«Invencibles» l’últim treball de Lágrimas de Sangre

Foto: Marc Estivill

Lágrimas de Sangre; també coneguts per les sigles LDS, posa punt i final a la seva carrera musical després de 20 anys de trajectòria. Han esdevingut una de les principals bandes de l’estat espanyol sent caps de cartell a desenes de festivals. Amb gairebé 200 milions de reproduccions, 2 discs de platí («Voy a celebrarlo», «Cuando sale el sol») i 2 discs d’or («La Gente» i «Buen Viaje») han estat la banda sonora de varies generacions.

Els del Maresme s’acomiaden amb «Invencibles» (Guspira Records 2024), el seu últim EP que fa referència a la frase, «Si uno no se rinde es invencible», de la cançó «Rojo y Negro». D’aquesta manera la banda llança un missatge emotiu i esperançador als seus seguidors, tot i la seva separació.

«Invencibles», l’últim treball del grup format per Microbio, Still Ill, Neidos i Acid Lemon, tira la mirada enrere i repassa la trajectòria de LDS, tenint en compte en tot moment a aquella gent que els ha fet grans, els seus fans.

Aquest treball discogràfic tanca l’etapa d’un grup, d’un estil de música i de tota una generació que ha crescut amb uns valors de lluita i de solidaritat per un món més just.

La portada és una fotografia de Jordi Koalitic, un dels fotògrafs més reconeguts arreu del món.

Lágrimas de Sangre s’acomiadarà del seu públic el 2025 amb quatre dates irrepetibles:

26 de setembre de 2025 – Madrid – Wizink Center
08 de novembre de 2025 – Bilbao – Cubec
14 i 15 de novembre de 2025 – Barcelona – St. Jordi Club

- Publicitat -

Martigo estrena ‘AMIX’

El cantant urbà Martigo tanca l’any amb força i ritme, projectant el nou any amb el llançament de «AMIX», el seu nou senzill de reggaeton en català, que està disponible a totes les plataformes digitals.

Com ja ens té acostumats amb el seu segell personal, «AMIX» és un tema fresc de reggaeton que explora el desig de connexions autèntiques i relacions sexoafectives. Una cançó que promet fer pujar la temperatura durant les nits fredes d’hivern!

Amb «AMIX», Martigo reafirma el seu lloc com un dels artistes emergents més destacats de l’escena urbana catalana, fusionant el reggaeton amb la naturalitat de la nostra llengua demostrant, així, que el reggaeton en català pot ser tan potent com qualsevol proposta internacional.

Aquest llançament culmina un any intens i prolífic per a Martigo, que ha publicat nombrosos temes al llarg del 2024. «AMIX» és la cirereta del pastís amb què acomiada l’any, deixant clar el seu compromís amb la innovació, la connexió amb el públic i el suport a l’escena urbana local.

El senzill està ja disponible a totes les plataformes digitals. A més, Martigo presenta el single amb un videoclip dirigit per Arturo Mocte que complementa aquest nou èxit musical del maresmenc.

- Publicitat -

Ouineta estrena l’esperat ‘DMs’

Foto: Pépinot

Ouineta acomiada l’any amb magnificència amb un dels seus singles més esperats: DMs . Produït pel seu habitual col·laborador Juan Feduchi, aquest nou hit arriba al moment perfecte per convertir-se en la banda sonora d’aquestes festes. Un himne addictiu de pop electrònic que celebra el desig i indaga en la faceta més romàntica d’Ouineta, que mor de ganes per fer realitat la seva fantasia amorosa convertint el seu crush en alguna cosa més que un missatge a la safata d’entrada. DMs s’estrena sota el segell discogràfic de Doble Cos acompanyat d’un videoclip dirigit per Pépinot .

Guardonada recentment amb el Premi Joventut del concurs Sona9 i nominada als Premis Arc com a Millor Artista Emergent, Ouineta segueix consolidant la seva trajectòria com una de les figures més valuoses de l’escena emergent catalana. Després de més de 150.000  reproduccions combinades en plataformes del seu EP, el projecte va marcar un punt de partida per a l’artista i la va situar com una de les veus més innovadores.

