Nine Inch Nails tornen amb ‘As Alive As You Need Me To Be’

Després de cinc anys de silenci discogràfic, Nine Inch Nails han tornat amb força amb el llançament del nou senzill ‘As Alive As You Need Me To Be’, un avançament de la banda sonora de la pel·lícula Tron: Ares. Aquesta nova entrega de la saga de ciència-ficció arribarà als cinemes el proper 19 de setembre, el mateix dia en què es publicarà la banda sonora completa, a través del segell Interscope Records.

Composada per Trent Reznor i Atticus Ross, la banda sonora constarà de 24 temes i promet trencar motlles. Segons el comunicat oficial, no hi haurà «ni un segon d’orquestra» i el so explota amb tota la potència de Nine Inch Nails, desafiant convencions i redefinint el que pot ser una banda sonora.

Tot i que Reznor i Ross ja han deixat empremta en el món del cinema amb més de 20 bandes sonores —incloent-hi els treballs premiats amb dos Oscars, tres Globus d’Or, un Grammy i un Emmy—, aquest projecte suposa la primera vegada que aborden una pel·lícula des de la seva identitat com a banda.

‘As Alive As You Need Me To Be’ marca així una nova etapa per a NIN, combinant l’univers visual de Tron amb el seu inconfusible so industrial i emocional.

- Publicitat -

El futur del Paupaterres perilla després de la tempesta: l’organització afronta un cop econòmic sense cobertura d’assegurança

El festival Paupaterres de Tàrrega, un dels esdeveniments musicals més estimats de Ponent, es troba en una situació crítica després que la jornada de dissabte fos cancel·lada per una forta tempesta (DANA) que va afectar greument l’escenari i va impossibilitar mantenir els concerts amb seguretat. L’Associació Paupaterres, entitat sense ànim de lucre que organitza el certamen, ha anunciat que el futur del festival perilla, ja que l’assegurança no es farà càrrec dels danys per un error humà en la documentació. Això obliga l’entitat a assumir els costos dels grups programats com si haguessin actuat, malgrat la suspensió.

«És un cop molt dur per a una entitat petita i sense ànim de lucre com la nostra», ha expressat l’organització en un comunicat, afegint que ja han posat el cas en mans d’advocats i que treballen per gestionar el retorn de les entrades amb QR4events, tot demanant paciència als assistents.

Malgrat la difícil situació, el Paupaterres ha rebut una onada de solidaritat. Més de cinquanta persones van respondre dissabte mateix a la crida de l’organització i es van bolcar en les tasques de desmuntatge i neteja. “Va ser un dels moments més bonics i emotius que hem viscut; va quedar clar que el Paupaterres és una gran família”, han afirmat.

Les xarxes socials també s’han omplert de missatges de suport sota els lemes #SalvemElPaupaterres i #JoNoReclamaré, amb molts assistents que han decidit renunciar al retorn de l’import de l’entrada com a mostra de suport al festival. L’entitat ha agraït profundament aquests gestos, que podrien resultar vitals per a la continuïtat del projecte.

Des de l’Ajuntament de Tàrrega, el regidor de Cultura, Miquel Nadal, ha reiterat el compromís institucional amb el festival i ha anunciat que “continuarem apostant perquè el Paupaterres sigui el festival de música referent a Ponent”. També ha ofert col·laboració per buscar ajuts d’administracions superiors.

Tant l’associació com el consistori estan valorant la possibilitat de reprogramar alguns dels concerts anul·lats per generar ingressos i minimitzar l’impacte econòmic d’una situació que, ara per ara, posa en risc la continuïtat d’un dels festivals més emblemàtics del territori.

COMUNICAT PAUPATERRES:

Dissabte vam viure un dels moments més difícils de la història del Paupaterres: el festival va haver de suspendre’s degut a una DANA que va malmetre espai i equips fent impossible la realització dels concerts amb seguretat per a artistes i tècnics. L’assegurança no es fa càrrec de res i els costos als que haurem de fer front fan perillar la continuïtat del Paupaterres.

Dissabte també vam viure un dels moments més bonics: més de 50 persones van respondre al crit d’ajuda, venint a desmuntar i netejar després del temporal que va obligar a suspendre el festival. Va ser emocionant, malgrat el disgust, com tothom es va bolcar venint a ajudar. Com una abraçada d’aquelles que curen, vam fer pinya i va quedar demostrat que som d’una altra pell i que Paupaterres és una gran família. Després d’hores de feina vam fer un sopar de germanor i va ser molt emotiu.

