La ‘Química’ d’en Marc Parrot

Refugi ha estat el disc en el que Marc Parrot ha obert una nova etapa on es mostra més directe, clar i confessional. Cançons en primera persona on s’explica d’una manera diàfana, anant a l’essència amb missatges clars i una sonoritat transparent. És un disc per anar descobrint sense presses i ara, coincidint amb l’inici de la Gira Refugi, li toca el torn a «Química», una cançó que explora els límits de la raó per expressar un moment explosiu, irracional i incontrolable protagonitzat pel desig i l’atracció física vers una altra persona.

Una part fonamental del videoclip que presentem la protagonitza la Vero Cendoya, intèrpret i coreògrafa que es reparteix el pes de la peça amb el propi Marc tant en la creació i conceptualització com en la interpretació.

Els moviments i coreografies estan inspirats en el comportament de cossos alterats pel magnetisme i les combinacions d’àtoms i molècules en plena transformació.

El vídeo es va rodar al Parc Mediambiental de Bufalvent per l’equip tècnic de La Mosca de la Tele. En paraules del realitzador i director de fotografia Miki Martínez, «Química ha estat més que mai picar marbre. Hem picat i picat fins que li hem trobat la forma. No ha estat fàcil. No les hem tingut totes. Però podríem dir que és una de les millors feines que hem realitzat fins ara».

- Publicitat -

L’últim Indi es presenta amb ‘La sorra del desert’

Després d’un any fent créixer les cançons comencem a posar els punts cardinals a la nostra ruta. El març de 2019 surt el primer disc de L’últim Indi. Són 14 cançons que parlen de la vida, de la mort, del foc, dels senyals de fum, de la força, de les llavors, de la terra, del vent.

L’últim Indi, el nou projecte de l’Eduard Costa acompanyat a la producció d’en Caïm Riba, ens convida a entrar en aquest univers sonor, barreja de l’essència pop i sons ancestrals que ens transporten com un mantra cap al que tots portem a dins.

Per anar obrint boca s’acaba de presentar el primer senzill del disc, ‘La sorra del desert’, que ve acompanyat d’un videoclip realitzat per Miki Martínez.

L’últim Indi comença el seu viatge en directe al Teatre Municipal de Girona dins del Festival Strenes el 13 d’abril.

- Publicitat -

Novetats discogràfiques en streaming: Bring me the Horizon, Julia Michaels, Weezer, Backstreet Boys

Aquest divendres ens ha portat el nou disc dels Bring me the Horizon on trobem cançons que s’allunyen de l’estil que tenien acostumats i s’acosten més al so pop electrònic. També el disc sorpresa dels Weezer o un bonic EP de Julia Michaels on col·laboren Selena Gomez o Niall Horan. La setmana també ens deixa el retorn de Backstreet Boys, Rudimental, Ana Guerra o The Dandy Warhols.








- Publicitat -

Kids from Mars presenten ‘Looking for What’

Kids from Mars continuen mostrant com sonarà el seu primer disc i després de conquerir al públic amb ‘August’ i ‘The words I Already said’, ara comparteixen ‘Looking for What’, la tercera cançó d’aquesta jove banda catalana.

El grup ja té alguns concerts programats per aquest any, com el 16 de febrer a Blanes o el 8 de març al Let’s Festival al costat de Ramon Mirabet.

- Publicitat -

Florence + The Machine comparteixen ‘Moderation’ & ‘Haunted House’

(Photo by Monica Schipper/Getty Images for Radio.com )

Florence and The Machine van estrenar fa uns dies una potent cançó en directe ‘Moderation’ que des d’avui ja podem escoltar en versió d’estudi, juntament amb ‘Haunted House’ i que no formen part del seu últim disc.

Recordem que el grup de Florence Welch actuarà a Barcelona el 20 de març i que encara queden entrades a la venda a Ticketmaster.

- Publicitat -

Catfish and the Bottlemen anuncien concert a Barcelona el 14 de maig

Catfish and the Bottlemen actuaran a la sala Razzmatazz de Barcelona el dia 14 de maig, com a part de la seva gira europea que servirà per presentar «The Balance» el disc que ha produït Jacknife Lee i que surt a la venda el 26 d’abril.

Les entrades es posen a la venda aquest divendres a les 12 a través de Ticketmaster i de la promotora Live Nation i punts habituals a 20 euros.

- Publicitat -

Land of Coconuts: «Sempre busquem la manera de fer música en la nostra llengua»

Aquesta tarda hem conversat amb en Marc i en Roger, dos dels components de Land of Coconuts que ens han visitat al programa Per no dir res de Matadepera Ràdio.

Amb ells hem passat una estona la mar de distesa i que podeu tornar a escoltar a continuació:

- Publicitat -

Dua Lipa presenta ‘Swan Song’

La britànica Dua Lipa ha estrenat un nou senzill ‘Swan Song‘, una de les cançons de la banda sonora de «Alita: Battle Angel».

La cançó ve acompanyada d’un videoclip on podem veure a la cantant transformada en una guerrera, ubicada en el propi escenari de la pel·lícula.