Ouineta es prepara per tornar als escenaris amb una nova gira durant el 2025 amb dates confirmades a festivals com el Vida (Vilanova i la Geltrú), l’Embassa’t (Sabadell) i l’Ítaca (L’Estartit). Aviat es desvetllaran noves dates.

- Publicitat -

Entrevista a Al·lèrgiques al Pol·len: “No hi ha cap altra girlband de pop-rock en català”

Avui hem parlat amb Al·lèrgiques al Pol·len, que ens han explicat com porten la rebuda d’’Al·larma’, el seu nou disc que van llançar el passat 29 de novembre. Ens han fet saber que estan preparant un nou directe, i que “serà un xou”. El presentaran a la Sala Apolo el dia 23 de gener. 

El disc compta d’onze cançons potents, tant musicalment com líricament, i és que Al·lèrgiques al Pol·len ens asseguren que “el concepte del disc és el foc”. Diuen que el nom ve d’aquí, ja que alarma és allò que t’avisa del foc, i que és per això que el color vermell és l’estètica del disc. 

Ens parlen de la il·lusió que els hi fa viure el 2025 acompanyades del públic, un any que començarà amb un concert ple de sorpreses. 

- Publicitat -

Afinant l’oïda: GIN, Smino i El Buen Hijo

GIN

Bon dia,

Començó el blog d’avui amb un top 10 albums d’aquest 2024 per mi, a veure què us sembla:

  1. CHROMAKOPIA – Tyler The Creator
  2. GNX – Kendrick Lamar
  3. BRAT – Charli xcx
  4. Elige Tu Propia Aventura – Carolina Durante
  5. COPILOT – Galgo Lento
  6. SACRIFICIS – Xicu
  7. Torii Yama – DELLAFUENTE
  8. Imaginal Disk – Magdalena Bay
  9. Dark Times – Vince Staples
  10. Romance – Fontaines D.C.

 

Menció també per altres discos que també he gaudit molt, com els de JPEGMAFIA, Idles, Dayglow, Vampire Weeknd, The Libertines, Alizzz, Mk.gee, MGMT, Judeline, Childish Gambino, Doechii, Channel Tres, Billie Eilish, Dua Lipa o SiR però no podien entrar tots.

En quant a novetats, us deixo per aquí també el que he estat escoltant:

 

NOVETATS

  • La setmana passada va sortir el nou disc de Smino Maybe in Nirvana. En general m’ha semblat un disc també amb bastant flow de mixtape, curtet i amb temes curtets, dels quals m’han agradat molt “Hoe-nouns” amb Thundercat, “NSYNC” i “Dear Fren”. La vibe general molt guay, però trobo a faltar algún hit.

 

  • “Your House” és una cançó de Inhaler que realment va sortir a finals d’octubre però s’ha republicat amb el nou single de la setmana passada i jo l’acabo de descobrir així que la incloc aquí com a novetat. M’ha molat el rollo rock dels setanta de la banda irlandesa liderada pel fill de Bono de U2.

 

  • La setmana està totalment salvada gràcies a que El Buen Hijo ha decidit treure un nou single, anomenat “un momento”. Després del remake de “Dos Gardenias” amb Cora Yako, i del primer senzill en solitari “Antes era campo todo esto”, aquesta és la tercera cançó que han publicat aquest 2024, i torna a ser un hit.

 

  • “Si Te Veo” és el segon single del nou EP de GIN, MELANCORA, una cançó sobre desamor de la que destaco la seva mescla d’estils pop-disco i r&b al més pur estil Kali Uchis. Després de “Incendio”, torna ara amb aquesta segona cançó, produïda per Alex Duato i inspirada per altres artistes com The Marias o L’Imperatrice. A més, l’acompanya aquest preciós visualizer.

 

  • Del debut àlbum de la banda americana d’indie-pop Fiji BlueGlide, em quedo amb temes com “Never Get Old”, que se suma als singles “Peppermint” o “June”, que ja vaig recomanar per aquí.

 

  • Un dels artistes revelació d’aquest 2024 a catalunya, gavina.mp3 segueix en plena forma després de guanyar el Sona9 i acaba de publicar “HO SENTO MOLT”, el primer single del seu nou disc que veurà la llum al 2025. M’ha encantat.

