Maig i Juls s’uneixen a ‘Per si tornes’, la col·laboració més esperada del pop urbà català

“Per si tornes” reuneix, finalment, dues de les veus amb més projecció del nou pop urbà en català: Maig i JULS. Aquesta col·laboració, llargament anticipada pels seus seguidors, arriba en un moment dolç per a totes dues artistes, que han viscut un primer any de trajectòria intens i ple de creixement. Amb presència creixent en festivals, plataformes digitals i mitjans especialitzats, Maig i JULS s’han convertit en referents d’una nova onada musical connectada amb el públic jove, amb una proposta fresca, honesta i connectada amb les emocions del present.

A la producció s’hi suma Poncelam, una de les productores emergents més destacades del moment, que també és artista i que aporta al tema la seva sensibilitat sonora. La producció es mou entre la delicadesa i el ritme: “Per si tornes” combina l’atmosfera íntima amb bases d’afrobeat que conviden a moure el cos, però també a deixar-se portar per la nostàlgia. El resultat és un tema amb aroma d’estiu, però amb una profunditat emocional que connecta amb qui ha viscut un amor fugaç, i manté, encara, una esperança silenciosa de retrobament.

La cançó no només és una col·laboració musical: és també un gest de complicitat i entesa entre tres artistes que aposten per créixer col·lectivament. En un panorama en plena efervescència, “Per si tornes” esdevé una declaració d’intencions d’aquesta nova fornada de talent femení, que es mou amb naturalitat entre l’autenticitat i l’ambició creativa.

Amb aquesta unió, Maig, JULS i Poncelam fan un pas ferm cap a la consolidació d’una escena cada cop més plural, diversa i potent, i marquen un abans i un després dins del pop urbà cantat en català.

- Publicitat -

Neix Feroe, un nou festival íntim i de qualitat a Barcelona

Barcelona suma una nova cita imprescindible al seu calendari musical: el festival Feroe, que se celebrarà els dies 14 i 15 de novembre a La Carpa del Poble Espanyol. Amb un format reduït, un únic escenari i tres artistes per nit, el festival aposta per una experiència acollidora, allunyada de la massificació, la immediatesa i els preus abusius que sovint dominen l’oferta musical.

La iniciativa neix de la mà d’Albert Puig, periodista musical vinculat a mitjans com iCat i Catalunya Ràdio, i actual director de la promotora No Sonores, responsable de propostes com Petits Camaleons, Blues de Cerdanyola o el Sant Jordi Musical, entre d’altres.

El cartell de Feroe 2025 combina qualitat, elegància i trajectòria artística:

Divendres 14 de novembre:
The Tallest Man on Earth, The Jayhawks i The Weather Station.

Dissabte 15 de novembre:
Squeeze, Nick Lowe & The Straitjackets i Valerie June.

Les entrades i abonaments ja estan a la venda a través del web oficial festivalferoe.com.

Abonament pels dos dies: 99 euros (sense despeses).
Entrada d’un sol dia: 59 euros (sense despeses).

- Publicitat -

Les 10 cançons més populars de Lax’n’Busto

Aquest any estem tornant a gaudir de la música de Lax’n’Busto en directe, de nou amb la veu de Pemi Fortuny, per tant és un bon moment per recopilar quines són les 10 cançons més populars del grup, com sempre fem sumant les reproduccions de Spotify amb els vídeos més exitosos del seu canal de Youtube oficial o el de la seva discogràfica. Com que hi ha moltes versions d’un mateix tema, com hem fet sempre només ens fixarem en el vídeo o arxiu amb més reproduccions.

