Fa gairebé un mes, Èric Vinaixa ens ensenyava un avançament del disc amb el senzill‘És amb tu’, una cançó pop lluminosa, vital, positiva. El riff de guitarra, la melodia i les harmonies vocals feien que la cançó s’enganxés a qui l’escoltés.
Ara, el que ens presenta és el treball sencer, “Les mil cares de la nit”. En aquest àlbum, l’artista reafirma el seu segell propi a l’hora d’escriure, produir i interpretar la seva música. Aquest nou disc va més enllà del seu habitual preciosisme, ple de textures, matisos i colors, per arribar a noves sonoritats.
Els dotze temes del disc són el reflex d’un artista implicat en la seva obra i que es submergeix en la seva música com a vehicle d’expressió vital.
La presentació del disc es durà a terme el pròxim 2 de febrer a la Sala Luz de Gas, dins del festival Barnasants.
El Resurrection Fest ha presentat el cartell de la seva propera edició que comptarà amb noms com Avenged Sevenfold, The Offspring, Bring me the Horizon, Alice Cooper, Bruce Dickinson, Sum 41, Machine Head, Corey Taylor, Bad Omens o Babymetal.
El Resu tindrà lloc del 26 al 29 de juny a Viveiro i les entrades es posaran a la venda el dilluns 18 a la 1 del migdia al web del festival.
Aquest divendres 15 de desembre l’Embassa’t de Sabadell ha fet públics els grups que actuaran a la jornada de cloenda del festival: Mushka, Flashy Ice Cream i la DJ Anna Gisbert. Els encarregats de dissenyar el programa de la darrera jornada han estat The Tyets. Més enllà de l’èxit musical del darrer disc i en especial del tema “Olívia”, el lligam entre The Tyets i l’Embassa’t ve de lluny. Un parell de concerts l’any 2020 en plena pandèmia i després de l’increïble pas per l’Embassa’t de la passada edició 2023 amb un “sold out” històric, l’organització del festival ha volgut fer un pas més amb la banda de moda del país, els mataronins van rebre l’encàrrec d’elaborar el cartell de la jornada de cloenda del festival el diumenge 19 de maig a l’alçada d’on el van deixar.
El repte l’encapçala Mushka, la jove barcelonina és sens dubte un dels noms del moment, sense disc, però amb Mixtapes i singles amb milers de reproduccions, tothom busca fer una col·laboració amb ella i totes les mirades estan posades en la nova sensació del pop fet en català. La jornada de diumenge la inauguraran Flashy Ice Cream, els sabadellencs, que viuen el seu millor moment, pujaran per primer cop a l’escenari del festival coincidint amb la presentació de nous hits. La jove DJ Anna Gisbert tancarà la jornada fent ballar a tothom qui es quedi fins al final.
Amb l’anunci del concert de cloenda, el festival Embassa’t ja ha desvetllat els caps de cartell d’enguany. Antònia Font oferirà el concert inaugural el dijous 16 de maig. Durant el cap de setmana passaran per l’escenari del festival noms com Guillem Gisbert, Rusowsky, Ralphie Choo, Claraguilar, Dalila i Maria Hein. La jornada final de diumenge 19 de maig comptarà amb els acabats d’anunciar Mushka, Flashy Ice Cream i Anna Gisbert. Sense oblidar els més petits de la família amb el Petit Embassa’t i l’actuació de El Pot Petit amb la Black Music Big Band el diumenge 9 de juny.
Les primeres entrades a preu reduït del concert de cloenda del diumenge 19 de maig ja estan disponibles a 15 €, o bé amb l’abonament complet de tres dies (divendres 17, dissabte 18 i diumenge 19) a 59 € sempre amb despeses de gestió incloses. Es poden adquirir a www.embassat.com.
La cloenda de l’Embassa’t 2024, serà d’escàndol! 🪩
Sopa de Cabra és la segona confirmació del festival Portalblau, després de l’anunci de Guillem Gisbert. Els Sopa presentaran el seu nou disc “Ànima” que ahir mateix van anunciar.
La mítica banda actuarà al Fòrum Romà d’Empúries el dia 8 d’agost, a partir de les 10 de la nit. Les entrades ja estan disponibles al web del festival.
🎤 El 8 d’agost a les 22 h, @sopa_decabra ens farà vibrar amb la seva actuació al Fòrum Romà d’Empúries! 🌟
Estic tan content d’haver vist aquesta nit a la Julieta a l’Apolo! Crec fermament que d’aquí a un temps indeterminat serà molt difícil poder gaudir de l’artista en una sala com la que avui ha actuat. Crec al 100% que Julieta acabarà omplint tot un Palau Sant Jordi. Mentre estava gaudint del seu concert m’he imaginat d’aquí a un temps (potser un any, potser 2…) a la pista del Palau Sant Jordi gaudint del seu espectacular directe i d’unes cançons que enganxen de mala manera.
Al meu voltant ha aparegut el nom de Rosalía. Una altra catalana que va començar actuant pel carrer, fent bolos a petits recintes i actualment és una de les referències musicals capaces d’actuar davant de milers de persones.