Moltes gràcies a tots els voluntaris que van venir a ajudar i fer-nos costat, a totes les persones que ens han fet arribar missatges d’ànim i a tothom que per solidaritat ens ha fet saber que no reclamaran els diners de les entrades o l’app/targeta.

Per a una associació petita i sense ànim de lucre com Paupaterres, serà molt difícil recuperar-nos d’un cop tant dur i els costos als que haurem de fer front. A hores d’ara és molt difícil assegurar la continuïtat del festival perquè l’asseguradora no ho cobreix.

Estem treballant de la mà de QR4events per gestionar el retorn de les entrades el més aviat possible. Us agraïm la paciència.

Gràcies pel suport i una abraçada a tots els festivals i organitzacions que estan passant pel mateix.

Associació Paupaterres

 

- Publicitat -

Arnau Folch transforma un amor fugaç en eternitat amb el seu nou single ‘17 de juliol’

Foto: Marcel Folch

El cantautor barceloní Arnau Folch estrena ‘17 de juliol’, una nova cançó carregada de nostàlgia, sensibilitat i emoció, que explora les cicatrius dolces d’un amor que mai no va arribar a florir del tot. El tema es presenta com una oda íntima a una connexió breu però profunda, marcada pel pes del record i per la bellesa efímera d’un moment compartit.

Amb una lletra delicada i una sonoritat càlida i minimalista, ‘17 de juliol’ ens convida a tornar a aquell dia concret que va deixar una empremta inesborrable. La data esdevé símbol d’un amor suspès en el temps, d’un instant que, tot i no haver prosperat, ha quedat gravat com una fita emocional en la vida de l’artista. La pregunta flota en l’aire: es tornaran a retrobar algun dia? Potser sí, potser no. Però aquell moment, diu Folch, “ja forma part del meu univers”.

Aquest nou single arriba després d’un camí musical que va començar el 2017, quan Arnau Folch es va endinsar en la música de la mà del seu agrupament escolta, formant part d’un grup de versions. D’aquella experiència col·lectiva en va néixer el desig de compondre, i tot i que la pandèmia va interrompre alguns projectes inicials, també va ser l’espurna per iniciar la seva aventura en solitari.

Així, l’any 2020, en ple confinament, Arnau Folch va començar a donar forma a un repertori propi amb un directe nu de guitarra i veu. Amb l’ajuda d’amics i formadors com Joan Marc (La Gossa Sorda), va aprendre producció musical i va publicar el seu primer àlbum, ‘Descobert’, amb la col·laboració d’Eloi Vallvé.

Després d’una gira que el va portar arreu del territori, el maig de 2025 va veure la llum el seu segon disc, ‘Recors’, un treball més madur i visceral, que aprofundeix en les múltiples cares de l’amor. El disc, presentat a Razzmatazz, manté viu l’esperit col·lectiu del projecte: produccions compartides amb amics i una forta base d’amistat i confiança com a motors creatius.

Amb ‘17 de juliol’, Arnau Folch demostra un cop més la seva capacitat de transformar vivències íntimes en cançons universals. El nou single és una finestra oberta a la seva memòria emocional, i una mostra del seu talent per captar l’essència del que som quan estimem, encara que només sigui per un instant.

- Publicitat -

Arriba la 36a edició del Festival Altaveu

El Festival Altaveu ja ha confirmat els dies que se celebrarà el festival a Sant Boi de Llobregat. Des del dia 11 al 14 de setembre es podran veure en directe artistes com: Pau Vallvé, Derby’s Motoreta’s, Remei de ca la Fresca, Roserona, Bons Nois, Violeta Veinte i molts més.

Sota el lema “el so que ens identifica” es podrà gaudir de veus úniques que ompliran el festival. L’edició d’enguany s’inaugurarà amb un homenatge a Brian Wilson & The Beach Boys, protagonitzat per músics locals.

L’Altaveu busca propostes pròpies i honestes a través de l’experiència vital, la llengua i la cultura. Aquest festival aposta per l’expressió real en comptes de buscar allò que agradi a tothom. A més, cada any aposten per noves veus i artistes que connecten amb la veritat i, que acaben sent un refugi.

- Publicitat -

Maig i Juls s’uneixen a ‘Per si tornes’, la col·laboració més esperada del pop urbà català

“Per si tornes” reuneix, finalment, dues de les veus amb més projecció del nou pop urbà en català: Maig i JULS. Aquesta col·laboració, llargament anticipada pels seus seguidors, arriba en un moment dolç per a totes dues artistes, que han viscut un primer any de trajectòria intens i ple de creixement. Amb presència creixent en festivals, plataformes digitals i mitjans especialitzats, Maig i JULS s’han convertit en referents d’una nova onada musical connectada amb el públic jove, amb una proposta fresca, honesta i connectada amb les emocions del present.

