Oques Grasses edita aquest divendres una versió en vinil transparent del seu popular disc “Fruit del Deliri”.
Fruit del Deliri, el sisè disc d’estudi dels osonencs Oques Grasses, continua batent rècords. Després de convertir-se en el millor debut d’un disc en català de la història d’Spotify i entrar com a número 3 a les llistes oficials de vendes d’Espanya -on encara es manté entre els 24 primers-, el disc ha continuat acumulant streamings fins a assolir en tres mesos i mig 30 milions de reproduccions només a Spotify.
A més, la gira de presentació de quinze concerts que encara ha de passar per Roses aquest diumenge, Felanitx el 24 d’agost, Reus el 7 i Barcelona el 20 de setembre i Madrid el 4 d’octubre a Madrid, ja suma deu sold outs.
Dues de les artistes més en forma de l’escena musical catalana estan ja preparades per tornar a col·laborar! Parlem de Julieta i Mushkaa que han compartit un fragment d’una nova producció que podria arribar molt aviat.
Un tema molt fresc i estiuenc, que sembla que estarà cantat en català i portuguès, que de moment se’n desconeix el nom, però que podria dir-se ‘Vaya liada‘, almenys això es pot llegir tant en el vídeo compartit com en una recent publicació d’Irma Farelo al seu Instagram.
La cançó podria arribar un any després de ‘No m’estima +’.
Mama Dousha continua liderant el rànquing de les cançons que més sonen a la ràdio musical de Catalunya i tot gràcies a ‘Que chévere‘, que precisament és l’actual número 1 de la Primera Llista.
El tema manté el lideratge tot i la forta entrada de Buhos amb ‘Actitud’, des del número 2. També se sumen a la llista la Suu amb ‘Passen coses’ (nº8); ‘Jubilar-me’ d’Oques Grasses (nº12); ‘Amor estacional’, de Ginestà (nº13); ‘La Marina sta morena’, de Figa Flawas (nº16); ‘Ja dormiré’, de La Fúmiga i Figa Flawas (nº18); ‘Atracció magnètica’, de Flashy Ice Cream i Mushka; ‘(A)Gust a Agost’ de Júlia Blum (nº24); o ‘Boig x tu’ de Flashy Ice Cream.
Mediterranea Festival, celebrat a Roses des del 2015, es prepara per a la seva 8a edició aquest dissabte 3 d’agost. Amb caps de cartell com el porto-riqueny Anuel AA o JC Reyes, entre més de 50 artistes, el festival bat rècord d’assistència, amb més de 20.000 persones que passaran pel seu recinte situat als afores de la ciutat de Roses.
Anuel AA és reconegut en l’àmbit internacional com una icona de la música llatina. En llançar el seu àlbum “Real hasta la muerte”, es va posicionar en els primers llocs en les plataformes digitals. L’any 2018 va ser l’artista més vist a YouTube a escala global durant més de 26 setmanes consecutives, i l’any 2019 va guanyar el seu primer Premi “Lo Nuestro” com a Artista Revelació. L’artista ha estat nominat també a múltiples premis internacionals, d’entre els quals destaquen els Billboard, els Latin Grammy, Premios Juventud o Premios Tu Música Urbano. També té col·laboracions amb artistes tan internacionals com Daddy Yankee, Karol G, Ozuna o J Balvin, entre d’altres.
Després de la consolidació del festival l’any passat, amb actuacions d’artistes tan reconeguts com Quevedo o Saiko, aquest any l’organització aposta encara més fort, amb una ampliació del recinte de gairebé 20.000 m2 extra, a més d’una nova zona amb atraccions i una renovada zona de restauració amb diversos foodtrucks.
A punt d’esgotar el seu aforament complet, les últimes entrades pel festival estan disponibles online a la web www.mediterraneafestival.es.
Els ajuntaments de Santa Susanna, Pineda de Mar i l’empresa Paralelos Musicales han trobat la solució per evitar que el festival Mar d’Estiu s’hagi de cancel·lar pels informes negatius del Departament de Territori de la Generalitat.
L’esdeveniment no es celebrarà al lloc conegut com La Llàntia, un espai del domini públic maritimoterrestre on cal l’autorització de la Generalitat, sinó al costat de la zona hotelera de Santa Susanna, al Torrentó de Can Gelat. L’autoritat competent per donar els permisos en aquest indret és l’Ajuntament. Això és el que han pactat aquest cap de setmana els alcaldes de Santa Susanna, Joan Campolier, i el de Pineda de Mar, Xavier Amor, amb l’objectiu de salvar el festival Mar d’Estiu.