Julieta li queda poc, de moment, el 2024 formarà part de cartells com l’Arenal Sound, el Canet Rock o el Mad Cool. No són els únics festivals que s’han fixat en ella i cada cop més persones la volen a les seves programacions musicals. Per què? La resposta la obtens quan la veus a sobre un escenari.
Ho ha donat absolutament tot en els més de 90 minuts que ha durat el directe, acompanyada per un grup de ballarins que donen un show espectacular i digne de viure i veure. Les seves cançons sonen més potents, més ballables, més cantables si és que això és possible. En molts moments de la nit la gent s’ha tornat autènticament boja. Estaven allà, un dijous, a la Sala Apolo i tenien a tocar a una artista amb una projecció espectacular i que fa caure de cul quan la veus a sobre un escenari.
Ja ens va meravellar quan vam parlar amb ella, ens va captivar amb les cançons que ha anat publicant els darrers mesos i ens va acabar d’enamorar ahir mateix amb ‘Lokura’ la primera cançó en català que s’interpretava a la Gallery Sessions. El tema, tot i que era molt recent ja se’l sabia la gent, prova del gran poder de seducció que té l’artista.
La Sala Apolo és especial per ella, tal com ha dit, s’hi ha passat força estones, ha creat temes, ha viscut nits màgiques…més o menys com la que hem viscut els que aquest dijous ens hem desplaçat fins al Paral·lel.
La cantant ens tenia preparades algunes sorpreses en forma de col·laboració. Primer la grandíssima Maria Hein (!!!!), que han fet saltar i cantar a tota la sala amb ‘Club’; posteriorment amb la seva gran amiga Mushka, qui primer ens ha fet creure que no havia pogut venir i quan ha saltat a sobre l’escenari una mica més i s’ensorra tot!; per acabar els The Tyets que tampoc s’han volgut perdre la recta final de la gira de Julieta, programada per Curtcircuit, que finalitzarà aquest dissabte a Lleida, amb tot exhaurit.
No sabria dir quin ha estat el moment més top de la nit, jo en tinc alguns, cadascú tindrà el seu, així com que cada persona es fa seva la lletra i el significat de les cançons. Tal com ella ha explicat, potser penses una cançó que parli sobre una qüestió però la gent s’imagina altres coses. És la màgia de la música.
La gent se la veia feliç, s’ha deixat anar, ha ballat com mai, ha fet trontollar la sala com feia dies que no es veia, no en tenia prou, volia més música, més festa, més Julieta. Per sort tenim Julieta per estona. Gaudim-la, cuidem-la, mimem-la tal com estem fent, perquè fan falta moltes més artistes com ella, tant versàtils, capaces d’oferir directes tant explosius i vibrants com el d’aquesta nit.
Palau Sant Jordi ves-te preparant…
Maria Hein, Mushka i The Tyets no s’han volgut perdre el concert de Julieta a l’Apolo! pic.twitter.com/1z8MVYp2bb
Llum emergeix per presentar-nos el seu nou projecte dividit en dos EP’s conceptuals, que ofereixen una amalgama de pop experimental, electrònica underground, psytrance, dark techno i breakcore.
Aquest primer EP, enregistrat durant els mesos següents al seu pas per Eufòria, serveix com a refugi en les aigües més fosques dels records d’infància.
Amb lletres íntimes i enganxoses i acompanyat d’una electrònica actual distorsionada, Llum immergeix els oients en la foscor i les seves pors, emergint després a la superfície. La manca de llum l’ha fet brillar, i la catarsi, el procés de purgació cap a l’acceptació del passat i la seva celebració és “NO LIGHT”.
Aquest EP és un punt de partida, un espai de solitud i foscor on connectar amb la mateixa llum interior.
“El Temps” és el tema que acompanya al Roger Padrós al Benidorm Fest i que s’ha presentat aquest dijous, juntament amb la resta de candidates.
La cançó posa la mirada a les parelles que porten tota la vida juntes. A l’amor dels nostres pares o avis. Relacions que s’erosionen i s’enforteixen a parts iguals i on la falta de comunicació i l’amor incondicional es barregen de manera singular i alhora familiar.
Al final, no és el temps el que ens allunya si no nosaltres mateixos.
No serà l’única representació catalana del festival ja que l’exconcursant d’Eufòria Sofia Coll interpretarà el tema ‘Here to stay’.
Les dues semifinals tindran lloc els dies 30 de gener i 1 de febrer, mentre que la final serà el dia 3.
Aquest 13 de desembre, com a cirereta del pastís del mes, Julieta va publicar la seva participació en el Gallery Sessions, canal audiovisual pel qual han passat Young Miko, Judeline, Maria Becerra, Rigoberta Bandini i altres estrelles del panorama musical actual. Un live en l’aparador escènic que proposa aquest projecte, on els artistes presenten els seus temes dins una vitrina amb fons blanc. Un espai en el qual, per primer cop, es cantarà en català. Així com Rita Payés i Pol Batllé cantaren en la seva llengua al Colors Studio, Julieta presenta un hit al Gallery Sessions que la redefineix en el seu lema de “I am the catalan dream”.
