Lady Gaga i Bruno Mars estrenen una de les col·laboracions més inesperades d’aquest estiu! ‘Die with A Smile’ s’ha confirmat aquesta mateixa setmana i aquest divendres a les 6 de la matinada s’ha estrenat. La defineixen com una balada atemporal.
La cançó arriba en un moment on Lady Gaga està preparant el seu nou disc, del qual n’ha fet menció mentre promocionava la nova peça, explicant que s’estrena mentre esperem el setè disc.
Per la seva part, Bruno Mars no publica disc en solitari des del novembre de 2016, tot i que el 2021 va editar-ne un amb el seu projecte Silk Sonic.
Bon dia a tothom!! Una setmana més d’agost treballant, ja m’ho agraireu. Avui de fet, pensava que no publicaria blog, perquè durant la setmana no m’havia guardat cap cançó, però finalment avui els releases han valgut la pena. Curtet però intens. Som-hi:
NOVETATS:
Després de rebentar tota europa amb la seva gira conjunta, Jean Dawson i Lil Yachty acaben de publicar la seva primera col·laboraació en forma de single, anomenat “Die For Me”, que possiblement formarà part del nou disc del Mexicà, al que estaré súper atent, perquè últimament tot el que treu m’acaba agradant. Els seus vocals i el nou so és molt top (una mica flow Don Toliver), i el vers del Yachty també funciona perfectament. Hit.
Grata sorpresa aquest matí al veure el nom de Bruno Mars a l’apartat de novetats de Spotify. I encara més al veure que era una col·laboració amb Lady Gaga. Fort. Com sempre, no falla (algun cop haurà tret un tema dolent?). “Die With A Smile” és una balada vintage, que sona bastant a Silk Sonic, aquest cop intercanviant a l’Anderson .Paak per la Lady Gaga, qui també està fantàstica. Formarà part de la BSO del Joker o és aquest l’any per un disc de retorn de Bruno Mars? Va, que ja fa set anys 🙁
I parlant de 7 anys, també és el que feia que Foster The People no publicaven un disc. Amb Paradise State of Mind tornen, i ho fan en plena forma, com si mai haguessin marxat. El disc m’ha semblat súper complet, amb un so indie-pop, funky, psicodèlic, fresc i molt original. A part dels singles, em quedo amb “Let Go” i “A Diamond To Be Born”, les dues són precioses. És noten les influències de MGMT, Tame Impala, Vampire Weeknd, Two Door Cinema Club i això sempre és bo.
Seguim una mica amb indie-pop, aquest cop de la mà de Del Water Gap que mentre fa de teloner del Niall Horan, ha publicat el deluxe del seu últim disc I Miss You Already + I Haven’t Left Yet. D’aquest, m’ha agradat molt “Purple Teeth, The Bravery”, i m’ha recordat molt a COIN, dels que us parlava la setmana passada.
I ara dues cançons que, a diferents escales, competiran per ser el tema comercial del dia (i de l’estiu?). Per si no les heu vist suficient a tots els stories, jo també us les comparteixo per aquí. La primera és “New Woman”, la col·laboració entre ROSALÍA i LISA de BLACKPINK. Tot això després de regalar-nos un preview a xarxes del que serà un nou projecte de l’artista catalana. El seu vers és brutal, i el videoclip, encara més.
I això sí que no m’ho esperava ni jo, però la segona és “Vaya Liada”, la nova cançó de la Mushkaa i la Julieta, que és un banger. Sincerament, portava una setmaneta queixant-me del fragment que havia sonat a Tik Tok, perquè m’esperava que la cançó seria tota l’estona així, però aquest matí l’he escoltat i no podia estar més equivocat. Possiblement, un dels motius principals és l’addició a la producció de nusar3000, que es suma als habituals Bexnil, roots per fer que el beat soni així de bé.
Un altre artista que està tornant aquest 2024, és el raper Big Sean, que avui ha tret una nova cançó. La setena d’aquest any, amb la producció de The Alchemist. Es diu “Together Forever” i és un tema de rap que entra súper smooth, amb un altre beat espectacular. Better Me Than You serà el nou disc de Big Sean, que encara no té data de sortida, però que segur que torna a aparèixer per aquí. Duh!
