Amb l’actuació del grup català Gossos, que han celebrat el seu trentè aniversari amb la gira A reviure, s’ha posat fi aquesta nit a la vint-i-quatrena edició del Cap Roig Festival. En total, s’han presentat 23 actuacions de reconegudes estrelles internacionals i nacionals, que han ofert al públic una experiència cultural d’alta qualitat en l’entorn únic dels Jardins de Cap Roig a la Costa Brava.
Enguany, l’escenari de Cap Roig ha acollit les actuacions de grans artistes com The Corrs, Raphael, Guillem Gisbert, John Fogerty, Diana Krall, Sopa de Cabra, Estopa, Passenger, The Tyets, Andrés Calamaro, Chris Isaak, Pablo López, Los Secretos, Álvaro Soler, Rozalén, Taburete, Miki Núñez, Carles Sans, Sergio Dalma, Sara Baras, Coque Malla o Gossos.
El Cap Roig Festival, organitzat pel Grup Clipper’s amb l’impuls de CaixaBank, conclou aquesta edició amb una assistència total de 48.509 espectadors. El festival ha aconseguit penjar el cartell d’entrades exhaurides en un total de 8 concerts i ha assolit un índex d’ocupació del 86%, reafirmant un any més la seva posició com un dels esdeveniments culturals més destacats del sud d’Europa.
Els manresans Gossos han estat els encarregats de cloure l’edició 2024 del Festival de Cap Roig amb la seva gira “A reviure”, on actuen durant aquest any en 10 poblacions del país. Aquest era el darrer concert de l’estiu, però també l’últim que es feia a l’aire lliure.
El grup ha demostrat des del primer instant, que tot i que faci anys que no ofereixin concerts, les taules que tenen i el talent que acumulen tots ells és enorme. Han ofert un directe de pràcticament dues hores i sense despentinar-se.
Aquesta gira repassa aquests 30 anys d’existència, des del naixement a principis dels anys 90 fins al seu darrer treball. Són moltes vivències en forma de cançons, molts moments per recordar i era impossible que sonessin totes. La selecció segur que l’han fet escollint molt bé el directe que tenien al cap i el resultat és satisfactori.
El públic de Cap Roig ha celebrat alguns dels temes més antics com ‘Condemnats’, ‘Rera teu’, ‘Mira’m bé’ o ‘Tot és fosc’, però també s’han posat dempeus amb propostes més recents com ‘Voldria dir-te’ o ‘Zenit’.
Algunes de les cançons que m’ha emocionat més d’escoltar han estat ‘En un instant’, el tema que van dedicar al jove Josep Maria Isanta, que va morir assassinat durant la Patum de Berga, l’any 2005. És una peça amb la qual se m’ha posat la pell de gallina, no només per la història que s’explica, també per tot el sentimentalisme i força que el grup li dóna.
Evidentment i com no podia ser de cap altra manera, el moment ‘Corren’ ha estat dels més celebrats i s’ha hagut d’esperar fins al primer bis per poder-la gaudir. Al final s’ha acabat cantant a cappella.
El final d’aquest retorn dels manresans ha estat amb l’emotiva ‘Quan et sentis de marbre’, una altra d’aquelles joies que la formació sempre ens regala i que ha servit de cirereta final d’una nit que esperem que no sigui la darrera per un grup que és massa bo perquè desaparegui per la porta del darrere.
Karol G és una de les artistes de l’estiu gràcies a ‘Si antes te hubiera conocido‘ que en tan sols 5 setmanes ja lidera la Primera Llista.
Entren a la llista
Katy Perry – Lifetimes
Shawn Mendes – Why Why Why
Surten de la llista
Oques Grasses – Com està el pati (19 setmanes)
Pol Bordas & Figa Flawas – Cor petit (10 setmanes)
Aspirants
James Bay feat. The Lumineers & Noah Kahan – Up all night (5 setmanes)
Calvin Harris feat. Ellie Goulding – Free (4 setmanes)
Clean Bandit feat. Anne Marie & David Guetta – Cry Baby (2 setmanes)
The Killers – Bright lights (2 setmanes)
Lisa feat. Rosalía – New woman (novetat)
Mushkaa feat. Julieta – Vaya liada (novetat)
Dasha – Austin (novetat)
Lady Gaga & Bruno Mars – Die with a smile (novetat)
Les primeres vegades sempre són especials i la d’ahir tenia aquell punt d’emoció i d’imaginar-se com seria, si m’agradaria, si em deixaria amb ganes de més, si l’expectativa era més gran de la que realment seria…
Al final una mica de tot. Sensacions diferents depenent del moment. Per exemple, decepció de veure tan poc públic per gaudir de dos directes amb músics amb tant de talent. Què passava? Era pont i la gent havia marxat? No cridava prou l’atenció de la gran massa? Sigui com sigui les mil i escaig de persones que érem al Guíxols Arena teníem ganes de passar-ho bé i crec que la majoria de gent (jo inclòs) va marxar amb una cara de felicitat important.