 


 

DESCOBRIMENTS

  • Avui us porto una nova artista que he descobert aquesta setmana, és diu Alex Banin i és una artista americana que fa un R&B molt especial. Va publicar un disc anomenat Since Winona aquest maig en el que s’inclou “…(CONT’D)”, la cançó que us vull recomanar. M’ha recordat a altres artistes dels quals us he parlat per aquí com Mk.gee, Black Hibiscus o greek.

 

  • També m’han descobert una cançó molt xula que es diu “Double Cheese & Bacon” i és d’un col·lectiu artístic de venezuela, format per Rawayana, Irepelusa, Jambene, Veztalone i Willie DeVille. Neo soul i R&B com a mi m’agrada, però en castellà. Molt top el flow que es porten. M’ha recordat una mica a les live sessions de la Tomasa.

 

  • Dimecres passat vaig anar al concert de la iaia a l’Apolo i la veritat és que va ser una experiència increïble. Una pena que grups tan bons com aquests hagin de parar de fer música perquè sonaven molt i molt bé i tenen cançons precioses. Allà al concert vaig descobrir “L’última Nit” del disc de 2011 Les Ratlles Del Banyador.

 

  • I acabo amb “Chico del montón” de Russian Red, single de la cantant de Madrid que va sortir el mes passat. És una balada preciosa produïda per l’Alizzz, que estic segur que us agradarà.

 

Si en voleu més, ha sortit el EP amb el que Lágrimas de Sangre s’acomiada dels escenaris, el primer disc de Jovedry, o el de Xènia.

 

Ens veiem la setmana que ve 🙂

- Publicitat -

El Guitar BCN anuncia la programació pel 2025

El Guitar BCN engega el 2025 amb allò que defineix l’ADN d’aquest festival des dels seus inicis: la prospecció i el creixement dels artistes edició a edició. Valguin els exemples d’Antoñito Molina, una perla gaditana que obrirà el festival al Sant Jordi Club després d’haver arrasat a l’Apolo la temporada passada, i d’uns Viva Suecia que van penjar el cartell d’entrades exhaurides en menys d’una hora al Gran Teatre del Liceu, on hi debutaran per celebrar els seus 10 anys de trajectòria.

Després de dues dècades sense visitar Barcelona, Santana, la llegenda viva del rock llatí, es presentarà al Palau Sant Jordi coincidint amb el 25 aniversari de l’aclamada gira de Supernatural. Ivan Ferreiro i Xoel López, peces fonamentals de la música independent peninsular, actuaran a l’Hivernacle del Poble Espanyol per primer cop, mentre els Stay Homas s’han marcat un triple sold out al mateix recinte abans de fer una aturada indefinida. Adrià Salas de La Pegatina presentarà el seu nou disc en solitari amb moltes col·laboracions a l’Apolo [2], i Bebe, també d’aniversari amb Pafuera telarañas, actuarà a la sala Apolo. El nostre estimat Carlos Sadness debutarà finalment al Palau de la Música Catalana a la que, ben segur, serà una vetllada carregada de màgia amb les grans cançons de La Idea Salvaje. A l’Auditori del Fòrum, Coque Malla celebrarà els seus 40 anys sobre els escenaris i Valeria Castro, una de les veus més captivadores del moment, hi estrenarà El cuerpo después de todo, el seu segon treball discogràfic.

Els andalusos Califato 3/4 actuaran per primer cop al festival. Ho faran a Razzmatazz, on també Rodrigo Cuevas oferirà el concert final la seva gira actual i les Marlena presentaran el seu nou disc de llarga durada. Marina Reche, amb les entrades exhaurides des del primer dia, també debutarà a la sala del Poble Nou.

El Kanka torna al Palau de la Música Catalana amb els seus clàssics de sempre. El meravellós temple modernista acull dos dels joves mestres del piano més emblemàtics i llorejats del moment: d’una banda Tony Ann, artista que expandeix els límits del neoclassicisme i que compta amb una base de fans de més de 5M de seguidors a les xarxes socials. I de l’altre Hannia Rani, la pianista, cantant i compositora polonesa que forma part d’una generació de joves intèrprets a l’avantgurada de l’escena com Ólafur Arnalds i Nils Frahm. La gran Ana Belén també hi oferirà el seu millor repertori, mentre Jason Mraz, en un deliciós format íntim carregat de proximitat, protagonitzarà el concert de cloenda al setembre.