A la producció s’hi suma Poncelam, una de les productores emergents més destacades del moment, que també és artista i que aporta al tema la seva sensibilitat sonora. La producció es mou entre la delicadesa i el ritme: “Per si tornes” combina l’atmosfera íntima amb bases d’afrobeat que conviden a moure el cos, però també a deixar-se portar per la nostàlgia. El resultat és un tema amb aroma d’estiu, però amb una profunditat emocional que connecta amb qui ha viscut un amor fugaç, i manté, encara, una esperança silenciosa de retrobament.

La cançó no només és una col·laboració musical: és també un gest de complicitat i entesa entre tres artistes que aposten per créixer col·lectivament. En un panorama en plena efervescència, “Per si tornes” esdevé una declaració d’intencions d’aquesta nova fornada de talent femení, que es mou amb naturalitat entre l’autenticitat i l’ambició creativa.

Amb aquesta unió, Maig, JULS i Poncelam fan un pas ferm cap a la consolidació d’una escena cada cop més plural, diversa i potent, i marquen un abans i un després dins del pop urbà cantat en català.

- Publicitat -

Neix Feroe, un nou festival íntim i de qualitat a Barcelona

Barcelona suma una nova cita imprescindible al seu calendari musical: el festival Feroe, que se celebrarà els dies 14 i 15 de novembre a La Carpa del Poble Espanyol. Amb un format reduït, un únic escenari i tres artistes per nit, el festival aposta per una experiència acollidora, allunyada de la massificació, la immediatesa i els preus abusius que sovint dominen l’oferta musical.

La iniciativa neix de la mà d’Albert Puig, periodista musical vinculat a mitjans com iCat i Catalunya Ràdio, i actual director de la promotora No Sonores, responsable de propostes com Petits Camaleons, Blues de Cerdanyola o el Sant Jordi Musical, entre d’altres.

El cartell de Feroe 2025 combina qualitat, elegància i trajectòria artística:

Divendres 14 de novembre:
The Tallest Man on Earth, The Jayhawks i The Weather Station.

Dissabte 15 de novembre:
Squeeze, Nick Lowe & The Straitjackets i Valerie June.

Les entrades i abonaments ja estan a la venda a través del web oficial festivalferoe.com.

Abonament pels dos dies: 99 euros (sense despeses).
Entrada d’un sol dia: 59 euros (sense despeses).

- Publicitat -

Les 10 cançons més populars de Lax’n’Busto

Aquest any estem tornant a gaudir de la música de Lax’n’Busto en directe, de nou amb la veu de Pemi Fortuny, per tant és un bon moment per recopilar quines són les 10 cançons més populars del grup, com sempre fem sumant les reproduccions de Spotify amb els vídeos més exitosos del seu canal de Youtube oficial o el de la seva discogràfica. Com que hi ha moltes versions d’un mateix tema, com hem fet sempre només ens fixarem en el vídeo o arxiu amb més reproduccions.

TOP 10 LAX’N’BUSTO

10. PER UNA COPA – 1.276.809

9. TINC FAM DE TU – 1.357.116

8. MIAMI BEACH – 1.626.745

7. TREPITJA FORT – 2.552.401

6. TORNAREM – 3.947.126

5. QUE BOIG EL MÓN – 4.158.826

4. MÉS QUE LA MEVA SANG – 4.241.919

3. LA MEVA TERRA ES EL MAR – 5.004.747

2. T’ESTIMO MOLT – 6.178.214

1. LLENÇA’T – 11.117.018

- Publicitat -

‘ALAMBRE PúA’, la banda sonora de l’estiu de Bad Bunny

Bad Bunny ha estrenat ‘ALAMBRE PúA’, el seu nou senzill. El passat 11 de juliol va començar la seva residència a Puerto Rico, sota el nom ‘No me quiero ir de aquí’. Allà, el porto-riqueny va sorprendre el seu públic iniciant el show amb una cançó inèdita. Un cop acabi la residència, començarà la seva gira, que farà parada a Barcelona el 22 i 23  de maig de l’any que ve. Avui, quatre dies més tard, l’ha llançat a totes les seves plataformes sense previ avís.

