Buhos publicaran el disc “Sempre dempeus” el 3 de gener

Foto: Mertin

Els Buhos començaran el 2025 amb un nou disc anomenat “Sempre dempeus” que arribarà el 3 de gener.

El nou treball inclourà els darrers èxits que ha presentat el grup de Guillem Solé, com ‘Today is the day’, ‘Actitud’, ‘Amb tu’, ‘Milers d’espurnes’ o ‘Diumenges’, així com altres temes que el grup ha avançat a través del seu compte d’Instagram.

El 2025 es presenta intens pel grup, amb un bon grapat de concerts que ja s’han anunciat, entre ells una doble cita a la sala Razzmatazz, de Barcelona.

 

 

- Publicitat -

Guns N’ Roses anuncien concert a Barcelona el 9 de juny

Guns N’ Roses han anunciat aquest dilluns les dates de la seva gira mundial, amb una única parada al nostre país. El grup d’Axl Rose actuarà a l’Estadi Olímpic, de Barcelona el dia 9 de juny.

Les entrades es posaran a la venda el proper dia 13 a través de Ticketmaster, El Corte Inglés i Live Nation. El dia abans amb prevenda a LiveNation.es

Preus
PL1 PISTA A 155€ + 20,50€ despeses
PL2 GRADA 135€ + 18€
PL3 GRADA 115€ + 15,50€
PL4 PISTA B 100€ + 13,50€
PL5 GRADA 90€ + 12€
PL6 GRADA 65€ + 8,50€
VIP1 ULTIMATE VIP EXPERIANCE 1055€ + 140,50€
VIP2 VIP LOUNGE PACKAGE 435€ + 58€
VIP3 PREMIUM EARLY ENTRY PACKAGE 355€ + 47,50€
VIP4 EARLY ENTRY PACKAGE 250€ + 33,50€
VIP5 PREMIUM SEATED PACKAGE 335€ + 44,50€
VIP6 SEATED PACKAGE 265€ + 35,50€

- Publicitat -

Stereophonics actuaran a Barcelona el 12 de maig

Stereophonics es reactiven el 2025 amb una gira mundial, que arribarà tres anys després de la darrera i cinc des de l’últim concert a Barcelona.

El concert tindrà lloc el 12 de maig a Razzmatazz, organitzat per Primavera Sound i servirà per repassar tota la trajectòria musical de la formació gal·lesa, però també per escoltar els temes del darrer treball en solitari del seu vocalista Kelly Jones, que la passada primavera va editar «Inevitable Incredible«.

Les entrades estan a la venda a Fever Up a un preu de 38 euros (+ despeses).

- Publicitat -

Primera Llista – 7 al 13 desembre

Rosé aconsegueix el seu primer número 1 a la llista gràcies a ‘APT‘ la seva col·laboració amb Bruno Mars.

Entren a la llista

La Fúmiga – Rebobinar
Stromae – Ma Meilleure Ennemie

Surten de la llista

Myles Smith – Stargazing (19 setmanes)
Alan Walker i Ina Wroldsen – Barcelona (14 setmanes)

Aspirants

Kygo feat. Sandro Cavazza – Hold on me (3 setmanes)
Àlex Pérez – Amor d’estiu (3 setmanes)
Quevedo & Aitana – Gran Vía (2 setmanes)
dani6ix, IZZKID & The Tyets – Sushi Poke (2 setmanes)
Julieta – Jean Blau (novetat)

La Llista Nº 618

#ArtistaCançóSet.Var.
01Rosé feat. Bruno MarsAPT.4+14
02ShaboozeyA Bar Song (Tipsy)24-1
03Oques GrassesSort de tu9=
04Coldplay feat. Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINIWe Pray14-2
05Joan Dausà & Paula KoopsOctubre del 2413+1
06Chappell RoanGood luck, babe15-1
07Alfred GarciaRumba Catalana7+2
08Lady Gaga & Bruno MarsDie With A Smile16=
09Sabrina CarpenterTaste14-5
10Meghan TrainorCriminals12+1
11GinestàNomés viure7+2
12Billie EilishBirds of a feather19-2
13LisaMoonlit floor5+1
14The WeekndDancing in the flames12-7
15Lady GagaDisease6-3
16SexenniEl club de la sisena hora7=
17Gracie AbramsThat’s so true3+4
18David Guetta feat. Ava MaxForever young6+4
19Teddy SwimsBad dreams3+6
20ColdplayAll My Love8=
21Figa FlawasLa Marina Sta Morena21-3
22BuhosDiumenges7+2
23The Tyets & Chiara OliverFa dies13-6
24Miki NúñezSerem més forts5+4
25Rosalía & Ralphie ChooOmega10-6
26Els Amics de les Arts & The Tyets4-3-32+6
27Benson BooneBeautiful Things44-1
28Linkin ParkThe Emptiness Machine9-5
29Tom GrennanHigher4+2
30Flashy Ice Cream & GinestàPerdent el rumb3+4
31Coldplayfeelslikeimfallinginlove24-2
32Stromae & PommeMa Meilleure Ennemie1🆕
33Imagine DragonsTake me to the beach5+2
34CyrilStumblin’ In44-1
35DashaAustin16-8
36JulsPapallones10=
37Damiano DavidBorn with a broken heart2+3
38Sabrina CarpenterEspresso30-1
39La FúmigaRebobinar1🆕
40Disturbed feat. CyrilThe Sound of Silence40-1

