Fades està d’estrena amb una col·laboració de luxe, el grup mallorquí s’ha unit a Samantha Hudson per reinterpretar el seu hit ‘Artificial’. Aquesta versió titulada ‘Artificial Remix’ incorpora per primera vegada la veu de Hudson cantant en català.
La cançó que forma part del futur àlbum Metallix: Afterparty, és una celebració de la diversitat i l’experimentació sonora. Amb influències de l’hyperpop i melodies pop clàssiques, el remix es presenta com un himne per la generació Z, amb lletres iròniques i un so atrevit, que connecta amb l’estètica pop global.
Amb ‘Artificial Remix’, Fades i Samantha Hudson uneixen forces per crear una peça que celebra la identitat, la diversitat i la llibertat d’expressió, consolidant-se com a referents de la música queer en català.
El seu nou àlbum Metallix: After Partysortirà a la llum el pròxim 23 de maig.
Ouineta firma la seva declaració d’amor més brillant amb ‘Gorgeous‘ una producció de pop i afrobeat a càrrec de Roots i Juan Feduchi. La cançó és una confessió directa on l’artista declara els seus sentiments cap a la seva noia preferida.
El tema ve acompanyat d’un videoclip dirigit pel duet MerciXula, responsables d’altres peces visuals per Amaia o Mushka, on la coreografia es converteix en el fil conductor. La peça aposta per una estètica basada en els contrastos i referències a l’univers de les nines Polly Pocket, però reinterpretats en clau del 2025, fet que reforça l’imaginari artístic de Ouineta, on la nostàlgia té un paper constant.
Amb ‘Gorgeous‘ l’artista vol presentar la seva evolució i creixement constant, utilitzant el pop, l’afrobeat i els codis hipercontemporanis d’aquest 2025 com a motor que l’empeny a consolidar-se com una de les cantants emergents més prometedores del moment.
El Salvatge Tour recorrerà més de deu ciutats catalanes aquest estiu i farà parada als festivals com el Sónar o el Vida.
La idea conceptual del nou disc d’Els Catarres parteix d’una premissa aparentment senzilla, però profundament revolucionària: atrevir-se a viure. Viure com un acte valent, com una aventura plena d’incerteses però també de descobertes. Sense atreviment no hi ha experiència, i sense experiència, no hi ha emocions que sacsegin ni sentiments que perdurin.
Cal viure sense garanties de felicitat, però amb la certesa que només vivint plenament es pot sentir de veritat. Perquè viure amb coratge, avui, és l’autèntica revolució. De la mateixa manera que confiar en les persones, en l’amor i en les relacions, tot i les cicatrius que pot provocar, és un acte de revolta.
PARACAIGUDISTES apel·la precisament a l’acte subversiu de qui salta sense por, del que confia que les persones, els indrets o les cançons tenen la facultat d’aturar sempre els cops. Tard o d’hora les persones que escullen viure, prenen consciència que han vingut en aquest món per ser paracaigudistes.
Menys de dos anys després de ‘X si ens veiem en una altra vida’, 31 FAM torna amb força amb ‘R31’, un nou treball que marca un abans i un després en la seva trajectòria. Aquest disc, i com també ho va ser l’anterior, és autoeditat per la mateixa banda, però a diferència de tot el que han fet fins ara, 31FAM ha presentat el primer àlbum conceptual.
Més que un àlbum, ‘R31’ és una emissora imaginària —Ràdio 31— des d’on els sis membres del col·lectiu projecten les seves veus, estils i identitats individuals, al llarg de tot un dia. És així com Lil Didi, El Kid, AAA, Bandam, Koalekay i Joey C, que ja fa un temps han anat explorant els seus estils de forma individual, han aconseguit crear el còctel perfecte.
Es tracta d’una proposta atrevida i polifacètica que, no només ha triomfat en conservar l’essència del grup sinó que a més a més ha complert amb les necessitats d’exploració de cada membre. Amb ‘R31’, 31 FAM reafirma la seva força com a col·lectiu creatiu i ofereix un disc fresc, divers i carregat de personalitat.