Els terrenys on s’ubicarà el Festival és una immensa esplanada situada entre la carretera N-II i la zona hotelera de Santa Susanna. Aquest nou espai s’adapta als nivells acústics que preveu la Generalitat. A més, es resolt la polèmica sobre la contaminació acústica a la zona del village per la música fins ben entrada la matinada, a les 12 de la nit aquest espai deixarà de funcionar. Tot i així, amb la voluntat de minimitzar més el so del festival i donar una major garantia en la qualitat de vida dels veïns i veïnes l’escenari estarà situat de cara a mar.
El festival Mar d’Estiu es farà del 3 al 18 d’agost. En total seran 12 concerts d’artistes de primer nivell. Per l’escenari del Torrentó de Can Gelat de Santa Susanna desfilaran Ojete Calor, Luz Casal, Ara Malikian, Sopa de Cabra, Los Secretos, Malú, Sergio Dalma, Juan Magán, Antoñito Molina, God Save The Queen o Rozalén. La cloenda del festival serà un doble concert a càrrec de Mushkaa i The Tyets.
Els britànics The Vaccines tornen a Barcelona el 16 d’octubre en el marc de la gira de presentació del disc “Pick-Up Full Of Pink Carnations“. Actuaran a la Sala Apolo.
Les entrades es posen a la venda aquest 31 de juliol a la xarxa Ticketmaster, tot i que el dia abans hi haurà prevenda des de les 10 del matí a LiveNation.es. Les entrades costaran 28 euros (+despeses de gestió).
Aquest 2024 he vist MOLTS cops en directe a The Tyets. Però tenia cert morbo i ganes de veure si els mataronins aconseguien fer aixecar de les butaques de Cap Roig a totes les persones que han omplert el recinte per escoltar en directe els seus potents èxits.
Amb ‘La Platja’, la primera cançó, semblava que el repte s’hauria aconseguit ràpidament, algunes persones s’han aixecat i han ballat, però tot plegat ha estat un miratge. Quan ha acabat la majoria s’ha tornat a apalancar a la butaca i a gaudir dels temes, que ho són tot menys relaxats. Tots ells conviden a posar-se dempeus i moure el cos. S’ha aconseguit en alguns moments aixecar les mans i fer moviments amunt i avall, o fer un cor amb les mans i moure-ho d’un costat a l’altre, però ballar, el que es diu ballar ha trigat a arribar.
A mi m’encanta anar al Festival de Cap Roig, penso que l’acústica és molt bona, des de qualsevol lloc veus molt bé l’escenari i cada any hi ha un cartell eclèctic i ple d’artistes interessants per veure en directe, però encara trobo que li falta una cosa per ser perfecte, i és un espai reservat només per persones que no volen estar assegudes i volen gaudir el concert de peu dret i ballar. I és que cada any hi ha molts directes que conviden a ballar i saltar, com el cas dels Tyets, que per molt que volguessin canviar el repertori i adequar-lo a l’espai els hi costaria molt omplir 90 minuts només amb temes amb un to més baix. Això o reformular les cançons, però tampoc és el que voldria la gent que els ve a veure. Per tant jo des d’aquí llenço el suggeriment als organitzadors per fer un petit espai en algun punt del recinte pels que tenen ganes de donar-ho tot!
El concert ha estat un no parar d’èxits, el que acostumen a fer a tots els concerts d’aquesta gira. Amb temes del seu “Èpic Solete”, altres de més antigues, també els nous senzills i amb moments bonics com l’anunci d’un nou disc pel 2025, just abans que soni ‘De l’1 al què’ (que comença amb una versió més lenta, però això passa a tota la gira), també amb ‘Desembre’ o ‘Olívia’.
I evidentment la traca final ha arribat amb ‘Bailoteo‘, i aquí sí. Aquí finalment TOT (o un 90% del públic) ha fet cas al títol de la cançó i s’ha posat dempeus i ha ballat, segurament amb més ganes que mai, després d’haver-se passat tot el concert a la butaca, fent moviments amb les cuixes i les cames, movent les mans, però amb certa repressió, no fos cas que el cos li digués aixeca’t i canviés el protocol de l’espai.
Pel final han deixat com no podia de ser d’una altra manera el ‘Coti x Coti’, on la macrosardana que es forma en cada concert ha estat diferent, per files, però com sempre passa ha estat emocionant i ens ha deixat amb ganes de més festa. Però per aquesta nit els bailoteos s’havien acabat.
White Pèrill ens presenta un projecte anomenat FLAMISELLS. De moment no se sap si parlem d’un grup o un col·lectiu, però el que sí que és clar, és que es tracta de composicions de rap i hip-hop en català.
La proposta compta amb la participació de Teks Meks (Valdorreix), Malparlat (Castelló) i Càstik (Borges del camp), i amb la col·laboració també del músic i co-productor Ramon Figueras des de La Cabina de Terrassa.