El descobriment d’aquesta setmana ha estat el de l’artista mexicà Nsqk (i mira que jo sempre he sigut més de Colacao). Tot just ha publicat el seu segon disc, ATP, un disc molt original, que combina diferents gèneres, des de l’urban a l’R&B i a la música tradicional mexicana i amb una aposta molt forta per la producció. “Aún Te pienso” i “misa” són les que més m’han agradat. També molt a favor del format disc-radio, semblant al que va fer The Weeknd amb Dawn FM, i la seva manera de lligar cançons amb skits en format locució, que ajuda l’oient a transportar-se per les cançons, com si fos un viatge sonor.
Acabo comentant que el que està traient la Fousheé, m’està semblant força interessant. Després d’escoltar “war”, el seu nou single, que també està prou bé, he revisitat “still around”, el primer single produït per Steve Lacy i que formarà part del seu nou disc, Pointy Heights. La intro és brutal i la base t’atrapa com poques.
Ah, i també que el disc de Country del Post Malone… no és per a mi.
La setmana que ve sí que agafo vacances així que en principi ens veiem a la següent!
L’amistat entre Lisa, de BlackPink, i Rosalía va néixer el 2019 i des de llavors han compartit moltes imatges juntes i han recolzat i manifestat paraules boniques l’una de l’altra. El que va començar com un rumor ha acabat convertint-se en una realitat.
Aquest divendres ha arribat ‘New Woman‘ l’esperada col·laboració entre les dues artistes, que arriba mentre la catalana prepara un nou disc, del qual fa pocs dies en va mostrar una cançó durant un directe d’Instagram.
Abans no arribi el moment podem gaudir d’aquesta cançó on es barreja d’anglès i el castellà sense problema.
Un any després d’arrasar amb ‘No m’estima +‘ la Mushka i la Julieta han compartit una nova cançó que feia setmanes que promocionaven a través de les xarxes socials. Es tracta de ‘Vaya liada’ on també hi col·laboren Roots, Bexnil, nusar3000 i aka Luigi, en tasques de producció.
La cançó arriba amb el so característic de les dues amigues i té tots els ingredients necessaris per convertir-se en un nou èxit per a les dues cantants.
El 2024 està sent un gran any per totes dues, amb un munt de concerts i amb un bon grapat de cançons que triomfen a tot arreu.
La Mushkaa és una de les artistes més importants del moment i les seves cançons cada vegada sonen més a tot arreu. Abans de l’estrena de la nova col·laboració amb la Julieta a ‘Vaya liada’ et presentem les 10 cançons més populars sumant les xifres de Spotify i el vídeo més vist del seu canal de Youtube.
Així les coses han quedat d’aquesta manera:
10. HABIBI – 2.154.756
9. TAS LOKO – 2.329.631
8. BARRAS WARRAS (AMB CALAGHER) – 3.671.664
7. EL MAMBO – 3.735.284
6. BONA VIDA (AMB FLASHY ICE CREAM & 31 FAM) – 4.141.638
‘Lifetimes’ és la nova cançó de l’estatunidenca Katy Perry que formarà part del nou àlbum que s’estrenarà el 20 de setembre.
La gravació del videoclip ha provocat força polèmica perquè resulta que la cantant no va demanar permís per gravar en algunes zones de les Illes Balears.
Una de les zones de gravació se situa a les dunes de l’illot de s’Espalmador, situades a l’interior del Parc Natural de Ses Salines d’Eivissa i Formentera.
La conselleria de Medi Natural del Govern Balear ha decidit portar a terme una investigació per determinar la gravetat de l’impacte ambiental de la zona.
Segons la investigació, el parc està delimitat per pals i cartells on indica que l’accés està prohibit.
El govern assegura que la Platja de Ses Illetes i les dunes de s’Espalmador tenen un gran valor ecològic.
Al videoclip s’observen diferents talls de Perry saltant i ballant en una discoteca, saltant d’algunes roques i gaudint dels paisatges naturals.
Portalblau, el Festival de Música i Arts a la Mediterrània, ha celebrat enguany la seva 17a edició amb un gran èxit d’ocupació, assolint un 92%. Més de 17.000 persones han assistit a les activitats programades, demostrant l’ interès creixent del públic per la singularitat d’una programació artística compromesa i de qualitat.
