“R31” segueix a Razzmatazz

Els més tranquils tenen una cita. Amb les entrades exhaurides des d’abans d’estrenar l’àlbum, la sala Razzmatazz s’omple pel retorn de 31 FAM als escenaris. Tornen després de visitar fa més d’un any el Sant Jordi Club, perquè aquí realment sí que hi ha caliu. 31 FAM és més que mai una família. Els de Sabadell pugen a l’escenari ben elegants, seguint amb l’estètica que presenta l’àlbum “R31”, i preparats per donar inici a la programació de la ràdio de la teva vida.

“Bon dia, Catalunya” són les primeres paraules que sonen damunt de l’escenari. ‘MAMA HO SENTO’ i ‘TETEO I CALIU’ són les encarregades d’inaugurar la festa en la que es converteix la presentació de “R31”, un nou àlbum, una nova etapa, però sense oblidar d’on venen. En aquest primer bloc també sonen les ja cançons clàssiques del grup, els seus himnes com ‘Valentina’ o ‘Septiembre’. 

Una cita tan important no es pot fer en solitari, i Maig és la primera dels convidats que  passen per l’escenari de Razzmatazz. Acompanya Lil Didi i El Kid per cantar ‘CASA NOSTRA’, i inaugura una secció crítica per aquell públic més sentimental,  ja que la segueixen ‘Tranquila’, de la mà de Bandam i El Kid, i ‘QUÈ FAREM AMB TU?’, una cançó on trobem a un AAA completament vulnerable, i fins i tot amb dificultats per cantar la cançó. Aprofita el moment per remarcar, “que jo tinc molt clar que un “te quiero” no és el mateix que un “t’estimo”.

A mesura que va passant la programació del dia, tornem a pujar de revolucions i en qüestió de segons el públic passa d’estar plorant a saltar al ritme de ‘Un Bate’. Tornem a obrir la porta dels convidats i entren Mushkaa i Pol Giancana per entonar la ja típica ‘Bona Vida’. 

S’apaguen les llums i tot de figures corrent per l’escenari canvien la posada en escena. És l’hora de la sobretaula “i l’important no és que mengem ni on mengem, sinó amb qui compartim la taula”. El Kid reivindica la rumba catalana i una llarga vida a la 31 abans de posar-se amb els seus companys darrere de la barra que han muntat damunt de l’escenari. El grup marca el ritme de ‘ASÍ ES LA VIDA’ amb cops a la barra, i els acompanya un grup de músics amb bongos, baix, calaix i una guitarra. Aprofiten per recordar una cançó que sentien a la ràdio quan eren més petits, i en fan la seva versió amb ‘Et camelo si tu em mires’. A darrere de la barra també canten ‘Des del dia 1’ i ‘La Pili’, entonant un cant final a favor de la rumba catalana. 

I amb l’escenari inicial, comença la tarda amb ‘LA GAVINA (MAMBO REMIX)’. Aquesta dona pas a una traca de cançons que fan ballar al públic al ritme de ‘Sincero’, ‘CUANDO ME MIRAS’, ‘MASSA FUM’, ‘½ GANGSTER’ i ‘AMOR Y ODIO’. Les ballarines no són simplement un element més del directe, mai ho han sigut, però en aquest concert, especialment a la tarda, fan que l’espectacle guanyi encara més. Són hipnòtiques, són actitud i una part clau de Ràdio 31.

A mesura que s’acosta la nit, però, els integrants de 31 FAM es tornen més reflexius, més introspectius, i tornem a baixar de revolucions. Li toca a Bandam, una persona que no explica mai les seves penes, però que al sortir d’una relació de cinc anys, ho va necessitar. Amb una menció especial a Koalekay, per escoltar-lo i ajudar-lo sempre, i també a la seva exparella, una de les persones que més ha estimat, i que sempre estimarà, comencen a sonar les notes de ‘1243’. Una cançó que no cantarà mai més, només al concert de Razzmatazz, una manera simbòlica de tancar aquesta etapa. Les llums de l’escenari l’emboliquen, i amb una base acústica del Koalekay a la guitarra canta a l’amor que ha sentit, i que assegura que sempre sentirà cap a aquesta persona. 

El Kid agafa el relleu per un altre moment excepcional, i porta al directe “a totes les versions de tu”, el seu EP en solitari que presenta també a aquesta cita tan especial a Razzmatazz. Comença amb un fragment de ‘soho interlude’ i repassa també ‘nana de les persones tristes’, ‘espero que estiguis un lloc millor’ i ‘la teva companyia’, acompanyat de la cantant Ven’nus. Per tancar aquest bloc especial d’El Kid, seu per cantar ‘a la meva vera’, amb el cor de tot el públic. 