- Publicitat -

L’Ànima dels Sopa de Cabra arriba fins a Girona

Foto: Marc Clapés

Després d’una estrena triomfal del disc a Barcelona, Sopa de Cabra han obert les portes de l’Auditori de la seva estimada Girona per presentar el seu nou disc «Ànima», amb les entrades exhaurides des de feia dies.

El nou disc dels Sopa inclou un bon grapat de col·laboradors com Santi Balmes, Triquell, Xarim Aresté o la Beth, però com és normal no tots poden anar a tots els bolos i encara més ara que la majoria d’ells estan preparant nous treballs pel 2025, com ens ha explicat el mateix Gerard Quintana, explicant a més, que molts d’ells ho faran en català.

El concert de Girona hem comptat amb Pol Batlle i amb la Beth, aquesta segona suplint la major part dels col·laboradors que no han pogut interpretar la seva cançó i deixant el llistó molt amunt durant tot el concert, que tant te la trobaves cantant el tema d’altres artistes, fent les segones veus o els cors. Ha estat un luxe poder escoltar-la al costat dels Sopa de Cabra.

Les noves cançons sonen de meravella, totes tenen alguna cosa que ens fa identificar el so del grup. Segurament poques d’elles arribaran a tenir la transcendència dels grans èxits, però ni de bon tros són peces menors. Amb les noves cançons han demostrat que hi ha Sopa per estona.

És evident que més enllà de presentar les noves cançons, la majoria del públic tenia ganes d’escoltar de nou els grans èxits del grup, que s’han reservat per la part final d’un concert, que ha durat pràcticament dues hores, però que en cap moment s’ha notat esgotat i monòton. L’elecció dels temes ha estat molt correcte, així com també els tempos, més pausats d’un escenari com l’Auditori de Girona, han fet que la nit fos molt agradable.

El concert ens ha deixat una sorpresa durant els bisos amb l’aparició de Cuco Lisicic provocant forts aplaudiments entre el públic, que no s’oblida d’un dels grans membres del grup. Ell ha arribat per posar la cirereta del pastís i tocar com ell sap ‘Camins’ i ‘L’Empordà’.

Sopa de Cabra estan en un moment de maduresa que es palpa a sobre l’escenari, amb les conyetes entre ells i amb un domini sobri del concerts que només s’arriba amb una trajectòria com la que porten tots ells a les esquenes.

Aquesta gira serà més breu, poques oportunitats tindrem de veure’ls en directe, però sabem que totes les oportunitats que tinguem a veure’ls anirem a un valor segur, perquè tenen tants bons temes, que sempre hi haurà aquell moment per emocionar-se, un altre per somriure, un altre per ballar i un altre per abraçar a un grup que té corda per estona.

Setlist

El boig de la ciutat
Temps de sega
Ànima animal
Farem que surti el sol
Que et vagi bé
Hyde Park
Cercles
Quan es faci fosc
L’amor no cau del cel
Data Límit
Seguirem somiant
Un altre temps
En un segon
El far del sud
Sota una estrella
Si et quedes amb mi
Podré tornar enrere

Els teus somnis
Si et va bé
Mai trobaràs
Camins
L’Empordà

- Publicitat -

Joan Dausà comença la seva gira de Nadal amb gran èxit de públic

Joan Dausà ha iniciat aquest dijous la seva tradicional gira de Nadal que ja s’ha convertit en tot un clàssic d’aquestes festes gràcies a l’èxit de la proposta. En total seran dinou concerts arreu del territori davant 17.000 espectadors que no s’han volgut perdre les darreres actuacions de l’artista abans d’una aturada per preparar el seu nou disc.

