Habla de mí en presente donen la benvinguda a la primavera amb ‘Cerca cerca’

«Cerca cerca» és la cançó amb la que Habla de Mí en Presente dona la benvinguda a la tan desitjada primavera. Amb una instrumentació senzilla i orgànica, el grup fa un clam a l’amor terrenal. La banda confessa que no sap massa què és això de l’amor, però sap perfectament quan vol estar a prop d’algú. El bon temps convida a no allunyar-nos. Potser per això la sonoritat de la cançó es basa en la pròpia de la banda: guitarra, violí, cajón, baix, les seves veus, palmes i un sampler de veu i un bombo.

La cançó formarà part del seu pròxim EP, del que ja van publicar «Un plat més a taula», la cançó que va protagonitzar la campanya de Nadal de l’Ajuntament de Barcelona. El nou treball es publicarà a finals d’any i comptarà amb una sèrie de cançons inspirades en Barcelona, del que significa viure-hi durant tot l’any i del paradís, que no és més que un indret idealitzat que no existeix. O potser sí?

- Publicitat -

White Pèrill presenta ‘Gatita’

El músic i compositor Marc Mateu Salat (antic Red Pèrill) després d’engegar el seu nou projecte musical sota el nom de White Pèrill, ens presenta un petit avançament del que serà el seu pròxim EP anomenat ‘Gatita’.

Tot i ser el títol en castellà, l’artista deixa ben clar que segueix component en català i que no canviarà d’idioma. El nom ve d’una nota d’àudio, que utilitza per compondre la peça, en la qual una amiga seva li cantava » yo soy tu gatita, soy tu gatita, esa que mueve la colita»

El treball és una petita mostra d’un set de música electrònica en directe en el que porta dedicant-li un temps i la idea és treure, en un futur, un EP basat en el repertori sorgit d’aquests «lives». Amb un ritme molt ballable, la cançó es fa amb un sampleig en el que hi participen veus de la Coral Còsmica, bongos de l’Orquestra Plateria, baixos i bateries de projectes transoceànics i una veu onírica. Tot això fusionat en una mescla d’estils d’electro-funki melangiós o un micro-house mediterrani amb tendència al trencadís.

El tema ja es pot escoltar al Bandcamp de l’artista i el dia 28 de març a totes les plataformes.

- Publicitat -

Esther consolida el seu estil amb ‘Torno a mi’

ESTHER, la veu més representativa del pop valencià actual, presenta Torno a mi, el segon single del seu proper àlbum. Després de l’èxit de Tot Comença, cançó que marca un punt d’inflexió en la seua trajectòria amb un so més enèrgic i guitarrer, l’artista valenciana torna amb un tema que explora la introspecció i el poder de tornar a les arrels pròpies.

Torno a mi és un himne a l’autoacceptació i la reinvenció. Amb una lletra crua i directa, Esther comparteix el seu viatge emocional per redescobrir-se després d’un període de canvis i reflexió. La cançó, produïda per Àlex Blat, combina la força del pop-rock de principi de mil·lenni amb melodies universals que ressonen en qualsevol persona que haja viscut un procés de creixement personal.

El llançament està acompanyat d’un videoclip on Esther presenta la seua nova banda de músics, que l’acompanyarà durant la propera gira. L’obra audiovisual ha estat dirigida per la guardonada directora valenciana Lucia Casañ, encarregada de liderar tot l’univers audiovisual del nou àlbum d’Esther.

- Publicitat -

NEGRE publica el seu nou disc «Encara un misteri»

Foto: Biel Martinez

La proposta personal de Negre ja és considerada un dels projectes amb més projecció de les Illes. La seva evolució constant es veu reflectida a cançons com Dies De Negror, Intenten Millorar o Me Sobren Ses Raons (2024), on donen continuïtat i noves pinzellades a les primeres petjades de la banda.

Aquest primer disc deixa clares les intencions de la banda de donar-se a conèixer més enllà de les Illes i obrir-se pas cap a terres catalanes, on ja preparen les primeres dates de presentació.

Tot plegat esdevé una oportunitat única per descobrir l’univers Negre, ple de lletres enginyoses i melodies aferradisses on cada cançó et transporta misteriosament, d’una manera suau i quasi poètica, fins llocs on habiten realitats un poc més fosques.

- Publicitat -

Judit Neddermann i Pau Figueres presenten «em plou a dins»

‘em plou a dins’ és el segon avançament del nou disc de Judit Neddermann i Pau Figueres.

Una cançó íntima i profunda, una sonoritat que atrapa i un equilibri màgic entre la dimensió de la sonoritat i la quotidianitat d’expressar la nostàlgia d’allò que no ha esdevingut.

- Publicitat -

dani6ix & IZZKID, enamorats fins al moll de l’os a ‘M’enamora’

Enamorats. Així es presenten dani6ix & IZZKID en el seu nou senzill, «M’enamora». Els maresmencs, que continuen fent camí cap a la ‘mixtape’ que publicaran abans de l’estiu, llencen aquest divendres una nova cançó. Un tema fresc que ja sona a bon temps, a prèvia del que dani6ix & IZZKID ens tenen preparat per quan arribi la calor de veritat.

