Art Angels és el títol del nou disc de Grimes, i després de presentar la seva original portada, ara han donat a conèixer els temes que trobarem al disc i de pas, han estrenat el videoclip de dos d’ells. De fet, dos pel preu d’un.
Ja es pot veure Flesh without Blood/Life in the Vivid Dream, a través de Youtube, sota la direcció de la mateixa Grimes.
El disc es publicarà el 6 de novembre.
Tracklist:
laughing and not being normal
California
SCREAM (feat. Aristophanes)
Flesh without Blood
Belly of the beat
Kill V. Maim
Artangels
Easily
Pin
REALiTi
World Princess part II
Venus Fly (feat. Janelle Monáe)
Life in the Vivid Dream
Butterfly
Anastacia, acaba de compartir el tema Army of me, una de les cançons inèdites que trobem a la seva col·lecció de grans èxits, Ultimate Collection i que arriba després de Take this chance, l’altre tema inèdit que trobem al disc.
El tema és una versió del tema Lotus de Christina Aguilera, i de fet aquesta nova versió l’ha escrit citada cantant amb Jamie Hartman, David Glass i Phil Bentley.
El disc de grans èxits, es podrà aconseguir el 6 de novembre.
Ed Sheeran té previst fer una reedició del seu disc X, on també inclourà un segon CD amb algunes cançons en directe, gravades durant els seus concerts a l’estadi de Wembley de Londres, el passat estiu.
També trobarem un DVD amb les imatges del documental, que es va estrenar el passat dijous a través de milers de cinemes d’arreu del planeta. I algunes cançons inèdites com English Rose o Touch And Go.
Aquesta nova edició, es podrà aconseguir a partir del 13 de novembre.
Tracklist
One
I’m a Mess
Sing
Don’t
Nina
Photograph
Bloodstream
Tenerife Sea
Runaway
The Man
Thinking Out Loud
Afire Love
Deluxe Edition
Take It Back
Shirtsleeves
Even My Dad Does Sometimes
I See Fire
Wembley Edition
English Rose
Touch and Go
New York
Make It Rain
Parting Glass (Live from Wembley Stadium)
Small Bump (Live from Wembley Stadium)
Lay It All On Me (Rudimental & Ed Sheeran)
Jumpers For Goalposts – Film
Skrillex & Diplo acaben de compartir el videoclip de To Ü, sota el seu projecte Jack Ü. En el tema, podem escoltar la col·laboració de AlunaGeorge, que com Justin Bieber al seu moment amb Where are Ü now, també participen en el projecte.
El videoclip l’ha dirigit A. G. Rojas, responsable d’alguns vídeos de Florence + The Machine o Jack White.
Així mateix, també ha aparegut un EP amb remixos d’aquest tema, a càrrec de Oliver, Clean Bandit o Armand Van Helden.
Fidel a la meva passió pels nous projectes, quan fa unes setmanes m’assabentava que es preparava la primera edició del Flexo Festival, vaig començar a interessar-me. Només em va caldre saber que es volia unir il·lustracions amb la música d’en Pol Cruells, Sense Sal, Guillem Roma, Sr. Smizz i Nyandú per apuntar-me la fita a l’agenda, tot i saber que el primer concert estava previst a les 10.30am i que ens tocaria matinar força (tenim 1 hora quasi de camí).
El festival es celebra a l’Espai Cultural i Gastronòmic El Tarambana. El local és força gran i part de les taules han estat retirades per situar unes taules individuals de treball. L’espai que ocupen ha estat delimitat, només amb una corda, simplement envoltant-lo, cosa que ja dóna sensació de proximitat. El primer concert estava previst a les 10.30h però, per sort, les proves de so, el retarden uns minuts i ens dóna temps d’arribar sense problemes. El primer que em crida l’atenció és que a cada tauleta, hi ha un flexo diferent, per tant suposo que cada il·lustrador s’ha preocupat d’acondicionar el seu espai.
Són quarts d’onze i la càlida veu d’en Pol Cruells comença a sentir-se per la sala. Els seus Ràdio Edits (Right Here Right Now) semblen cobrar vida nota a nota, acord a acord, dibuix a dibuix. És el primer directe que escolto d’ell i acostumada a veure’l en segon pla amb els Amics de les arts, no puc evitar que em sorprengui una mica veure’l com protagonista però no puc tenir millors sensacions. El concert sembla acabar de començar però no és així, ja ha passat 1 hora i ja està recollint els instruments.