Els Amics de les Arts exhibiran el seus 20 anys d’amistat al Poble Espanyol, on hi varen exhaurir les entrades en menys de 24 hores, i Amaral faran trontollar el Sant Jordi Club amb un nou àlbum, Dolce Vita, i els seus hits incontestables.

El festival Guitar Bcn no hauria estat possible durant tots aquests anys sense l’ànima de Joan Roselló, que ens va deixar el 21 d’octubre passat. Des de The Project diuen que: A cada pas que donem a partir d’ara restarà al nostre record i, sobretot, als nostres cors, Blue Eyes per sempre. Aquest any va per tu, Joan.

*EL FESTIVAL AMB DATES i RECINTES*

ANTOÑITO MOLINA, Divendres, 17 de gener, Sant Jordi Club
VIVA SUECIA, Entrades esgotades, Diumenge, 19 de gener, Gran Teatre del Liceu
IVÁN FERREIRO, Dijous, 23 de gener, Poble Espanyol
STAY HOMAS, Divendres, 24 + Dissabte, 25 de gener x2, Hivernacle Poble Espanyol
MADELEINE PEYROUX, Dijous, 30 de gener, Paral·lel 62
ADRIÀ SALAS i AMICS, Dijous, 6 de febrer, Apolo [2]
PUÑO DRAGÓN, Divendres, 14 de febrer, Club Sauvage
PASTORA SOLER, Dilluns, 17 de febrer, Gran Teatre del Liceu
TRAVIS BIRDS, Divendres, 28 de febrer, Paral·lel 62
REVOLVER, Dijous, 6 de març, Paral·lel 62
DEPOL, Divendres, 7 de març, Apolo [2]
XOEL LÓPEZ, Dijous, 13 de març, Poble Espanyol
CARLOS SADNES, Divendres 14 de març, Palau de la Música
ESTRELLAS DE BUENA VISTA, Dimecres, 19 de març, Paral·lel 62
JORGE DREXLER, Dijous 20 i divendres 21 de març, Palau de la Música
JAVI CHAPELA, Dijous 20 de març, Paral·lel 62 Club
GINESTÀ, Divendres, 21 de març, Apolo
RULO Y LA CONTRABANDA, Dimecres, 26 de març, Paral·lel 62
COQUE MALLA, Dijous, 27 de març, Auditori del Fòrum
ROSARIO,, Divendres, 28 de març, Auditori del Fòrum
SUU, Divendres, 28 de març, Razzmatazz
PAULA KOOPS, Dissabte, 29 de març Apolo [2]
THE MUSICAL BOX, Dimarts, 1 d’abril, Teatre Coliseum
VALERIA CASTRO, Dijous, 3 d’abril, Auditori del Fòrum
CALIFATO ¾, Divendres, 4 d’abril, Razzmatazz
EL KANKA, Divendres, 4 d’abril, Palau de la Música
MARLENA, Dissabte, 5 d’abril, Razzmatazz
JUDIT NEDDERMANN i PAU FIGUERES, Dijous, 10 d’abril, La Paloma
JULIAN LAGE, Dimecres, 23 d’abril, Paral.·lel 62
MARINA CARMONA, Dijous, 24 d’abril, Luz de Gas
RODRIGO CUEVAS, Divendres, 25 d’abril, Razzmatazz
SERGI CARBONELL, Dissabte, 26 d’abril, Tradicionàrius
MARINA RECHE, Entrades esgotades, Dijous, 8 de maig, Razzmatazz
RAFA SÁNCHEZ de LA UNIØN, Dijous, 8 de maig, Apolo
BEBE, Divendres, 9 de maig, Apolo
VEINTIUNO, Divendres, 16 de maig, Apolo
HANIA RANI., Dimecres, 21 de maig, Palau de la Música Catalana
ISMAEL SERRANO, Dijous, 29 de maig, Palau de la Música Catalana
ANA BELÉN, Divendres, 30 de maig Palau de la Música Catalana
AMARAL, Divendres, 13 de juny, Sant Jordi Club
PEDRO GUERRA, Divendres, 13 de juny, Luz de Gas
TONY ANN, Dissabte, 28 de juny, Palau de la Música Catalana
ELS AMICS DE LES ARTS, Entrades esgotades, Divendres, 25 de juliol, Poble Espanyol
SANTANA, Dissabte, 26 de juliol Palau Sant Jordi
JASON MRAZ, Dilluns, 15 de setembre, Palau de la Música Catalana

- Publicitat -

Jovedry presenta «Granular»

Durant aquests últims mesos, Jovedry no s’ha aturat i ha anat presentant-nos els singles que formen part d’aquest projecte: «COSETS AL BRAÇ”, “AMOR REAL” i “JARDÍN DE BONNARD”. Aquest divendres 13 de desembre, estrena GRANULAR, el seu nou àlbum.

