Scorpions i Judas Priest al Barcelona Rock Fest 2025

Tot està llest per rebre la novena edició del festival Barcelona Rock Fest, que tindrà lloc els dies 26, 27, 28 i 29 de juny del 2025 a Santa Coloma de Gramenet.

Com una de les novetats, aquest any compta amb un dia més d’actuacions. Així, seran quatre les jornades que podrem gaudir aquest any del festival, que presentarà els millors directes del panorama rock tant internacional com nacional.

Després de la primera de les confirmacions de Running Wild al mes de juliol, se sumen avui els noms al cartell de dues de les bandes més carismàtiques i estimades pel públic del festival i pels amants del metall: Scorpions i Judas Priest. Totes dues tocaran el mateix diumenge, 29 de juny.

El tercer dels grans noms presents al Barcelona Rock Fest del 2025 és el ja anunciat de Running Wild. Us recordem que la seva confirmació al festival suposa una ocasió única de veure en directe la pionera formació speed/power metall. I és que el seu serà un dels poquíssims concerts que ofereixin i primera visita al nostre país de Rock ‘N’ Wolf des de fa vuit anys. Per si no n’hi hagués prou, la formació alemanya prepara nou disc per a inicis de l’any que ve, un nou treball que podran gaudir en directe tots els fans.
A més d’aquestes novetats, Barcelona Rock Fest vol comunicar-vos que el 4 de novembre anunciarà un nou i sorprenent cap de cartell que mai no ha actuat al festival i que, de fet, fa més de quinze anys que no toca a Barcelona.

Després de l’espectacular acollida dels abonaments mantindrem el mateix preu fins al 4 de novembre, data en què anunciarem el nou cap de cartell. Per tant, encara ets a temps de fer-te amb la teva entrada a la web del festival: www.barcelonarockfest.com.

- Publicitat -

Suu anuncia disc i gira pel 2025

Suu publicarà el seu quart disc a principis d’any i el presentarà el 28 de març amb un concert molt especial a la Sala Razzmatazz de Barcelona dins la programació del festival Guitar BCN. La gira continuarà el 4 d’abril al Teatre Municipal de Girona en el marc del Festival Strenes.

Amb aquest anunci de nou disc i nous concerts Suu deixa enrere un 2024 magnífic i carregat d’experiències inoblidables, com l’haver aconseguit dos discos d’or per les seves cançons «Tant de bo» i «Eres un temazo» del seu disc Ventura (Halley Records 2020), que van ser lliurats la nit de divendres a l’Heliogàbal; haver col·laborat amb La Oreja de Van Gogh, un dels seus grups referencials, el passat setembre a Tarragona o estar participant com a capitana del programa Zenit de TV3.
La cantant també ha estat activa discogràficament, ja que a principis d’any va publicar la cançó «Últimamente» i abans de l’estiu, «Passen coses». També va publicar una col·laboració amb els valencians Varry Brava i amb les catalanes Las Migas i Mama Dousha.

- Publicitat -

Lágrimas de Sangre s’acomiada dels escenaris amb un concert a Barcelona

Després de vint anys de carrera, el grup de música Lágrimas de Sangre anuncia la seva separació oficial. La banda, formada per Neidos, Still ill, Microbio i Acid Lemon, ha estat un referent indiscutible dins de l’escena alternativa no solament a Catalunya sinó a tota la península.

La banda del Maresme va començar com un simple grup d’amics que feien música reivindicativa que alternaven amb cançons més desenfadades.

Amb els anys «Voy a celebrarlo», «Cuando sale el sol», «La gente» o «Buen viaje» s’han convertit en la banda sonora de milers de persones de diferents generacions i que a avui dia acumulen milions de reproduccions.

Qui els hi havia de dir a aquests nois del Masnou i Alella que un dia tindrien 2 discs de platí, dos discs d’or i que omplirien sales de concerts per tota la península. Durant els últims deu anys el grup ha editat quatre àlbums i ha recorregut la gran majoria de festivals passant de ser el grup desconegut a ser-ne al cap de cartell en moltes ocasions.

Lágrimas de Sangre vol celebrar amb tota la gent que ha compartit aquest viatge un acomiadament històric. Tres actuacions irrepetibles amb una banda sobre l’escenari i un repàs a la seva discografia que duraran més de 2 hores que auguren un Bon Viatge.

El comiat a Barcelona serà el 15 de novembre al Sant Jordi Club.

