Carla Baró Fabró

A ple cor d’un dels barris més emblemàtics de Barcelona, el barri de Gràcia, se celebrarà un festival que il·luminarà els seus carrers després de l’apagada d’aquest dilluns i donarà la benvinguda a l’estiu. Els joves estudiants de cicles formatius del Centre Villar organitzen la quarta edició del VillarFest, que tindrà lloc el pròxim 7 de maig a la plaça Lesseps.

Els joves de Gràcia han preparat un esdeveniment ple d’actuacions musicals en directe, tallers i activitats obertes amb tota mena de música per a tots els públics i edats. A l’escenari hi sonaran gèneres diversos com el pop, l’R&B, l’electrònica i molts més, de la mà de diversos DJ i músics.

Els alumnes de Producció, Realització i So s’uneixen per dur a terme aquest festival que, tot i ser la seva quarta edició, és la tercera vegada que es fa per una causa benèfica. El VillarFest recapta fons destinats a la musicoteràpia que duu a terme l’Obra Social Sant Joan de Déu, la qual ajuda a pacients amb discapacitat, trastorns mentals o en situació de dependència a estimular les seves habilitats comunicatives.

- Publicitat -

La musicoteràpia utilitza la música de forma terapèutica per millorar el benestar, la salut física, emocional i mental, ja que ajuda a comunicar-se més enllà del llenguatge verbal i ofereix més opcions d’expressió. Aquesta és una eina que funciona sobretot amb persones que pateixen malalties cròniques o cures pal·liatives.