Disset dels dinou concerts ja han exhaurit les entrades i només queden places pels concerts programats recentment a Esparreguera. Inicialment, s’havien programat una desena d’actuacions que s’han ampliat a causa de l’elevada demanda. Joan Dausà realitzarà tres concerts consecutius a la basílica de Santa Maria del Mar de Barcelona i dobles actuacions a Tarragona, Manresa, Mataró, Terrassa o Esparreguera. A la gira d’enguany, el cantant repassarà el seu cançoner de la manera més íntima i despullada, cantant nadales i altres singularitats en un dels formats que més èxit va donar-li a la seva primera etapa com a músic, el de piano i veu.

Amb aquesta gira, Joan Dausà tanca una de les etapes més exitoses de la seva carrera, que ha coronat amb els concerts del Palacio de Vistalegre a Madrid i el Palau Sant Jordi a Barcelona, però que va començar amb la publicació el 2021 del seu quart disc d’estudi Ho Tenim Tot, que clourà amb més d’un centenar de concerts celebrats.

- Publicitat -

Els Pets inauguraran l’Embassa’t 2025 celebrant els seus 40 anys

Un relleu de pares a fills, així serà l’Embassa’t 2025. El festival de música independent del Vallès inaugurarà el dijous 15 de maig amb un concert d’Els Pets, el mític trio de Constantí celebren els seus 40 anys dalt de l’escenari amb la gira «Cantant les quaranta». El 16, 17 i 18 de maig agafaran el relleu les noves generacions, amb una programació que aglutinarà una trentena d’artistes i reunirà els músics de pop-rock, urban i electrònica més rellevants i amb més projecció de l’escena actual.

Aquest 2025 Els Pets celebren el 40è aniversari de la seva carrera amb una gira única que serà tot un esdeveniment per als seus fidels seguidors, ja que tocaran íntegrament els quatre discs més emblemàtics i reconeguts de la seva trajectòria: «Calla i balla», «Som», «Bon dia» i «Agost». Es tracta dels àlbums que han marcat de manera més fidel la seva evolució artística. En cada concert, Els Pets oferiran dos d’aquests discs i, en el cas de l’Embassa’t, interpretaran «Bon dia» i «Agost».

Aquesta efemèride no només suposa una mirada enrere a una carrera plena d’èxits i himnes que han marcat generació rere generació, sinó també un homenatge a l’autenticitat que sempre ha caracteritzat la banda tarragonina i que els ha convertit en un projecte únic en el panorama musical català.

La icònica i trencadora porto-riquenya Villano Antillano, que ha col·laborat amb artistes de renom com Bizarrap i és la primera dona trans en entrar al Top 50 Mundial d’Spotify, i la promesa del pop català Ouineta, ambdues referents del moviment queer, encapçalen una programació que, un any més, aposta per visibilitzar els sons més emergents, alternatius i joves del panorama musical actual. També pujaran als escenaris el col·lectiu electrònic peruà Dengue Dengue Dengue; el nou directe neo-punk de Barry B, que acaba de publicar el seu primer àlbum llarg «CHATO»; i el barceloní Yung Prado b2b Baldman, dos dels músics d’electrònica contemporània més destacats, que oferiran una actuació conjunta en format de back-to-back.

Les entrades de l’Embassa’t 2025 ja estan a la venda amb les modalitats d’abonament de dos dies (divendres 16 i dissabte 17) a 54 € o d’abonament complet de tres dies (divendres 16, dissabte 17 i diumenge 18) a 65 €. Les entrades pel concert inaugural (dijous 15 de maig) també estan a la venda i tenen un preu de 28 €. Les entrades es poden adquirir a www.embassat.com.

- Publicitat -

Kelly Isaiah comparteix ‘El teu desig’

L’artista Kelly Isaiah, reconegut pel seu estil vibrant d’afrobeats, ens torna a sorprendre amb el llançament de la seva nova cançó «El teu desig»

«El teu desig» és una poderosa exploració del sacrifici personal en favor d’un propòsit més gran. La cançó aborda la temàtica d’abandonar els desitjos propis per dedicar-se a una missió més elevada; un viatge que, malgrat la seva complexitat, està ple d’esperança i amor. A través de ritmes contagiosos i melodies envoltants, Kelly Isaiah transmet la seva disponibilitat per embarcar-se en aquest camí, cedit el protagonisme a una causa que transcendeix l’ego personal.

Amb lletres que evoquen la lluita interna entre el desig i el deure, «El teu desig» convida a la reflexió sobre la fe i l’amor com a motors de transformació. En paraules de l’artista: «A vegades, deixar enrere el que volem és el primer pas cap a alguna cosa realment significativa. Aquesta cançó és un homenatge a aquests moments d’entrega i compromís.»