TOP 10 LAX’N’BUSTO

10. PER UNA COPA – 1.276.809

9. TINC FAM DE TU – 1.357.116

8. MIAMI BEACH – 1.626.745

7. TREPITJA FORT – 2.552.401

6. TORNAREM – 3.947.126

5. QUE BOIG EL MÓN – 4.158.826

4. MÉS QUE LA MEVA SANG – 4.241.919

3. LA MEVA TERRA ES EL MAR – 5.004.747

2. T’ESTIMO MOLT – 6.178.214

1. LLENÇA’T – 11.117.018

- Publicitat -

‘ALAMBRE PúA’, la banda sonora de l’estiu de Bad Bunny

Bad Bunny ha estrenat ‘ALAMBRE PúA’, el seu nou senzill. El passat 11 de juliol va començar la seva residència a Puerto Rico, sota el nom ‘No me quiero ir de aquí’. Allà, el porto-riqueny va sorprendre el seu públic iniciant el show amb una cançó inèdita. Un cop acabi la residència, començarà la seva gira, que farà parada a Barcelona el 22 i 23  de maig de l’any que ve. Avui, quatre dies més tard, l’ha llançat a totes les seves plataformes sense previ avís.

‘ALAMBRE PúA’ és una cançó on Bad Bunny retorna a les seves arrels, seguint les petjades del seu últim disc, ‘Debí tirar más fotos’. Amb un estil més íntim i melancòlic, Bad Bunny parla sobre l’amor de la seva vida, un tema molt recurrent a les seves cançons. Això sí, ho fa amb una melodia que ja s’ha apropiat, una melodia que el caracteritza. A més, com a totes les seves cançons, la sensualitat té un paper molt important.

Aquesta nova cançó és un himne per aquells amors difícils de superar. Al llarg de la lletra, parla sobre aquell amor perfecte i idíl·lic i de tot el que va aprendre d’ell, però sense deixar enrere les parts més dolentes i fosques d’aquest. Un amor bo i dolorós a parts iguals amb el que, segons l’autor, molts poden empatitzar.

El nom de la cançó, ‘ALAMBRE PúA’, fa referència al filferro de pues amb el qual es fan les tanques i que, també, resulta ser dolorós. Podem veure clarament el significat d’aquesta metàfora quan diu “Me amarraste el corazón con alambre de púa”. Una metàfora que mostra que, a més de ser difícil de deixar anar, aquest amor també fa mal. A més, el títol fa referència, també, a un element clau a Puerto Rico, i una de les passions de Bad Bunny: els combats de lluita lliure, on la tanca del ring estava confeccionada amb aquest filferro.

Aquesta nova cançó, com era d’esperar, ve acompanyada d’un videoclip. En aquest, podem veure un pla seqüència d’una noia ballant al ritme de la cançó. Finalment, el pla s’acaba obrint, deixant-nos observar l’escenari de la residència de Bad Bunny a Puerto Rico, on podem llegir: No me quiero ir de aquí.

‘ALAMBRE PúA’, la cançó de l’estiu de part de Bad Bunny, ja disponible a totes les plataformes. de maig de l’any que ve.

- Publicitat -

Mushkaa cancel·la la seva participació al FIB 2025

Foto: Ressons Penedès

Mushkaa se suma a la llarga llista d’artistes i grups que cancel·len les seves actuacions en festivals que tenen relació amb l’empresa KKR, per la seva vinculació amb Israel.

L’artista ha explicat a través de les seves històries d’Instagram que va decidir seguir endavant amb l’actuació en el Sónar, perquè en aquell moment pensava que el boicot no era l’única manera de fer activisme i que potser es podia canviar alguna cosa des de dins. Ara però creu que el boicot és l’única eina del canvi radical contra el genocidi.

Els últims dies també han decidit no formar part del FIB: Residente, Camellos, Judeline o Califato 3/4.

- Publicitat -

El Sant Jordi Club es prepara per a una transformació radical: nou espai, més capacitat i vocació musical

El Sant Jordi Club tal com el coneixem té els dies comptats. Aquest 17 de juliol, l’Ajuntament de Barcelona donarà el tret de sortida al concurs internacional d’arquitectura que marcarà l’inici d’un ambiciós procés de reforma integral del recinte. L’objectiu és convertir aquest emblemàtic espai de Montjuïc en una sala moderna, versàtil i altament especialitzada en música en viu, amb una capacitat flexible d’entre 3.500 i 9.000 persones.

Inaugurat l’any 1992 com a part de la infraestructura de l’Anella Olímpica, el Sant Jordi Club es redefinirà completament per adaptar-se als estàndards acústics, escènics i tecnològics actuals. El projecte, impulsat per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i valorat en 70 milions d’euros, preveu l’inici de les obres l’any 2027 i la seva finalització el 2029, coincidint amb el centenari de l’Exposició Internacional de 1929.