Finalment, El Kid abandona l’escenari i arriba la nit. L’estrenen amb ‘TOSSUDA PT.2‘ i ‘AL CANTU’, que van animant al públic abans que arribi el que ja s’ha convertit en un himne; ‘Ferran Adrià’. Abans però, El Kid té alguna cosa a dir.  

“Aquesta ràdio sempre es farà en català. El fet que el Bandamito i AAA cantin en castellà no treu cap mena de mèrit a això. Conviuen les dues llengües, però sense oblidar que el primer sempre és el català.”

D’aquesta manera, sembla defensar-se de totes les crítiques referents a l’ús del castellà en les seves cançons i assegura que 31 FAM sempre serà pels catalans. I els catalans presents al concert celebren l’entrada a l’any nou. Són les 23:59 i, agafats a les persones que estimen, entren en un compte enrere per inaugurar tots junts el ‘BON ANYYYY’. 

“Bona nit Catalunya, gràcies per ser-hi un cop més, l’únic que queda és tot el que queda per endavant. Us estimem” I les notes de ‘Nens Del Barri’ anuncien que el concert s’acaba. L’adéu final té ‘RESO PER NOSALTRES’ de fons. No la canten, però és la cançó perfecta per abandonar l’escenari i tancar el concert. Un concert molt especial. Amb convidats, amb cançons noves però també antigues. Cançons que no es cantaran mai més, i per tant, un concert que mai es podrà igualar i seguirà a Razzmatazz.

- Publicitat -

Lady Gaga reuneix a més de 2 milions de persones amb un concert a Copacabana

Lady Gaga és notícia aquest diumenge per haver aconseguit ajuntar 2,1 milions de seguidors en un concert gratuït que ha tingut lloc a la platja de Copacabana, de Rio de Janeiro.

L’artista ha presentat el seu darrer disc «MAYHEM» al Brasil, on feia 13 anys que no actuava. La cantant s’ha disculpat per haver trigat tants anys en actuar.

Gaga ha estrenat els seus nous temes, però no han faltat clàssics com Poker Face, Alejandro, Shallow o Bad Romance.

Tot i els 2,1 milions de persones que han vist Gaga en directe, aquest no és el concert més multitudinari que es viu en aquella platja, ja que l’any 1994 Rod Stewart en va 3,5 milions. L’any passat Madonna va actuar-hi davant de 1,6 milions.

- Publicitat -

Primera Llista – 3 al 9 maig

Alex Warren manté el número 1 de la Primera Llista gràcies al seu èxit viral ‘Ordinary’.

Entren a la llista

OneRepublic – Invincible

Surten de la llista

Myles Smith – Nice to meet you (13 setmanes)

Aspirants

Coldplay – Good Feelings (6 setmanes)
Gabry Ponte – Exotica (5 setmanes)
Vicco – Stik Paprika (2 setmanes)
Lorde – What Was That (novetat)
Benson Boone – Mystical Magical (novetat)
Maroon 5 feat. Lisa – Priceless (novetat)
Ed Sheeran – Old photos (novetat)

La Llista Nº 639

#ArtistaCançóSet.Var.
01Alex WarrenOrdinary10=
02Damiano DavidBorn with a broken heart23+1
03DoechiiAnxiety7-1
04Ed SheeranAzizam4+3
05Miki NúñezPura vitamina12+1
06Lady GagaAbracadabra12-1
07GinestàTot el que ens queda8+3
08The TyetsA fora plou8-4
09j-hope & MiguelSweet dreams6=
10Els CatarresLa fortuna7+3
11Lola YoungMessy17-3
12Miley CyrusEnd of the world4+6
13Kendrick Lamar & SZAluther7-2
14David Guetta & SiaBeautiful People6+8
15Alfred GarciaT’estiu8+4
16Sabrina CarpenterBusy Woman9-1
17LISA feat. Doja Cat & RAYEBorn Again11-3
18Doctor PratsAeròbic13-6
19AitanaSegundo intento14-3
20The TyetsSi ho deixéssim tot4+10
21Oques GrassesSort de tu30=
22Stay Homas & Figa FlawasEspurna15-2
23Mama DoushaCatalan Society10-6
24Benson BooneSorry I’m here for someone else5+3
25Damiano DavidNext summer5+4
26Ariana GrandeTwilight zone3+6
27Rosé feat. Bruno MarsAPT.25-2
28Chappell RoanThe Giver6-5
29Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile37-1
30Gracie AbramsThat’s so true24-4
31Bad BunnyDtMF14-7
32Doctor Prats & La FúmigaExtraordinàriament normal3+3
33The Tyets & Juan MagánUn petonet2+6
34SombrBack to friends2+6
35BuhosHem vingut a jugar18-2
36Dani6ix, IZZKID & The TyetsSushi Poke21-5
37David Guetta feat. Ava MaxForever young27-1
38Billie EilishBirds of a feather40=
39OneRepublicInvincible1🆕
40SexenniMòbil, claus i cartera11-3