La cançó ha estat co-produïda per LUWITZE (Soundengine) i Victor Ayuso (Zamenhof Estudi), amb la mescla final a càrrec d’Albert Cortasa (Kstudios) i el mastering realitzat per Catmastering, garantint un so polidíssim i professional. Els cors són interpretats per Dídac Pena i Irene Chaubell, aportant una capa emocional que complementa perfectament la lletra.

El llançament anirà acompanyat d’un videoclip dirigit pel jove talent Marc Gómez Morales d’El Garrito, que s’estrenarà el mateix dia. El vídeo promet ser una representació visual emotiva i vibrant que capturarà l’essència de la cançó.

- Publicitat -

Entrevista a Üll: «Al disc «Artés» no hi ha filtres»

‘Artés’ és el nou disc d’Üll, es tracta d’un àlbum que, amb tretze cançons, engloba moltíssimes coses. D’entrada, hi ha més de quaranta persones involucrades en el procés, perquè tal com explica Jordi Llurba: «Ha sigut una experiència molt potent a nivell emocional, gent que estimem molt ha pogut formar part del disc». A més a més, també ha estat gravat des de molts llocs diferents, des d’Eivissa, Tarragona, Barcelona o Ulldemolins. I és que aquesta és la intenció d’Üll amb ‘Artés’; presentar un nou àlbum sense limitacions ni pautes concretes, on tothom pugui fer el que senti. Llurba ho té clar: «No hem tingut filtre». Punk, cançó d’autor i més influències que estan «concentrades en aquest disc». Si de la manera que sigui, el grup busca transmetre missatges crítics amb la societat i el sistema.

Jordi Llurba ha parlat per primera vegada de la imatge de l’àlbum, l’ha sorprès la pregunta perquè no l’hi havien demanat mai i ens ha revelat que l’ull que apareix en la portada és el de la seva filla. D’alguna manera, ella va marcar un abans i un després en la seva carrera musical, «Üll neix amb el naixement de la meva filla», qui canta fins a tres cançons o també és mencionada en alguna ocasió.

‘Artés’ es titula així arran d’una connexió amb el públic de l’Ateneu Popular d’aquest municipi: la Falç. Allà hi han actuat diverses vegades i en un dels concerts van acordar amb els assistents que el pròxim àlbum es diria Artés, i així ha sigut. De fet, Llurba explica que la intenció del grup és aquesta, poder «eliminar el mur entre la banda i el públic». No busquen actuar als llocs més espectaculars o sonar per tot arreu, «el nostre tarannà és estar a ateneus, concerts de pobles… A prop de la gent»

La pròxima ocasió en què els podrem tenir a prop serà aquest mateix cap de setmana. Üll farà un concert a El Gato Muerto, a l’Hospitalet de Llobregat, on presentaran el disc en acústic a les 19 h.

 

- Publicitat -

Entrevista a Kabul Babà que presenten el seu quart disc

Kabul Babà ha presentat a Primera Fila el seu quart disc d’estudi «IV» (RGB Suports, 2024) que arriba després d’uns anys d’inactivitat.

12 cançons en total en aquest recull en què conflueixen una varietat d’estils musicals: des de tocs de reggae a balades. Tot plegat sense deixar de banda el seu so de rock català.

Un disc intergeneracional, amb cançons per a tots els gustos. Amb ells parlem del disc i el seu procés de creació i algunes curiositats de l’àlbum que ens presenten.

El disc es va publicar a principis de novembre i encara no hi ha cap data de presentació del disc.

- Publicitat -

Rodricc triomfa a l’Heliogàbal

L’Heliogàbal és una sala petita, però alhora és de les meves preferides, és acollidora. Rodricc surt a l’escenari i el públic l’embolcalla, corejant les seves cançons. Una petita família que veu de mica en mica com va creixent.

Al llarg del concert canta temes de tots els seus àlbums; “Suave Melancólico” (2023), “Cyber Sensible” (2024) i també del seu EP més recent “Paraules en veu baixa” (2024). Els seus amics no només es troben entre el públic, sinó també damunt de l’escenari; Pablo Scapigliati puja a l’escenari per cantar ‘olvidar(te)’ i també l’ajuda tocant el teclat.