Guillem Gisbert i els seus músics (Glòria Maurel, Arnau Grabolosa i Jordi Casadesús) van desplegar tot el seu minimalisme, que en alguns moments em va fer pensar si era adient pel tipus de lloc on ens trobàvem. M’ho imaginava més en un auditori, en un recinte més íntim i no en un pàrquing a l’aire lliure i amb unes butaques llunyanes que no creaven caliu, sinó tot el contrari.
Tot i la fredor de l’espai pel tipus d’espectacle que ofereix en Guillem Gisbert, molta gent va poder cantar i integrar-se al concert, a pesar que força gent del públic se’l va passar fent tertúlia de bar com si allò no anés amb ells. La sensació de: he vingut aquí a passar la nit i m’és igual que a l’escenari hi hagi un talent enorme oferint un recital notable, que és més important comentar amb els amics la darrera xafarderia de l’amic de torn.
El concert va tenir moments més àlgids que altres, destacant sobretot el moment de l’aparició de La Ludwig Band per interpretar ‘Les aventures del general Lluna’, que és la meva cançó preferida del disc. El final van baixar entre el públic va acabar el directe envoltats dels fidels que tenien ganes de passar-ho bé i escoltar el concert.
La gran sorpresa va arribar amb La Ludwig Band. Molta gent m’havia parlat del seu brutal directe, però encara mai havia pogut veure’ls en directe. I he de dir que des del primer instant vaig saber que seria un concert especial, que em tornaria addicte al grup i que voldria veure’ls moltes més vegades en directe. Pel magnetisme, per la posada en escena, pel talent, per les cançons. Podria dir infinitat de qualitats i no acabaria mai.
Però s’hi ha de voler entrar, s’ha de deixar de banda els complexos i les tonteries que portem a sobre i gaudir de l’espectacle, dels moments on el grup de Quim Carandell es deixa anar més i baixa a continuar el concert entremig dels seus seguidors, on els mires a la cara i veus la mateixa felicitat que tu, on comproves com gaudeixen fent el que fan, que cada concert és únic i diferent, on cada moment és aquell i l’hem de gaudir al màxim.
El concert acabava a la una de la matinada i ho feia amb la sensació que havia sigut una nit d’aquelles que trigarem a oblidar. Un concert en família, ja que tant Guillem Gisbert com La Ludwig Band es mereixen molt més que 1.000 persones al davant. Potser no era la nit, potser no era el lloc, però els que hi érem sabem el que vam viure i com d’especial va ser aquella primera nit.
Lady Gaga i Bruno Mars estrenen una de les col·laboracions més inesperades d’aquest estiu! ‘Die with A Smile’ s’ha confirmat aquesta mateixa setmana i aquest divendres a les 6 de la matinada s’ha estrenat. La defineixen com una balada atemporal.
La cançó arriba en un moment on Lady Gaga està preparant el seu nou disc, del qual n’ha fet menció mentre promocionava la nova peça, explicant que s’estrena mentre esperem el setè disc.
Per la seva part, Bruno Mars no publica disc en solitari des del novembre de 2016, tot i que el 2021 va editar-ne un amb el seu projecte Silk Sonic.
Bon dia a tothom!! Una setmana més d’agost treballant, ja m’ho agraireu. Avui de fet, pensava que no publicaria blog, perquè durant la setmana no m’havia guardat cap cançó, però finalment avui els releases han valgut la pena. Curtet però intens. Som-hi:
NOVETATS:
Després de rebentar tota europa amb la seva gira conjunta, Jean Dawson i Lil Yachty acaben de publicar la seva primera col·laboraació en forma de single, anomenat “Die For Me”, que possiblement formarà part del nou disc del Mexicà, al que estaré súper atent, perquè últimament tot el que treu m’acaba agradant. Els seus vocals i el nou so és molt top (una mica flow Don Toliver), i el vers del Yachty també funciona perfectament. Hit.