- Publicitat -

«BENTORNAT», de Lildami

Comença el mes de maig i Lildami ho fa petant-ho amb el seu quart disc “Bentornat”. Una oda a la vida, a les relacions i a l’alegria. El cantant de Terrassa ha tornat de la millor manera possible fent-ho amb un disc fresc, amb el seu estil raper i reivindicant les tradicions i la cultura de casa nostra.

L’àlbum de nou cançons contempla el gènere del folklore, hip-hop i rap. La collita perfecta per tal que el Damià arribi als escenaris amb tots els fonaments que ha cultivat des del 2017. Quan va començar a fer la música que ha acompanyat durant tantes generacions.

Els temes que contempla el disc:

El tema d’obertura és ‘Bentornat’ la cançó que dona nom al disc. De la millor manera possible, el raper ha fet una cançó que celebra la seva tornada. Amb música nova i un merxan innovador fet per ell mateix. Així mateix, dos anys després de la gira «Dummy», ja el tornem a tenir aquí amb moltes ganes.

D’una banda, ‘El camí’ un tema on participa Miki Núñez i la Black Music Big Band. En aquest tema, Lildami canta als diferents camins que ens presenta la vida. D’una manera rica i alegre, el cantant de Terrassa parla de la il·lusió i les ganes que posa cadascú amb els seus camins per arribar a aconseguir el que es vol. Així ens ho demostra en Damià arribant al punt on es troba ell de la seva carrera musical. Treballant com en El Ball de la civada’ es pot arribar allà on qualsevol persona vulgui.

Per l’altra banda continuem amb el tema ‘Pokkibo’ ens parla de la seva manera de ser, ‘pensant en l’altra meitat’ i fent-ho tot de manera senzilla i sincera amb els valors de cadascú.

Aquesta temàtica podem relacionar-la amb el següent tema del disc. ‘A contracorrent’ es fa un acte de rebel·lia on el mateix Lildami, es defineix com una figura lliure que sempre ha fet les coses seguint el seu ideal i tenint els seus objectius molt clars. Sense ningú que el pugui fer canviar la seva trajectòria.

UN MOMENT DE SINCERITAT:

A ‘Si 10 vol’ ‘Montserrat’ i ‘Bon vent i Barca Nova’ el terrassenc, exposa la seva visió de les relacions d’amistat, amor i altres tipus de relacions que es poden tenir al dia a dia. Des de la sinceritat i amb tonalitats més melancòliques. A més a més, Lildami ens vol fer arribar el missatge que sempre ens hem de cuidar a nosaltres mateixos i prioritzar-nos abans que ningú.

La seva obra conclou amb ‘Prudenci Bars’. Un tema on reflexiona sobre la seva pròpia carrera com a músic i tots els altres esdeveniments i programes els quals ell hi ha participat activament. El cantant se sincera i agraeix tot el que ha rebut i ha donat recordant cada passa, cada disc i cada concert que ha fet.

Lildami ha passat per molts estils, looks i ambients diferents (música, televisió…). Però, al cap i a la fi, el seu únic i irrepetible estil encara sona a ‘Bentornat’ mantenint la seva essència i compromís amb la llengua i la cultura catalana. En aquest disc més que mai. Escolteu-lo, analitzeu-lo i celebreu-lo als seus concerts com ho farà ell cantant les cançons.

- Publicitat -

Milky Chance actuaran el 30 d’agost a Barcelona

La promotora Last Tour anuncia un comiat del mes d’agost (i gairebé de l’estiu) que tindrà lloc el 30 d’agost al Poble Espanyol, de Barcelona.

La festa comptarà amb els alemanys Milky Chance, uns enamorats de Barcelona, ja que sempre que poden venen a oferir els seus grans directes. No estaran sols ja que també s’espera la presència de Giant Rooks, Fil Bo Riva i Mavica.