El festival, organitzat per l’Ajuntament de l’Escala, el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) i l’empresa banyolina TEM Productions, s’ha dut a terme en diversos espais emblemàtics de l’Escala i Empúries, com la Mar d’en Manassa, l’Alfolí de la Sal, el Jardí Clos del Pastor, la Riba, la Plaça Víctor Català, el Port de la Clota i el Fòrum romà del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries.
L’edició de 2024 ha destacat per una programació compromesa i diversa, que ha donat cabuda a projectes culturals i disciplines artístiques com la música, el teatre, la poesia, les conferències, els tallers, la creació, la formació, la literatura, el pensament i la fotografia. Aquesta selecció acurada de concerts i activitats ha ofert una combinació perfecta entre talent emergent i figures de renom.
Els concerts de destacats artistes com Mayte Martín, Andrea Motis, Mishima, Sopa de Cabra, Ginestà, Pau Alabajos, Figa Flawas i Guillem Gisbert han estat alguns dels moments més esperats del festival. A més, la programació s’ha completat amb actuacions de Júlia Colom, Assel Massoud amb Ahmad Dyab i Manel Ruiz, Ju, Henrio, Meritxell Neddermann i Mama Dousha, oferint una varietat de gèneres i estils que han captivat el públic.
Cicle de conferències “Mirades Blaves”: reflexions sobre el futur
Portalblau, més enllà de ser un espai dedicat a l’expressió, la creació i la difusió artística, s’ha consolidat com un àmbit per a la reflexió i el diàleg permanent sobre qüestions culturals, socials i mediambientals. Amb l’objectiu de promoure un futur més inclusiu, sostenible i ric en diversitat, el festival esdevé un punt de trobada per a la interacció i l’enriquiment mutu.
En aquesta edició, s’ha inaugurat el cicle de conferències “Mirades Blaves”, una proposta nova que, amb la col·laboració d’entitats i experts, ha abordat temes d’actualitat i rellevància cultural. Aquestes sessions han estat concebudes per fomentar un diàleg enriquidor i una comprensió més profunda del nostre entorn, reflexionant sobre qüestions clau des de perspectives diverses.
Avui hem anat fins a Sant Feliu de Guíxols per anar a un dels concerts que concentrava més públic jove de la programació d’enguany del Festival de la Porta Ferrada. Mushkaa i Figa Flawas han estat els responsables de posar el seu toc urbà a una programació eclèctica plena de grans noms.
Els seus noms estan sonant amb força aquests darrers mesos, no només per les festes majors, festivals o concerts, també a les xarxes i a la majoria de llistes de reproduccions dels joves (i no tan joves).
Aquest estiu està tenint com a protagonista ‘La Marina Sta Morena’, però també ‘SexeSexy’ o la imminent ‘Vaya locura’, de nou amb Julieta. Són dos noms que són senyal d’èxit i per això tants festivals i sales els han llogat perquè ofereixin el seu show en directe.
Foto: Marc Clapés
La Mushka i tota la seva troupe han estat els primers d’engegar motors, amb permís de la Juls (i dels Marc dels Iglú) que animaven la festa al Village, mentre la gent feia cua per comprar el sopar. La Mushka ha desplegat tota la força del seu darrer treball, compartint unes lletres i unes melodies que enganxen moltíssim, especialment entre el públic més jove, que minuts abans de començar ens deien que els agradava absolutament tot de la cantant. La música, però també ella com a persona. A Primera Fila s’ajuntaven totes les fans autèntiques de l’Irma, però també alguna que ens comentava que era la fan número 1 de la Greta!
Quan preguntàvem per Figa Flawas i la cançó que més esperaven escoltar un 90% de les persones ens deia ‘La Marina Sta Morena’ i és que s’ha convertit en poc més d’un mes en la banda sonora d’aquest estiu, no només a Catalunya, ja que també a la resta de l’estat està tenint un èxit mai vist.