“LOKURA”, és el primer tast de la nova era de l’artista. De la mà de Grauu, productor de Soto Asa i altres figures de la música urbana, Julieta presenta aquesta nova cançó d’amor amb el punt nostàlgic que sempre ressona en les seves cançons i alabant a l’altre en l’atracció irresistible. Una escena amb l’imaginari màgic i somiador de l’artista, sota l’estilisme de Jaume Miró i el maquillatge de Mariona Botella. El seu propi món visual que brilla més que mai en l’escenari eteri del Gallery Sessions.
Amb aquesta estrena, Julieta defineix els seus pròxims passos i totes les possibles cares del seu projecte. Passant per la sensibilitat de la balada i la festa del house, l’artista mostra tots els registres musicals i, sobretot, vocals: un joc entre els greus i els aguts, buscant l’exploració de la seva veu en aquest contrast, marca de l’artista des de fa temps i que continuarà treballant com a part d’aquesta nova era encetada amb “LOKURA”.
L’artista arriba avui a la Sala Apolo on va exhaurir entrades en 24 hores.
Alícia Rey i Janbu presenten l’EP “Nadales de sofà (Vol. III)” amb 4 nadales pròpies amb el so indie lo-fi ‘de sofà’ que els caracteritza.
En essència són cançons pop que presenten situacions costumistes dins el marc estètic de Nadal. Una ruptura amb la parella (“Per sempre”), una declaració d’amor fallida (“Irònic”), l’amor ansiós (“Quin estrès”) o fins i tot el concert de Mishima de cada any a la sala Apolo (“El concert de Nadal”).
Els dos músics ja han convertit les “Nadales de sofà” en tota una tradició, després de presentar tres EP amb Nadales pròpies i versionades els últims tres anys.
Han comptat amb col·laboracions com les coristes Odettes, (Ana García, Analia Ivaseta i Elisabet Jorba), la violinista Ana Moya, el baixista Xevi García i els guitarristes Josep Rey i Josep Jaume Rey (Doctor Prats), pare i germà d’Alícia Rey respectivament.
Després de gairebé cinc anys sense presentar cançons inèdites, Sopa de Cabra publicarà nou disc el 2024 que portarà per títol “Ànima” i que serà editat per Promo Arts Music Records.
El nou treball veurà la llum el novembre del 2024, però a partir del gener de l’any vinent s’aniran publicant diversos singles d’avançament. Cada cançó del nou disc comptarà amb la col·laboració d’un artista que el grup considera que té ànima. Un concepte que dona títol al nou projecte discogràfic que serà el dissetè treball de Sopa de Cabra, entre discos d’estudi i de directes).
Coincidint amb la publicació del nou disc, el grup iniciarà el 2024 una gira que s’allargarà fins el mes de març del 2025, amb un nombre limitat de concerts que es donaran a conèixer properament. D’aquesta manera, Sopa de Cabra tornarà als escenaris després de l’exitosa gira de celebració dels trenta anys del disc Ben endins que va exhaurir les entrades de tots els concerts programats i que es va tancar de manera apoteòsica el novembre de l’any passat al Palau Sant Jordi, amb més de 15.000 espectadors que van esgotar totes les places disponibles.
Gerard Quintana ens explica que serà un disc diferent de Sopa de Cabra:
En Roger Torné ha volgut fer un homenatge a la gent gran (hem parlat també d’aquest concepte) en forma de disc, on algunes dones han explicat vivències i històries que en el seu moment potser no podien explicar.
Recentment, he tret un nou videoclip titulat “Què hagués passat”, que toca temes d’interès social com la soledat en la gent gran i la dificultat que tenien a la seva joventut per expressar lliurement la seva sexualitat.
Ho han fet en un disc honest, ple de sentiment i llum, amb temes delicats com la mort, però fet amb el cor i amb molta dedicació.
N’hem parlat amb en Roger, que ens ha explicat com ha estat el procés creatiu del disc, les xerrades amb les senyores i les històries i situacions que ha viscut i que l’han fet créixer.
Com que s’ha dedicat a fer entrevistes o converses amb les dones que han explicat les seves històries, ha arribat un moment que ens hem intercanviat els papers i el Roger m’ha acabat entrevistant. Ha estat estrany, crec que m’agrada més preguntar.
Escolteu el disc i sobretot escolteu els més grans, que quan ja no els tens després sap greu.
A Primera Fila ens agrada parlar amb grups i artistes de primer nivell, però sempre que podem entrevistem a grups o músics que estan començant i no tenen l’altaveu necessari per donar-se a conèixer.
Aquest és el cas de l’Ignasi Melgosa que va contactar amb nosaltres i ens va semblar interessant trobar-nos amb ell perquè ens expliqués el seu projecte.
Fa anys que fa de música, toca el saxofon i ara també té un disc i una nadala perquè qui vulgui la descobreixi. També ens parla de les seves inquietuds a les seves cançons i de ben segur algú s’hi pot sentir identificat.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...