Les entrades ja es poden adquirir a través de Fever Up.

- Publicitat -

Maroon 5 i Lisa de BLACKPINK llancen ‘Priceless’, una balada pop que fusiona dos mons musicals

El grup nord-americà Maroon 5 i Lisa, membre del grup sud-coreà BLACKPINK, han estrenat la seva esperada col·laboració titulada ‘Priceless’. Aquest senzill marca el retorn de Maroon 5 després de gairebé dos anys sense llançar nova música, i serveix com a avançament del seu vuitè àlbum d’estudi previst per a aquest estiu.

‘Priceless’ és una balada pop amb tocs nostàlgics i romàntics, on Lisa aporta la seva veu distintiva al costat d’Adam Levine.

Aquesta col·laboració representa una oportunitat per a Maroon 5 de connectar amb el públic jove i per a Lisa de continuar expandint la seva carrera internacional com a solista, després de l’èxit del seu àlbum «ALTER EGO».

- Publicitat -

El Posidònia Fest 2025 referma el seu model amb un cartell paritari, divers i inclusiu

El Posidònia Fest torna a Mataró aquest estiu amb una cinquena edició que consolida el seu format innovador i reafirma el seu compromís amb la cultura inclusiva, la sostenibilitat i el talent local. Del 27 al 30 d’agost, la capital del Maresme es convertirà en escenari d’un festival que combina música, arts visuals i consciència ecològica, amb concerts repartits entre el Port, el centre de la ciutat i espais emblemàtics com La Presó.

Una de les grans novetats d’aquest any serà el concert accessible en llengua de signes protagonitzat per Meritxell Neddermann, que tindrà lloc dijous 28 d’agost a les 18 h a l’Ateneu de la Fundació Iluro, en col·laboració amb la mateixa entitat. Aquesta proposta s’inscriu en la voluntat del festival de fer de la cultura un espai realment obert a tothom.

Un cartell per a tots els gustos

El festival presenta un programa eclèctic i paritari, amb noms consolidats com Alfred García, Manu Guix i la mateixa Neddermann, i grups emergents com Ölivias o Arar. També hi tindran cabuda els artistes locals gràcies a la crida oberta a músics del Maresme, que podran presentar candidatura fins al 15 de juny. Tres propostes seran seleccionades per actuar a la Plaça de Santa Maria i al Port de Mataró.

Entre els escenaris habituals destaca La Presó, que tornarà a acollir la proposta més arriscada i íntima del festival, enguany a càrrec del contrabaixista Manel Fortià i el seu projecte Libérica (dimecres 27 d’agost, 20 h).

Més enllà de la música: art en viu i sensibilització ecològica

L’edició 2025 també oferirà una experiència artística immersiva gràcies a la participació del fotògraf i artista plàstic Enric Lucena, que exposarà la seva obra i crearà una peça pictòrica en directe durant els concerts de Manu Guix i Alfred García al Port de Mataró.

El festival manté la seva vocació mediambiental, recordant el valor dels alguers de posidònia presents a la costa del Maresme. Amb una superfície de 700 hectàrees, aquest ecosistema marí és vital per a la biodiversitat i la qualitat de l’aigua. El Posidònia Fest rep el suport de l’Ajuntament de Mataró, el Port de Mataró i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), que també impulsen accions per protegir aquest entorn natural únic.

Les entrades ja són a la venda a través de la web oficial del festival: www.posidoniafest.cat.

- Publicitat -

Sidonie publica ‘Et Puc Odiar Molt Més’

Sidonie publica «Et Puc Odiar Molt Més», el primer single del seu nou àlbum que veurà la llum aquest 2025.

Amb aquesta cançó marcada per un so definidament pop amb una producció fresca i enèrgica i una lletra que explora les contradiccions emocionals pròpies de les relacions més intenses, la banda obre una nova etapa dintre de la seva trajectòria que culminarà amb la publicació del seu primer àlbum íntegrament en català.

- Publicitat -

Lildami estrena el seu disc «BENTORNAT»

Lildami torna a sorprendre aquest 2025 amb la publicació del seu quart disc, que ha titulat encertadament, BENTORNAT. Per una banda, el terrassenc torna de nou al rap i a les barres que el van veure créixer… i es torna a reivindicar com un dels millors escriptors i prestidigitadors lírics de casa nostra. Lildami torna a connectar amb la música des d’on la gaudeix més. Però BENTORNAT i la seva estètica també sintetitza el clam a la normalització de l’ús del folklore i les tradicions catalanes que tant han marcat la trajectòria de l’artista. A banda de l’apartat estètic, el disc està carregat de dites catalanes i refranys a les cançons i als seus títols.

