L’ALMA Festival ha presentat el primer nom per la seva nova edició, que tindrà lloc al Poble Espanyol, de Barcelona, durant els mesos de juny i juliol.
El 26 de juny es podrà veure el directe de Wilco, que han presentat les dates d’una gira europea que també els portarà a Alemanys, Bèlgica, Dinamarca i altres ciutats d’Espanya com València o Madrid.
Les entrades surten a la venda aquest divendres a les 11 del matí a Ticketmaster. Les entrades costaran 49,6 les de pista; mentre que les de seient reservat i pista davantera el preu serà de 71,6 euros. Des d’aquest dimecres hi ha una prevenda on es poden adquirir amb el codi HOTSUN.
Fa cosa de 10 anys asseguraven que el seu setè disc “A Head full of dreams” seria el darrer que publicarien. De fet explicaven llavors, que l’estaven preparant com si fos l’últim com a grup.
Aquest divendres arribarà “Moon Music” i com és tradició ha tornat a aparèixer a les entrevistes de promoció sobre el final del grup, o almenys sobre el final dels discs. Chris Martin es manté en l’idea que el número 12 serà el darrer. Per demostrar que ara sí que és veritat, ha dit que ho promet. També ha explicat que s’ha de respectar el control de qualitat, que ara mateix és molt alt i això significa que és gairebé impossible que una cançó acabi en un disc, perquè l’exigència és molt alta.
Martin insisteix i es compara amb Harry Potter, dient que hi ha 8 pel·lícules, i només 12 àlbums i mig dels Beatles i que creu que ells també han de fer 12 discs i respectar la màxima que menys és més.
De moment el grup està a punt de presentar “Moon Music”, del qual se n’ha anunciat una gira que només oferirà dues ciutats durant el 2025 a Europa, i tindran lloc al Regne Unit, una d’elles serà a l’Estadi de Wembley, durant 10 nits, amb el cartell d’entrades exhaurides.
El raper i productor nord-americà Sean Combs, conegut com a Diddy i anteriorment Puff Diddy, ha estat acusat per noves demandes de violació i agressió sexuals. Ja són més de 120 víctimes més, entre elles 25 menors d’edat, una de les quals tenia 9 anys.
Un equip d’advocats de Texas, que representen més de 100 persones, han presentat una demana col·lectiva contra l’artista, per uns delictes que haurien començat l’any 1991.
Un dels advocats ha explicat que el mur de silenci s’ha trencat i les víctimes estan fent un pas endavant.
Aquest passat mes de setembre es va detenir i empresonar al músic, arran d’una desena de denuncies.
L’acusació afirma que el raper forçava trobades entre homes i dones que es prostituïen, en unes festes que es coneixen com a Freak Off, i que incloïen consum de drogues, i que es podien allargar durant dies.
Segons ha explicat un dels advocats el 90% dels casos aquestes persones van ser drogades abans de ser atacades.
En el cas de les víctimes menors d’edat, sembla que haurien patit abusos sota les promeses d’aconseguir un contracte discogràfica. En un dels casos, una nena de 15 anys va ser violada per Diddy i altres homes abusaven d’ella, per torns. El nen de 9 anys hauria estat agredit durant una audició pel segell de Diddy, Bad Boy Records. A canvi dels abusos haurien promès als pares un contracte discogràfic.
L’advocat Tony Buzbee, assegura disposar d’imatges, vídeos i textos, que demostren totes aquestes acusacions. Així mateix explica que durant els propers dies molta gent poderosa serà desemmascarada i que molts secrets veuran la llum.
Diddy es troba en presó preventiva per dos delictes de tràfic sexual i crim organitzat. Entre els demandants es troba la seva exparella i cantant Cassie i Dawn Richard. El raper ha negat els fets.
Després de la detenció de Combs, els advocats van establir una línia telefònica per localitzar més víctimes. Asseguren que van rebre més de 3.200 trucades de persones que asseguraven ser víctimes o testimonis, de les quals ben aviat es podrien sumar noves denúncies envers l’artista.