- Publicitat -

FADES debuten amb «METALLIX»

El grup mallorquí-català FADES, format per Ferran Pi, Vicenç Calafell i Àngel Exojo, irromp a la indústria musical amb el seu disc debut METALLIX. Després de l’èxit viral d’AMIGUES i AUTOTUNE (2023), les FADES tornen amb una proposta innovadora que consolida la seva estètica queer i catalana.

Publicat el 25 d’octubre de 2024, METALLIX no només aprofundeix en l’ús d’autotune i sons electrònics, sinó que juga amb sons industrials inspirats en la transgressora artista SOPHIE, icona de l’hiperpop. Aquest disc és una autèntica transformació sonora i visual, construint una imatge metàl·lica que combina la duresa i la fragilitat, evocant la joieria de plata. Cançons com Minifalda, que reinterpreta la figura de la Moreneta en clau de funk brasiler, i G&G, un homenatge a l’estètica pop i la festa, trenquen amb els estereotips de la masculinitat, reivindicant la feminitat amb un toc irònic i provocador.

L’àlbum és un reflex del caràcter subversiu de FADES, que s’ha consolidat com un dels projectes més frescos dins l’escena LGTBQ+ catalana. METALLIX és també un pas endavant en el seu compromís amb la professionalitat, amb col·laboracions de figures destacades com Toni Llull i La Francesssa en la part musical, i Aina Losange i Joan Porcel en la direcció visual.

ARTIFICIAL, el focus track del disc, ve acompanyat d’un videoclip que plasma l’essència estètica de les FADES. Amb influències cinematogràfiques dels anys 2000 com Mean Girls, el videoclip és un cant a la cultura pop, amb una coreografia que reivindica la llibertat i el ball sense perdre l’essència política del grup.

Des de la seva viralitat a TikTok amb temes com Catalonian Girls o Mai Neva a Ciutat, que ja compta amb més de 200.000 reproduccions, FADES ha demostrat que és un projecte fet per a la generació Z. Les seves lletres iròniques i el seu so atrevit ofereixen una nova perspectiva sobre la música catalana i la festa, connectant perfectament amb l’estètica pop global. FADES és molt més que un grup musical, és un moviment cultural que celebra la diversitat, l’humor i l’atreviment.

- Publicitat -

Primera Llista – 26 octubre al 1 novembre

Foto: Kimi Kuipers

The Tyets i Chiara Oliver arriben fins el primer lloc de la llista amb ‘Fa dies‘, la seva primera col·laboració.

Entren a la llista

Sexenni – El Club de la sisena hora
Buhos – Diumenges
Ginestà – Només viure
Alfred García – Rumba catalana

Surten de la llista

Sexenni – La faràndula (20 setmanes)
Buhos – Amb tu (4 setmanes)
The Tyets – Que vinguis (21 setmanes)
Charli XCX – 360 (11 setmanes)

Aspirants

Miquel Abras – Ego (6 setmanes)
Gigi Pérez – Sailor song (5 setmanes)
Imagine Dragons – Take me to the beach (novetat)
David Guetta feat. Ava Max – Forever young (novetat)
Sopa de Cabra feat. Sidonie – Hyde Park (novetat)
Tom Grennan – Higher (novetat)
Miki Núñez – Serem més forts (novetat)
Lady Gaga – Disease (novetat)

La Llista Nº 612

#ArtistaCançóSet.Var.
01The Tyets & Chiara OliverFa dies7+2
02Billie EilishBirds of a feather13-1
03Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile10-1
04Chappell RoanGood luck, babe9=
05ShaboozeyA Bar Song (Tipsy)18=
06Sabrina CarpenterTaste8+5
07Oques GrassesJubilar-me18-1
08Figa FlawasLa Marina Sta Morena15-1
09The WeekndDancing in the flames6+1
10KapoOhnana6-2
11Coldplay feat. Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINIWe Pray8+4
12Alan Walker & Ina WroldsenBarcelona9+1
13Rosalía & Ralphie ChooOmega4+1
14Linkin ParkThe Emptiness Machine3+4
15DashaAustin10-6
16Meghan TrainorCriminals6+1
17Katy PerryLifetimes11-5
18Joan Dausà & Paula KoopsOctubre del 247+2
19Myles SmithStargazing14-3
20Coldplayfeelslikeimfallinginlove18-1
21Dua LipaThese Walls7+1
22Oques GrassesSort de tu3+8
23Karol GSi antes te hubiera conocido15-2
24CyrilStumblin’ In38-1
25Tate McRaeIt’s ok I’m ok6+2
26Sabrina CarpenterPlease Please Please18-2
27Sabrina CarpenterEspresso24-1
28Benson BooneBeautiful Things38+3
29Teddy SwimsThe Door19-1
30Mama DoushaSant Tornem-hi5+2
31David Guetta & OneRepublicI don’t wanna wait28-2
32Alfred GarciaRumba Catalana1🆕
33ColdplayAll My Love2+6
34JulsPapallones4+2
35Disturbed feat. CyrilThe Sound of Silence34-1
36GinestàNomés viure1🆕
37Mushka & JulietaVaya liada10-4
38SexenniEl club de la sisena hora1🆕
39Mark AmborBelong Together20-1
40BuhosDiumenges1🆕