En total, Lildami ha firmat nou cançons que l’acosten al Hip Hop. El terrassenc sona a rap més que mai i deixa de banda en gran part l’autotune. L’han acompanyat en aquest camí els productors Genís Trani que ha produït la majoria de les cançons, Sr. Chen que n’ha produït dues i Scotty DK que n’ha produït una.

- Publicitat -

Gessamí Boada presenta el seu nou treball «12»

La cantautora Gessamí Boada publica «12», un treball introspectiu que reflexiona sobre les senyals de la vida, la convivència amb les pròpies ombres i la bellesa que pot néixer del caos. Amb temes en català, castellà i anglès, l’artista reafirma la seva veu singular dins del panorama musical català.

Produït per Gessamí juntament amb Arnau Figueres i Kquimi Saigi, el disc respira un so orgànic i modern influenciat per artistes com Sufjan Stevens, Coldplay o Lizzy McAlpine. A més, compta amb col·laboracions destacades com Mia Lardner, Elio Haven i Hayley Reardon.

El disc «12» gira al voltant del simbolisme dels números 1 i 2: llum i força, lluna i fragilitat. Aquesta dualitat es fa present en cada cançó, teixint un relat honest, madur i profundament emocional.

El llançament de l’àlbum ha estat possible gràcies al suport de la Cases de la Música i la Fundació SGAE, que aposten per l’impuls i la professionalització de projectes emergents des del territori.

Amb «12», Gessamí Boada obre un nou capítol vital i artístic que convida a respirar, mirar endins i reconèixer que la bellesa, sovint, s’amaga entre la llum i l’obra.

- Publicitat -

Ed Sheeran anuncia el disc «Play» i estrena ‘Old Phone’

Després de l’èxit de Azizam, Ed Sheeran fa un pas més en la seva trajectòria musical. Aquest dimecres ha anunciat que el seu pròxim àlbum, titulat Play, ja està disponible per a la seva reserva, tot i que no arribarà a les plataformes fins al 12 de setembre.

L’artista ha compartit a través de les xarxes socials que aquest nou treball neix arran d’un moment molt complicat a la seva vida, i que gran part de les cançons estan influenciades per la música que ha descobert arreu del món. De fet, el procés de composició es va acabar mentre era a l’Índia, un país que ha marcat l’esperit global del disc.

Tot i això, el single que avui ha vist la llum, Old Phone, no segueix aquesta línia sonora internacional. Es tracta d’un tema íntim, de base acústica i amb tocs de country, que mostra una vessant més pausada i reflexiva de Sheeran.

El disc, format per títols com Sapphire, For Always o A little more, promet un recorregut emocional i divers fins al seu llançament a la tardor. Caldrà veure quants temes nous compartirà abans que arribi la data marcada.

Tracklist

01 “Opening”
02 “Sapphire”
03 “Azizam”
04 “Old Phone”
05 “Symmetry”
06 “Camera”
07 “In Other Words”
08 “A Little More”
09 “Slowly”
10 “Don’t Look Down”
11 “The Vow”
12 “For Always”
13 “Heaven”

- Publicitat -

Suc i Sopes estrenen ‘Llegendes’, el primer avançament del seu nou projecte musical

Foto: Ruben Diaz

La banda menorquina Suc i Sopes ha publicat “Llegendes”, el primer dels tres temes que veuran la llum aquest estiu. La cançó, ja disponible a totes les plataformes digitals, és una oda als records que deixen empremta i a les persones amb qui compartim els moments més importants de la vida.

Amb un to nostàlgic i emotiu, “Llegendes” parla dels instants que no tornaran, però que romanen dins la memòria amb una força inesborrable. La banda hi expressa el seu amor per les bones companyies, els amics, la família escollida i aquella persona especial amb qui es comparteix part del camí.

El llançament arriba acompanyat d’un videoclip enregistrat i produït pels mateixos membres de Suc i Sopes, reforçant l’aposta del grup per l’autogestió i la proximitat. La producció i el màster de la cançó han anat a càrrec del productor Aitor Comellas.

Amb aquest nou projecte, el grup reafirma la seva essència i aposta per una música carregada d’emocions i autenticitat.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...