Durant tot el concert, els il·lustradors han posat imatges a la música i 3 càmeres han estat filmant detalls dels seus dibuixos que, barrejats amb imatges del concert, han estat projectant-se en la pantalla que hi ha darrere de l’escenari. La millor part d’estar en un festival de nova creació i amb els músics tan a prop és que puc parlar uns minuts amb ell i dir-li jo mateixa que l’actuació ha estat genial.
Els següents en actuar, són Sense Sal i no puc deixar de pensar que, amb un escenari tant reduït, igual tenen problemes situar-se. Les proves de so, s’escolten genial i per fi, comença l’actuació. El ritme i l’energia de les seves cançons semblen passejar-se de fulla en fulla, entre els llàpissos i els pinzells i ens fan recordar Algun lloc al món (Autoeditat). Cada vegada hi ha més gent i com ens han avisat que, la zona dels il·lustradors, tot i estar delimitada, està oberta a tothom perquè, en petits grups de 4 o 5 persones, puguin veure de prop les obres dels dibuixants, la gent es passeja entre les taules observant els il·lustradors. Tothom canta amb ells i quasi, sense adornar-nos, el concert arriba al final. Tot i que vaig estar al Tradicionarius, a l’estrena del disc, he de reconèixer que avui m’han agradat molt més tenir-los tan a prop i especialment perquè per fi he aconseguit trencar el món virtual amb l’Alicia.
Ja és migdia i hem de marxar del Tarambana doncs ara han de treure les taules dels dibuixants per col·locar novament les de la sala, que ha de recuperar el seu estat habitual, per acollir els dinars.
A quarts de cinc, les taules dels dinars han tornat a ser substituïdes per les taules dels il·lustradors i podem entrar de nou. En Guillem Roma, aquesta vegada acompanyat per Guillem Plana es preparen per al seu concert, que aquesta vegada té format duet.
Solament fa falta 2 guitarres i la trompeta “virtual” d’en Guillem i la música dels Nòmades (Autoeditat) prenen possessió de la sala. Com sempre, en Guillem intercala alguna ranxera i aquesta vegada implica a la gent, no solament cantant sinó fent pujar a l’escenari a algunes persones per acompanyar-los amb la percussió.
El Festival ja va caminant cap al final i ara és el moment del Sr. Smizz al que tampoc havia escoltat en directe. En el seu repertori s’inclouen rumbes i mix de cançons que enganxen a tots doncs són molt conegudes. La sala està ja molt plena i el xivarri va en augment i particularment en molesta doncs em fa perdre una mica l’atenció al que canta i no em sembla que sigui just doncs Sr. Smizz sona molt bé. De fet, ara em dono compte que tot i haver vist alguns cops als Alquadrat, no havia posat prou atenció en la seva veu.
El punt final del festival arriba de la mà de la música dels Nyandú. Els he vist algunes vegades i, tot i estar més que habituada als seus potents directes, sempre gaudeixo la seva música. La seva potència, fa Bum! (Música Global) i enganxa a tots des del primer acord. Tothom canta les seves cançons.
El final del primer Flexo Festival ha arribat. Han estat unes 10 hores en les quals il·lustracions i música han caminat juntes per fer gaudir a tothom. Marxo del Tarambana amb dos recordatoris: Cercar una data per fer crònica d’en Pol i del Sr. Smizz i no oblidar-me que l’any vinent “Ens tornarem a veure”.
El cantant de Soundgarden ha presentat les dates de la seva pròxima gira europea, que el portarà per països com Dinamarca, Alemanya, Països Baixos, Itàlia, França, Regne Unit o Croàcia entre altres.
De moment ens quedem fora de la gira, on Chris Cornell presentarà el seu últim disc Higher Truth.
Les entrades pels concerts sortiran a la venda aquest divendres dia 30.
Weezer han estrenat una nova cançó anomenada, Thank god for girls, i que entre altres coses, té la peculiaritat que en la portada del tema, apareix el Papa de Roma, apropant-se a un grapat de persones que li fan fotos.
La banda també n’ha presentat el seu videoclip oficial.
