El Festival Mixtur celebrarà la seva 15a edició del 15 al 25 d’octubre amb una programació centrada en la creació contemporània, la recerca sonora i el diàleg entre música, arts visuals, tecnologia i escena. Durant deu dies, el festival desplegarà més d’una trentena de propostes en deu espais de Barcelona, entre concerts, activitats familiars, tallers, conferències, instal·lacions i exposicions.

La programació musical arrencarà el 15 d’octubre a L’Auditori amb l’Orquestra Simfònica de l’ESMUC, dirigida per Ernest Martínez Izquierdo, en un concert que inclourà obres d’Igor Stravinsky i Beat Furrer i l’estrena d’Obertura, de Joan Magrané.

Entre les cites destacades hi ha també el concert d’Ulysses Ensemble a Fabra i Coats, amb diverses estrenes; l’actuació de la pianista japonesa Rei Nakamura, que explora les relacions entre el piano, el cos, el moviment i l’electrònica; i el recital del saxofonista francès Claude Delangle, una de les figures de referència del repertori contemporani per a aquest instrument.

- Publicitat -

El festival manté una forta aposta per la creació catalana, amb una vintena de propostes d’autoria o producció local. Entre aquestes hi ha Flamenco, el debut de Carla Simón en el cinema musical, i Seize moments de ma vie, d’Albert Serra, així com projectes dedicats a figures i fenòmens de la música catalana com Jordi Savall, els pioners del rock Los Watts, el Pont Aeri o Remei de Ca la Fresca.

El Mixtur també reservarà un espai destacat al flamenc i a les seves connexions amb altres llenguatges, amb propostes com Bajañí, de Fernando Trueba, al voltant del guitarrista Niño Josele, i la recuperació d’Omega, coincidint amb el 30è aniversari del disc d’Enrique Morente i Lagartija Nick.

Més enllà dels concerts, el festival reforçarà la seva dimensió formativa i divulgativa amb tallers d’interpretació, improvisació i composició, activitats familiars i instal·lacions sonores i audiovisuals. També hi haurà conferències i taules rodones obertes al públic per reflexionar sobre la creació musical contemporània.

La programació es tancarà el 25 d’octubre amb una festa de celebració dels 15 anys del Mixtur, amb les actuacions de Pablo Carrascosa, Arnau Brichs i Lina Bautista.