Foto: Laia Escuder

El primer dia del Primavera a la Ciutat, el cicle de concerts que es fa en paral·lel al festival Primavera Sound durant tota la setmana, ha començat dilluns amb desenes d’artistes repartits per les sales més emblemàtiques de Barcelona. A la Paral·lel 62, els protagonistes han sigut Real Farmer, Warmduscher i Peter Doherty.

Real Farmer

Faltaven més de dues hores per l’esperat concert del cantant de The Libertines, Peter Doerthy, però amb Real Farmer la sala Paral·lel 62 ja estava mig plena. La banda neerlandesa ha donat el tret de sortida a la nit amb punk en estat pur. Amb només una guitarra, un baix, una bateria i la veu arrasadora del vocalista, ha aconseguit enganxar el tímid públic. 

L’únic moment en què s’han baixat revolucions ha sigut quan la baixista ha recitat un poema d’un autor palestí, que ha acabat amb un llarg aplaudiment. En els 40 minuts restants han sigut una explosió d’energia, perfecta per donar pas el segon grup de la nit. 

- Publicitat -

Warmduscher

La banda britànica Warmduscher ha fet un pas més i ha aconseguit captivar encara més el públic. El vocalista no ha parat d’interactuar, sobretot, amb els fans de les primeres files, amb qui ha cantat fins i tot abraçat. Amb una actitud irreverent, simpàtica i despreocupada, ha generat una gran sinergia amb l’audiència. 

Quan s’ha sentit més eufòria, però, ha sigut quan han convidat a sortir a l’escenari a Peter Doherty en dues ocasions. La primera, probablement planejada, però la segona sembla que ha agafat al cantant anglès per sorpresa, tot i que de seguida ha passat de veure’s descol·locat a gaudir com si estigués actuant al menjador de casa. 

Peter Doherty

Finalment, ha arribat el moment de la seva actuació en solitari, que ha començat abans d’hora i d’imprevist, una mica atropellat, fins i tot. El cantant de The Libertines feia gairebé una dècada que no publicava cap treball en solitari. Aquesta nit, ha presentat alguns temes de “Felt Better Alive”, i dels crits i les distorsions hem passat a la guitarra acústica i unes cançons més melòdiques. Ell mateix ha reconegut que no podia competir amb els dos grups que l’han precedit —tot i que tampoc ha pogut faltar la guitarra elèctrica en alguns temes. 

Durant la major part de l’actuació, però, només l’ha acompanyat el bateria, amb qui semblava que, a vegades, no s’acabava d’entendre. Més que qualsevol instrument, però, el que més ha destacat ha sigut la seva personalitat. En moments era difícil distingir si tot era part del show, o simplement, la seva manera de ser. 

No han pogut faltar cançons de The Libertines, com ‘Music When The Lights Go Out’, ‘What Katie Did’ o ‘Death on the Stairs’. Aquests han sigut els moments en què el públic s’ha entregat més. Dels pocs on s’ha sentit l’emoció, de fet. 

Un concert peculiar, que ha acabat amb Doherty donant-li la guitarra al noi que tenia davant a primera fila. Malauradament, segons després l’ha hagut de tornar a un membre de l’equip. 

I així comença la setmana del Primavera Sound, que els dies 5, 6 i 7 de juny portarà centenars d’artistes al Parc del Fòrum, amb Charli XCX, Chappell Roan i Sabrina Carpenter com a caps de cartell. Això serà després de la jornada inaugural del dimecres 4.