Amb amor, JULS. Així firma la jove cantant gironina JULS el seu primer disc. I no podia haver escollit millor títol per la seva carta de presentació, escrita a base de cançons que parlen de la seva manera de viure les emocions. Tot i el títol, la idea inicial de la cantant no era fer un disc basat en l’amor, sinó en les seves experiències vitals, el que sentia quan es deixava portar i, és clar, en la necessitat d’expressar-se i de mostrar-se sense filtres. Un disc, doncs, basat en la vida.
No obstant això, una vegada escrites les cançons va aflorar un fil conductor que les unia totes: L’amor. Un amor que no és només el romàntic. Al disc s’hi canta també a l’amor a les petites coses, a la terra, a les arrels, a les persones del seu voltant i a ella mateixa. El resultat són vuit cançons a través de les quals, JULS comparteix amb tothom el que la mou, el que sent i el que estima.
Joan Masdéu publica La Bonaventura, el seu sisè disc, que celebra quinze anys de trajectòria en solitari. L’àlbum revisita algunes de les cançons més icòniques de la seva discografia, comptant amb col·laboracions especials d’artistes com Xoel López, Dan Peralbo i River Omelet, a més d’incloure algunes cançons inèdites.
El títol del disc és, alhora, una declaració d’intencions i un joc de paraules que sintetitza dues idees: el camí recorregut i el que encara queda per explorar. La bonaventura evoca la sort que ens espera, el destí que es va escrivint a cada pas, mentre que la bona aventura fa referència al camí fet, a l’experiència viscuda. Dues visions que conflueixen en un mateix concepte, un punt de trobada entre passat i futur, entre certesa i incertesa, i que obren la porta a tot el que està per venir.
Ens hem trobat amb ell per conèixer detalls del disc, també per repassar aquests 15 anys en solitari, de la seva etapa a Whiskyn’s i del que està per venir.
La cantant sabadellenca Ven’nus està a punt de posar punt i final a l’etapa acústica que va començar a principis de gener amb la cançó “Com pot ser” i la seva primera gira acústica, “Post Soroll”, on ha presentat un format més despullat i proper, sense autotune i acompanyada únicament pels guitarristes Néstor Pérez i Vernat.
“Les vides” és el darrer llançament que farà dins d’aquesta etapa que culminarà a Sitges el 27 de març en el marc del cicle Cicló<35 després d’haver recorregut espais íntims de Catalunya com el Teatre Principal d’Igualada, al Harlem Jazz Club a Barcelona en el marc del festival Barnasants, el Teatre la Massa de Vilassar de Dalt, la Jazz Cava de Vic i la Cava Urpí de Sabadell.
“Les vides” és un viatge hipotètic cap a una vida que no existeix. Una aproximació a la realitat paral·lela de l’artista si hagués pres altres decisions. Parla del desig de desaparèixer per així veure aquesta realitat des d’un forat. I ho fa amb un llenguatge poètic delicat i bonic que hauria emocionat a poetesses com Maria Mercè Marçal.
Aquesta cançó ha estat enregistrada per Ven’nus tocant un orgue elèctric i posteriorment s’hi han sumat els productors i músics Xicu i Souto gravant capes amb un piano de paret amb algunes notes desafinades. Una dissonància que ha propiciat un caos premeditat que s’agermana amb el viatge a un futur inventat. El videoclip també juga en aquest sentit. És un viatge clarobscur amb referents visuals d’anime i de distòpia pròpia de Black Mirror, on hi té cabuda un espai on dur a terme un viatge en una dimensió hipotètica.
Amb tot això, “Les vides” no és només un final d’etapa. Suposa també un inici i és que és la primera part d’una historia que Ven’nus ha volgut desenvolupar en dues cançons. La segona part es publicarà a l’abril i, un cop més, serà un trencament alhora que una continuació.
Primera Cita ens presenta “M’embruixes”. Una cançó que parla d’un enamorament esporàdic, sense plantejar-lo, i que es basa en els petits detalls, com un somriure o el fet d’enrojolar-se després d’una mirada. Acaba sent una metàfora de com uns detalls tan simples i quotidians poden anar en contra de la voluntat o dels plans d’una persona, és la màgia de les petites coses.
És un senzill en el qual hi ha un predomini de sintetitzadors sobre una base rítmica molt marcada i protagonista durant tota la cançó. És una de les poques vegades que no apareixen els característics vents (trompeta, tombo i saxo) del grup, buscant les característiques d’un so una mica més internacional en el panorama, on artistes com The Weekend o Dua Lipa n’han servit d’inspiració. Això sí, sense abandonar el català i la forma de produir que caracteritza el grup.