Júlia Ensesa, cantant de Girona i integrant del grup musical Oxigen des de fa cinc anys, es decideix per publicar les seves cançons en solitari. El senzill ‘XSEMPRE’ és una cançó pop que parla de la màgia i l’emoció que senten dues persones en enamorar-se. La cançó és el resultat de la col·laboració amb MASKO, i cada artista comparteix la seva perspectiva sobre com l’amor els ha canviat la vida, descrivint la intensitat dels sentiments que experimenten. Les veus s’entrellacen per expressar la passió, la complicitat i el desig mutu que aquesta història d’amor duri per sempre. A mesura que avança la cançó, es revela com l’amor ha creat un vincle únic entre ells, i com volen conservar aquest sentiment per sempre.
El senzill va ser creat pel projecte del seu Treball de Recerca, en el qual estudia el funcionament de la indústria musical. En ell explica tot el que cal saber sobre les tasques que desenvolupen les discogràfiques dins el sector. Com a part pràctica ha decidit compondre dos temes i publicar-los per dues vies diferents. Un a través de la discogràfica d’U98 i l’altre de manera autònoma. A partir d’això, comparar els processos, costos i repercussions.
‘XSEMPRE’ és la cançó que la Júlia ha decidit publicar de la mà d’U98.
Després de 20 anys sobre els escenaris, Els Amics de les Arts s’han convertit en un dels principals referents musicals del país. Amb una trajectòria sòlida i impecable, el grup demostra la seva vitalitat amb una producció constant de noves cançons i amb concerts amb entrades exhaurides allà on actuen.
Ara, després de set discos publicats i sent els autors de cançons que ja formen part de la banda sonora de les nostres vides, volen celebrar el seu aniversari d’una manera especial. Avui, han anunciat que faran un gran concert de celebració el 2025. La cita per retrobar-se amb Els Amics de les Arts serà el 25 de juliol a la Plaça del Poble Espanyol. Daniel Alegret, Joan Enric Barceló i Ferran Piqué expliquen que han escollit aquest lloc perquè creuen que “a la plaça del poble” és on has de reunir-te amb els amics, i que la plaça de poble més gran i preparada per acollir un gran esdeveniment així a tot Catalunya és la del Poble Espanyol, a Barcelona.
Els Amics de les Arts aturaran la seva gira de concerts el mes de novembre i no tornaran a actuar fins al 25 de juliol, amb motiu d’aquest concert de celebració d’aniversari. Les entrades per a aquest esdeveniment es posaran a la venda el proper 18 d’octubre.
L’objectiu del grup és retrobar en una plaça de poble amb tots els que els han estat seguint en algun moment de la seva vida, per celebrar plegats tots aquests anys de cançons. Per això preparen un concert molt especial i ple de sorpreses amb el qual es volen retrobar amb el seu públic com mai han fet fins ara.
Els Amics de les Arts han explicat que estan gravant un nou disc juntament amb artistes que han conegut durant aquests anys de trajectòria. Es tracta d’un disc recopilatori on versionen cançons seves, des de clàssics dels seus inicis com Jean Luc o Louisiana o els camps de cotó, fins a temes més actuals. Ho estan fent al costat de grans artistes que admiren, i expliquen que aviat podran mostrar algunes cançons d’aquest treball conjunt.
Per explicar tot el que volen fer per celebrar el seu 20è aniversari i per donar les gràcies a tots els que els han seguit durant aquests anys, Els Amics de les Arts faran quatre parades a les principals capitals catalanes, revisitant sales que els van programar quan encara eren un grup emergent en busca de públic. Seran actes de presentació exclusius on només s’hi podrà accedir amb invitació i on ja no queda cap entrada disponible.
Aquesta nit, TeatreBarcelona, el mitjà de comunicació especialitzat en arts escèniques, ha donat a conèixer els guanyadors i guanyadores de la VII edició dels Premis TeatreBarcelona. El certamen reconeix, gràcies al vot del públic de Barcelona, les millors propostes i professionals que han passat per la cartellera durant la temporada 2023-2024.
Els guanyadors s’han donat en una gala a la sala Paral·lel 62 presentada pel comunicador i humorista Àlex Martínez-Vidal i l’actuació de la companyia de teatre musical The Feliuettes.