El directe dels de Valls és del millor que es pot veure actualment sobre un escenari, amb permís d’Oques Grasses. El que fan és una gran festa, una gran calçotada amb amics, els que es posen a ballar, els que no paren de cantar, de fer salts i d’animar-te quan estàs més out.
Ells ho donen absolutament tot a sobre l’escenari, o sigui que els hi podem perdonar que quan els enganxem amb el micròfon no tingui energia per respondre massa cosa, ja que ho han donat tot a dalt de l’escenari.
Estan en un gran moment i ho estan aprofitant, oferint molts concerts arreu del territori, on ho donen tot i on la festa és la gran protagonista, poca xerrera i sobretot molta gresca i diversió, que en definitiva és el que vols veure quan vas a un concert.
30.170 persones han gaudit enguany d’alguna de les moltes activitats que ha programat la 17a edició del Sons del Món, que ja és una de les cites obligades dels estius a la Costa Brava. El festival va començar divendres 12 de juliol amb la recuperació de la programació als cellers de la DO Empordà, una sèrie de concerts íntims, exclusius i d’una bellesa única de Maria del Mar Bonet al Celler Vinyes dels Aspres, Albert Pla al Celler Martin Faixó i La Ludwig Band i Renaldo & Clara al Celler Empordàlia. Fins a 1.400 persones van exhaurir pràcticament les entrades de totes les propostes. El concert de Clara Peya al Celler La Vinyeta es va suspendre per pluja i finalment tindrà lloc aquest 13 d’agost.
Uns dies més tard, l’1 d’agost, David Bisbal va inaugurar la programació oficial a la Ciutadella de Roses, que ha acollit 23.700 persones, 2.500 menys de les esperades, ja que Anastacia va suspendre la seva actual gira per raons mèdiques i no va poder actuar al Sons del Món. Per contra, els concerts d’Antonia Font, Sergio Dalma, Oques Grasses, Maria Hein, Luz Casal, God Save the Queen, Joan Dausà, Anaïs Vila, The Tyets i Ariox, han estat tot un èxit.
En paral·lel a la programació oficial, el Village ha brillat amb llum pròpia reunint 4.800 persones que han volgut gaudir d’aquest gran espai d’oci, cultura i promoció dels actius de l’Empordà. Cada nit de concert, el Village emplaçat a l’espai de luxe a l’interior de la Ciutadella de Roses, un patrimoni històric i arquitectònic de primera, ha comptat amb una àmplia oferta gastronòmica de quilòmetre zero amb degustació de formatges de Mas Mercè, foie de Coll Verd, anxoves de Roses i oli DO Empordà. El Village, al que es podia accedir adquirint una entrada més econòmica, ha comptat també amb vuit food trucks, una pop-up store de la popular marca d’hamburgueses Deleito, barres de vins de criança DO Empordà i una programació pròpia amb un monòleg molt reeixit de José Corbacho i concerts de grans noms com Alfred Garcia o Tomeu Penya, actuacions d’artistes locals com DelPuerto o Genna i sessions de DJ com les que han ofert Juligan DJ, guitarra de Love of Lesbian o VēMō DJ’s, un duet format per diferents membres de Manel, entre d’altres Djs locals.
El concert suspès d’Anastacia dijous 8 d’agost, ha estat substituït per una jornada de portes obertes al Village protagonitzada per un concert de Blaumut, que va atraure més de 1.500 persones, que van gaudir d’una nit única.
Finalment, el Sons del Món ha realitzat diàriament tasts professionals de vins de cellers de la DO Empordà a la Ciutadella de Roses, que han pogut gaudir 270 persones. En la mateixa línia, i amb l’objectiu de mostrar la qualitat i la varietat de l’enologia empordanesa, dissabte 10 d’agost el Village ha acollit una fira de vins blancs elaborats per sis cellers de la DO Empordà. Una nit temàtica que va sorprendre tot el públic assistent.
El Sons del Món ja treballa per a la pròxima edició.
Joan Dausà va tornar a demostrar ahir per què és un dels artistes més estimats del panorama musical català en una actuació memorable al Festival Sons del Món, celebrat a la emblemàtica Ciutadella de Roses. Davant d’un públic entregat i amb totes les entrades exhaurides, Dausà va oferir un concert íntim i ple de complicitat que va captivar els cors dels assistents.