El videoclip s’ha centralitzat a partir de la figura d’una maduixa, per la frase de la cançó “les galtes vermelles com maduixes”, i el videoclip va encara més enllà. El fil conductor són vàries accions, on en cada una és un objecte vermell el protagonista, en una escena blanca. Òbviament, no hi pot faltar un toc romàntic com la cançó, amb una escena amb globus en forma de cor flotant, ni les mateixes maduixes.
El grup femení amb més concerts de Catalunya fa un pas més enllà i organitza EL FESTI QUE FALTAVA, un festival únic que celebrarà la música i l’art en clau femenina el dissabte 22 de març a la Fabra & Coats de Barcelona.
Les Que Faltaband no estaran soles! A més d’una actuació molt especial amb col·laboracions sorpresa d’artistes del panorama musical català, el festival comptarà amb les actuacions de Carla Collado, La Helen, DJs Petardeoketarreo i amb Laura Grau conduint l’acte.
Aquest festival se celebrarà el proper dissabte 22 de març a la Fabra & Coats de
Barcelona a partir de les 17:30h de la tarda i serà d’accés gratuït per a tot el públic.
Cavas Hill presenta Els Vespres de Cavas Hill, un cicle que combinarà música en directe, poesia, fotografia, enoturisme i gastronomia local en un entorn incomparable. Aquest cicle de concerts, que es celebrarà del 9 de maig al 20 de juny, serà el tret de sortida de l’obertura al públic de la bodega, marcant l’inici d’una nova etapa en què Cavas Hill es convertirà en una destinació de referència per a l’enoturisme. Tot plegat a Moja, a tocar de Vilafranca del Penedès.
Durant quatre nits màgiques, Els Vespres de Cavas Hill oferiran una experiència immersiva on el vi, la música, la poesia i la fotografia es donaran la mà per crear moments inoblidables. El cicle comptarà amb una programació de luxe, amb artistes reconeguts que oferiran concerts íntims entre vinyes i propostes culturals que enriquiran l’experiència. Els Vespres de Cavas Hill és una aposta cultural, de territori i sostenible (ja que les actuacions s’alimentaran amb energia solar), amb un cartell divers i excel·lent.
La programació inclou noms propis com: Alguer Miquel (Txarango), Alfred García, Àlex Pérez, Mar Pujol, Alba & Santi Careta, Gemma Humet, Ginestà i Sara Roy.
Les entrades per Els Vespres de Cavas Hill ja estan disponibles a cavashill.com/elsvespres.
Joan Masdéu publica La Bonaventura, el seu sisè disc, que celebra quinze anys de trajectòria en solitari. L’àlbum revisita algunes de les cançons més icòniques de la seva discografia, comptant amb col·laboracions especials d’artistes com Xoel López, Dan Peralbo i River Omelet, a més d’incloure algunes cançons inèdites.
El títol del disc és, alhora, una declaració d’intencions i un joc de paraules que sintetitza dues idees: el camí recorregut i el que encara queda per explorar. La bonaventura evoca la sort que ens espera, el destí que es va escrivint a cada pas, mentre que la bona aventura fa referència al camí fet, a l’experiència viscuda. Dues visions que conflueixen en un mateix concepte, un punt de trobada entre passat i futur, entre certesa i incertesa, i que obren la porta a tot el que està per venir.
Sota la producció, gravació i mescla de Dani Ferrer (Love of Lesbian, Egon Soda), el disc s’ha enregistrat als estudis Santa Rita de Mataró i El Congost de Barcelona amb Quim Xicoira (baix), Joan López (bateria), Iol Cases (bateria), Litus Guilera (guitarres), Albert Serrano (guitarres, dobro, mandolina), Maurici Gené (guitarres) i Dani Ferrer (pianos, teclats, trompa i sintetitzadors) i Joan Masdéu (veu i guitarra). La masterització ha anat a càrrec d’Ángel Medina.
meri prata és una artista emergent del panorama musical català amb influències del pop internacional que accentua la seva música amb la seva essència vocal. Nascuda a Terrassa, des de petita Meri va sentir una connexió profunda amb la música.
Després de molts anys cantant de manera autodidacta, imitant a les seves cantants preferides, principalment Ariana Grande, la seva màxima referent, va decidir estudiar Producció de Música, que li va donar l’empenta necessària per llançar-se amb confiança a l’escena musical i definir el seu propi estil.