‘R31’ proposa música per les diferents hores del dia, com si cada cançó fos part de la programació d’una ràdio que acompanya l’oient del matí a la La ràdio de la teva vida, cada dia de la teva vida». Aquesta estructura horària, unificada per l’estètica sonora i visual de Ràdio 31, dona coherència a un disc amb gran diversitat d’estils, que van del mambo a la batxata, passant pel dembow i el reggaeton.
A més a més per fer-lo encara més complet han comptat amb diferents col·laboradors de renom en el panorama català com són Jordi Basté, Tomàs Molina, així com la veu de Magalí Sare al tema «La Gavina (Mambo Remix)».
31 FAM donarà el tret de sortida a la seva nova gira el proper 3 de maig a la sala Razzmatazz, en un concert molt especial amb què portaran en directe per primer cop ‘R31’ i que ja ha esgotat totes les entrades.
LECOCQ presenta Volaille / Aviram, un nou EP de sis cançons acústiques que actua com a epíleg intimista del seu primer disc Sous la glace / Sota el gel. El treball, amb tres temes en català i tres en francès, aprofundeix en l’alienació, el dol i el renaixement des d’una mirada poètica i despullada.
Composat durant l’estiu passat als estudis Del Suono Moretti, gravat i mesclat per Jordi Mora i masteritzat per Jan Valls, l’EP traça un recorregut sonor entorn de la pèrdua de contacte amb la realitat i la vida. Cada cançó és un fragment d’un mateix relat, embolcallat en melodies senzilles i samplers d’ambients que evoquen els paisatges on van ser composades.
Les lletres giren al voltant de la pèrdua d’alè, el so distant, la cambra buida, el dolor que il·lumina i la possibilitat de renéixer.
Lluna Plena continua escalfant motors pel seu esperat nou projecte amb “L’AMOR ÉS UN TIMO”, el quart i últim avançament abans de la sortida d’un disc que veurà la llum abans que acabi la primavera.
El nou single arriba aquest divendres i consolida la proposta de pop urbà fresc i emocional que el quartet ha anat construint durant els darrers mesos. Amb una producció cuidada i fresca carregada d’aire estiuenc, “L’AMOR ÉS UN TIMO” s’endinsa en les cicatrius que deixen les relacions amoroses: aquells records que s’enganxen a la pell i que, amb el temps, es transformen en nostàlgia.
Lluna Plena firma així una de les seves cançons més corejables i personals fins al moment, amb un to desacomplexat però també sincer, seguint la línia de singles anteriors com STICB o POPSTAR. Per arrodonir el llançament, el grup ha rodat un videoclip amb F2PRODUCTIONS, un equip audiovisual que ja ha col·laborat amb altres projectes destacats. El clip s’ha rodat a S’Agaró, aprofitant els paisatges de la costa brava per transmetre tot el magnetisme estiuenc de la cançó. Amb aquesta peça audiovisual, Lluna Plena mostra una nova faceta visual que reforça el seu univers estètic i emocional.
L’artista gironina Laura West publica el seu primer EP titulat «QUIEN SOY CUANDO NADIE MIRA».
La història comença en un món idíl·lic, gairebé celestial, però aviat la realitat l’obliga a baixar i enfrontar les seves pors més profundes.
El so evoluciona amb la narrativa: de paisatges sonors eteris i delicats a una producció crua, fosca i enèrgica, reflectint i convidant a reflexionar sobre una mateixa i les relacions interpersonals.
Per donar vida a aquesta travessia emocional, Laura West ha comptat amb la col·laboració de la madrilenya Carmen Lillo i la catalana Laura Gibert, a més de la producció de KFE, Scotty DK, o Franklin Dam, entre d’altres.
Amb la publicació d’aquest EP, ens regala també el videoclip de «CARAMELO», una de les cançons inèdites que encara no havia publicat com a avançament i que podem trobar dins aquest nou projecte.