‘ALAMBRE PúA’ és una cançó on Bad Bunny retorna a les seves arrels, seguint les petjades del seu últim disc, ‘Debí tirar más fotos’. Amb un estil més íntim i melancòlic, Bad Bunny parla sobre l’amor de la seva vida, un tema molt recurrent a les seves cançons. Això sí, ho fa amb una melodia que ja s’ha apropiat, una melodia que el caracteritza. A més, com a totes les seves cançons, la sensualitat té un paper molt important.

Aquesta nova cançó és un himne per aquells amors difícils de superar. Al llarg de la lletra, parla sobre aquell amor perfecte i idíl·lic i de tot el que va aprendre d’ell, però sense deixar enrere les parts més dolentes i fosques d’aquest. Un amor bo i dolorós a parts iguals amb el que, segons l’autor, molts poden empatitzar.

El nom de la cançó, ‘ALAMBRE PúA’, fa referència al filferro de pues amb el qual es fan les tanques i que, també, resulta ser dolorós. Podem veure clarament el significat d’aquesta metàfora quan diu «Me amarraste el corazón con alambre de púa». Una metàfora que mostra que, a més de ser difícil de deixar anar, aquest amor també fa mal. A més, el títol fa referència, també, a un element clau a Puerto Rico, i una de les passions de Bad Bunny: els combats de lluita lliure, on la tanca del ring estava confeccionada amb aquest filferro.

Aquesta nova cançó, com era d’esperar, ve acompanyada d’un videoclip. En aquest, podem veure un pla seqüència d’una noia ballant al ritme de la cançó. Finalment, el pla s’acaba obrint, deixant-nos observar l’escenari de la residència de Bad Bunny a Puerto Rico, on podem llegir: No me quiero ir de aquí.

‘ALAMBRE PúA’, la cançó de l’estiu de part de Bad Bunny, ja disponible a totes les plataformes. de maig de l’any que ve.

- Publicitat -

Mushkaa cancel·la la seva participació al FIB 2025

Foto: Ressons Penedès

Mushkaa se suma a la llarga llista d’artistes i grups que cancel·len les seves actuacions en festivals que tenen relació amb l’empresa KKR, per la seva vinculació amb Israel.

L’artista ha explicat a través de les seves històries d’Instagram que va decidir seguir endavant amb l’actuació en el Sónar, perquè en aquell moment pensava que el boicot no era l’única manera de fer activisme i que potser es podia canviar alguna cosa des de dins. Ara però creu que el boicot és l’única eina del canvi radical contra el genocidi.

Els últims dies també han decidit no formar part del FIB: Residente, Camellos, Judeline o Califato 3/4.

- Publicitat -

El Sant Jordi Club es prepara per a una transformació radical: nou espai, més capacitat i vocació musical

El Sant Jordi Club tal com el coneixem té els dies comptats. Aquest 17 de juliol, l’Ajuntament de Barcelona donarà el tret de sortida al concurs internacional d’arquitectura que marcarà l’inici d’un ambiciós procés de reforma integral del recinte. L’objectiu és convertir aquest emblemàtic espai de Montjuïc en una sala moderna, versàtil i altament especialitzada en música en viu, amb una capacitat flexible d’entre 3.500 i 9.000 persones.

Inaugurat l’any 1992 com a part de la infraestructura de l’Anella Olímpica, el Sant Jordi Club es redefinirà completament per adaptar-se als estàndards acústics, escènics i tecnològics actuals. El projecte, impulsat per Barcelona de Serveis Municipals (BSM) i valorat en 70 milions d’euros, preveu l’inici de les obres l’any 2027 i la seva finalització el 2029, coincidint amb el centenari de l’Exposició Internacional de 1929.

Durant aquest període de dos anys, l’espai romandrà tancat a concerts i espectacles. Tot i això, la seva importància actual és indiscutible: només el 2025 acollirà 44 dels 94 esdeveniments programats a l’Anella Olímpica, compartint protagonisme amb el Palau Sant Jordi i l’Estadi Olímpic. En els darrers dos anys, prop de dos milions de persones han assistit a espectacles en aquest conjunt d’espais, un 80% del públic local o regional, segons dades presentades per la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet.

Durant l’acte de presentació, Bonet ha subratllat que el nou equipament haurà de tenir una identitat arquitectònica pròpia, però integrada dins del conjunt de Montjuïc. El nou Sant Jordi Club multiplicarà per cinc la seva superfície actual, passant dels 2.976 als 16.500 m², en part gràcies a l’aprofitament de l’aparcament situat just davant de l’edifici. Serà el primer auditori de l’Estat concebut exclusivament per a espectacles musicals, amb un enfocament clar en la qualitat de l’experiència del públic i la sostenibilitat.