És la primera cançó de Dua Lipa en aquest 2019, després d’un 2018 on sobretot va triomfar amb la seva col·laboració amb Calvin Harris a ‘One Kiss’ o per una de les cançons inèdites que formaven part de la reedició del seu disc, ‘Kiss and make up’, on col·laboraven les BlackPink, sense oblidar-nos de ‘Electricity, en el projecte Silk City.

Actualment la cantant es troba preparant un nou disc, on podrien col·laborar Mark Ronson, Diplo, Calvin Harris o Tove Lo entre altres.

- Publicitat -

Neix Simple Creatures, la banda de Mark Hoppus i Alex Gaskarth

Mark Hoppus de Blink-182 i Alex Gaskarth dels All Time Low s’han unit en un nou projecte que han batejat amb el nom de Simple Creatures. Aquest duet té previst editar un EP el mes de març i com a primer avançament han compartit la cançó ‘Drug‘, que ha estat produïda per Zakk Cervini.

Hoppus ha explicat que ‘Drug’ és la primera cançó que posen a la gent per presentar el projecte i per tant té molt sentit que sigui el primer senzill. Per la seva part Gaskarth explica que la cançó parla sobre alguna persona que estimes però que no és bo per tu.

No és la primera vegada que els dos artistes col·laboren plegats, de fet en el passat Hoppus ja va participar a ‘Tidal Waves’ una cançó dels All Time Low.

- Publicitat -

Vampire Weekend tornen amb ‘Harmony Hall’ i ‘2021’

Foto: Monika Mogi

Vampire Weekend acaben d’estrenar dues cançons que formaran part del seu nou disc «Father Of The Bride», que arribarà al llarg de la primavera i que inclourà divuit peces. Les que avui s’han presentat són ‘Harmony Hall’ i ‘2021’, la primera de més de 5 minuts de duració i escrita per Ezra Koenig i produïda pel mateix Koenig amb Ariel Rechtshaid, mentre que la segona dura poc més d’un minut i mig l’ha escrit al costat de Haruomi Hosono.

La banda presentarà el disc al festival Mad Cool, en la que és de moment l’única parada a l’estat espanyol.

- Publicitat -

JoKB estrena ‘Si ho fes’, videoclip d’avançament del seu disc «Ohana»

Després de dos anys actuant per diferents escenaris d’arreu de Catalunya, la banda igualadina JoKB publicarà el proper divendres 1 de febrer el seu primer disc «Ohana» en format visual àlbum, una proposta pionera al nostre país.

‘Si ho fes’ és el videoclip del primer avançament de l’àlbum. Una de les cançons més tranquil·les i assossegades del disc i de sonoritat clarament pop amb tocs de reggae, que relata un determinat estat d’ànim en una relació sentimental. En el videoclip veiem la banda interpretant la peça en directe i, per a l’ocasió, compten amb la col·laboració de la formació Blu May, integrada per Carlota Busquets i Sara Roy. Les dues artistes, que ja van compartir amb Maria Farrés la formació Noah, s’han implicat també en el procés de producció de ‘Si ho fes’, deixant la seva empremta inconfusible en el resultat final de la cançó.

El tema ha estat enregistrat, produït i mesclat a La Atlàntida Estudio per Mario Patiño i masteritzat per Yves Rousel.

La banda ja té confirmades les primeres dates de presentació d’una gira que donarà el tret de sortida el 27 de febrer a la sala Apolo 2 de Barcelona.

- Publicitat -

Sónar 2019 amplia el cartell amb 40 noms més

Underworld, Arca, Four Tet, Vince Staples, Kaytranada, Holly Herndon, Leon Vynehall, Jlin, Daphni, Dengue Dengue Dengue, Fennesz, DJ Koze, Red Axes i Body & Soul són alguns dels nous noms convidats al Sónar 2019.

Un dels plats forts de Sónar 2019 serà el retorn d’Arca, artista molt proper al festival. El geni veneçolà regnarà de nou a Sónar de Dia amb un show en el qual presentarà material nou – a punt de veure la llum – i que es presumeix serà irresistible i extrem, dos adjectius que defineixen perfectament tot el que fa.

Underworld oferirà un impactant show audiovisual a SonarClub. El duet britànic presentarà els temes del seu recent «Drift» i recuperaran hits immortals de la seva trajectòria, com «Born Slippy», «Rez», «Cowgirl» i «Dark & Long».

Vince Staples, un dels més respectats MCs del hip hop americà dels últims anys, debutarà al festival amb un concert a Sónar de Nit, presentant els temes dels seus excel·lents «Big Fish Theory» i «FM!», discos carregats de beats imaginatius i precisos, i en els quals destaquen la seva veu única per explicar la realitat del nostre temps.

Kaytranada, presentant el seu esperat nou àlbum, i el veterà Waajeed, figura il·lustre de l’escena de Detroit, aportaran altes dosis de groove i nou funk per delit del públic nocturn de Sónar.

La 26a edició del Sónar tindrà lloc del 18 al 20 de juliol a Fira de Barcelona i les entrades estan a la venda al web del festival.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...