Aquest disc és un reflex de la seva evolució personal i artística, el qual et fa experimentar un viatge sonor que explora textures, melodies i lletres en diversos idiomes. Cada cançó explica un fragment de l’evolució personal de Jovedry dels darrers anys, així doncs, passant de no atrevir-se a aixecar la mirada de terra a sentir-se segur de si mateix.

«GRANULAR» és un àlbum que trenca esquemes, dedicat completament al detall. Amb col·laboracions d’artistes com Greta, Xicu, Souto, Blau Fosk, Mar Vilaseca, Hyke i Fyra, el disc presenta un tracklist que desafia tota lògica convencional, sense perdre l’essència de Jovedry. Inspirat en influències tan diverses com Kaytranada i Maro, l’àlbum combina gèneres i estils amb una innovació sorprenent. La producció meticulosa, segell distintiu de Jovedry, i les lletres profundament emotives converteixen aquest treball en una experiència sonora única i captivadora.

Amb aquest disc, consolida la seva posició com un dels artistes més destacats de l’escena independent. L’àlbum presenta un conjunt de cançons amb identitat pròpia que, alhora, es connecten per oferir un viatge sonor captivador, ple d’emocions i descobriments que no et deixaran indiferent.

- Publicitat -

Entrevista a Sofia de Diego que presenta »Desitjant estimar»

El passat 15 de novembre, la cantant i productora Sofia de Diego va estrenar el seu primer EP: »Desitjant estimar». En aquest primer treball, l’artista ens presenta un recull de 5 cançons que dona el tret de sortida a la seva carrera en solitari.

Al llarg de l’entrevista ens relata com ha sigut el procés creatiu de l’àlbum, com s’ha produït i en què s’ha inspirat per escriure’l. A més ens explica que encara hi ha coses per veure, com concerts i nova música. Per a assabentar-se de les noves notícies sobre l’artista, ens diu que l’haurem de seguir als seus perfils a xarxes, @sofia.dediego.

- Publicitat -

Ed Sheeran tornarà al pop comercial al 2025

Ed Sheeran ha explicat a Variety que el 2025 tornarà un nou disc, on tornarà a apostar pel pop que el va portar a liderar les llistes de tot el món, tot el contrari que els seus darrers treballs, que van passar sense pena ni glòria a les llistes d’èxits.

El músic ha explicat que ja ha gravat dos videoclips pel nou projecte i que a principis d’any en gravarà dos més. Segons, Sheeran, s’espera una gran campanya de promoció.

De moment el més nou que tenim del britànic és la nadala ‘Under the tree’, que forma part d’una pel·lícula d’animació.

El 2025 el músic oferirà dos concerts al Civitas Metropolitano, de Madrid, els dies 30 i 31 de maig.

- Publicitat -

El concert de Damiano David, de Barcelona, canvia al Sant Jordi Club

L’anunci de la gira mundial de Damiano David ha estat tot un èxit i, després de l’espectacular demanda d’entrades a la prevenda, el seu concert de Barcelona canvia de sala i amplien aforament perquè tots els fans puguin assegurar-se la seva entrada! Així, el xou del 21 de setembre a Barcelona passa a ser al Sant Jordi Club.

Els fans encara es poden registrar per accedir a la prevenda exclusiva a damianodavidofficial.com, on ja hi ha noves entrades disponibles. La venda general d’entrades s’obrirà el dilluns 16 de desembre a partir de les 10:00h a doctormusic.com , entrades.com i damianodavidofficial.com . Les entrades adquirides a la prevenda previ al canvi de sala seran igualment vàlides, per la qual cosa no cal fer cap canvi.