Durant aquest període de dos anys, l’espai romandrà tancat a concerts i espectacles. Tot i això, la seva importància actual és indiscutible: només el 2025 acollirà 44 dels 94 esdeveniments programats a l’Anella Olímpica, compartint protagonisme amb el Palau Sant Jordi i l’Estadi Olímpic. En els darrers dos anys, prop de dos milions de persones han assistit a espectacles en aquest conjunt d’espais, un 80% del públic local o regional, segons dades presentades per la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet.

Durant l’acte de presentació, Bonet ha subratllat que el nou equipament haurà de tenir una identitat arquitectònica pròpia, però integrada dins del conjunt de Montjuïc. El nou Sant Jordi Club multiplicarà per cinc la seva superfície actual, passant dels 2.976 als 16.500 m², en part gràcies a l’aprofitament de l’aparcament situat just davant de l’edifici. Serà el primer auditori de l’Estat concebut exclusivament per a espectacles musicals, amb un enfocament clar en la qualitat de l’experiència del públic i la sostenibilitat.

Aquesta reforma s’emmarca en una estratègia global de transformació de la muntanya de Montjuïc de cara al 2035, amb una inversió total prevista de 370 milions d’euros. El pla inclou projectes destacats com l’ampliació del Museu Nacional d’Art de Catalunya, la recuperació del Palau d’Esports per a usos culturals i esportius, i la millora de la connexió urbana i del transport públic, incloent-hi l’arribada de la línia 2 del metro i la integració amb els Ferrocarrils de la Generalitat.

Amb aquesta aposta, el consistori aspira a fer realitat la “tercera gran transformació” de Montjuïc, després de les de 1929 i 1992, consolidant-la com el gran parc metropolità de Barcelona i dotant-la dels equipaments culturals i d’oci que la ciutat necessita en el segle XXI.

- Publicitat -

“Tot aquest espectacle”: El nou deliri audiovisual dels Figa Flawas

by Liam D

Els Figa Flawas tornen a sorprendre amb un nou projecte audiovisual, un documental fictici que acompanya a un videoclip, però que va més enllà de la música. Es tracta de: “Tot aquest espectacle”, un curtmetratge de vint minuts, dirigit per la jove realitzadora Júlia Coldwell i escrit pel còmic i guionista Marc Sarrats.

La peça ens mostra amb humor àcid i una videografia similar a la The Office o Paquita Salas, la reacció d’una discogràfica davant que el nou senzill del duo sigui un Ska. Amb to critíc i irònic recrea aquesta situació esbojarrada amb una mirada creativa i multidisciplinària, on la música, l’humor i la cultura popular conviuen amb naturalitat i originalitat.

El curtmetratge compta amb un repartiment de primer nivell, amb la presència destacada d’Elisabet Casanovas (Merlí, Chavalas), Jordi Rios i Cesc Casanovas (actors habituals de Polònia) i Estel Ibars, actriu de teatre amb experiència al TNC (L’Aranya). A més, el curtmetratge amaga un cameo sorpresa : Lluis Gavalà, que ja havia col·laborat amb el grup en el tema Xalalà, apareix en una escena clau com a figura referencial de la música catalana.

També hi participen figures històriques de l’ska i de la cultura popular catalana, com Luismi i Sergi “Xeriff” Monlleó, membres de Dr. Calypso, o el dissenyador i agitador cultural Txarly Brown, autor de la portada del single a la freSka. El periodista Xavier Pérez Esquerdo completa la llista de cameos d’un projecte que, més enllà de la broma, connecta diferents generacions i àmbits de la cultura catalana.

Amb “Tot aquest espectacle”, Figa Flawas acompanya el llançament del seu nou senzill “a la freSka”, un tema d’estètica vintage i ritme ska que ja supera les 300.000 reproduccions a Spotify. El projecte reafirma l’estil irreverent i creatiu del grup, que combina música, humor i audiovisuals per construir un univers propi i genuí.