Jauría i La Plaça del Diamant són els espectacles més premiats de l’edició. L’espectacle de Jordi Casanovas s’emporta els guardons de Millor Espectacle Teatral i Millor Autoría Original, mentre l’adaptació que han fet Carlota Subirós i Ferran Dordal s’emporten els premis a la Millor Direcció i Millor Adaptació.
En el camp de la proximitat, Pols de Diamant de Pau Coya, representada a la Sala Versus Glòries, ha brillat com a Millor Espectacle de Proximitat, demostrant que els espais més íntims són un bressol d’innovació i propostes de gran profunditat. Pel que fa a les interpretacions individuals, Victoria Luengo ha estat premiada com a Millor Interpretació per la seva impactant actuació a Prima Facie al Teatre Poliorama, mentre que Roser Batalla ha estat reconeguda amb el premi a Millor Interpretació de Repartiment per la seva contribució a Le congrès ne marche pas de La Calòrica al Teatre Lliure. El talent emergent també ha tingut el seu moment, amb Miriam Moukhles guanyant del premi a Revelació per la seva actuació a Nodi: De gossos i malditos a El Maldà.
En l’àmbit musical, Un Amor Particular, produït per Focus i el Grec 2023 Festival de Barcelona, s’ha endut dos guardons, el de Millor Espectacle Musical i el de Mara Jiménez, premiada com a Millor Interpretació Musical. L’espectacle és una comèdia musical amb aires romàntics creada per Jumon Erra i Daniela Feixas amb música de Miquel Tejada.
Jo, Travesti, per la seva banda, guanya el premi al Millor Espectacle Musical de Proximitat. Aquest muntatge, creat per Josep Maria Miró, combina teatre, música i dansa per retre homenatge a l’art del transformisme i a algunes de les figures més icòniques del món de les travestis en la nostra cultura. L’obra compta amb la destacada actuació de Roberto G. Alonso, acompanyat per Jordi Cornudella.
El món de la dansa també ha tingut la seva quota de protagonisme, amb Tempo, una producció de Toni Mira presentada al Mercat de les Flors dins del Grec 23, que ha guanyat el premi al Millor Espectacle de Dansa. El Millor Espectacle de Carrer ha estat Una Taula de l’Agrupación Sr. Serrano, que va captivar al públic durant el Mercat de Nadal de Barcelona, a Plaça Catalunya. Thauma ha estat reconegut com el Millor Espectacle d’Escena Híbrida i Glatir de l’Ateneu Popular 9 Barris com a Millor Espectacle de Circ.
En el terreny de l’òpera, la monumental posada en escena de Turandot al Gran Teatre del Liceu, dirigida per Núria Espert ha estat reconeguda com a Millor Proposta Lírica; Strafalari, de Mag Lari, guanya com a Millor Espectacle de Màgia; Dins el Cor del Món d’Engruna Teatre és el Millor Espectacle Familiar. Finalment, Andreu Buenafuente ha destacat amb el seu espectacle La ràdio que em va parir, premiat com a Millor Espectacle d’Humor al Teatre Victòria, mentre que Thauma de Magda Puig i Oriol Escursell ha estat guardonat com a Millor Espectacle d’Escena Híbrida durant la seva temporada al Teatre Lliure.
Eye Tana és una artista nascuda a Barcelona i resident al Baix Empordà que ha decidit presentar una havanera dedicada a Tamariu per tal que esdevingui un himne pel poble i una cançó popular de la cultura musical de la Costa Brava.
Les seves composicions es caracteritzen pels gèneres com el soul, el pop, el rock, el latin i l’havanera, sempre mantenint la seva pròpia identitat musical.
‘Tamariu’ és el títol d’aquesta havanera que pretén apropar aquest gènere a les generacions més joves. A més, busca reforçar el sentiment de pertinença a Tamariu des de dues perspectives i èpoques diferents.
La cançó va acompanyada d’un videoclip irrepetible on s’observa un escenari oníric de la Cova d’en Gispert on la música i la natura s’ajunten en una de sola.
Un any més arriben les Fires de Sant Narcís a l’espai de La Copa, enguany del 25 d’octubre al 3 de novembre.