Grata sorpresa aquest matí al veure el nom de Bruno Mars a l’apartat de novetats de Spotify. I encara més al veure que era una col·laboració amb Lady Gaga. Fort. Com sempre, no falla (algun cop haurà tret un tema dolent?). “Die With A Smile” és una balada vintage, que sona bastant a Silk Sonic, aquest cop intercanviant a l’Anderson .Paak per la Lady Gaga, qui també està fantàstica. Formarà part de la BSO del Joker o és aquest l’any per un disc de retorn de Bruno Mars? Va, que ja fa set anys 🙁
I parlant de 7 anys, també és el que feia que Foster The People no publicaven un disc. Amb Paradise State of Mind tornen, i ho fan en plena forma, com si mai haguessin marxat. El disc m’ha semblat súper complet, amb un so indie-pop, funky, psicodèlic, fresc i molt original. A part dels singles, em quedo amb “Let Go” i “A Diamond To Be Born”, les dues són precioses. És noten les influències de MGMT, Tame Impala, Vampire Weeknd, Two Door Cinema Club i això sempre és bo.
Seguim una mica amb indie-pop, aquest cop de la mà de Del Water Gap que mentre fa de teloner del Niall Horan, ha publicat el deluxe del seu últim disc I Miss You Already + I Haven’t Left Yet. D’aquest, m’ha agradat molt “Purple Teeth, The Bravery”, i m’ha recordat molt a COIN, dels que us parlava la setmana passada.
I ara dues cançons que, a diferents escales, competiran per ser el tema comercial del dia (i de l’estiu?). Per si no les heu vist suficient a tots els stories, jo també us les comparteixo per aquí. La primera és “New Woman”, la col·laboració entre ROSALÍA i LISA de BLACKPINK. Tot això després de regalar-nos un preview a xarxes del que serà un nou projecte de l’artista catalana. El seu vers és brutal, i el videoclip, encara més.
I això sí que no m’ho esperava ni jo, però la segona és “Vaya Liada”, la nova cançó de la Mushkaa i la Julieta, que és un banger. Sincerament, portava una setmaneta queixant-me del fragment que havia sonat a Tik Tok, perquè m’esperava que la cançó seria tota l’estona així, però aquest matí l’he escoltat i no podia estar més equivocat. Possiblement, un dels motius principals és l’addició a la producció de nusar3000, que es suma als habituals Bexnil, roots per fer que el beat soni així de bé.
Un altre artista que està tornant aquest 2024, és el raper Big Sean, que avui ha tret una nova cançó. La setena d’aquest any, amb la producció de The Alchemist. Es diu “Together Forever” i és un tema de rap que entra súper smooth, amb un altre beat espectacular. Better Me Than You serà el nou disc de Big Sean, que encara no té data de sortida, però que segur que torna a aparèixer per aquí. Duh!
El descobriment d’aquesta setmana ha estat el de l’artista mexicà Nsqk (i mira que jo sempre he sigut més de Colacao). Tot just ha publicat el seu segon disc, ATP, un disc molt original, que combina diferents gèneres, des de l’urban a l’R&B i a la música tradicional mexicana i amb una aposta molt forta per la producció. “Aún Te pienso” i “misa” són les que més m’han agradat. També molt a favor del format disc-radio, semblant al que va fer The Weeknd amb Dawn FM, i la seva manera de lligar cançons amb skits en format locució, que ajuda l’oient a transportar-se per les cançons, com si fos un viatge sonor.
Acabo comentant que el que està traient la Fousheé, m’està semblant força interessant. Després d’escoltar “war”, el seu nou single, que també està prou bé, he revisitat “still around”, el primer single produït per Steve Lacy i que formarà part del seu nou disc, Pointy Heights. La intro és brutal i la base t’atrapa com poques.
Ah, i també que el disc de Country del Post Malone… no és per a mi.
La setmana que ve sí que agafo vacances així que en principi ens veiem a la següent!
L’amistat entre Lisa, de BlackPink, i Rosalía va néixer el 2019 i des de llavors han compartit moltes imatges juntes i han recolzat i manifestat paraules boniques l’una de l’altra. El que va començar com un rumor ha acabat convertint-se en una realitat.
Aquest divendres ha arribat ‘New Woman‘ l’esperada col·laboració entre les dues artistes, que arriba mentre la catalana prepara un nou disc, del qual fa pocs dies en va mostrar una cançó durant un directe d’Instagram.
Abans no arribi el moment podem gaudir d’aquesta cançó on es barreja d’anglès i el castellà sense problema.
Un any després d’arrasar amb ‘No m’estima +‘ la Mushka i la Julieta han compartit una nova cançó que feia setmanes que promocionaven a través de les xarxes socials. Es tracta de ‘Vaya liada’ on també hi col·laboren Roots, Bexnil, nusar3000 i aka Luigi, en tasques de producció.