- Publicitat -

Travis Scott publica la segona part de JACKBOYS

Sota el segell discogràfic propi de Cactus Jack, “Travis Scott” ha publicat el seu vuitè disc seguint el fil del sisè treball d’estudi: Jackboys 2. Un projecte musical ambiciós en el qual l’artista nord-americà el comparteix amb diferents artistes tan coneguts com emergents.

Aquest segon disc d’estudi, el cantant segueix el camí de la primera part del disc. Buscant sons i estils musicals innovadors, la discogràfica busca expandir la identitat sonora i visual de Cactus Jack. D’aquesta manera s’estan consolidant una estètica pròpia i una sonoritat característica que barreja producció musical d’alt nivell, cultura de carrer i ambicions en l’àmbit internacional.

L’àlbum conté 17 temes en els quals la família del fenomen “Jackboys” creix. En el vídeo musical “JACKBOYS & TRAVIS SCOTT – 2000 EXCURSION” es pot apreciar com aquest grup ha evolucionat al llarg del temps i posant la metàfora del cotxe que permet portar molta gent. Aquesta “excursion” es descriu com un vehicle espaiós que ha canviat les coses per a ells, ja que poden portar material, música i cantants nous.

Travis Scott i el seu projecte han creat un col·lectiu de músics i artistes on tots ells, estan associats a un gènere musical únic.

 

EL VIDEOCLIP:

- Publicitat -

Així sona el nou senzill de Wolf Alice, ‘The Sofa’

Wolf Alice ha presentat el seu nou senzill, ”The Sofa”. Amb aquest, afegeixen una nova dimensió al seu quart àlbum, ‘The Clearing‘, que es publicarà el 22 d’agost. Després del seu retorn als escenaris al Primavera Sound, on van ser cap de cartell, i a Glastornbury, Wolf Alice es consolida com una banda que juga en una lliga pròpia.

Aquest nou senzill, ‘The Sofa’, és un retrat psicològic de l’àlbum. Tracta sobre enamorar-se de la vida i deixar enrere, sense penediments, vergonya o culpa. Com un somni de tarda mandrosa, ‘The Sofa’ és una balada a piano que reforça la que, fins ara, és la millor composició d’Ellie Rowsell, vocalista i compositora del grup. Amb aquesta nova cançó, Wolf Alice assoleix una serenor guanyada amb esforç.

«No vaig arribar a Califòrnia, on pensava que podria començar de nou. Em sento una mica atrapada a Seven Sisters. Al nord de Londres, oh Anglaterra. I potser això està bé»

‘The sofa’, a més, ve acompanyat d’un videoclip. Rodat als carrers del nord de Londres, ciutat d’origen de la banda i en homenatge a la lletra, captura l’esperit de la cançó en càmera lenta i colors vius. L’Ellie, es transporta a una fantasia caòtica, dins de la seva ciutat d’origen sense abandonar la comoditat del seu sofà. D’altra banda, aquest videoclip s’inspira en la fotografia clàssica de carrer, que retrata la interacció i l’alegria compartida amb laguns desconeguts en un dia assolellat. El videoclip ha estat dirigit per Fiona Jane Burgess i conté nombroses referències al proper àlbum de la banda.

A més, el nou senzill dels britànics segueix les passes de la seva anterior cançó, ‘Bloom Baby Bloom’. Aquesta introducció a la seva nova era, és una oda captivadora al creixement, a més de l’evolució i l’expansió en la vida, la música i l’art. Aquest primer llançament en tres anys va ser un gir cap al rock alternatiu, molt intel·ligent per part dels britànics. Va arribar, també, acompanyada d’un videoclip dirigit per Colin Solal Cardo, on es desconstrueix una actuació de rock clàssic.

Escrit a Seven Sisters i enregistrat a Los Angeles l’any passat, el nou disc ‘The Clearing’ revela on es troba Wolf Alice musicalment l’any 2025, amb una col·lecció de cançons absolutament segures, plenes d’ambició, idees i emoció. Sens dubte, ‘The Clearing’ és un disc veritablement atemporal i el seu nou senzill, ‘The Sofa’, ja està disponible a totes les plataformes.