Entre els noms confirmats trobem The Tyets, Figa Flawas, Mama Dousha i Maria Hein, que seran els encarregats d’actuar el dissabte 2 de novembre. L’endemà a les 6 de la tarda Miki Núñez amenitzarà la darrera jornada.
Abans hauran passat per l’espai noms com El Pony Pisador, Germà Negre, Pol Bordas, Fortuu, Xavi Sarrià, La Sra. Tomasa, Dan Peralbo i El Comboi, Cala Vento, Bullitt, The Gramophone Allstars Big Band, Black Música Big Band o Inadaptats entre altres.
Els horaris són els següents:
Divendres, 25 d’octubre (22:30h): Bullitt, Dan Peralbo i El Comboi, Cala Vento.
Dissabte, 26 d’octubre (22:30h): El Pony Pisador, Germà Negre, Red Roses For Me.
Diumenge, 27 d’octubre (19h): Black Música Big Band, The Gramophone Allstars Big Band, Les Testarudes.
Dilluns, 28 d’octubre (22:30h): 50 anys de hip-hop amb DJ Tillo, Deejay Jumpi, DJ Enzo, EDC, Hip Horns Brass Collective, Las Ninyas del Corro.
Dimecres, 30 d’octubre (21h): “Barraques urbanes de Girona” amb Jost Jou, Babaflow, Fortu, Emé, Pol Bordas.
Dijous, 31 d’octubre (22:30h): Brigade Loco, Banda Bassotti, Inadaptats.
Divendres, 1 de novembre (22:30h): Xavi Sarrià, La Sra. Tomasa.
Dissabte, 2 de novembre (22:30h): Maria Hein, The Tyets, Figa Flawas, Mama Dousha.
Diumenge, 3 de novembre (18h): Miki Nuñez.
En Lluc ha publicat el seu disc més ambiciós i personal “VAM NÉIXER PER FER AIXÒ” on ha treballat al costat de bons amics com Galgo Lento, que s’ha ocupat de la producció.
De fet en Lluc ens ha explicat que només fa música amb els seus amics, ja que així se sent més còmode i treballa més bé.
En el disc també col·laboren enMatu, Maig o Pol Bordas, però s’hi haurien pogut sumar altres bons amics seus com els Vittara o el Miki, de Massaviu, entre altres.
De fet amb en Miki comparteix pis, vida i mil coses, i tot i així no es cansen l’un de l’altre. Per tant tard o d’hora arribarà algun projecte musical conjunt i segur que tindrà la qualitat que un i l’altre li donen a la seva feina.
El disc el va començar a fer el mes d’abril i en un parell de mesos ja estava enllestit. Un treball format per nou cançons, tot i que n’hauria pogut entrar alguna mes.
La presentació tindrà lloc el 13 de febrer a La Nau, de Barcelona.
Berta Pedrós, cantant i compositora de Cervera, la Segarra, als seus 20 anys és l’autora de 4 àlbums: “Arma en vers” (2021), “Una altra realitat” (2022), “Desastre” (2023) i “Epíleg” (2024). L’artista cerverina és la responsable tant de la veu en les seves cançons com de les bases, que són melodies a piano i violí.
Les seves cançons es mouen per estils diferents, en català i també en anglès, però sense deixar enrere el vessant més melancòlic, amb una gran narrativa en les seves lletres. Els grans temes principals sobre els quals canta són l’amor i l’amistat. Cançons esperançadores sobre què passa després d’un desamor, cants a l’esperança i a seguir avançant tot i les dificultats.
El seu darrer àlbum “Epíleg”, és una mostra de l’evolució de la cantant respecte als seus projectes anteriors. Amb una melodia molt cuidada la Berta construeix la segona part d’algunes cançons que trobem en els seus àlbums anteriors.
Ahir divendres, el cantant italià Damiano David va estrenar el seu primer tema en solitari. El vocalista de la banda de rock Måneskin, guanyadora del festival d’Eurovisió de 2021, arrenca ara un nou projecte en solitari amb aquest ”Silverlines”.
En aquest primer senzill, l’italià és acompanyat per Laberinth, el cantant i productor musical que va posar banda sonora a la sèrie d’HBO Euphoria. ”Silverlines” mostra la gran veu del Damiano que ha tornat a demostrar la seva versatilitat i el seu potencial vocal. A més, amb la producció de Laberinth, es genera la combinació perfecta entre la veu poètica i evocadora del cantant i la proesa del productor.