Macklemore & Ryan Lewis, han presentat les dates de la seva primera gira europea en 2 anys, i que començarà el dia 1 de març a Bèlgica i passarà per països com Noruega, Suècia, Alemanya, Polònia, Espanya, Suïssa, Portugal o el Regne Unit entre altres.
El duet presentarà en directe les seves noves cançons, entre elles Downtown, que ja comença a recollir els primers èxits.
La prevenda d’entrades començarà aquest dimecres a les 10 del matí, a través de Live Nation. La venda general, ho farà el divendres a Ticketmaster i punts habituals.
Catalunya de moment es queda fora de la gira de presentació. Recordem que el grup va actuar al festival Cruïlla Barcelona, fa cosa de dues temporades. Qui sap si repetiran aquest any…
El britànic James Bay, actuarà a Barcelona el dia 12 de març, on presentarà el seu disc de debut, Chaos and the calm.
El concert s’emmarca dins la programació del Guitar Bcn 2016 i per aconseguir entrades, ens haurem d’esperar a aquest divendres, des de la web de Doctor Music o des de la xarxa de Ticketmaster. Costaran 30 euros (+iva).
R. City & Adam Levine, segueixen una nova setmana al primer lloc de la llista, amb una de les sorpreses dels darrers mesos, Locked Away. S’ho mereixen de llarg i és que el tema, està agradant moltíssim.
La pujada de la setmana és per Drake amb Hotline Bling, que suma 15 posicions, mentre que la baixada més gran és per Els Catarres amb Estels al vent.
Gran entrada a la llista per Adele, al número 24 amb Hello. També entren Sopa de Cabra, Troye Sivan i el duet entre Ben Haenow i Kelly Clarkson.
La Llista Nº 142 / Setmanes en llista / Variació respecte setmana anterior
1 R. CITY & ADAM LEVINE – LOCKED AWAY (8) (=)
2 LOST FREQUENCIES – REALITY (15) (=)
3 ED SHEERAN – PHOTOGRAPH (9) (+1)
4 CALVIN HARRIS & DISCIPLES – HOW DEEP IS YOUR LOVE (9) (-1)
5 ENRIC VERDAGUER – FUN (9) (+1)
6 SAM SMITH – WRITING’S ON THE WALL (5) (+3)
7 ROBIN SCHULZ & FRANCESCO YATES – SUGAR (11) (-2)
8 SIGALA – EASY LOVE (7) (+3)
9 THE WEEKND – CAN’T FEEL MY FACE (17) (-2)
10 JESS GLYNNE – DON’T BE SO HARD ON YOURSELF (10) (+3)
11 RAMON MIRABET – HOME IS WHERE THE HEART IS (12) (-3)
12 MACKLEMORE & RYAN LEWIS – DOWNTOWN (9) (=)
13 CHARLIE PUTH & MEGHAN TRAINOR – MARVIN GAYE (25) (-3)
14 ELLIE GOULDING – ON MY MIND (6) (+1)
15 NAUGHTY BOY & BEYONCÉ – RUNNIN’ (LOSE IT ALL) (6) (+3)
16 HALSEY – NEW AMERICANA (5) (+4)
17 DISCLOSURE & SAM SMITH – OMEN (13) (-3)
18 SIA – ALIVE (6) (+4)
19 DRAKE – HOTLINE BLING (2) (+15)
20 AVICII – FOR A BETTER DAY (6) (+1)
21 ELS CATARRES – ESTELS AL VENT (14) (-4)
22 YALL & GABRIELA RICHARDSON – HUNDRED MILES (4) (+5)
23 OQUES GRASSES – FULLAR SEMPRE (5) (+2) 24 ADELE – HELLO (1) (N)
25 YEARS & YEARS – EYES SHUT (4) (+4)
26 NYANDÚ & JOAN COLOMO – VIDA (5) (+2)
27 MAJOR LAZER & DJ SNAKE FEAT. MØ – LEAN ON (25) (-1)
28 SETEMBRE – JULIETA (5) (+2)
29 RUDIMENTAL & ED SHEERAN – LAY IT ALL ON ME (3) (+2)
30 THE 1975 – LOVE ME (3) (+3)
31 X AMBASSADORS – RENEGADES (2) (+4) 32 TROYE SIVAN – TALK ME DOWN (1) (N)
33 MAROON 5 – THIS SUMMER’S GONNA HURT LIKE A MOTHERFUCKER (19) (-1) 34 SOPA DE CABRA – CERCLES (1) (N) 35 BEN HAENOW & KELLY CLARKSON – SECOND HAND HEART (1) (N)
Aquesta nit ha tingut lloc a Milà, la gala d’entrega dels premis MTV EMA, presentats per Ed Sheeran i Ruby Rose.