La sala sembla tremolar amb les cançons més animades com ‘pétalos de margarita’ o ‘suave, suave’ però també hi ha lloc per moments més personals com amb les cançons de ‘amor de formol’ o ‘nens’, molt esperada pel públic. Sense dubte, però, el moment més íntim del concert és ‘siento, pienso, intento, miento’. Una de les cançons més vulnerables del cantant, cantada en acústic, fent que el públic s’apropés encara més a l’escenari, que fes més caliu. La veu dels assistents repetint les seves paraules crea una aura tant bonica com fràgil dins de la sala. 

Els assistents també hem tingut la sort de veure en primícia el videoclip de ‘me haces sentir tan bien’, unes hores abans de que es publiqui, un videoclip que capta completament l’essència del cantant. 

Rodricc s’autodenomina “el Sen Senra català” i amb la seva essència i la seva manera de fer les coses aconsegueix ja no només assemblar-s’hi, sinó destacar, que també és important. Aconsegueix crear un clima de germanor i d’amistat a la sala que et fa gaudir encara més del seu espectacle. Té cançons molt variades i pot semblar un batibull de diferents estils, però en totes es troba la seva essència i just això li dona coherència. Rodricc potser encara es pot considerar un artista emergent, però en aquest concert ens demostra que li espera un gran futur en el món de la música. 

- Publicitat -

El Bilbao BBK 2025 confirma Kylie Minogue, Pulp, Michael Kiwanuka o Bad Gyal

Foto: Sharon López

Bilbao BBK Live es convertirà durant els dies 10, 11 i 12 de juliol a l’epicentre d’una experiència sense fi, on els assistents són els protagonistes d’una narrativa que connecta el dia i la nit, la ciutat i la muntanya, els pinxos i els beats, allò íntim i allò col·lectiu. Un esdeveniment global que reuneix artistes que transcendeixen èpoques i fronteres i assistents que converteixen aquest festival en un mosaic d’experiències úniques, on cada elecció obre un camí personal i irrepetible. La música és el cor del festival i per això avui podem avançar els primers artistes que conformaran aquesta nova edició.

Kylie Minogue, figura indiscutible del pop global, lidera el cartell amb el seu aclamat àlbum Tension II, un espectacle que inclourà èxits com Padam Padam i clàssics que han definit les seves tres dècades de trajectòria. I juntament amb la icònica australiana, Pulp, la banda de britpop liderada pel carismàtic Jarvis Cocker, símbol de tota una generació i que va definir el so dels 90. També des del Regne Unit, Michael Kiwanuka, amb la seva poderosa barreja de soul i folk, consolidarà el seu lloc com una de les veus més commovedores de la música contemporània. Bad Gyal ocuparà el seu ja indiscutible tron ​​com a reina de la música urbana a la zona alta del cartell al costat de la recent guanyadora de tres Latin Grammy, Nathy Peluso i la seva narrativa crua i visceral a GRASA; també ho farà una de les grans revelacions del moment, la britànica Raye, amb el seu àlbum My 21st Century Blues i la seva fusió de R&B, soul i dance.

En aquesta primera onada de noms, destaquen tres pilars de l’electrònica: Orbital, pioners als 90 per redefinir el directe electrònic amb la seva fusió de gèneres, BICEP amb el seu nou xou CHROMA (AV DJ set), una experiència sensorial que transforma l’escenari amb la seva visió audiovisual única i The Blessed Madonna presentant WE STILL BELIEVE, una celebració de la cultura queer i l’esperit comunitari de la música house. El cartell s’enriqueix amb noms com Japanese Breakfast, liderada per Michelle Zauner, que combina pop alternatiu i lletres introspectives, i Amaia , que torna amb el seu estil pop íntim i un tercer àlbum sota el braç. El pop francès elegant de L’Impératrice , l’electrònica gal·lotropical de Polo & Pan , el carisma explosiu de Ca7riel i Paco Amoroso , mundialment coneguts pel seu Tiny Desk i l’energia punk-rock d’Amyl and The Sniffersconviden a explorar els paisatges sonors únics dels artistes d’avantguarda. També tres noms imprescindibles de l’escena nacional: Carolina Durante , que tornaran a triar la seva pròpia aventura a Bilbao BBK Live, Rusowsky , amb la potència del seu nou xou: més electrònic i visual, i Judeline, que amb el seu recent àlbum Bodhiria porta el pop oníric a territoris inexplorats.

Prevenda exclusiva a assistents d’edicions anteriors des de dijous 5 de desembre a les 10h fins dimecres 11 de desembre a les 11.59h. La venda especial per a fans serà des del dilluns 9 de desembre a les 12h fins dimecres 11 de desembre a les 11.59h, per accedir-hi cal apuntar-se a la llista d’espera ja habilitada a la web del festival. La venda general començarà el dimecres 11 de desembre a les 12h.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...