Aquest passat vespre del 19 de setembre ha tingut lloc la celebració de la VI edició dels premis Teatre Barcelona. L’encarregat d’acollir-los aquest any ha estat el Centre Artesà Tradicionàrius, al bell mig del barri de Gràcia de Barcelona. Teatre Barcelona és una plataforma de referència i ben coneguda per totes aquelles persones que tenen un vincle amb el teatre. Van començar només en format web i actualment ja compten amb revista, pòdcast i uns premis propis, per tant, podem afirmar que ha anat guanyant visibilitat i reconeixement tant entre aficionats com entre professionals del sector. Ara, per sisè any consecutiu, són ells qui atorguen aquest reconeixement en format de premis.
Aquest any la gala va ser presentada per Àlex Martínez Vidal, qui amb tocs d’humor i petits esquetxos va anar conduint els diferents blocs d’entrega de premis. Abans de començar amb el lliurament va tenir lloc l’actuació de tres dels membres d‘Impro Side Story. Toni Viñals i Rai Borrell, acompanyats per Gustavo Llull al piano, van aconseguir trencar el gel de l’inici. Amb una improvisació d’un musical infantil que van batejar com “Oh, Vaja!” van fer que tant nominats com assistents esclatessin a riure.
Els premiats
L’acte va tenir quatre blocs, cadascun amb 5 categories de premis i amb actuacions o parlaments entremig. El primer premi que es va entregar dins del primer bloc va ser el de “Millor espectacle de circ”, que va recollir Jordi Martínez com a representació de l’espectacle El Diablo Cojuelo. El musical Alan, de Mar Puig i Mateu Peramiquel va ser el següent premiat en la categoria de “Millor espectacle familiar”. Nit de reis, King’s night o el que vulgueu, de la companyia Parking Shakespeare, va recollir el premi a “Millor espectacle de carrer”. Dins la categoria de “Millor proposta operística” va ser premiada la producció del Liceu La Gata Perduda. Per acabar amb aquest primer bloc de premis, es va repartir el guardó a Peyu per l’Il·lusionista.
La gala va continuar amb una menció als 10 anys de trajectòria de la plataforma Teatre Barcelona. El segon bloc de premis es va iniciar amb la categoria de “Millor espectacle de màgia”, que va pujar a recollir Màgic Andreu pel seu espectacle Experienss. La producció Moriu-vos es va emportar el premi a “Millor espectacle d’escena híbrida”. El guardó a “Millor espectacle de dansa” va ser per Parlem-ne, de Vero Cendoya. Dins la categoria de “Millor espectacle musical de proximitat” es va emportar el premi el musical 3 desitjos, de la Companyia La Sinàptica. I l’última proposta premiada dins d’aquest segon bloc, va ser Austràlia, d’Israel Solà, com a “Millor espectacle de proximitat”.
Per destensar una mica l’ambient, Guillem Martínez va compartir fotos i “memes” dels membres de l’equip que forma Teatre Barcelona. Si una cosa estava clara és que la línia que seguia la gala era una proposta humorística. El tercer bloc el va encetar la categoria de “Millor interpretació de teatre musical”, que va guanyar Àngels Gonyalons per l’Alegria Que Passa. L’espectacle va tornar a pujar a l’escenari quan va ser premiat per “Millor espectacle de teatre musical”. El “Premi revelació” de la nit se’l va emportar Mariona Esplugues per l’espectacle Boja. Dins la categoria de “Millor interpretació de repartiment” va recollir el premi Estel Cort per la seva interpretació a Austràlia. El premi a “Millor interpretació” se’l va endur Juan Diego Botto, per Una Noche Sin Luna. L’actor, però, no va poder assistir a la gala i va projectar un vídeo d’agraïment.
Seguint amb el toc d’humor, Guillem Martínez va acabar d’amenitzar la gala amb “espectacles que ho podrien petar”, i que feia propostes tan esbojarrades com un Petit Príncep protagonitzat per Los Morancos o Autónomos el musical amb Pere Arquillué i Carmen Machi. L’últim bloc de premis de la nit el va iniciar el “Premi especial recomanadors”. Aquesta categoria era l’única que no votava el públic, sinó que un jurat format per recomanadors decidia quina proposta creia que havia de ser premiada. En aquest cas, l’espectacle que se’l va emportar va ser Dirrty Boys, que havia estat nominat a altres categories, però no n’havia guanyat cap. El premi a la “Millor adaptació” va ser un empat. És per això que van recollir el premi l’equip de l’Alegria Que Passa (Marc Rosich, Anna Rosa Cisquella, Andreu Gallén i Adriadna Peya) i Cristina Genebat i Marta Marco per La Trena, espectacle que va repetir premi amb Clara Segura per “Millor direcció”. Dins la categoria de “Millor text original” va recollir el premi Marc Artigau, per Illa Deserta. L’últim premi de la nit el va recollir de nou Juan Diego Botto, també per Una Noche Sin Luna, dins la categoria de “Millor espectacle”.
La gala va tancar amb una última actuació de l’equip d‘Impro Side Story, aquesta vegada improvisant un musical èpic on mencionaven la major part dels nominats de la nit. En conjunt, va ser una gala molt rodona, en clau d’humor, que va permetre rendir homenatge al teatre i a la ciutat de Barcelona.