A «M’enamora», hi ha imprès el segell dani6ix & IZZKID. Històries quotidianes en què un pot sentir-se plenament identificat, impregnades d’un conjunt de sons urbans i electrònics que evolucionen tema rere tema dels del Maresme. Traces de batxata amb una base de reggaeton, beats propers a l'»electrolatino» i un build-up final que ens transporta directament a la pista d’un club. Tot plegat, produït pels companys de viatge habituals de dani6ix & IZZKID, Kashlo i Aleix Iglesias, i mesclat i masteritzat per Aleix Iglesias.

Un llançament que arriba després de «xocOcrispy», el primer avançament d’aquesta esperada mixtape de dani6ix & IZZKID. Un tema en què l’amor també centrava les mirades, amb una relació d’estiu que resistia al pas del temps. Ara, a «M’enamora», aquest amor sembla consolidat i els dos protagonistes en gaudeixen obertament.

La cançó, a més, va acompanyada també d’una peça audiovisual dirigida per Miki EMEGE amb la direcció de fotografia d’Edgar Gisbert i la direcció creativa d’Istar Gutierrez.

La posada de llarg de la ‘mixtape’ que dani6ix & IZZKID preparen, serà en un dels espais més mítics de casa nostra, la sala Razzmatazz de Barcelona. En concret, els maresmencs portaran el seu nou directe i el contingut d’aquesta ‘mixtape’ a la sala tres de Razzmatazz el dijous 15 de maig a les 21.00. Les entrades per a aquest concert ja estan a la venda a www.salarazzmatazz.com.

- Publicitat -

Entrevista a Xicu: «Em feia por destrossar Sacrificis»

Xicu ens presenta el seu nou projecte “Tu i jo no morirem mai”, un EP de tres cançons que tanca moltes etapes de les que parlava el seu anterior projecte, “Sacrificis” (2024). És un projecte molt romàntic pro des d’un punt de vista més cru que a “Sacrificis”. És romàntic però també dramàtic i tòxic. 

Les tres cançons que formen aquest nou projecte s’han escrit amb un període molt curt de temps, i és per això que Xicu encara sent un vincle molt fort amb elles. Publicar-ho, també és una manera de tancar l’etapa i immortalitzar aquell sentiment. 

“Sempre he cregut molt en escriure, i escric tot el que em passa. Crec que escriure és molt important i el fet de publicar-ho i passar-ho a una cançó potser sí que em fa com sanar o passar pàgina.”

Xicu ens assegura que tot i preferir l’estudi, també li agraden els escenaris i que està desitjant fer molts directes i poder girar amb  la seva música. El podrem veure al Sant Jordi Musical, al Festival Vida o al Primavera Pro, entre d’altres.

- Publicitat -

Entrevista a Juls: «És un orgull que s’estigui donant lloc a tantes veus emergents»

La Juls és una de les noves veus de la indústria musical del país que ha arribat amb força amb el seu primer disc «Amb amor».

La vam descobrir a través de TikTok amb la demo de ‘Papallones’ i ja va quedar-se a les nostres vides. La va fitxar Halley Records amb la que ha editat aquest primer treball.

Parla de coses que li passen, fet que fa que molta gent s’hi pugui sentir identificat, ja que són qüestions molt comuns entre la gent jove.

És oberta, directa i aquesta naturalitat fan que sigui molt pròxima i la sentis part de la teva vida. Una de les claus del seu èxit.

Hem parlat d’aquest any tan intens que ha viscut i de tot el que ha de venir. També de futures col·laboracions i de com la indústria l’ha abraçat.

- Publicitat -

Entrevista a Sergi Carbonell: «L’única manera de canviar el món és prendre’n consciència»

Sergi Carbonell presenta Amorosa bondat, un disc que neix d’una reflexió profunda de la naturalesa humana, d’on venim i cap on anem, de la pau i la no-violència, de l’empatia i la compassió, d’entendre que o ens salvem tots o no se salvarà ningú, que no som illes i que tots estem interconnectats, que hem d’aprendre a jutjar menys i a posar-nos sempre en el lloc de l’altre… I d’actuar sempre amb bondat. Perquè la bondat és l’amor en acció.

Ens hem trobat amb ell per parlar d’aquesta bondat que fa referència al disc i que a vegades ens costa localitzar en el nostre dia a dia, amb tantes guerres, interessos i egoismes d’uns i d’altres.

- Publicitat -

Entrevistem a Classe B i el seu «Pop Bailongu»

El sextet de Torroella de Montgrí, Classe B, es prepara per revolucionar l’escena musical catalana amb el llançament del seu àlbum debut, «Pop Bailongu». Després de l’èxit del seu EP «Fa mal de dir», que els va portar a actuar en més de 20 escenaris destacats com el Festival Ítaca al costat de Mushka, The Tyets i Julieta, la banda consolida el seu estil únic amb aquest nou treball.

