Muse ha publicat aquest divendres “The Wow! Signal”, el seu desè àlbum d’estudi. El nou treball pren el nom del conegut senyal de ràdio detectat el 1977 que alguns van relacionar amb un possible origen extraterrestre, una referència que serveix de fil conductor d’un disc on la banda torna a explorar l’univers de la ciència-ficció.

Tot i mantenir aquesta temàtica, el vocalista Matt Bellamy ha explicat que les noves cançons també neixen d’un moment molt personal. En una entrevista a NME, el músic ha assegurat que, després d’haver dedicat els últims discos a qüestions com la política, el futur o les distopies, aquesta vegada ha volgut escriure sobre les seves pròpies experiències i emocions.

Musicalment, “The Wow! Signal” combina alguns dels elements habituals del grup, com les guitarres contundents, els sintetitzadors, els arranjaments orquestrals i els cors, amb influències del pop, l’electrònica i el rock progressiu. Entre les cançons del disc també hi ha una col·laboració amb Ellie Goulding.

- Publicitat -

Coincidint amb la publicació del nou àlbum, Muse es prepara per iniciar una nova gira nord-americana aquest estiu. Més endavant, al novembre, la banda oferirà una sèrie de concerts al Regne Unit amb una producció completament renovada. Bellamy ha avançat que l’espectacle tindrà una marcada inspiració espacial i inclourà nous elements escènics i efectes làser.

Amb “The Wow! Signal”, Muse amplia una discografia que arriba ja als deu àlbums d’estudi i obre una nova etapa que combinarà el llançament del disc amb una extensa gira internacional.