Aquesta mateixa energia es mostra, també, al videoclip del single. L’audàcia i dinamisme visual combinen a la perfecció amb el tema. Al llarg de la peça, seguim en Damiano en unes imatges dramàtiques que complementen a la perfecció la seva cançó.
Tot i encara està la incògnita sobre el futur de Måneskin, ja que actualment estan en una pausa, Damiano David es mostra molt content i orgullós sobre el seu nou capítol, i així ho mostrava, donant a entendre que ”Silverlines” és només la primera entrega d’aquesta nova etapa; “Aquesta cançó és molt especial per a mi. Va ser una de les primeres cançons que es van gravar en aquest nou projecte, i en el seu moment va representar una carta d’esperança, però ara, si miro enrere, puc veure com estic exactament; on la cançó deia que estaria. Per a mi va ser automàtic triar aquesta cançó com a començament d’aquest nou capítol i espero de veritat que la gent m’acompanyi en aquest viatge“.
De sobte, la gravetat havia deixat d’existir. Com si un imant gegant et xuclés cap al sostre i t’obligués a desenganxar-te del terra per saltar sistemàticament, mentre les gotes de suor et regalimaven per l’esquena i el centre de la Sala Rouge, plena de gom a gom, botava i cantava a l’uníson del beat. Així va ser el debut als escenaris del nou artista emergent del panorama català: Ultralone.
Tot i que uns dies abans l’artista ja ens havia oferit un teaser del seu directe amb un parell de cançons a l’escenari de Guxo i superreservao de la Mercè i, l’actuació a la petita sala de Barcelona era el seu primer concert “oficial” de la seva carrera musical. I la veritat que tant ell, com Praccibtz (darrere de la taula de dj), van portar-ho amb una agraïda desimboltura i espontaneïtat que contagiava la sala amb un clima distès i proper.
Per començar, Ultralone ja ho va deixar clar, no tenia traça per parlar en públic, així que va anar al gra i, amb un públic força entregat, va començar l’espectacle. I, contràriament al que s’esperava, al llarg del concert va oferir un mix de les seves millors cançons en comptes de fer una presentació de “MÚSICA PER BANDOLERS”. La presa de contacte va començar amb alguns temes, això sí, de l’últim EP, les quals tenien al públic cantant barra per barra (i mira que no són poques).
Establert ja el to general de l’esdeveniment, va sonar ‘Pont Aeri’, el nou single del català amb el qual va acabar de trencar el gel formalment i, amb mitja Rouge saltant, va convertir el centre de la sala, atenent-me al significat literal de l’expressió, en una olla de grills. Fet que es va perpetuar amb gran part de les cançons. A més, s’ha de remarcar que el català no va voler deixar enrere els temes que l’han portat on és ara. A més de les peces més noves com ‘FCKNUDEPROJECT’, també va portar al directe ‘drogues noves’, ‘TONI CRUANYES FREESTYLE’, ‘ryan gosling’ i ‘10 CARES’, les quals van tenir una gran rebuda pel públic i les seves cames. Fins i tot, va cantar ‘alprazolam melodies’ un exclusiu de la plataforma SoundCloud.
Dit això, també cal destacar que l’artista va fer pujar a una gran parella de convidats. D’una banda, a en Lluc, per cantar junts ‘S.W.A.G.’ i d’altra a Yung Mare, amb qui interpretaria ‘VESPUCCI BEACH’ i, inesperadament, delectaria al públic amb ‘Nai Trucam al Mobil’, el hit del col·lectiu al qual pertany, P.A.W.N. Gang.
I finalment, ja en el desenllaç d’un concert que es va fer breu, Ultralone va relaxar les pulsacions i, amb comentaris com “el meu colega quasi plora” entre el públic, va encetar la sentimental ‘RACKSTAR’, la cançó final del debut amb sold out d’un jove que, complint expectatives, havia fet que una sala de menys de 100 persones d’aforament màxim, semblés el doble de gran.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
Si manteniu aquestes galetes habilitades ens ajudareu a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!