Aquesta reforma s’emmarca en una estratègia global de transformació de la muntanya de Montjuïc de cara al 2035, amb una inversió total prevista de 370 milions d’euros. El pla inclou projectes destacats com l’ampliació del Museu Nacional d’Art de Catalunya, la recuperació del Palau d’Esports per a usos culturals i esportius, i la millora de la connexió urbana i del transport públic, incloent-hi l’arribada de la línia 2 del metro i la integració amb els Ferrocarrils de la Generalitat.

Amb aquesta aposta, el consistori aspira a fer realitat la “tercera gran transformació” de Montjuïc, després de les de 1929 i 1992, consolidant-la com el gran parc metropolità de Barcelona i dotant-la dels equipaments culturals i d’oci que la ciutat necessita en el segle XXI.

- Publicitat -

«Tot aquest espectacle»: El nou deliri audiovisual dels Figa Flawas

by Liam D

Els Figa Flawas tornen a sorprendre amb un nou projecte audiovisual, un documental fictici que acompanya a un videoclip, però que va més enllà de la música. Es tracta de: «Tot aquest espectacle», un curtmetratge de vint minuts, dirigit per la jove realitzadora Júlia Coldwell i escrit pel còmic i guionista Marc Sarrats.

La peça ens mostra amb humor àcid i una videografia similar a la The Office o Paquita Salas, la reacció d’una discogràfica davant que el nou senzill del duo sigui un Ska. Amb to critíc i irònic recrea aquesta situació esbojarrada amb una mirada creativa i multidisciplinària, on la música, l’humor i la cultura popular conviuen amb naturalitat i originalitat.

El curtmetratge compta amb un repartiment de primer nivell, amb la presència destacada d’Elisabet Casanovas (Merlí, Chavalas), Jordi Rios i Cesc Casanovas (actors habituals de Polònia) i Estel Ibars, actriu de teatre amb experiència al TNC (L’Aranya). A més, el curtmetratge amaga un cameo sorpresa : Lluis Gavalà, que ja havia col·laborat amb el grup en el tema Xalalà, apareix en una escena clau com a figura referencial de la música catalana.

També hi participen figures històriques de l’ska i de la cultura popular catalana, com Luismi i Sergi “Xeriff” Monlleó, membres de Dr. Calypso, o el dissenyador i agitador cultural Txarly Brown, autor de la portada del single a la freSka. El periodista Xavier Pérez Esquerdo completa la llista de cameos d’un projecte que, més enllà de la broma, connecta diferents generacions i àmbits de la cultura catalana.

Amb “Tot aquest espectacle”, Figa Flawas acompanya el llançament del seu nou senzill “a la freSka”, un tema d’estètica vintage i ritme ska que ja supera les 300.000 reproduccions a Spotify. El projecte reafirma l’estil irreverent i creatiu del grup, que combina música, humor i audiovisuals per construir un univers propi i genuí.

- Publicitat -

Travis Scott publica la segona part de JACKBOYS

Sota el segell discogràfic propi de Cactus Jack, «Travis Scott» ha publicat el seu vuitè disc seguint el fil del sisè treball d’estudi: Jackboys 2. Un projecte musical ambiciós en el qual l’artista nord-americà el comparteix amb diferents artistes tan coneguts com emergents.

Aquest segon disc d’estudi, el cantant segueix el camí de la primera part del disc. Buscant sons i estils musicals innovadors, la discogràfica busca expandir la identitat sonora i visual de Cactus Jack. D’aquesta manera s’estan consolidant una estètica pròpia i una sonoritat característica que barreja producció musical d’alt nivell, cultura de carrer i ambicions en l’àmbit internacional.

L’àlbum conté 17 temes en els quals la família del fenomen «Jackboys» creix. En el vídeo musical “JACKBOYS & TRAVIS SCOTT – 2000 EXCURSION” es pot apreciar com aquest grup ha evolucionat al llarg del temps i posant la metàfora del cotxe que permet portar molta gent. Aquesta «excursion» es descriu com un vehicle espaiós que ha canviat les coses per a ells, ja que poden portar material, música i cantants nous.

Travis Scott i el seu projecte han creat un col·lectiu de músics i artistes on tots ells, estan associats a un gènere musical únic.

 

EL VIDEOCLIP:

- Publicitat -
- Publicitat -

El més vist

Les 50 cançons catalanes més populars de la llista

Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...