Quan la setmana passada es va presentar el vídeo de Wrecking ball, amb una Miley Cyrus, completament despullada, quedava clara l’estratègia. I és que la llista americana es realitza mitjançant les sumes del que sona a la ràdio, en streaming i descàrregues. I podem dir que la jugada els hi ha sortit la mar de bé.
Wrecking ball aconseguia un rècord a Vevo, a l’arribar als 19 milions de visites en tan sols 24 hores. Al final, pel comput de la llista Billboard, arribava als 36 milions de reproduccions (un 92% del total venien dels Estats Units) i el que li ha suposat un 1565% de pujada respecte la setmana anterior.
A hores d’ara el vídeo supera els 123 milions de visites, però la curiositat rau en el nombre de “m’agrada” i “no m’agrada” que està molt igualada. I és que no tothom li agrada el canvi que ha fet la ex noia Disney.
Miley Cyrus ha venut 477.000 copies del seu darrer senzill i per primer cop en la seva carrera s’ha situat de número 1 en la llista de senzills, desbancant a Katy Perry, que portava un parell de setmanes liderant amb Roar, que cau al segon lloc.
La resta del top 10 segueix amb els mateixos artistes de la setmana, reduint poques posicions o augmentant pocs llocs.
Pel que fa als àlbums, el que ha passat és impensable fa anys, un disc que ha venut menys de 100.000 còpies, és número 1. Es tracta de Fuse de Keith Urban, que ha superat en tan sols 3000 unitats, el segon classificat, The Weeknd amb Kiss Land.
Una setmana amb moltes estrenes dins del top 10, on hi destaquen el tercer lloc de 2 Chainz, el cinquè de Janelle Monáe o la màxima posició aconseguida pels britànics Arctic Monkeys amb AM, la sisena plaça. Sheryl Crow, es queda la setena amb Feels like home.