El que més premis ha recollit, ha estat Justin Bieber, entre ells el de millor artista masculí i millor col·laboració a Where Are Ü Now, amb Skrillex i Diplo. Bieber ja suma 17 premis en total de la seva carrera, superant els 15 que tenia Eminem.
La millor cançó, ha estat Bad Blood de Taylor Swift, mentre que el millor vídeo, ha anat a mans de Macklemore & Ryan Lewis per Downtown.
Si Bieber ha estat el millor artista masculí, en l’apartat femení ha estat Rihanna la vencedora. La millor banda ha estat One Direction i el millor artista revelació, Shawn Mendes. En l’apartat d’electrònica, Martin Garrix s’ha endut el guardó i en el de rock, Coldplay.
També ha aconseguit els seus premis, el britànic Ed Sheeran o Lana del Rey.
La gala ha comptat amb algunes actuacions musicals, com les de Macklemore, Justin Bieber o Taylor Swift.
Guanyadors
Best Song: “Bad Blood” by Taylor Swift & Kendrick Lamar
Best Video: “Downtown” by Macklemore & Ryan Lewis
Best Female: Rihanna
Best Male: Justin Bieber
Best New Act: Shawn Mendes
Best Pop: One Direction
Best Electronic: Martin Garrix
Best Rock: Coldplay
Best Alternative: Lana Del Rey
Best Hip-Hop: Nicki Minaj
Best Live Act: Ed Sheeran
Best World Stage Performance: Ed Sheeran
Best Push Act: Shawn Mendes
Biggest Fans: Justin Bieber
Best Look: Justin Bieber
Best Collaboration: “Where Are Ü Now” by Jack Ü (Skrillex & Diplo) + Justin Bieber
Video Visionary Award: Duran Duran
Best UK & Ireland Act: Little Mix
Best Danish Act: Lukas Graham
Best Finnish Act: JVG
Best Norwegian Act: Astrid S
Best Swedish Act: The Fooo Conspiracy
Best German Act: Lena
Best Dutch Act: Kensignton
Best Belgian Act: Dimitri Vegas & Like Mike
Best Swiss Act: Stefanie Heinzmann
Best French Act: Black M
Best Italian Act: Marco Mengoni
Best Spanish Act: Sweet California
Best Portuguese Act: Agir
Best Greek Act: Giorgios Mazonakis
Best Polish Act: Margaret
Best Russian Act: MBand
Best Romanian Act: INNA
Best Adria Act: Daniel Kajmakoski
Best Israeli Act: Eliat
Best African Act: Diamond Platnumz
Best Indian Act: Priyanka Chopra
Best Japanese Act: Dempagumi.inc
Best Korean Act: Bangtan Boys
Best Southeast Asian Act: Sơn Tùng M-TP
Best Chinese & Hong Kong Act: Jane Zhang
Best Taiwanese Act: Jay Chou
Best Australian Act: 5 Seconds of Summer
Best New Zealand Act: Savage
Best Brazilian Act: Anitta
Best Latin America Northern Act: Mario Bautista
Best Latin America Central Act: J Balvin
Best Latin America Southern Act: Alex
Best US Act: Taylor Swift
Best Canadian Act: Justin Bieber
Best European Act: Marco Mengoni
Best North America Act: Justin Bieber
Best Latin America Act: Anitta
Best Australia/New Zealand Act: 5 Seconds of Summer
Best Africa Act: Diamond
Best Asia Act: Jane Zhang
Avui anem a la carrera. No esperàvem que la zona d’aparcament, més propera a l’Auditori, estigues tallada (demà hi ha una cursa). Els nervis comencen a sentir-se doncs ja hem fet algunes voltes i no hi ha manera. L’única cosa que em tranquil·litza una mica és el record del diumenge de Camaleons, amb un ple fins a la bandera i tothom facilitant-nos la tasca, tant com van poder. Tinc molt clar que podrem gaudir de valent en un teatre amb una acústica excel·lent, amb un grup ple d’energia i amb un format 3D, tant excel·lent com la Banda Municipal de Barcelona i el cor d‘Obeses. Per fi, quan ja estava pensant que faríem tard, trobem plaça i just al costat però això no impedeix que arribem mentre estiguin cantant Viru$ a la que segueix Nata Muntada, ambdues de Monstres i princeses (Música Global).