Fets un embolic. Així és com estan dani6ix & IZZKID a «MORENA». Els maresmencs publiquen nou tema, tot just un mes després del seu últim avançament, per donar-nos una nova pista sonora del que podrem trobar en la mixtape que publicaran d’aquí a unes setmanes. Una mixtape que ja té nom, «TOT TORNA», i en què, a més de «MORENA», trobarem temes com «xocOcrispy» o «m’enamOra», entre d’altres.
A «MORENA», dani6ix &IZZKID continuen posant sobre la taula les contradiccions que un es troba quan es deixa guiar pel cor. En aquesta ocasió, però, els maresmencs intenten allunyar-se d’aquella persona que els fa parar bojos. Tot i això, quan es creuen les mirades, torna a encendre’s la flama i passa l’inevitable. I és en aquest moment, quan cedeixen les regnes de tot plegat i es deixen portar.
En el terreny musical, «MORENA» agafa distància respecte dels anteriors avançaments de «TOT TORNA». Mantenint l’essència urbana i l’esperit sonor de dani6ix & IZZKID, el tema té un seguit d’elements més orgànics, com les palmes que ens acompanyen al llarg de tota la proposta.
Produït, com ja és habitual, per Kashlo i mesclat i masteritzar per Aleix Iglesias, «MORENA» arriba de la mà d’un videoclip dirigit per Miki EMEGE i Istar Gutiérrez, amb la direcció de fotografia d’Edgar Gisbert.
La posada de llarg de la ‘mixtape’ que dani6ix & IZZKID preparen, serà en un dels espais més mítics de casa nostra, la sala Razzmatazz de Barcelona. En concret, els maresmencs portaran el seu nou directe i el contingut d’aquesta ‘mixtape’ a la sala tres de Razzmatazz el dijous 15 de maig a les 21.00. Les entrades per a aquest concert ja estan a la venda a www.salarazzmatazz.com.
A mitjans de novembre Els Amics de les Arts anunciaven «20 anys d’Amics» un disc recopilatori amb 20 dels seus temes més coneguts, que els hi donaven un nou so acompanyats de 20 artistes de la talla dels Tyets, Sergio Dalma, Judit Neddermann, Figa Flawas o Lluís Gavaldà.
Aquest Sant Jordi era la data marcada al calendari per tots els seguidors del grup, data on per fi es podrien escoltar la resta de les cançons que mancaven per estrenar. Una d’elles amb la col·laboració de Manu Guix, l’altre amb Kevin Johansen (on el grup canta en castellà) i la tercera amb Scotty DK.
Les 20 cançons ja estan disponibles i de ben segur que sonaran al concert que el grup oferirà el 25 de juliol al Poble Espanyol, de Barcelona, en el que suposarà l’únic concert de tot el 2025 a Catalunya. Sí que se’ls podrà veure a Andorra, Mallorca i València. Ara per ara només en queden a Palma, mentre que les de Sueca encara no han sortit a la venda.
La catalana Victoria Riba, coneguda artísticament com a Vicco, acaba d’estrenar ‘STIC PAPRIKA’, una producció de Scotty DK, en un tema creat al costat de Mama Dousha i el propi Scotty DK.
L’artista ha explicat que aquest any anirà experimentant musicalment i que tot el que estreni no està previst que formi part de cap disc. Serà un any de senzills.
Vicco explica a Els 40 que la cançó és una mica com ella, que li agrada molt la bogeria, que és un caos i per això s’ha volgut deixar endur pel tema, amb una lletra que neix sense cap tipus de pretensió. Sobre el títol de la cançó ve a dir que «està on fire» i que neix amb la intenció de passar-ho bé i ballar-la molt.
Tot i que és el primer senzill que l’artista canta en català, abans ja l’havíem pogut escoltar al costat de Siderland en la versió de ‘Nochentera’ que van fer pel Disc de La Marató de 3Cat.
Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc «ERIL ERIL ERIL», així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.
Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.
El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.
El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: «ERIL ERIL ERIL», es diu.
«ERIL ERIL ERIL» s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.
També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...