Les seves influències musicals han estat modelades per artistes com Elton John, Rex Orange County, SZA, Lizzy McAlpine, Kanye West, Post Malone i Ariana Grande. Meri va començar a guanyar visibilitat gràcies a la seva presència a TikTok, on va aconseguir força popularitat penjant versions de cançons en català, castellà i anglès. Els seus tiktoks virals l’han ajudat a créixer ràpidament una base de seguidors.
La seva proposta artística es basa en portar el pop internacional a l’escena catalana, enriquint-lo amb la seva tècnica vocal i personalitat única. Amb una veu potent i una sensibilitat especial per connectar amb el seu públic, Meri busca traslladar les emocions universals de la música pop a la llengua catalana, obrint nous horitzons per al pop en la nostra cultura.
«erasmus» narra una història de desamor, on una relació es trenca quan ell marxa d’Erasmus i troba un nou amor. Tot i així, decideixen donar-se una segona oportunitat, convertint la relació en un bucle tòxic. Amb una melodia enganxosa i una interpretació plena de matisos, la cançó es converteix en un himne generacional, amb el qual molta gent s’hi pot sentir identificada.
L’artista està treballant en un EP que arribarà a finals de maig-principis de juny.
EMPIRE OF THE SUN – WALKING ON A DREAM
FOALS – MY NUMBER
THE STROKES – LAST NITE
BAND OF HORSES – THE FUNERAL
FONTAINES D.C. – IT’S AMAZING TO BE YOUNG
VIENNA VIENNA – GOD SAVE THE QUEENS
MODEST MOUSE – FLOAT ON
SATELLITE STORIES – THE TRAP
KALEO – BACK DOOR
BAD SUNS – COMMUNICTING
DEXTER AND THE MOONROCKS – RITALIN
AIDAN BISSET – MORE THAN FRIENDS
KODALINE – HONEST
MUMFORD & SONS – MALIBU
REX ORANGE COUNTY – LOVING IS EASY
WOLF ALICE – BROS
MODEL AEROPLANES – INNOCENT LOVE
SURF CURSE – DISCO
Ja fa temps que esperem amb ganes nova música de Miley Cyrus, que podria estar al caure. I és que sembla que haurien aparegut uns cartells en diferents zones dels Estats Units on s’hi pot veure un rostre ben despentinat i força tètric. També s’hi pot llegir «Something Beautiful» i el web de l’artista.
La cantant ja ha modificat les seves fotos de les xarxes socials i també la portada on s’hi veu el títol abans mencionat.
Ara per ara estarem a l’espera si es confirma que aquest és el títol del seu esperat disc o si es tractaria d’un nou senzill.
Aitana ja havia explicat fa unes setmanes durant una entrevista, que faria un concert a Barcelona, tot i que no se sabia quan seria.
Ara la catalana ha anunciat que el concert tindrà lloc el 19 de juliol a l’Estadi Olímpic. Les entrades es posaran a la venda el 27 de març a les 12, mentre que del 24 al 26 hi haurà prevenda pels clients del Banc Santander. Les entrades es podran adquirir a través del seu web.
Amb una proposta artística molt ambiciosa i un concepte visual innovador, els assistents podran gaudir d’una experiència que traspassa fronteres: l’essència de les diferents etapes de la carrera musical d’AITANA en un gran espectacle, on conviuran els seus hits més coneguts a nivell internacional amb els nous temes del seu pròxim àlbum d’estudi.
🎀NUEVA FECHA🎀: BARCELONA 💙 ESTADI OLÍMPIC LLUÍS COMPANYS
19 de julio
enMatu torna amb ‘111’, un nou single en col·laboració amb el productor i artista jovedry. Després del seu últim llançament ‘Salvatge’, enMatu continua explorant noves sonoritats, amb un estil més experimental i fresc. En aquest tema, enMatu i jovedry s’uneixen per crear una proposta musical que barreja la calma d’una guitarra, amb el ball suau i desordenat de ritmes trencats i sons metàl·lics.
Aquesta col·laboració segueix obrint un imaginari sonor a la trajectòria d’enMatu, segueix evolucionant i reinventant-se sense perdre l’essència que el caracteritza. Amb ‘111’, demostra la seva capacitat per sorprendre i explorar nous camins, mantenint sempre la seva autenticitat intacta.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...