La idea va sorgir gràcies a un tuit de White Pèrill on parlava sobre la necessitat de més hip-hop català, i a partir d’aquí, diferents rapers el van contactar per començar a crear diferents projectes.
Al capítol 789 de l’APM, la flama/flamisell, son dos element que es repeteixen en diverses ocasions al llarg de la cançó, i és a partir d’aquí que neix el nom de la iniciativa, Flamisells.
La setmana vinent es publicarà el primer tema, ‘(Reviu) La Flama’, i a més a més, la idea de fer un EP ja és una realitat!
Aquest divendres ha tingut lloc la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics, de París, en una jornada marcada sobretot per les precipitacions que han aigualit una mica l’obertura.
Lady Gaga ha interpretat una versió d’un clàssic del music-hall francès ‘Mon truc en plumes’, mentre que Céline Dion ha versionat des de la Torre Eiffel ‘Hymne à l’amour’.
No han estat les úniques que han cantat una cançó, també l’artista Aya Nakamura ha versionat un clàssic de Charles Aznavour, així com un fragment de Djadja, després d’uns dies on l’extrema dreta havia posat el focus en l’artista per la seva suposada actuació que havia de fer i que no era del seu gust.
El pròxim 14 de maig de 2025, el novaiorquès tocarà a la sala 2 de Razmatazz presentant la seva gira Rockwood Tour 2024/25.
Mark Ambor és un dels artistes més reconeguts del panorama musical actual. Amb aquesta ens presentarà l’àlbum “Rockwood”, on trobem una barreja de rock i pop modern amb lletres personals i composicions amb molt de ritme, d’aquelles que se t’enganxen i no pots parar de cantar. El disc es publicarà el 16 d’agost de 2024.
Amb el talent innat d’Ambor i el seu profund amor per la música, el show no us deixarà indiferents i gaudireu d’una gran nit.
Les entrades es poden comprar a través de Live Nation o Ticketmaster.
A les 20:00 en punt del passat 24 de juliol ja s’obrien les portes dels jardins del Palau de Pedralbes per una nit més a Barcelona, aquesta vegada amb Passenger, nom artístic del cantautor britànic Michael David Rosenberg. Amb el Dj Mr. B a l’escenari Alhambra amenitzant el vespre, vaig seure amb una pizza margarita al jardí envoltada d’arbres i llumetes d’un daurat càlid, esperant amb impaciència que toquessin les 22:00. Hora i mitja més tard em trobava asseguda a les grades, a la butaca número 59, amb curiositat per veure a Passenger en directe per primera vegada.
A l’escenari hi havia unes bombetes de llum càlida i un fum cobrint suaument l’escena. Al centre un micròfon solitari. Enmig d’aplaudiments va entrar Passenger, o Mike, com es va presentar, i va començar el concert amb “All The Little Lights”, amb la seva veu característica i uns acords nostàlgics de guitarra. No calia res més per omplir aquell escenari, ell sol amb la seva guitarra i donant cops de peu contra el terra que repicaven amb un so greu, bom, bom, bom, seguint el ritme de la música.
Entre cançó i cançó, amb un humor anglès que em va sorprendre i ens va fer riure a tots ben fort, ens explicava coses de la seva vida, com aquell concert en un pub on només hi havia dotze persones que no li feien cas i que li va fer replantejar la seva carrera, o la quantitat de nens que havien confós “Let Her Go”, el seu hit més popular, amb “Let It Go” de Frozen. Mentrestant anava fent glops d’un got enorme de “apple juice. Scottish apple juice”, com va dir ell. El concert va passar per cançons com “Table For One”, “Queenstown” i “I Hate”, una cançó amb un to humorístic i lletres ràpides on menciona totes les coses que odia, com la gent que paga per anar a concerts i parla tota l’estona, els racistes o la cara de Donald Trump.
També va fer una versió de “The Sound of Silence” de Simon & Garfunkel, amb l’estil folk de qui ha crescut tocant i escoltant música en pubs anglesos. No podia faltar el seu gran hit, “Let Her Go”, que el públic va rebre amb entusiasme enmig de llums de mòbils enfocant cap al cel i on tothom va cantar. Després d’acomiadar-se i sortir de l’escenari, el públic va continuar cantant amb entusiasme els cors de l’última cançó fins que al final Rosenberg va tornar a aparèixer per tocar-ne unes més.
Va finalitzar el concert amb “Holes”, on va demanar al públic que crides amb força la tornada, i entre forts aplaudiments es va despedir de Barcelona. Un concert excel·lent, jo ja espero amb impaciència la pròxima vegada que pugui gaudir de la música de Passenger en directe.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!