Tot i haver començat el seu camí fa una mica més d’un any, Balena lideren un directe amb serenor i fermesa a parts iguals. La veritat és que els seus quatre membres – Enric Botella (cantant i baix), Carles Ribes (guitarra i segones veus), Arnau Marimon (guitarra i segones veu) i Adrià Soldevila (bateria)- acumulen qui més qui menys considerable bagatge escènic

Al febrer de l’any passat, la banda va llençar el seu primer disc d’estudi, “Manual de supervivència” (La Cúpula Music, 2025), on van presumir de tenir un so marcat per les guitarres accelerades i les lletres emocionals, les quals posaven en paraules les vivències que es desprenen del desamor, la ràbia o el penediment. 

Així, el quartet defensava aquest primer treball en una sala plena que vibrava per l’energia rock que desprenen. Balena van arrencar el directe amb la potent ‘Bales i retrets’ per anar viatjant entre més creacions de collita pròpia com ‘Regent Street’ o ‘Si sabessis’; a més a més de recordar la seva personal versió de la mítica ‘Res va ser un error’ del cantant argentí Coti. 

- Publicitat -

Al voltant de l’eufòria de les cançons, les quals la major part del públic se les sabien, Enric Botella liderava amb gran habilitat les pauses entre temes, moments que va aprofitar per anunciar que aviat el grup entrarà a l’estudi per gravar el seu segon disc

Gairebé cap al tancament d’un directe amb molt de potencial, Balena van obsequiar els assistents amb una versió acústica de ‘Potser que ho faci’, incloent-hi en ella la participació en directe d’unes línies de violí que va deixar a tothom captivat. 

Al cap de poc més d’una hora, el quartet donava per finalitzat un concert on hi va ser protagonista la viva essència del rock, especialment d’aquella que rau en grups com Gossos, Lax’n’Busto o Els Pets. De fet, Balena va aconseguir la participació de Lluís Gavaldà a la producció de ‘Totes les cançons’, tema on el referencien amb admiració. 

En definitiva, un concert excepcional que esperem que suposi l’inici de grans oportunitats per a la banda i un espai més per a la recuperació de les guitarres.