- Publicitat -

El somriure infinit de Guillem Ramisa

Guillem Ramisa en un moment del concert. Foto: Eudald Puig

No tardes més de 50 minuts per anar d’Osona fins a Barcelona. Baixar-hi sempre és una aventura. Com molta gent de comarques, ser a la gran ciutat és una experiència en què tens la sort de dir: “Sort que no visc aquí”.

Baixar a la capital per anar a qualsevol acte sempre ha significat baixar a fer una cosa important. Presentar un disc -imagino- ha de ser una d’aquelles sensacions. Anar-lo a escoltar per primer cop en directe, també.

Guillem Ramisa ha escollit la Sala Upload al mig del Poble Espanyol per presentar el seu quart disc d’estudi “Un somriure infinit” (Mindundi Records, 2024). Un esperat recull de cançons després que publiques, ara ja fa cinc anys, “Ens enfilarem enlaire” (Halley Supernova, 2019). Ha plogut prou des de llavors: una pandèmia entremig que va trencar la presentació del quart àlbum, i també la publicació d‘»Un segon de llum» (El punt volant, 2024), un recull de poesia escrit al llarg d’una dècada en què podem trobar la part més íntima, sensible i desacomplexada de Guillem Ramisa. Si la cita tenia la importància que tenia per ser a la capital (amb el seu punt simbòlic) també tenia pes que tornava a trepitjar fort els escenaris, però ara amb un nou disc sota el braç.

Va ser un concert amb aquella màgia de presentació. Amb gent que va venir a gaudir-lo i a compartir amb ell aquell moment tan important. Dalt de l’escenari una bona sintonia entre la banda i el mateix cantant. Ferran Isern (que, per cert, feia anys) a la trompeta i a la percussió; Martí González a la bateria; i Èlia Gimeno, una nova incorporació, que s’encarregava dels teclats.

Prop d’una hora i mitja de concert on no només va interpretar totes les cançons del nou disc sinó que tampoc es va descuidar dels seus grans temes. A més l’artista del Lluçanès, Mar Pujol, amb la que comparteixen la deliciosa ‘A la punta del final’ va ser la gran convidada de la nit. Durant tot el concert a la primera fila del concert enmig del públic, i ja cap al final, que va pujar a l’escenari per interpretar-la. Ho van brodar.

En una motxilla plena que ja té Guillem Ramisa a l’esquena sembla que vol seguir recollint moments com aquests. Amb la seva música, les lletres i els seus poemes, seguirà sembrant somriures infinits a cada sala que ompli i a cada disc que publiqui. Un somriure, eternament feliç.

- Publicitat -

Chaqueta de Chándal publiquen «Flema eterna»

Chaqueta de Chándal tornen a la càrrega amb els seus sintes, les seves guitarres i la seva ironia més esmolades que mai. El trio barceloní publicarà aquest proper divendres 25 d’octubre el seu tercer disc, “Flema eterna”, gravat i produït per Joan Colomo.

Amb el nou àlbum, Chaqueta de Chándal continuen el seu viatge cap a aquell lloc recòndit on es troben el pop, el krautrock i el punk, un camí per a valents que va arrencar amb lucidesa a “Gimnasia menor” (2019) i “Futuro, tú antes molabas” (2022).

Per més que el títol remeti als 80 amb la seva picada d’ullet a les Bangles, la inspiració del disc apunta una dècada més enrere, als 70, a aquests àlbums de rock simfònic amb temes que es desenvolupaven al llarg de tota una cara. L’aportació de Chaqueta de Chándal al gènere és “Tamagotchi Antisistema”, la seva composició més ambiciosa fins al moment, que amb les seves tres parts més intro constitueix el nucli principal – musical i ideològic – del disc.

