford, que ha aportat nous elements a la seva música.

Tracklist de Nonetheless

Loneliness
Feel
Why am I dancing?
New London boy
Dancing star
A new bohemia
The schlager hit parade
The secret of happiness
Bullet for Narcissus
Love is the law

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.