La gira, que portarà l’artista italià a actuar a cinc continents amb un total de 31 concerts, és una veritable declaració d’intencions, amb què Damiano David continua consolidant-se com a artista a nivell mundial.

L’anunci de la gira segueix el llançament del vibrant tema ‘Born With A Broken Heart’ , el segon avenç i primer senzill del seu esperat projecte com a solista. La cançó té una qualitat èpica, amb melodies sintetitzades i una tornada enganxosa que estableix Damiano com a artista global

- Publicitat -

Els Pets i Sopa de Cabra s’ajuntaran de nou el 2 d’agost al Sons del Món

Sopa de Cabra i Els Pets junts després de vint-i-cinc anys. El festival Sons del Món de Roses programa el 2 d’agost una nit única amb els concerts dels dos grups més populars de l’anomenat ‘rock català’ que tornaran a compartir escenari per primer cop en vint-i-cinc anys. La darrera vegada que Els Pets i Sopa de Cabra van actuar junts va ser al Senglar Rock de Prades. El festival Sons del Món acollirà aquest estiu una vetllada memorable per reviure l’esperit i l’ambient de les grans nits que van protagonitzar els dos grans grups que van liderar un fenomen musical i social que ha marcat a diverses generacions del nostre país.

Lluís Gavaldà i Gerard Quintana, cantants de les dues formacions, es mostren il·lusionats de tornar a compartir escenari després de tants anys. «Serà divertit i molt entranyable. Té molt mèrit que dècades i dècades després estiguem encara al peu del canó i fent una feina que ja forma part de l’engranatge cultural de més d’una generació», assegura Gavaldà. «Serà estimulant per les dues bandes, serà una gran nit, un concert especial», afegeix Quintana. Els dos artistes mostren la seva admiració i respecte mutu per les trajectòries assolides per uns ‘companys de viatge’.

Els Pets arriben a Sons del Món celebrant el 40è aniversari de la seva carrera amb una gira única i diferent que porta per títol Cantant les quaranta. Durant les actuacions d’aquesta gira, toquen els temes més emblemàtics dels àlbums que han marcat l’evolució artística de la banda. En el concert de Roses, interpretaran les cançons dels àlbums Calla i Balla i Som, sense oblidar els grans hits d’un cançoner que ha fet ballar, cridar, saltar i cantar durant tots aquests anys tantes i tantes persones.

Els Sopa de Cabra, que estan també a punt de celebrar els quaranta anys de carrera, presentaran a Sons del Món el seu nou disc Ànima, el primer àlbum de col·laboracions de la banda gironina que ha rebut l’elogi unànime per part del públic i de la crítica especialitzada. El resultat és un nou so dels Sopa de Cabra però sense perdre la seva identitat forjada amb els prop de quaranta anys de carrera musical. A la gira de presentació, els Sopa presenten els temes del seu nou disc sense oblidar els grans èxits de la seva carrera.

El concert tindrà lloc a la Ciutadella de Roses, i les entrades es posen a la venda aquest dijous a les 20.00 h del vespre al web del festival.

- Publicitat -

Sofia Coll es posa nostàlgica a ‘3 i 3’

Sofia Coll torna ben nostàlgica amb ‘3 i 3’ una cançó dedicada a la pista de ball però amb una tornada en català que recorda a les cançons de pati, amb l’ús de la cançó popular catalana «tres i tres i tres fan nou», i tot plegat sense deixar de banda el gènere pop electrònic urbà com a marca de la casa.

3 i 3 és una cançó per reconnectar amb la teva infantesa des del goig. Si ens oblidem del nostre motor intern, si perdem la brillantor als ulls, la nostra il·lusió, res no té sentit. L’ús de la cançó popular catalana «tres i tres i tres fan nou», a banda de ser molt enganxosa, a tots els que som de Catalunya ens connecta amb la nostra infància; és la típica cançó que has cantat al cor o a l’aula de música de l’escola. I no només això, sinó que el missatge és la redundància a l’obvietat, tot és molt més fàcil del que ens ho fem, tot és molt més simple.

El recurs dels sons club barrejat amb el pop electrònic que caracteritzen Sofia també fan èmfasi a aquest gaudi de la vida i al motor de gaudir del camí encara que faci mal. Una cançó íntima reforçada amb una veu melòdica, dolça i càlida per compartir i ballar en grup.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...