CLASSE B aposta per un so dance pop amb un toc vintage, però amb clares influències de la música urbana catalana, demostrant que és possible mesclar sintetitzadors, guitarres, trompetes i una mica d’autotune. El disc compta amb una producció molt cuidada, en la qual han treballat productors de renom de l’escena catalana com Scotty DK, Hugsound, Pep Saula o GALA & FlexSaidi. També han participat artistes consolidats de la mateixa escena en diferents temes, com Sexenni a «Pirata», Dan Peralbo i el Comboi a «Poc se’n parla» i Mayormente Soleado a «És tard i vol ploure». A més, la majoria de temes estan mesclats per Jordi Bosch, estret col·laborador de projectes com B1N0, Maria Hein, Núria Graham i Ferran Palau.

Per aquest motiu ens hem trobat amb 3 d’ells per conèixer detalls d’aquest «Pop Bailongu», de la gira que estan preparant i de la preparació del disc, entre altres bogeries.

- Publicitat -

La Castanyada de Cabró Rock s’estrena amb una vintena de noms

La Castanyada del Cabró Rock acaba de fer públic el cartell complet i tots els detalls de cara a la seva primera edició, que se celebrarà els pròxims 31 d’octubre i 1 de novembre a l’espai Can Guitet de Montmeló, amb bandes com ara Oques Grasses, The Tyets, Figa Flawas, Mushka, Julieta, Els Pets, La Fúmiga, Ginestà, Mama Dousha, Al·lèrgiques al pol·len, Clima, Suu, Auxili, Buhos, Dani6ix i Izzkid, així com un darrer nom que encara no s’ha anunciat.

Després de 5 anys d’història a Vic, i d’haver convertit el Cabró Rock en un absolut referent dins l’escena musical catalana, l’organització estrena un segon festival que promet anar més enllà i convertir-se en “La gran diada de la cultura catalana”, amb activitats i gastronomia típiques de Catalunya.

El festival té un aforament limitat, i tant els abonaments de cap de setmana com les entrades individuals de dia ja es poden trobar al web www.cabrorock.cat

La Castanyada del Cabró Rock serà molt més que un festival de música. Amb el lema “La gran diada de la cultura catalana”, l’organització ha preparat múltiples activitats que volen reivindicar la cultura del nostre país, amb la col·laboració d’entitats culturals del nostre territori, es podrà gaudir d’activitats com:

– Ball de gegants amb la Colla Gegantera de Montmeló
– Pilars i castells amb els Castellers de Mollet.
– Espectacle pirotècnic amb la Colla de Diables de Montmeló
– Ball de Gitanes amb les Gitanes de Montmeló
– Ball i taller de sardanes amb el Grup Sardanista Riallera i la Cobla Contemporània.

Les castanyes, els panellets o els moniatos són alguns dels productes més típics i tradicionals que es consumeixen a la tardor.

Per primer cop en un festival, tindrem una zona dedicada només a la gastronomia dolça. Aquesta zona estarà creada en col·laboració amb Lluc Crusellas, el xocolater osonenc vigent campió del World Chocolate Masters.

En aquesta zona tindrem diferents estands amb pastisseria local seleccionats per Lluc Crusellas, i productes com panellets, castanyes o moniatos. També comptarà amb activitats per totes les edats, com un taller de panellets a càrrec del xocolater osonenc.

Per acabar d’arrodonir aquest nou concepte, l’organització inclourà, dins el recinte del festival, diverses atraccions tematitzades en clau catalana, com poden ser un burro català mecànic, un calçot giratori o un túnel dels horrors amb els personatges més mítics de la història de Catalunya.

 

- Publicitat -

Nerea Bassart i Eduard Gener ens regalen una versió en directe de ‘Sense casc’

El passat 14 de març, Nerea Bassart va presentar «Sense casc», el tercer avançament del seu nou disc. Aquesta cançó transmet una sensació de risc, impulsivitat i fragilitat emocional, representada en la imatge d’anar en bicicleta sense casc per una autopista. La lletra explora la facilitat amb què es pot perdre allò que tant ha costat construir, especialment la confiança i l’estabilitat emocional.

Produïda per Vic Moliner i Pau Brugada a L’Olivera Estudi, «Sense casc» compta amb una instrumentació meticulosa que combina elements electrònics i acústics, creant un ambient hipnòtic i envoltant. Els jocs rítmics i la textura sonora reforcen aquesta sensació de tensió interna i autosabotatge, convertint la peça en una experiència immersiva.

A més, la cançó compta amb la col·laboració especial d’Eduard Gener, músic i cantautor de Solsona que fusiona jazz, soul i cançó d’autor amb un estil sofisticat i elegant. La seva veu aporta un contrast únic a la cançó, donant-li una dimensió encara més profunda i emotiva.

El single es presenta amb un format audiovisual en directe, gravat al taller mecànic de Tàrraco Karting. Aquest escenari inusual reforça la sensació de velocitat, risc i la metàfora d’anar sense protecció, en perfecta sintonia amb l’essència de la cançó.

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...