El concert va començar puntual a un quart d’onze de la nit amb l’emoció de “Nàufrags”, seguida per “Omple de vida els pulmons”, dues cançons que van preparar l’escenari per a una nit plena de moments intensos i emotius. La proximitat de Dausà amb el públic va ser evident des del primer moment que va voler comprovar la fidelitat del seu públic preguntant quants dels assistents ja havien estat en algun dels seus concerts anteriors. Aproximadament la meitat dels assistents, segons Dausà, va alçar la mà, demostrant la capacitat de l’artista per mantenir el seu públic. Tot seguit, va preguntar qui era la primera vegada que assistia a un concert seu, i al voltant del altre cincuanta per cent dels presents, van alçar la mà, evidenciant que la seva música continua atraient nous seguidors.
Entre els nous assistents, Dausà va destacar una persona que va confessar que no coneixia cap de les seves cançons, però que havia decidit venir per acompanyar la seva parella. Aquesta anècdota va ser un fil conductor al llarg de la nit, ja que l’artista va fer diverses referències a aquest espectador durant el concert, creant una atmosfera encara més íntima i propera, i demostrant una vegada més el seu carisma i capacitat per connectar amb tot el públic, tant els seguidors fidels com els que el descobrien per primera vegada.
A partir d’aquí, la connexió va ser total, i el cantant va començar a desgranar el repertori amb “Caure no feia mal”, una peça que recorda aquell moment en què tots hem estat nens, seguida d'”Una altra manera de viure” cançó que va interpretar en solitari a piano i veu.
Un dels moments més especials de la nit va ser quan Dausà va interpretar un mix de mitges cançons de la banda sonora de “Barcelona Nit d’Estiu/Nit d’Hivern”, seguit immediatament de la seva pròpia cançó de la mateixa pel·lícula, “Cremem-ho tot”. Aquest bloc, que Dausà només està oferint en la seva gira d’estiu, va ser rebut amb gran entusiasme pels assistents, creant un crescendo màgic que va seguir amb una delicada interpretació de “La gran eufòria”, que va posar d’empeus a tot el públic present.
Un dels moments més sorprenents de la nit va ser quan Dausà va interpretar “Take Me Home, Country Roads”, una cançó en anglès que va servir de preludi per a “Tot anirà bé”. Aquest darrer tema va crear un instant màgic en què Dausà va convidar el públic a cantar a capella, omplint la Ciutadella amb la veu de centenars de persones en una connexió única i irrepetible.
La nit va continuar amb “Que vingui algú” i, tot seguit, amb “Ho tenim tot”, una de les cançons més intenses del seu repertori i de les mes aclamadas per el public.
Just abans d’interpretar-la, Dausà havia comentat en una pausa que veure una estrella fugaç al costat d’una persona important era una senyal especial. La sorpresa va ser majúscula quan, mentre cantava “Ho tenim tot”, una estrella fugaç va travessar el cel de la Ciutadella de Roses, com si el destí hagués volgut donar la raó a les seves paraules. Aquest moment gairebé màgic va deixar el públic bocabadat, afegint un toc de misticisme a la vetllada. Però la nit encara no havia acabat. Quan semblava que el concert havia arribat a la seva fi, Dausà va sorprendre els assistents amb un bis emotiu, reapareixent a l’escenari per interpretar “Diria que eres tu”, “Truca’m”, “Judit” i la nova versió de “Jo mai mai”.
En resum, Joan Dausà va oferir una nit plena de sensibilitat, proximitat i emoció sota la llum de les estrelles, consolidant la seva posició com a un dels més grans referents de la música en català. Sons del Món va ser l’escenari perfecte per a aquest recital íntim i especial, que quedarà gravat en la memòria de tots els presents.
Qualsevol que segueixi per sobre l’escena musical catalana sap que la Julieta s’ha convertit en una de les veus prometedores del panorama actual. L’artista ha anat guanyant popularitat gràcies al seu estil únic que fusiona la intimitat de les lletres de les seves cançons amb tocs d’electrònica i pop, i aquesta nit al White Summer a Palamós, ha demostrat per què és considerada una de les artistes a seguir.