El pop lisèrgic i immersiu continua exercint de vehicle per a l’habitual causticitat de les seves lletres. El viatge segueix a la cara B amb els temes que s’han anat avançant en format single. A «Objetivo indiscreto» posen el focus en una societat de la informació convertida en societat de la vigilància. «Declaración universal de unos desechos humanos» és un cant d’amor cap a la fauna que ens envolta; la literal, perquè de la figurada ja no n’esperen gaire. “Estoy al horno” és un irònic lament sobre els desajustos quotidians que la burocràcia regala als que gosen instal·lar-se a Espanya per viure i treballar, amb la veu de Natalia Brovedanni al capdavant. També sorprenen amb “Seny”, minut i mig d’energia desbocada cantant en català sobre la Catalunya post-1 d’octubre.

La presentació oficial a Barcelona serà el 9 de novembre a la sala Apolo [2], al costat dels austríacs Blasser Kyren com a grup convidat. I el 23 de gener tindrà lloc la presentació a Madrid, dins el marc de l’Inverfest.

- Publicitat -

rokyo continua presentant el seu nou disc amb ‘Ennuvolat’

Després del 1er single de la nova etapa de rokyo, Por a Oblidar, arriba Ennuvolat, l’última pista de com sonarà el pròxim EP de l’artista sabadellenc, que sortirà a finals de novembre.

Ennuvolat és la cançó ideal per descriure la transició de l’estiu a la tardor, quan ens adonem el fred ha arribat per quedar-se i que hem de començar a posar l’edredó.

La cançó parla sobre el bloqueig, enyorança i desànim que provoca l’amor a distància, dels dies que no vols aixecar-te perquè fa fred i el teu cap està completament emboirat.

Equilibrant R&B i Hip-Hop amb guitarres elegants i ritmes hipnotitzants, rokyo es fa lloc al panorama català amb caràcter i originalitat. La cançó ha estat mesclada per Galgo Lento i conté una aparició de l’home del temps…

- Publicitat -

ÜLL publica el seu nou disc ‘Artés’

ÜLL treu nou disc anomenat ‘Artés’, es tracta d’un disc carregat de col·laboracions capitanejat pels antics membres del grup Anita Miltoff. El projecte va començar quan Joan Llurba i el seu company d’aventures Dudi Antonin van coincidir amb en David, el tècnic de so que els ajudava a gravar algunes cançons, que tenia un grup que es deia ÜLLS i, segons ell, a partir d’aquí la màgia va sorgir.

El treball neix arran d’un concert a l’Ateneu popular la Falç d’Artés on els creadors se n’adonen, un dia que estan tocant serens, que la música és el seu motor i com agraïment als moments passats al municipi decideixen batejar l’àlbum amb el nom del poble.

El disc està gravat entre Barcelona, Tarragona, Màlaga, Eivissa i Artés en diferents estudis, habitacions, ateneus i golfes i està mesclat per David Ülls. Ha trigat un any i mig en sortir a la llum i hi ha hagut més de 40 persones implicades.

‘Artés’ és un disc creat des de la llibertat i barreja música acústica, punk rock, electrònica i, fins i tot, power-punk-pop. L’àlbum vol ser un punt de trobada de molts dels records i vivències dels membres del grup que han viscut  a l’ateneu popular la Falç.

- Publicitat -

Pau Vallvé publica el seu nou disc «Agorafília»

Aquest disc es titula Agorafília (passió per sortir cap enfora, sigui d’un lloc o d’un mateix. Tot el contrari que l’agorafòbia) perquè s’ha fet cap enfora en molts sentits:

El disc va ser ideat al nord de França el setembre de 2023, jugat a Osona aquella tardor, escrit entre Banyoles i el nord de França durant l’hivern, gravat entre Osona, el nord de França i Barcelona durant la primavera i mesclat amb auriculars anant amunt i avall a l’inici d’estiu. Un any.