La cançó arriba amb el so característic de les dues amigues i té tots els ingredients necessaris per convertir-se en un nou èxit per a les dues cantants.
El 2024 està sent un gran any per totes dues, amb un munt de concerts i amb un bon grapat de cançons que triomfen a tot arreu.
La Mushkaa és una de les artistes més importants del moment i les seves cançons cada vegada sonen més a tot arreu. Abans de l’estrena de la nova col·laboració amb la Julieta a ‘Vaya liada’ et presentem les 10 cançons més populars sumant les xifres de Spotify i el vídeo més vist del seu canal de Youtube.
Així les coses han quedat d’aquesta manera:
10. HABIBI – 2.154.756
9. TAS LOKO – 2.329.631
8. BARRAS WARRAS (AMB CALAGHER) – 3.671.664
7. EL MAMBO – 3.735.284
6. BONA VIDA (AMB FLASHY ICE CREAM & 31 FAM) – 4.141.638
‘Lifetimes’ és la nova cançó de l’estatunidenca Katy Perry que formarà part del nou àlbum que s’estrenarà el 20 de setembre.
La gravació del videoclip ha provocat força polèmica perquè resulta que la cantant no va demanar permís per gravar en algunes zones de les Illes Balears.
Una de les zones de gravació se situa a les dunes de l’illot de s’Espalmador, situades a l’interior del Parc Natural de Ses Salines d’Eivissa i Formentera.
La conselleria de Medi Natural del Govern Balear ha decidit portar a terme una investigació per determinar la gravetat de l’impacte ambiental de la zona.
Segons la investigació, el parc està delimitat per pals i cartells on indica que l’accés està prohibit.
El govern assegura que la Platja de Ses Illetes i les dunes de s’Espalmador tenen un gran valor ecològic.
Al videoclip s’observen diferents talls de Perry saltant i ballant en una discoteca, saltant d’algunes roques i gaudint dels paisatges naturals.
Portalblau, el Festival de Música i Arts a la Mediterrània, ha celebrat enguany la seva 17a edició amb un gran èxit d’ocupació, assolint un 92%. Més de 17.000 persones han assistit a les activitats programades, demostrant l’ interès creixent del públic per la singularitat d’una programació artística compromesa i de qualitat.
El festival, organitzat per l’Ajuntament de l’Escala, el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) i l’empresa banyolina TEM Productions, s’ha dut a terme en diversos espais emblemàtics de l’Escala i Empúries, com la Mar d’en Manassa, l’Alfolí de la Sal, el Jardí Clos del Pastor, la Riba, la Plaça Víctor Català, el Port de la Clota i el Fòrum romà del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries.
L’edició de 2024 ha destacat per una programació compromesa i diversa, que ha donat cabuda a projectes culturals i disciplines artístiques com la música, el teatre, la poesia, les conferències, els tallers, la creació, la formació, la literatura, el pensament i la fotografia. Aquesta selecció acurada de concerts i activitats ha ofert una combinació perfecta entre talent emergent i figures de renom.
Els concerts de destacats artistes com Mayte Martín, Andrea Motis, Mishima, Sopa de Cabra, Ginestà, Pau Alabajos, Figa Flawas i Guillem Gisbert han estat alguns dels moments més esperats del festival. A més, la programació s’ha completat amb actuacions de Júlia Colom, Assel Massoud amb Ahmad Dyab i Manel Ruiz, Ju, Henrio, Meritxell Neddermann i Mama Dousha, oferint una varietat de gèneres i estils que han captivat el públic.
Cicle de conferències “Mirades Blaves”: reflexions sobre el futur
Portalblau, més enllà de ser un espai dedicat a l’expressió, la creació i la difusió artística, s’ha consolidat com un àmbit per a la reflexió i el diàleg permanent sobre qüestions culturals, socials i mediambientals. Amb l’objectiu de promoure un futur més inclusiu, sostenible i ric en diversitat, el festival esdevé un punt de trobada per a la interacció i l’enriquiment mutu.
En aquesta edició, s’ha inaugurat el cicle de conferències “Mirades Blaves”, una proposta nova que, amb la col·laboració d’entitats i experts, ha abordat temes d’actualitat i rellevància cultural. Aquestes sessions han estat concebudes per fomentar un diàleg enriquidor i una comprensió més profunda del nostre entorn, reflexionant sobre qüestions clau des de perspectives diverses.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!