Amb l’ambient del festival, no hi havia cap dubte que aquesta seria una nit especial. L’escenari, banyat en llums fredes evocaven la màgia de l’estiu, estava a punt per rebre una Julieta que arribava disposada a conquistar el públic amb el seu nou treball, 5 AM. A les deu en punt, l’artista va pujar a l’escenari amb una energia contagiosa que va fer que el públic esclatés en aplaudiments i ovacions.
El concert va començar amb una coreografia, que va ser molt ben rebuda pels assistents, tot seguit va continuar amb “CARI”, un dels temes més potents del seu últim disc. Des del primer acord, va quedar clar que la Julieta no es guardaria res: la bateria marcava el ritme mentre la seva veu dolça i poderosa omplia cada racó de l’espai. El públic, captivitat, no va trigar a lliurar-se completament, movent-se al ritme de la música.
Després va arribar “Enamorada de tu”, una cançó amb molt de ritme que va ser corejada per tots els assistents. Quan va acabar de cantar-la, va llegir alguna pancarta dels seus fans, on una d’elles deia: “Julieta, on és “Si ha de ser serà”?” Ella va somriure i va respondre: “Doncs aquí està”, i de seguida va començar a sonar la melodia de fons. La versatilitat de l’artista, de passar d’un so més actiu a un altre més suau i melòdic, gairebé hipnòtic. Durant aquesta interpretació, la connexió entre la Julieta i el seu equip va ser palpable, cada mirada i gest semblava formar part d’un llenguatge secret, una complicitat que es va traduir en una interpretació impecable.
Ens va oferir tot el seu repertori, incloent-hi “Haiku”, una cançó que narra una història d’amor molt curta, però bonica; “No M’estima +”, en col·laboració amb Mushka, que ella mateixa va demanar que cantéssim amb força perquè no havia pogut assistir-hi, i també d’altres que no poden faltar com “Avions Volant” o “Com aquell agost”.
Un dels moments més emotius de la nit va ser, sens dubte, quan la Julieta va interpretar “Com El Dia I La Nit” una cançó juntament amb Oques Grasses. Segons ella mateixa, és una de les cançons més significatives per a ella: “Quan tenia setze anys, no em perdia ni un concert d’Oques Grasses”. Aquesta cançó celebra la simplicitat i la bellesa de viure el moment present sense complicacions innecessàries. Mentre la cantava, les llums creaven un efecte de contrallum que intensificava l’atmosfera melancòlica, fent que molts se sentissin profundament emocionats fins a les llàgrimes.
No obstant això, la nit no va ser només per a la nostàlgia. Amb “En Mi Coche”, la Julieta va aconseguir fer saltar a tothom. Aquest himne del seu nou disc, amb la seva melodia enganxosa i lletra enèrgica, va transformar el recinte en una autèntica festa. La cantant, per afegir més diversió, va llançar al públic les ulleres que havia utilitzat durant la interpretació de la cançó.
A mesura que s’acostava el final, l’ambient es tornava cada cop més eufòric amb “ENS BESEM”, una de les cançons on la Julieta balla més a prop d’un dels seus ballarins. Els moviments coreogràfics intensos i el contacte físic entre ells van encendre encara més l’energia del públic. A continuació, va arribar un dels seus darrers llançaments, “THELMA & LOUISE”, en col·laboració amb Belén Aguilera, una de les cançons més esperades i corejades pel públic.
El concert va culminar amb “FULL ROMANCE”, el seu darrer llançament i també una de les cançons més estimades pels seus seguidors del White Summer. En aquesta cançó, la Julieta va recrear l’escena d’un ring de boxa, afegint una dimensió visual impactant al seu espectacle. El públic, entregat, va acompanyar la Julieta en cada estrofa, creant un cor que ressonava amb força a l’espai. L’artista, visiblement emocionada, va agrair repetidament el suport dels seus fans.
La nit va acabar amb una llarga ovació que va deixar clar que la Julieta havia conquerit Palamós. En el moment final, va fer pujar la seva germana a l’escenari, i juntes van celebrar amb el públic un remix de la cançó “Avions Volant”, que sonava de fons. Aquest moment va confirmar, una vegada més, que Julieta és la veritable “CATALAN DREAM”.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...