El primer que em crida l’atenció és la calidesa que desprèn la platea de la sala, que s’ha transformat en una sala-cabaret amb taules, espelmes i la gent gaudint d’ Obeses prenen una copa. Des d’on estic, puc veure nens entre el públic, cosa que no em sorprèn gens sabent el tipus d’espectacle. Jugo amb avantatge doncs vàrem estar a l’estrena del disc a l’Auditori de Barcelona i conec bé les cançons del disc.
El silenci amb què s’escolten les cançons només es trenca pels aplaudiments finals, que serveixen de benvinguda a la següent cançó Botifarra amb seques, de Zel (Música Global). Cada “prou” es transforma en un clam i de seguida que animen a fer palmes, la sala obeeix a l’instant. Tot seguit, després d’agrair la nostra assistència, l’Arnau Tordera, dedica la següent cançó, Guapo! de Monstres i princeses (Música Global) a tothom que ha vingut, i puc veure al cor d’Obeses cantant amb boes de colors al coll.
La festa ja ha envaït el teatre. Tots canten les cançons des de la primera paraula i així escoltem Brindem, Brindem, la Rumba de l’avorrit i Em deixaré bigoti, totes de Monstres i princeses (Música Global), i en la que l’Arnau demana un aplaudiment pel guanyador del concurs de bigotis, que el grup va proposar a les xarxes, i que ha estat premiat amb les entrades del concert.
Els focus morats il·luminen tènuement l’escenari i als músics, posant la pinzellada tendra que cal per endolçar el moment i escoltar La cançó dels amors entrellaçats, de Monstres i princeses (Musica Global), seguida de Com la sal al mar, de Zel (Música Global), i que dóna pas a Rosó (Pel teu amor), la versió de la coneguda cançó, de 1922, que van fer pel CD de la Marató de TV3 de l’any passat, i on l’Arnau aprofita per despistar a tots fent un amago d’inici, que ens arrenca un somriure.
Després d’aquest moment, tan càlid i suau, cal reprendre la força i potència del concert i, així, comencen els acords de L’ària du l’hermafrodite, d’ Obesisme il·lustrat (Música Global), que és acompanyada per, la que em sembla, l’ovació més sonora de la nit i que dóna pas a La dotzena campanada i a l’esperada El monstre de l’armari, ambdues de Monstres i princeses (Música Global), i amb el popular monstre ballant entre les taules.
Els llums s’encenen i anuncien la mitja part. El petit descans que, molta gent aprofita per sortir de la sala i el grup inverteix per canviar-se de roba.
Finalitzat el descans, la Banda és la primera a situar-se novament a l’escenari. Els llums es tanquen. Es fa el silenci. Tothom té clar que per fi ha arribat el moment de La llegenda de la rosa i el drac, de Monstres i princeses (Música Global), i que avui estrenen per fi.
Comencen a sonar els primers acords. Tothom crida “Armengol, Armengol!! L’Arnau Burdó, als teclats, arriba convertit en un bufó, per cantar-nos la història. Els aplaudiments i crits de la sala, sols se silencien quan ens pregunten si “voleu canya” i comença a escoltar-se la cançó. Amb l’Arnau Tordera, convertit en Sant Jordi, hem gaudit i escoltat atentament l’opereta, d’uns 23 minuts, que han passat volant abstrets com estàvem amb la història.
La recta final del concert arriba de la mà d’ Ens hem alçat, Mammi , on tornem a veure al cor d’Obeses amb les boes de colors i amb barrets de copa i, després de saludar i amb tots els assistents en peu, ovacionant-los, ens regalen un últim bis, tornant a repetir El monstre de l’armari que posa la tanca d’or a un concert carregat d’emocions.
Aquesta setmana arribem a l'edició 500 de la Primera Llista i per celebrar-ho hem preparat algunes publicacions especials. Una d'elles, tal com vam fer...