També aquest «cap enfora» perquè segons diu el mateix Pau: «Quan em vaig adonar que aquest seria el 18è disc que m’asseia a escriure em va agafar por. Por a que no em passés allò que sovint els passa a la gent que ja porta anys fent discos, que els acaba fent una mica per inèrcia i com a xurros i per aquest motiu vaig decidir que volia fer les coses diferents. M’he putejat, m’he posat pals a les rodes, m’he obligat a fer tot el procés diferent de com sempre, a sortir de la zona de confort: Canviar tot l’ordre del procés de fer el disc, gravar-ho amb un software que no fos el que domino, composar-lo amb un instrument que no fos el meu, fer coses que no havia fet mai com posar lletra a una cançó que no fos meva, tenir una col·laboració al disc, sortir a la portada, etc».

I finalment, també cap enfora perquè per primer cop el procés no ha sigut en solitari amb el Pau sol de principi a fi com fins ara, sinó compartit. Involucrant-hi altra gent en tots els processos del disc i fent-ho fora del seu estudi.

Aquest projecte s’ha fet gros i, per molt que segueixi sent autoeditat, ja no és autogestionat pel Pau sol, sinó que en aquest aspecte també ha anat cap enfora a col·laborar amb altra gent que l’ajuda i l’acompanya.

El disc narra un any sencer i les cançons estan ordenades cronològicament. Comença amb una presa de decisions important (#1 Cervell vs Cor), un mirar enrere amb nostàlgia el primer amor i en què hauria sigut (#2 Pels anys que no hem viscut), l’abraçar el decreixement vital per aprendre a prendre’s les coses d’una altra manera (#3 Tot el que puja baixa), el tornar-se a il·lusionar (#4 Hivernar amb esportivitat), l’ara i l’aquí (#5 Ens hem guanyat l’estiu), el jugar musicalment, el riure’s d’un mateix mitjançant l’Angelines de La Competència i el karma com a norma (#6 Tu sabràs), el tornar-se a enamorar (#7 Nosaltres), el compartir la felicitat i escampar-la arreu (#8 I cantar!), el mirar enrere a la pandèmia, al seu confinament al soterrani i veure com ha canviat la vida en tan sols 4 anys (#9 2020: Happy birthday to me), el donar les gràcies a la vida (#10 A aquestes alçades del partit) i que tot passa, tant lo bo com lo dolent i més que mai valorar el present sabent lo efímera que és la vida (#11 Tot passa).

- Publicitat -

Lady Gaga avança el seu setè disc amb ‘Disease’

Lady Gaga acaba de presentar ‘Disease‘ el primer avançament del seu setè disc. En aquest nou senzill torna al pop més fosc i electrònic, similar al que trobàvem a «Born this way».

La nova cançó arriba a temps per Halloween, una època on l’artista fa reaparèixer a les llistes de tot el món ‘Bloody Mary’.

Veurem si aquesta cançó és capaç de superar el seu altre èxit mundial ‘Die with a smile’, que des fa molts dies està entre els primers llocs de les llistes mundials.

- Publicitat -

Entrevista a Xavi Vidal: «A Catalunya no hi ha estrelles. Hi ha gent que ho vol ser»

En Xavi Vidal ha publicat aquest divendres «Vida salvatge» el seu nou treball i hem aprofitat per veure’ns i parlar del disc, però també de la indústria musical i del moment que vivim a Catalunya.

Està en un punt vital que diu el que li dona la gana, sense filtres, cosa que sempre s’agraeix en una conversa. Sobre el nou disc obra una nova etapa de renovació personal i artística.

El disc presenta una col·lecció de cançons de rock d’autor que reflecteixen la maduresa creativa i personal de l’artista.

Vida salvatge és un disc que s’endinsa en temàtiques com la renovació personal, la lluita interior i la resiliència. Amb un so personal i sobri que ressalta la proximitat de l’artista, cada cançó del disc reflecteix la maduresa creativa de Vidal, oferint una experiència musical íntima i poderosa. La producció, a càrrec de Miki Grau , i la col·laboració de professionals com Alberto Pérez (Sol de Sants Studios), Roger Rodés, i Mario G. Alberni al mastering, asseguren una qualitat sonora impecable.

Ens ha dit que a Catalunya no hi ha estrelles, però molta gent que ho vol ser. Però comenta que no hi ha indústria. I que tothom té ego i un forat el cor proporcional al seu ego. El que alimenta molt l’ego és la indústria musical, però considera que és molt petita aquí a Catalunya. Tot i això, creu que hi ha molt talent i gent amb coses a dir.

També li vam preguntar sobre una possible col·laboració amb Flashy Ice Cream, ja que el seu fill Pol n’és un dels cantants.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...