- Publicitat -

Marc Andurell fa un homenatge als estius d’abans

Marc Andurell posa banda sonora a l’estiu amb “Un estiu com els d’abans”, una proposta musical enèrgica i emotiva que convida a recuperar l’essència dels estius sense pantalles, amb més converses, carretera i autenticitat.

Amb un estil pop estiuenc i tocs revival dels anys 2000, Andurell signa un tema que connecta generacions i desperta la nostàlgia d’aquells estius sense cobertura. El videoclip, també ja disponible, s’emetrà durant tota la temporada a les televisions de proximitat.

L’artista barceloní, conegut pel seu pas per musicals com RENT, Fun Home o Bare, i per formar part del grup vocal DeuDeVeu —guanyador d’Oh Happy Day—, es va donar a conèixer com a solista amb “La Deixo Caure”, amb la qual va guanyar la primera edició de l’OP FEST. Aquest 2025 ha publicat el seu primer EP, 4×4, i continua consolidant la seva carrera musical amb aquest nou senzill que fa un cant a la desconnexió i a la vida senzilla.

- Publicitat -

sombr actuarà el 25 de febrer a Barcelona

sombr anuncia la seva gira europea “The Late Nights & Young Romance Tour” on s’inclou una parada el 25 de febrer al Sant Jordi Club de Barcelona. En un primer moment havia de tenir lloc a Razzmatazz però a causa de l’alta demanda s’ha canviat de sala.

L’artista s’ha fet molt popular els darrers mesos gràcies a temes com ‘Back to friends’ o ‘Undressed’, que s’han aconseguit situar a la part alta de les principals llistes mundials, convertint l’artista nord-americà en tot un fenomen.

sombr també s’ha fet molt viral a través de TikTok fent que la seva popularitat augmenti considerablement.

Les entrades sortiran a la venda el proper 18 de juliol a les 10 del matí a Ticketmaster i LiveNation.es. Hi haurà prevenda el dia abans a LiveNation.es. Les entrades costaran 39’5 euros. També hi haurà pack VIP a 153 euros.

- Publicitat -

Lax’n’Busto triomfen a Les Nits de Barcelona amb un directe intens i carregat de complicitat

Foto: Jose Irun

Hi ha concerts que no són només música, sinó moments compartits que es graven a la memòria. El d’ahir diumenge al Festival Les Nits de Barcelona va ser exactament això. Lax’n’Busto van tornar a trepitjar l’escenari d’un gran recinte amb totes les entrades venudes i una expectació que s’ha anat escalfant al llarg dels darrers dies d’aquesta mini gira tan especial.

Tot i que el retorn d’en Pemi Fortuny ja no agafa per sorpresa, la seva presència continua sent motiu de celebració. I ell mateix ho sap. Durant el concert es va mostrar pròxim, emocionat, i va reconèixer: “Estem al·lucinant amb com està anant tot això… Fa un any, ni ens ho podíem imaginar”. Un moment sincer, d’aquells que fan de pont entre artista i públic, sense filtres.

El públic, repartit en butaques, s’aixecava i s’asseia constantment, deixant escenes curioses que des del mateix escenari van provocar rialles i complicitat: “Sembla que estiguem a missa: ara podeu seure, ara us podeu posar dempeus”, van dir entre cançó i cançó. Però el que es vivia no era una cerimònia, sinó una comunió rockera de les que costen d’oblidar.

El repertori va ser una celebració del millor del grup: ‘Tornarem’, ‘La meva terra és el mar”, ‘Tu ets la llum’, ‘T’estimo molt’, ‘Trepitja fort’, ‘Miami Beach’, Júlia’ i, com no podia ser d’una altra manera, una “Llença’t” final que va desfer qualsevol protocol de platea. Tothom dret, cantant, cridant i amb ganes que la nit no s’acabés mai.

Van marxar de l’escenari amb The Clash sonant de fons, com a recordatori que la seva essència és clara: actitud, veritat i cançons que no passen de moda. Sense artificis. No els cal res més.

Llarga vida als Lax, al Pemi i als bons directes.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Galetes estrictament necessàries

Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.

Galetes de tercers

Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.

Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.